Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CarolShadow schreef:Iemand hier trouwens ervaring met het laten doorlichten van organen? Had zoiets gelezen, kom niet meer op de naam.
tamary schreef:Bucas past vaak het beste op smalle paarden. Weatherbeeta juist beter op bredere paarden. Ik weet niet precies hoe de rambo valt, maar voor mijn wat bredere pony beviel hij niet, al denk ik ook dat ik eigenlijk een maat groter had moeten nemen.
Als merk weatherbeeta de goede pasorm heeft voor jouw haf kan je het beste bij dat merk blijven.
moniekk schreef:vind t wel lastig.. zit te denken aan de rambo deken, boett, of weatherbeeta..
mijn haf is iniedergeval onstettend lomp en molt alles.. t is nog een echt puber.
ik wil graag een deken die echt goed past. en effectief is.
Mijn haf heeft vooral last van deze plekken in de zomer:
buiknaad, tussen voorbenen (oksels) manenkam, oren, voorhoofd, koker, staard.
iemand tips? de deken moet dus wel echt heel goed alles bedekken, een goede pasvorm hebben en t moet een sterke deken zijn
HanneRonja schreef:moniekk schreef:vind t wel lastig.. zit te denken aan de rambo deken, boett, of weatherbeeta..
mijn haf is iniedergeval onstettend lomp en molt alles.. t is nog een echt puber.
ik wil graag een deken die echt goed past. en effectief is.
Mijn haf heeft vooral last van deze plekken in de zomer:
buiknaad, tussen voorbenen (oksels) manenkam, oren, voorhoofd, koker, staard.
iemand tips? de deken moet dus wel echt heel goed alles bedekken, een goede pasvorm hebben en t moet een sterke deken zijn
Herkenbaar alleen heb ik een merrie. Ik heb nu een boett besteld en ik ga er zelf nog stukken aan naaien, voor tussen de voorbenen en achterbenen/ uiers. Anders blijft ze schoppen...
Mischa4ever schreef:Misschien een hele stomme vraag, maar hoe gaat dat dan met plassen?
Hoe zit het van achter vastgemaakt dan?
Jammer dat dat niet met mijn ruin kan xD
tug schreef:in engeland en ik dacht ook in duitsland gebruiken ze vaak een stof die BENZYL BENZOATE heet, om de buik,uier en koker mee in te smeren, soms wordt het op alle plekken met eczeem gesmeerd, het is een oplossing waar ook alcohol in zit het brand niet, het voelt vettig.
ben het in nederland nog nooit in zuivere vorm tegengekomen, het werkt op twee manieren tegen insecten, het benadeeld het insect zelf, het wordt ook gebruikt in engeland bij luis en schurftmijt
(matig werkzaam)en het legt een laagje op de huid waar een culicoides niet door heen kan bijten.
het gaat om de stof benzyl benzoate er zijn ook andere stoffen die bijna net zo geschreven worden maar toch iets heel anders zijn, oppassen dus.
het wordt heel vaak als bestanddeel in zepen,parfums en shampoo toegevoegd. het zou de huid in sommige gevallen iets kunnen irriteren, maar valt meestal mee (engels tijdschrift horse and rider).
misschien weet de DA meer of een apotheker.
heb het nooit zelf gebruikt, kon er hier nooit aankomen, maar ik kan me voorstellen dat het op recept van een dierenarts gemaakt kan worden in de apotheek.
wie weet meer?