[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XXXX2015

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 22:46

een droppie hoor.. een keertje een equist wormenkuur erin lijkt me.. het is idd een typisch wormenbuikje.
maar verder denk ik niet dat dit beestje zomerexceem vertoont.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 08:52

je weet nooit wat ze nog kunnen ontwikkelen aan zomereczeem, maar ze lijkt nu juist lange manen te hebben. ik dacht trouwens op 1 foto dat het een hengst was, maar dat was een paaltje op de achtergrond. hihi. even te vluchtig gekeken;)

verder altijd optijd ontwormen zegt niets. ik zou er even een da naar laten kijken. of gewoon mest opsturen. kunnen ze kijken of er wormen in zitten;)

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 08:56

Bedankt, als de koop door gaat laat ik inderdaad even dr mest onderzoeken.
Wil natuurlijk niet dat ze wormpjes heeft. Ik houd jullie hier op de hoogte want dat vind ik wel verdiend na al die antwoorden en hulp.
SUPER!!! thanks dames

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 09:33

ik ben benieuwd. wanneer ga je bij haar kijken?

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 09:49

Ik ga vanochtend bij haar kijken.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 10:08

oke, succes!

Dendie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 11:40

AngelsDitch schreef:
Is er iemand die ervaring heeft met dit protocol?

@ Dendie, je geeft aan dat je de uitwendige behandeling eruit hebt gehaald. Heb je voor mij misschien wel de volledige behandeling? Dus uitwendig en inwendig?

@AngelsDitch: Ik heb hieronder ook nog het stukje dat erbij hoort over de uitwendige behandeling... Lachen (Gaat dus van punt 1 t/m 5) Ik had het er niet bijgezet omdat veel mensen hiervoor hun eigen spullies gebruiken en zelf het beste weten wat goed werkt bij hun paardjes.
    Die Wu Xing kruiden heb ik niet gebruikt, ze zijn nml echt heel duur. Geld, geld! Mijn homeopaate zei dat ze niet noodzakelijk waren. Je kan op internet kijken waar een dealer bij jou in de buurt zit op http://www.devijfelementen.nl.
    Verder heb ik die Ivanhoe halsdeken, prima ding hoor en werkt goed.
    En over die homeopate; die van mij kost zo'n 30 euro per consult. En dan zitten de druppels, poeders etc er nog niet bij... Maar mijn beestje heeft er wel heel veel baat bij gehad tot nu toe.

(...Vervolg natuurlijk protocol....)
      4. Voorkom muggenbeten!
      Anti Insect van Espree, deze zorgt er ook voor dat vliegen en dazen geweerd worden. De spray is op basis van Aloë Vera, heeft een langdurige werking en zorgt voor een glanzende vacht. Verkrijgbaar in ready to use en in concentrate-vorm. Ook is er Insect-vrij (Groene Os Dierdrogist). Deze is zowel in blanke als donkerbruine variant verkrijgbaar

5. Als het paard al schuurt:

Er zijn kleine wondjes, dan biedt de Zinkzwavelpasta van de Groene Os Dierdrogist uitkomst. Deze wordt ingezet bij wondgenezing, de pasta helpt bij het bestrijden van infecties en zorgt voor een sneller herstel van het weefsel.

MSM Vachtlotion Forte – van De Groene Os Dierdrogist -

Deze lotion stimuleert de genezing bij vachtproblemen en bevat naast een hoge concentratie MSM, ook diverse oliën en mineralen en werkt bovendien zeer jeukstillend! Voor de uitwendige behandeling !

@ikenindi; ik heb die biergist tabletten ook geprobeert, 9-12 tabletten 1x per dag. Is heel goedkoop (idd bij kruidvat, etos enz) en schijnt bij sommige paarden te werken. Bij die van mij helaas niet. Miss moet je het ff proberen, baat het niet dan schaad t niet en om het geld hoef je t ook niet te laten (3 euro voor 500 tabletten Knipoog )

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 16:09

Super bedankt!

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 17:29

Ik ben weer terug, en het diertje zag er totaal anders uit. Wat bleek nou de fotograaf van de foto's heeft niet veel ervaring en ze zijn ongelukkig genomen. Op die foto waar ze staat met zo'n dikke buik staat ze met dr buitenbeentje naar voren waardoor dr rug kantelt en dr buik naar buiten drukt. Ze had een grasbuikje en verder was haar vacht helder en zacht oogjes, slijmvliezen,neus,urine wegen waren allemaal in orde.
    Haha! Haha! Haha!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 20:08

Gelukkig Zigomar! Weer een zorg minder

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 21:55

Jennyxx schreef:
    Dendie schreef:
    Zal hieronder het natuurlijk protocol neerzetten (voor Jennyxx Knipoog

1. Voor een goede stofwisseling:
    Starten met eenmalig een kuur van Drainage compositum van de Groene Os.
    Dit voor het reinigen van darmen, het stimuleren van lever, nieren en lymfestelsel. In combinatie met –ook een eenmalige kuur van - Pro Bioforte voor goede darmflora en een betere spijsvertering.
    -----
    Wu Xing Metaal en Wu Xing Hout zijn kruidenmengsels die zorgen voor een betere stofwisseling en vermindering van allergische reacties. Iedere dag een schepje kruiden over voer stimuleert een goede vochthuishouding en stofwisseling en brengt het paard weer in balans.

Dank je wel, Dendie Tong uitsteken Ik heb dit protocol van de Groene Os ook vorig jaar gevolgd en ga het dit jaar weer doen. Een verkoper van Van de Pigge (die de spullen van de Groene Os verkopen) zei alleen tegen mij dat je weliswaar beide maar ook of het drainage compositum of pro bioforte kan gebruiken. Omdat het een beetje dezelfde werking heeft. Maar ja, beter te veel dan te weinig en ik weet niet of die info juist was. De Wu Xing Metaal en Hout (ook van de Groene Os) heb ik vorig jaar wel een tijd gebruikt, maar die kosten een vermogen en hoeft er niet perse bij gegeven te worden. Dat geld stop ik nu bij de nieuwe eczeemdeken, want alle andere zijn alweer stuk..

Probiotica werkt alleen op de darmflora en de drainage op het hele spijsverteringssysteem, dus beter is en reinigen en probiotica (en daarvoor kun je ook de aciforce zakjes van dr. Vogel gebruiken, zijn een stuk goedkoper Haha! ) Wat betreft de Wu Xing kruiden: die zijn niet standaard daar voor geschikt, ze moeten ook bij je paard passen en elk seizoen is ook nog anders..

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 09:37

Ik heb het formulier van het onderzoek van Eric Laarakkers opgestuurd.. Ik ben benieuwd of wij mee mogen doen. Ik hoop van wel..

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 09:52

hebben er meer mensen ervaring met die biergistpillen?

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 10:16

Ik heb besloten haar te kopen mag haar deze week al ophalen.
    Ik heb geen ervaring met biergistpillen, wel heeft een vriendin van mij altijd alpenmelk verdund met steriel water en daar de manen/staart mee gewassen.
    Bij de fjord die ik toen verzorgde hielp dat goed.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 10:26

ik heb ook nog een periode azijn gebruikt....azijn verdunnen met water en daarmee het paard inwrijven,zou vliegen afschrikken en de prik onschadelijk maken.
    bij mensen zeggen ze toch ook wel dat als je geprikt bent door een mug je er azijn op moet doen tegen de jeuk?

echt uitporberen,bij de een werkt dit,bij de ander dat.
    ik heb van ap al een waslijst met dingen die ik geprobeerd heb.

een van zijn betere jaren kreeg hij dagelijks 10 biergistpillen, een handvol gedroogde brandnetel en 2x per dag een halve schep basisbrok, ik wreef staart en manen toen in met leovet bio huidolie.
    ging hij om 6 uur op stal tot de volgende morgen 8 uur en stond hij minimaal op het gras.

gras is zeker boosdoener bij hem.dus dit jaar proberen om het te beperken...en dan maar afwachten Knipoog

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 10:59

Even een vraagje:

Ik zie dat jullie de Wu Xing kruiden gebruiken. Er worden twee types genoemd (een ervan is hout de andere weet ik zo even niet). Ik geef ze ook, type aarde omdat mijn paard een aarde-paard is. Houden jullie geen rekening met welk type je paard is?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 11:05

had ap toen ook een exzeemdeken op nog ellepel? en biergistpillen heb jij dus ook gebruikt? ik ga dan zo ook maar eens halen. als het geen kwaad kan... en tis niet te duur... is altijd het uitproberen waard;)

moet je die biergistpillen oplossen in water? of gewoon door de muesli heen? en wanneer moet je die geven? nu al? of pas als ze last hebben?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 11:22

ap had toen geen deken op Knipoog
    ik had biergistpillen van de etos ofzo,potje van 300 ofzo voor maar een paar euro.
    gewoon 10 door het voer heengooien, hij eet het allemaal zo op.
    nou zei ik dat hij basisbrok kreeg,maar volgens mij kreeg hij toen nog de structuur muesli van Subli,maar dat weet ik niet precies meer.
    geheim van die biergist zit in de vitamine b,die is goed voor de huid.
    nou ja valt te proberen toch?

nu krijgt ap probiotica van Bloem, kost 12 euro voor een pot met 60 capsules, hij krijgt nu elke dag 1 capsule.
    en ben dus toch weer begonnen met knoflook, ook weer vitamine b en reinigend voor de huid, en ja ik weet t er is zo'n rel geweest rondom knoflook,maar ik ga t toch weer proberen Tong uitsteken

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 11:33

die van mij eet met moeitje knoflooksnippers, dus ben er mee gestopt. ik vind t zelf ook stinken. moet je nu al beginnen met die biergistpillen?

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 13:29

Whaaaa,
    was net mijn paardje aan het longeren en toen ontdekte ik een steekvlieg op dr. Ook heeft ze wat bultjes op dr hals, dus ik heb besloten vanaf vandaag de deken voor definitief op te doen, tenzij het nog mocht gaan vriezen. (you never know)

Dendie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 14:49

Lennox schreef:
    Even een vraagje:

Ik zie dat jullie de Wu Xing kruiden gebruiken. Er worden twee types genoemd (een ervan is hout de andere weet ik zo even niet). Ik geef ze ook, type aarde omdat mijn paard een aarde-paard is. Houden jullie geen rekening met welk type je paard is?

@Lennox; dit het is natuurlijk protocol zoals ik het gekregen heb... Ik dacht ook dat elk paard een ander soort type Wu Xing kreeg, die van mij is nml ook aarde. Maar deze kruiden schijnen goed voor stofwisseling en vochthuishouding te zijn (en daarbij goed voor eczeem ..? Verward ) Ik weet het niet precies. Ik gebruik ze niet Lachen.

@ de rest Lachen Knoflook en zeewier ben ik ook maar weer aan begonnen. Vond t vorig jaar toch wel goed tegen de vliegen. Appelazijn werkt daar trws ook wel goed tegen, maar Den at t op gegeven moment niet meer. Hij is vandaag beslagen, dus hoop echt dat ie van de zomer van zijn manen (deken) en voorpluk afblijft, want ijzers krabben natuurlijk helemaal lekker... Knipoog

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 14:49

met die biergist pillen kun je best al beginnen,juist beter omdat t dan beter in kan werken op het licham he.
    en dan maar hopen dat t een beetje werkt Knipoog

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:33

ellepel schreef:
    gras is zeker boosdoener bij hem.dus dit jaar proberen om het te beperken...en dan maar afwachten Knipoog

hoezo is dat een boosdoener?

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:44

Gras doet bij die van mij ook geen goed. Zodra hij op een volle wei staat verrekt hij van de jeuk. Er zitten heel veel suikers in gras en daar reageren de eczemers op. De nieren/ lever kunnen de afvalstoffen niet verwerken. Daarom ook geen wortelen, fruit en voer met melasse aan je eczemer geven. In het geval van mijn paard is het mugje zeker niet de oorzaak van zijn probleem maar hij heeft er wel reactie op. Die van mij schuurde op plekken met volle weilanden heel erg, en op plekken met "schrale" weilanden bijna niet. Tja zijn hoofd wel een beetje maar niet meer zijn manen en zijn staart helemaal kapot of tot bloedens toe.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 16:13

Hoelang moet je de drainage compositum kuur eigenlijk geven? Weet iemand dat?