Topic voor de oudjes deel 2.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eefke85

Re: Topic voor de oudjes deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:55

Ships, net ontdekt dat de pony van de eigenaren van de wei bevangen begint te worden. De afgelopen jaren is wel gebleken dat ze er absoluut geen geld aan willen uitgeven, dus ik heb net de meest logische dingen gedaan, modderbadje en de prikpaaltjes teruggezet, zodat ze niet meer bij het randje gras kan en de eigenaar aangeraden weer over te gaan op droog hooi, maar hij heeft mn appje nog niet gelezen.

Bij mijn eigen merk ik iets gedragsverandering op aan mn oudste. Ze kiest er meer voor binnen te staan dutten dan gras te eten. Ik maak me wel zorgen...

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:02

Hè bah wat naar Eefke…

Enig idee ook waarom die van jou zich afzondert?

Hier wordt ik ook een beetje moedeloos, pony eet weer moeilijk hooi en maakt weer proppen… wat nu weer… kies is er eind januari uitgegaan, sinds half maart at hij weer normaal en nu weer bijna terug bij af… donderdag komt de dierenarts maar ben wel een beetje klaar met kiespijn, proppen maken etc :o

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:07

@Somebitch: het kán natuurlijk nu een andere kies zijn ?? (ik hoop het niet ;( )
@Eefke85: sneu voor de pony, HB is echt waardeloos. En ook ander gedrag van je oudje; hopelijk gewoon de warmte en/of even genoeg gegeten.

Hier net op tijd de regendekens op gedaan, het regent nu lekker door.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:12

Een andere moet wel want deze zit er niet meer… :D :+ maar hoe snel op elkaar ook… en ik hoop dan toch geen losse, want dan kan er donderdag niks opgelost worden en moeten we weer een ritje naar de kliniek… hij doet nog niet zo als toen hij last had van die losse kies, toen at hij helemaal geen hooi meer. Hij eet nu wel maar langzaam, mond open.. en als ik hem gespoeld heb lijkt het weer eventjes goed te gaan, tot er een paar uur voorbij zijn.

Naja hij is sowieso te dik dus er mag imo wel wat gewicht af, maar vind het gewoon vervelend om te zien dat hij weer zo’n last heeft

Ondertussen zie ik de dierenarts ook om de twee maanden, is ook niet meer normaal zo. :')

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:17

@Somebitch, geen idee waarom ze zich afzondert. Ik denk dat een ander er niks aan zou merken, maar haar ogen staan ook niet goed. Ik ben bang dat ze er een beetje klaar mee is. Ze is blind aan 1 oog, heeft jeuk door de zomereczeem, heeft bloederige korsten in haar gezicht door het krabben en is nog steeds de magerste. Haar gebit is ook slecht, daarom krijgt ze slobber, brokjes kan ze niet meer kauwen. De warmte heeft ze normaal gesproken geen last van.
Dus als het duidelijk is dat ze echt niet meer wil dan zal ik daarnaar luisteren, maar daar is het nu nog te vaag voor.

Tandproblemen zijn echt waardeloos, vooral als je er geen reden voor kan vinden. Zit er niks in het gat van de kies die eruit is?
En de dierenarts wil je ook niet te vaak over de vloer hebben. Aardige mensen, maar je rekening gaat er zo snel van leeg.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:24

Nou hij staat nu normaal hooi te eten… soms snap ik er niks meer van. Morgen maar kijken wat er aan proppen ligt.

Ach, wat sneu dat ze voor jou duidelijk zichzelf niet is. Sneu ook van de bloederige korsten :knuffel: en het niet goed op gewicht zijn. Sterkte, hopelijk heeft ze gewoon een mindere dag vandaag

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:46

Eefke, ik zou even temperaturen om te kijken of er misschien wat koorts is?

Somebitch, heeft de tandarts niet gemerkt dat er misschien een andere kies al wat los zat dat die nu problemen geeft?
Hier ook dierenarts zo vaak, dure hobby hebben we zo!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:29

Gaat t goed met Kelly d'r luchtwegen?
Sterkte ook voor je jonkie, hoop dat het been snel opknapt.

Marleen, het is bij de hoefsmid idd het been hoog opgeven, en meer naar de zijkant. Met ijzers moet dat ook wat langer dan met blote voeten.

Eefke wat een zorgen zo he. Die kleine veranderingen die je dan toch doen zorgen maken, waarom...
En balen van die andere pony. Hopelijk kan de eigenaar aanpassingen maken om erger te voorkomen. Lief dat jij al de eerste maatregelen hebt genomen!

Somebitcj ook weer zorgen erbij, wat een gedoe dat gebit he... hoop dat het meevalt :(:) misschien idd eten dat in de ruimte is gaan zitten? Dat was bij die van mij vorig jaar een probleem van de proppen, omdat dat ging ontsteken.
Soms maken ze alleen proppen als ze aan 1 bepaalde kant eten. En aan de andere zijde gaat het dan wel weer goed. En bij die van mij was het vorig jaar ook de eerste happen die ongemakkelijk waren en er weer uitkwamen, maar eenmaal aan t eten ging het weer en propte ze minder. Zo gek.

Dubbelfun, bij jullie wel regen dus? Hier zou het de ochtend regenen. Toen de middag. Maar ik denk dat we nog net geen 3 druppels hebben gehad, letterlijk. Was echt niets.

Hier ook aan het rommelen. Mijn grote was met wandelen eergisteren flink aan het hoesten. Gisteren helaas nog steeds. Omdat ze bijwerkingen krijgt van de medicatie wachtte ik deze morgen nog even af om te kijken hoe haar ademhaling toen was, maar ook met koelte van de ochtend helaas net wat te hoog en na even paddock naar stappen veel hoesten. Dus toch maar op de medicatie gezet. Grmbl. Tijd voor een bui tegen het stof en tijd voor weidegang!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 43 min geleden

Wat balen van het hoesten, er zitten nu ook veel pollen in de lucht helaas… hopelijk blijft ze zichzelf met de medicatie!

Hier weer proppen en minder hooi gegeten als normaal… ben toch bang voor een losse kies. Ik denk niet dat er voer vast blijft zitten. Er komt eigenlijk ook niet veel voer uit tijdens t spoelen en het was z’n achterste kies die is getrokken. Dus volgens mij heb je dan niet echt last van diastase. Zou ook best onlogisch zijn want dan zou hij eigenlijk een maand geleden al last gehad moeten hebben toch…

Er hebben destijds drie verschillende dierenartsen incl een arts van de kliniek naar zijn gebit gekeken en ze vonden wel slijtage dus eigenlijk kiezen die op zijn maar geen losse kiezen…

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22 min geleden

Somebitch: proppen kan ook komen door te lang/stug hooi en te weinig snijvlak op de kiezen. Echt lastig.

Hoesten is ook lastig, misschien last van stof uit de paddock? Het is natuurlijk al een tijd lekker weer/droog.