Het doet me denken aan een begin van regenschurft en ik vermoed dat het komt omdat hij misschien te vochtig onder die deken is.
dus daarom nu een goede wasbeurt,dan ademt de deken ook weer beter

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sushilla88 schreef:De plekken van Joukje zijn aan de beterende hand.
[ [url=m/f5wfFG.jpg]Afbeelding[/url] ]
Helaas gaat het me niet snel genoeg, ik durf nog geen deken op te doen. Ik had met mijn stalbaas afgesproken dat ze alleen overdag (8 tot 6) naar buiten zo gaan (normaal 24/7). Helemaal in de olie en anti vliegenspray. Helaas vond mijn baas dat geen zon betekende geen mugjes... Gevolg, nu ligt dr hele kont en staart open door de eczeem....![]()
Ik ben nu opzoek naar een borstbeschermer van katoen (of iets anders niet-synthetisch...) Maar blijkt nogal lastig te zijn. Ik wil namelijk de 'voering' uit de eczeemdeken knippen, alleen zoek ik dan dus bescherming zodat de naden geen schuurplekken gaan veroorzaken.
Elodie schreef:Ik zit hier met mn handen in het haar, ik ben gisteren terug gekomen van een weekje vakantie en degene die altijd mn pony verzorgt heeft dat deze keer ook gedaan, hrlaas heeft dit anders uit gepakt, Skursur heeft maarliefst 2 dekens helemaal kapot geschuurt, conclusie heel zn manenkam kapot, overal zitten wondjes... ik baal zooo enorm erg, heeft iemand ervaring met culico? (Als ik bet goed schrijf) ik heb ergens gelezen dat culico in het bloed opgenomen word dus zou ik daar nu nog aan kunnen beginnen?
Marjo89 schreef:[naam] schreef:Ik zit hier met mn handen in het haar, ik ben gisteren terug gekomen van een weekje vakantie en degene die altijd mn pony verzorgt heeft dat deze keer ook gedaan, hrlaas heeft dit anders uit gepakt, Skursur heeft maarliefst 2 dekens helemaal kapot geschuurt, conclusie heel zn manenkam kapot, overal zitten wondjes... ik baal zooo enorm erg, heeft iemand ervaring met culico? (Als ik bet goed schrijf) ik heb ergens gelezen dat culico in het bloed opgenomen word dus zou ik daar nu nog aan kunnen beginnen?
Van het merk puur ?
Volgens mij kan je dr altijd mee beginnen, maar zou vooral de wonden verzorgen.
Want wonden jeuken ook.
En opzoek gaan naar gene waar hij aan heeft kunnen schuren.
Elodie schreef:Ik zit hier met mn handen in het haar, ik ben gisteren terug gekomen van een weekje vakantie en degene die altijd mn pony verzorgt heeft dat deze keer ook gedaan, hrlaas heeft dit anders uit gepakt, Skursur heeft maarliefst 2 dekens helemaal kapot geschuurt, conclusie heel zn manenkam kapot, overal zitten wondjes... ik baal zooo enorm erg, heeft iemand ervaring met culico? (Als ik bet goed schrijf) ik heb ergens gelezen dat culico in het bloed opgenomen word dus zou ik daar nu nog aan kunnen beginnen?
Marjo89 schreef:[naam] schreef:Ik zit hier met mn handen in het haar, ik ben gisteren terug gekomen van een weekje vakantie en degene die altijd mn pony verzorgt heeft dat deze keer ook gedaan, hrlaas heeft dit anders uit gepakt, Skursur heeft maarliefst 2 dekens helemaal kapot geschuurt, conclusie heel zn manenkam kapot, overal zitten wondjes... ik baal zooo enorm erg, heeft iemand ervaring met culico? (Als ik bet goed schrijf) ik heb ergens gelezen dat culico in het bloed opgenomen word dus zou ik daar nu nog aan kunnen beginnen?
Beetje betadine helpt ook al als het open is.
Geneest het sneller of levertraanzalf, verzacht en geneest.
Nee het neemt de jeuk niet weg. Soms kunnen ze niet meer stoppen.
En als je dan de plekken waar hij kan schuren beperkt.
Mijn pony schuurt ook met dr achter hoef. Maar ze krijgt nooit voor elkaar om zich dan open te krabben.
Mits, ze al een wond heeft.
assebassie schreef:[naam] schreef:Ik zit hier met mn handen in het haar, ik ben gisteren terug gekomen van een weekje vakantie en degene die altijd mn pony verzorgt heeft dat deze keer ook gedaan, hrlaas heeft dit anders uit gepakt, Skursur heeft maarliefst 2 dekens helemaal kapot geschuurt, conclusie heel zn manenkam kapot, overal zitten wondjes... ik baal zooo enorm erg, heeft iemand ervaring met culico? (Als ik bet goed schrijf) ik heb ergens gelezen dat culico in het bloed opgenomen word dus zou ik daar nu nog aan kunnen beginnen?
Ik gebruik al voor het derde seizoen cullico, gaat prima, maar weet natuurlijk niet of dat door de cullico komt.
We hebben ook van die schuurmatten (equine stracher of zoiets, bij de pdr.) aan de staldeuropeningen aangebracht, als ze hieraan schuren gaat er niet zoveel kapot, aanrader.