[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 18:37

Hehe, hij IS ook leuk :')

Het doet me denken aan een begin van regenschurft en ik vermoed dat het komt omdat hij misschien te vochtig onder die deken is.
dus daarom nu een goede wasbeurt,dan ademt de deken ook weer beter :j

tiwi1969

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 18:46

Het is ook lastig met dit weer, warm, regen. Natte deken is niet fijn maar nat paard van het zweten onder een regendeken ook niet.

Ik vind trouwens die Bucas met regen deel in de rug best interessant, al zou ik die dan in de Big Neck variant willen en zonder de zebra strepen. Met strepen denk ik dat de andere paarden helemaal gaan flippen, doen ze toch al als ik iets aan de deken verander.

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 20:55

De plekken van Joukje zijn aan de beterende hand.
Afbeelding

Helaas gaat het me niet snel genoeg, ik durf nog geen deken op te doen. Ik had met mijn stalbaas afgesproken dat ze alleen overdag (8 tot 6) naar buiten zo gaan (normaal 24/7). Helemaal in de olie en anti vliegenspray. Helaas vond mijn baas dat geen zon betekende geen mugjes... Gevolg, nu ligt dr hele kont en staart open door de eczeem.... :(

Ik ben nu opzoek naar een borstbeschermer van katoen (of iets anders niet-synthetisch...) Maar blijkt nogal lastig te zijn. Ik wil namelijk de 'voering' uit de eczeemdeken knippen, alleen zoek ik dan dus bescherming zodat de naden geen schuurplekken gaan veroorzaken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 21:24

Nou, wat appie op zijn rug heeft ziet er dus ook zo uit.
En na zijn geknabbel van vanmiddag ook nog es open -O-

Ik heb de deken 2x gewassen en hij is nu best schoon dus hopelijk gaat het dan beter

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 21:26

Ik vind het er bij jouw paard toch anders uit zien, inderdaad meer richting regenrot. Bij mijn paard zijn het nu echt helende plekjes/korstjes.

Bwor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 21:32

Sushilla88 schreef:
De plekken van Joukje zijn aan de beterende hand.
[ [url=m/f5wfFG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Helaas gaat het me niet snel genoeg, ik durf nog geen deken op te doen. Ik had met mijn stalbaas afgesproken dat ze alleen overdag (8 tot 6) naar buiten zo gaan (normaal 24/7). Helemaal in de olie en anti vliegenspray. Helaas vond mijn baas dat geen zon betekende geen mugjes... Gevolg, nu ligt dr hele kont en staart open door de eczeem.... :(

Ik ben nu opzoek naar een borstbeschermer van katoen (of iets anders niet-synthetisch...) Maar blijkt nogal lastig te zijn. Ik wil namelijk de 'voering' uit de eczeemdeken knippen, alleen zoek ik dan dus bescherming zodat de naden geen schuurplekken gaan veroorzaken.

Een paard bij ons op stal had precies hetzelfde als die van jou, ze wast het met Betadine en geloof dat ze er honingzalf op deed. Bij haar was het ontstaan met een gewone eczeemdeken, ze staat nu overigens wel onder de rsih en het wordt niet erger, zij noemde het galbultjes.. Kwam ook pus uit enzo :s. Hoop dat het gauw weggaat!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 22:10

De plekken bij de fries staat paar pagina's terug toch een foto van dat de huid wel aangevreten leek? Dan ziet dat van Appie er imo echt meer uit als rainrot. En rainrot jeukt ook :j

Een borstbeschermer gaat lastig worden... misschien een oud laken in de deken naaien? Of een oud shirt? Katoen schuurt en scheurt wel best snel he. Wellicht een tijdje een pyjama deken om? En dan opnieuw testen met de rsih? Het lijkt me best apart dat deze plekken van de deken komen, leek eerder een schimmel of worm?

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 22:58

Sally heeft haar oren weer helemaal kapot. Zo zielig, ze heeft er ook echt last van. Maar een masker blijft niet goed zitten.
Heeft iemand nog tips?

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 23:29

Ik heb zelf binnenvoering gekocht. Paar meter op marktplaats en die erin genaaid.
Doe ik elke keer als het weer kapot is. En dat werkt het beste.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 23:30

Blacky zijn oren knappen goed op van Kamillosan zalf, hij is ook een hardnekkige maskerweigeraar.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 04:03

tiwi1969 schreef:
Blacky zijn oren knappen goed op van Kamillosan zalf, hij is ook een hardnekkige maskerweigeraar.

Waar haal je dat?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 06:10

Bij de homeopatische/alternatieve drogist. Kruidvat en Etos hebben het helaas niet.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 08:59

TinkerTreas schreef:
Sally heeft haar oren weer helemaal kapot. Zo zielig, ze heeft er ook echt last van. Maar een masker blijft niet goed zitten.
Heeft iemand nog tips?

Ander masker ??

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 09:42

Onze plekjes gaan super.
Nog enkele grote bulten van de dazen.
Sushillaa. Onze merrie had tot 3 weekjes die plekjes en er groeit nu weer haar op.
Wel.. krijgt ze enkele nieuwe plekken bij de dazensteek.
De dazen betrap il zelf dus weet ik dat dat van ons daar weg komt.
De bulten worden erg warm zowel met als zonder en als ik het niet optijd behandel met azijn. Dan knapt het letterlijk open.

Ik was het alleen met betadine als het dicht is. Ze is rr erg gevoelig voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 09:44

Ik zit hier met mn handen in het haar, ik ben gisteren terug gekomen van een weekje vakantie en degene die altijd mn pony verzorgt heeft dat deze keer ook gedaan, hrlaas heeft dit anders uit gepakt, Skursur heeft maarliefst 2 dekens helemaal kapot geschuurt, conclusie heel zn manenkam kapot, overal zitten wondjes... ik baal zooo enorm erg, heeft iemand ervaring met culico? (Als ik bet goed schrijf) ik heb ergens gelezen dat culico in het bloed opgenomen word dus zou ik daar nu nog aan kunnen beginnen?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 09:51

Elodie schreef:
Ik zit hier met mn handen in het haar, ik ben gisteren terug gekomen van een weekje vakantie en degene die altijd mn pony verzorgt heeft dat deze keer ook gedaan, hrlaas heeft dit anders uit gepakt, Skursur heeft maarliefst 2 dekens helemaal kapot geschuurt, conclusie heel zn manenkam kapot, overal zitten wondjes... ik baal zooo enorm erg, heeft iemand ervaring met culico? (Als ik bet goed schrijf) ik heb ergens gelezen dat culico in het bloed opgenomen word dus zou ik daar nu nog aan kunnen beginnen?

Van het merk puur ?
Volgens mij kan je dr altijd mee beginnen, maar zou vooral de wonden verzorgen.
Want wonden jeuken ook.
En opzoek gaan naar gene waar hij aan heeft kunnen schuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:00

Marjo89 schreef:
[naam] schreef:

Van het merk puur ?
Volgens mij kan je dr altijd mee beginnen, maar zou vooral de wonden verzorgen.
Want wonden jeuken ook.
En opzoek gaan naar gene waar hij aan heeft kunnen schuren.

Ja die volgensmij.
De wonden worden vaak schoongemaakt en zodra ze dicht zijn smeer ik rr sudocreme op, hij schuurt vermoedelijk aan de mestbak & die staat nu afgezet, ook hebben we achter in de wei een stevige paal staan, waar hij zich ook aan schuurt, maar die ga ik niet weghalen! Zoals onze DA altijd zegt: "alle schuurmogelijkheden weghalen lost je probleem niet op".
Hij krabt zich namelijk ook gewoon mt zn achterhoef open (snappen jullie wat ik bedoel?)
Toch maar ren flesje culico halen dan

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:11

Elodie schreef:

Beetje betadine helpt ook al als het open is.
Geneest het sneller of levertraanzalf, verzacht en geneest.

Nee het neemt de jeuk niet weg. Soms kunnen ze niet meer stoppen.
En als je dan de plekken waar hij kan schuren beperkt.
Mijn pony schuurt ook met dr achter hoef. Maar ze krijgt nooit voor elkaar om zich dan open te krabben.
Mits, ze al een wond heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:33

Marjo89 schreef:
[naam] schreef:

Beetje betadine helpt ook al als het open is.
Geneest het sneller of levertraanzalf, verzacht en geneest.

Nee het neemt de jeuk niet weg. Soms kunnen ze niet meer stoppen.
En als je dan de plekken waar hij kan schuren beperkt.
Mijn pony schuurt ook met dr achter hoef. Maar ze krijgt nooit voor elkaar om zich dan open te krabben.
Mits, ze al een wond heeft.

daar heb je gelijk in!
ik heb besloten om het gewoon te bestellen, werkt het niet, dan maak ik het toch tot november af en proberen we volgend jaar iets anders, mits de DA een ander advies heeft. straks even bellen dus :)

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 11:03

Ik gebruik nu sinds maart culico vooraf heb ik een reinigingskuur gedaan .
Het is stukken verbeterd met vorig jaar. Overdag staat hij nu zonder deken s avonds s nachts durf ik het niet. Hij schuurt nu niet tenminste niet meer als in de winter want dan vind hij het ook heerlijk om langs de staldeur de schuren maar dan zitten alleen z n manen in de war en verder niets

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 11:14

Elodie schreef:

Ik gebruik al voor het derde seizoen cullico, gaat prima, maar weet natuurlijk niet of dat door de cullico komt :D .
We hebben ook van die schuurmatten (equine stracher of zoiets, bij de pdr.) aan de staldeuropeningen aangebracht, als ze hieraan schuren gaat er niet zoveel kapot, aanrader.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 11:17

assebassie schreef:
[naam] schreef:

Ik gebruik al voor het derde seizoen cullico, gaat prima, maar weet natuurlijk niet of dat door de cullico komt :D .
We hebben ook van die schuurmatten (equine stracher of zoiets, bij de pdr.) aan de staldeuropeningen aangebracht, als ze hieraan schuren gaat er niet zoveel kapot, aanrader.

hier staan ze 24/7 buiten dus schuurmatten bij de staldeuren zal niet nodig zijn :')

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 11:24

Aan de paal kan ook hoor :j , succes met de cullico!, gewoon lekker met hoge dosis beginnen!

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 11:42

Ik geef ook meer dan als op het potje staat doe de druppels eigenlijk nooit tellen giet wat op een stukje brood.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 15:15

Ik gebruik sinds kort puur culico. Maar het is nog te kort om te zeggen of het wat doet. Het schijnt een tijd nodig te hebben voor het werkt. En het is het beste om er in maart al mee te beginnen. Maar toen wist ik nog niet dat Sally eczeem heeft.

Een ander masker heeft nu niet zoveel zin. Ze heeft nu zoveel jeuk dat ze die ook gelijk kapot maakt.
Ik behandel de open plekjes met honingzalf en probeer haar oren verder goed vet te houden. Maar dat is nog niet zo makkelijk, want ze reageert behoorlijk dramatisch als ik aan haar oren wil zitten.