Beetje vreemde vertaling maar goed....dat begrijp ik toch beter

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pandora2 schreef:Vind het een heel goed stukje inderdaad !
Enne...er staat, voor mij althans, een grote geruststelling in ...nl dat zeer weinig paarden de '' echte '' hypofysetumor hebben, waardoor het , ondanks medicatie, binnen de 2 à 3 jaar toch einde verhaal is.
Geeft de burger toch weer moed bij aanvang van dit nieuwe jaar
singasong schreef:ohjajoh6 schreef:Nee , dat het niet altijd een tumor is wat de cushing veroorzaakt...
Maar de medicatie is toch gericht op de tumor?
singasong schreef:ohjajoh6 schreef:Nee , dat het niet altijd een tumor is wat de cushing veroorzaakt...
Focussed schreef:Het kan dus heel goed zijn dat die zwelling weer afneemt zodra je gaat behandelen en de hypofyse weer normaal functioneert.
Pandora2 schreef:Focussed schreef:Het kan dus heel goed zijn dat die zwelling weer afneemt zodra je gaat behandelen en de hypofyse weer normaal functioneert.
Zou je dan in het beste geval ook ooit weer zonder medicatie verderkunnen ? Dan moet natuurlijk wel het hele plaatje van hormoonspiegels terug kloppen...en misschien is dat niet ( meer ) haalbaar...
10tje2 schreef:Nammie schreef:Nou ja zeg! Het lijkt er wel op haha
Dat trucje van de poep ken ik ook van haar.
Nu nog iets tegen een gigantische kater
En die ken ik weer niet! Dus vertel:))
Focussed schreef:Nee, want die tumor is slechts een symptoom. De oorzaak los je niet op: het verlies van dopamine neuronen. Sterker nog: het is een progressieve aandoening en er zullen steeds meer neuronen verloren gaan. Daarom moet de dosis vaak verhoogd worden met verloop van tijd.
Zinzi_jewel schreef:Zinti krijgt momenteel Magnesium, hormoonbalans, en een vitamine mineralen poeder. Dat vitamine mineralen wordt een brokje.
Maar omdat alle paardjes vitamine mineralen krijgen wil ik het zo efficiënt mogelijk Maken voor de stalhoudster dat ze niet lang bezig is met alles inscheppen.
Idd bakjes van Action oid
singasong schreef:Maar stel dat er andere oorzaken zijn voor een verhoogde ACTH-waarde in het bloed, wat dan?
Uit het Duitse artikel begrijp ik dat dit mogelijk is.
10tje2 schreef:Zie nu ineens dat ik je bericht verkeerd heb gelezen. Dacht dat je een middeltje tegen een gigantische kater van onze wederzijdse kennis had gekregen:)). Ben een beetje duf van gisteravond...........en nee...geen kater!
En verder de beste wensen voor iedereen voor 2014, het jaar van het paard!
http://www.bitmagazine.nl/artikelen/201 ... het-paard/
Nammie schreef:10tje2 schreef:Zie nu ineens dat ik je bericht verkeerd heb gelezen. Dacht dat je een middeltje tegen een gigantische kater van onze wederzijdse kennis had gekregen:)). Ben een beetje duf van gisteravond...........en nee...geen kater!
En verder de beste wensen voor iedereen voor 2014, het jaar van het paard!
http://www.bitmagazine.nl/artikelen/201 ... het-paard/
Hihi , je snapt hem nu.
Zou ''voorkom een kater , blijf dronken '' wat zijn??