Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tomnaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:20

Dont_Give_Up schreef:
Wat een ellende allemaal.
Hier in de buurt heb ik nog weinig gehoord erover.
Maar volgende week komt er een nieuw paard op stal,
ook uit die omgeving.
Ze zeggen dat het paardje dat virus niet heeft, maar toch is elke dag de DA daar.
Ik maak me er wel zorgen om.
Me haffie is nog geen jaar oud en die nieuwe komt naast mij de paddock...

Denk niet dat hij komt het paard wat morgen gehaald zou worden mag ook niet gehaald worden van de boer

Bonny_CT

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:20

Ik zou ook geen paarden van een andere stal nu op jou stal laten... Zekere voor het onzekere nemen

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:21

lovely:enten tegen influenza neemt ook nog steeds niet weg dat een paard geen influenza kan krijgen.
Daar zijn ook nog steeds diverse vormen van en een snotneus kan dus nog steeds influenza zijn.
Sterker nog,het kan zelfs droes zijn.
Zoveel virussen/bacteriele infecties zijn er,je unt je paard niet oevral tegen beschermen en dat moet je ook niet willen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:22

Er wordt ook geprobeerd om te achterhalen om welke rhinovorm het gaat. We doen onze uiterste best maar geef ons alsjeblieft de tijd om de meldingen bevestigd te krijgen.
Jullie helpen ons enorm door in dit topic geen plaatsnamen te noemen van geruchten die nog niet bevestigd zijn. Geef die door aan iemand van de Nieuwsredactie of aan ondergetekende. Bedankt alvast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:23

ambre schreef:
lovely:enten tegen influenza neemt ook nog steeds niet weg dat een paard geen influenza kan krijgen.
Daar zijn ook nog steeds diverse vormen van en een snotneus kan dus nog steeds influenza zijn.
Sterker nog,het kan zelfs droes zijn.
Zoveel virussen/bacteriele infecties zijn er,je unt je paard niet oevral tegen beschermen en dat moet je ook niet willen.

Nee inderdaad, het is ook belangrijk om weerstand op te bouwen tegen alle veelvoorkomende aandoeningen. Enfin, het voorjaar zit in de lucht en dan gebeurt dit, volgende week begint waarschijnlijk de droesgolf, weer paniek.

Veulen84

Ivonka

Zo... kwam dit net tegen op facebook.....

Citaat:
Citaat wedstijd te Roosendaal:

DE WEDSTRIJD GAAT WEL DOOR!!!! (geplaatst zaterdag om 10.50 uur)

Beste ruiter,

Wij respecteren uw beslissing als u wilt afmelden. Maar omdat wij de wedstrijd niet aflassen en is het dus uw eigen beslissing om niet te starten. (De KNHS adviseert maar is niet bindend.) U bent dus wel startgeld verschuldigd. Er zijn op het ogenblik meerdere wedstrijden die doorgaan.
De rekening wordt opgestuurd via de post.

Met vriendelijke groet,
Bestuur The Country Rider

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:24

Bij mijn op stal zijn gelukkig ook maatregelen genomen,
Ga zo zijn temperatuur even opmeten,
Geen idee hoe ik dat ding er in ga krijgen hahaha

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:25

Bah, wat een nare organisatie. Puur op geld uit, dat blijkt wel weer. Ik vind dat de KNHS zulke verenigingen gewoon aan moet pakken. Lijkt nergens naar.

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:25

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:29

Fitzroy schreef:
Bah, wat een nare organisatie. Puur op geld uit, dat blijkt wel weer. Ik vind dat de KNHS zulke verenigingen gewoon aan moet pakken. Lijkt nergens naar.

Ja en als je van de staleigenaar het terrein niet op of af mag... dan kùn je toch ook niet op wedstrijd!

magda_90

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:31

Volgens mij is dat niet wettelijk wat die organisaties doen (dat je alsnog startgeld moet betalen). Daar zou je best eens werk van kunnen maken.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:32

ja ik vind het belachelijk dat je gewoon moet betalen,alleen uit respect voor je mede stalgenoten ga je niet op wedstrijd.K vind dat de knhs iets aan die rekening moet doen dat je die niet hoeft te betalen.

Angeliquee18

Ik hoorde ook vaag Dat het helpt om vitaminen te geven?
Wat kan ik dan het beste geven, gewoon bij de dierenwinkel halen?
Anders bel ik even de da..

ambre

Heeft niets met de wet te maken hoor.Het ministerie heeft zich er nog niet mee bemoeit.

berdien85

magda_90 schreef:
Volgens mij is dat niet wettelijk wat die organisaties doen (dat je alsnog startgeld moet betalen). Daar zou je best eens werk van kunnen maken.

Dat lijkt mij ook!

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:33

Angeliquee18 schreef:
Ik hoorde ook vaag Dat het helpt om vitaminen te geven?
Wat kan ik dan het beste geven, gewoon bij de dierenwinkel halen?
Anders bel ik even de da..

Lysine met vitamine B6 is weerstandverhogend

Mar_Nimbus

nee inderdaad, bij ons is al een verbod van 14 dagen om het terrein af te gaan
en 14 dagen geen paarden van buitenaf het terrein op

wendyke

ze moeten gewoon een vervoersverbod opleggen voor paarden dan zijn die wedstrijden afgelopen, dat is de beste manier

Fitzroy

Als jurylid zou ik ook weigeren te jureren op zo'n wedstrijd. Als de organisatie zijn verantwoordelijkheid niet neemt dan de officials maar. Is overigens best een interessante kwestie, maar meer voor het juryledentopic.

MHK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:35

Ik heb naar het bericht vanuit het KNHS op de radio geluisterd en kom tot de conclusie dat er 1 stal in de omgevening van de reeds besmette stallen staat en dat er 1 stal buiten dat gebied in het midden van Nederland staat.
Hieruit blijkt dat de maatregelen die afgelopen weken genomen zijn niet afdoende geweest zijn om het virus op 1 plek te houden.
Ik begreep uit het verhaal ook dat de stal waarop het geconstateerd is een open stal is, waar de afgelopen tijd meerdere paarden op verschillende plekken in Nederland geweest zijn.
Het is dus mogelijk dat een paard dat daar op stal heeft gestaan, andere paarden op andere locaties in Nederland heeft besmet.
Dit is volgens mij de hoofdzakelijke reden dat de KNHS graag alles stil gelegd wil hebben. Het is namelijk niet meer te controleren.

Conclusie: Als je niet weg moet van je locatie doe het dan niet. Over 2 weken weten we dan of het virus zich nog verder verspreid heeft.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:36

Dan wordt het tijd dat ze in Den Haag zich er wel mee gaan bemoeien... als de handel straks ook op slot gaat, Nederlandse ruiters niet meer op concours kunnen, geen in en uitvoer meer mogelijk is en ga zo maar door dan heeft het wel degelijk een financieel gevolg.
Ik heb het hier doorgegeven op het dekstation, als mensen uit NL hun merrie hier willen laten dekken door een hengst dan moeten ze nog maar even wachten. Hier is het nog helemaal niet zo doorgedrongen wat in Nederland gebeurd, het zou behoorlijk heftig zijn als een merrie het meeneemt naar hier...

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:36

Loetie84 schreef:
deruijter schreef:
@knetterhard Ja ik denk dat het moeilijk is om na te gaan of een paard het virus heeft.

Volgens mij valt dat wel mee... immers de KNHS stelde als eis voor de mensen uit de besmette gebieden die naar het NK zouden komen dat zij daags voor de wedstrijd een neus-swab moeten laten afnemen Blijkbaar is het dus met een dag te zien of een paard wel of geen rhino heeft.

Dat is niet waar!
Wij kregen als deelnemer aan het NK een mail van het KNHS dat de deelnemers uit besmet gebied de dinsdags voorafgaand aan het NK de DA een gezondheidscontrole plus neus-swab moesten laten doen bij hun pony.

fokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:42

Grubbenvorst (noord limburg) is gisteravond als nog afgelast. Compliment. We hebben hier ook veel fokkers, en drachtige merries in de streek.
Asten in NB gaat wel door, als ik de www.wedstrijdplatform.nl moet geloven (met vooral veel springstallen en profs). Waar blijft de verantwoordelijkheid?
heb bestuur ook gevraagd om clublessen stil te leggen, maar nog niks gehoord. Volgens mij vinden ze dat weer te ver gaan... ik niet hoor....
Alleen op deze manier creeer je ook een besef dat er daadwerkelijk wel iets aan de hand is als alleen een uitbraak op enkele plaatsen.
Mochten er daadwerkelijk nieuwe uitbraken zijn, vind ik de verspreiding wel ineens heel groot...

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:43

dodo1971 schreef:
http://www.facebook.com/pages/Dodo-Ruit ... 1976678388

Voldoende weerstand speelt een heel belangrijke rol en daarnaast kan men de neurologische symptomen onderdrukken door een anti-stress product te verstrekken. Het is daarom aanbevelingswaardig paarden eenmaal daags te temperaturen en bij een koortspiek stress en echte inspanning zoveel mogelijk te vermijden.

Het Rhinovirus krijgt voornamelijk vat op het paardenlichaam wanneer de weerstand laag is. Om de meest hoge en mogelijke weerstand te krijgen, is met name een direct hoge dosering vitamine en energie van belang om daarna een product te verstrekken waaraan o.a. een hoog aandeel L-lysine is toegevoegd. voor het direct opkrikken van de weerstand adviseren wij een injector Vitasporal toe te dienen om daarna enkele weken (tot het echt voorjaar is) elke dag Equi Relax te verstrekken. Equi Relax houdt uw paard rustig, bezit een hoog aandeel L-lysine en energie en is op neurologisch vlak het ideale product om dagelijks te verstrekken. een ander belangrijke zaak is om elke dag de paarden te temperaturen.

haha, lekker commercieel! Slim bezig ;) het is vast goedbedoeld advies, maar ik vind dit een gevalletje: 'de een zijn dood, de ander zijn brood '.