Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zigomar17 schreef:Schrikt het jullie af? Een paard dat tekoop staat met zomereczeem?
Dendie schreef:Zal hieronder het natuurlijk protocol neerzetten (voor Jennyxx![]()
1. Voor een goede stofwisseling:
Starten met eenmalig een kuur van Drainage compositum van de Groene Os.
Dit voor het reinigen van darmen, het stimuleren van lever, nieren en lymfestelsel. In combinatie met –ook een eenmalige kuur van - Pro Bioforte voor goede darmflora en een betere spijsvertering.
-----
Wu Xing Metaal en Wu Xing Hout zijn kruidenmengsels die zorgen voor een betere stofwisseling en vermindering van allergische reacties. Iedere dag een schepje kruiden over voer stimuleert een goede vochthuishouding en stofwisseling en brengt het paard weer in balans.
IwanLuver schreef:Zigomar17 schreef:Schrikt het jullie af? Een paard dat tekoop staat met zomereczeem?
Ja absoluut. Ik heb nou eenmaal een knol met zomereczeem, je houd van het dier en daardoor doe je er alles aan. Maar ik koop nooit en te nimmer weer een zomereczeempaard.
Duidelijk dacht ik
Franka_Vosje schreef:Bóven dr andere deken?
Ik zou hem erónder doen (als je eraan toe bent).
Immers de eczeemdeken zit zomers ook direct op de huid.
Eventueel kun je daaróver dan nog een regendeken of zelfs een winterdeken o.i.d. doen.
Zigomar17 schreef:
Zo ziet ze er dus nu uit.
En zo zag ze eruit toen ze afgespeend werd en op veel op stal stond.
Ik vind het erg moeilijk, maar ik ben weg van het beestje.
Als iemand nog meer foto's wilt zien van nog jonger die heb ik ook.
Moet ik me nu zorgen maken?
Zigomar17 schreef:
Zo ziet ze er dus nu uit.
En zo zag ze eruit toen ze afgespeend werd en op veel op stal stond.
Ik vind het erg moeilijk, maar ik ben weg van het beestje.
Als iemand nog meer foto's wilt zien van nog jonger die heb ik ook.
Moet ik me nu zorgen maken?
Zigomar17 schreef:Bedankt voor de reacties op mijn vraag.
Leven met zomereczeem word al iets minder zwaar voor de paarden.
Ik heb wel verzorgpony's met eczeem gehad, maar ik wil nu een pony aanschaffen waar het niet helemaal duidelijk bij is..
Schrikt het jullie af? Een paard dat tekoop staat met zomereczeem?
ankem schreef:Als ik de buik van jouw paardje bekijk, zou ik in eerste instantie denken aan een flinke wormbesmetting. Is dit al onderzocht?