[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

singasong

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 15:46

Ik zou hem dan juist wel voor op de wei willen en voor in de paddock. Echt helemaal aansluiten kan het volgens mij nooit!
Er is nog steeds geen foto op die site hè?!

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 18:24

chantal001 schreef:
Heb het idee dat er steeds meer paarden komen met allergieën Huilen

was mij ook al op gevallen.
ik woon aan de kust en het valt mij op dat ook hier steeds meer paarden onder een boettdeken staan.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 19:49

singasong schreef:
Ik zou hem dan juist wel voor op de wei willen en voor in de paddock. Echt helemaal aansluiten kan het volgens mij nooit!
Er is nog steeds geen foto op die site hè?!

Dat wilde ik voor Ino eerst ook. Meneer had andere ideeën Clown . Ik had Ino in de wei gezet met neusnetje en ben daarna mijn spulletjes op gaan ruimen. Toen ik 5 minuten later langs de wei reed had hij het netje al van zijn neus af, helemaal kapot natuurlijk Koe . Sindsdien hou ik het bij de field relief zonder netje.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:47

idd nog steeds geen foto!! was te snel enthousiast Haha! maarja wacht nog even af en dan stuur ik eind week wel nieuwe mail..

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:36

Ik meld me ook even omdat ik mij afvraag of mijn paard een headshaker zou kunnen zijn. Ik hoop dat jullie als headshaking-kenners mij wat wijzer kunnen maken.

Mijn paard schud sinds 2 weken behoorlijk met haar hoofd en dit met name met rijden. Ze staat overdag altijd op de wei en daar zie ik haar eigenlijk nooit schudden, maar ik zit natuurlijk ook niet de hele dag in de wei dus weet niet zeker of ze het wel eens doet.

In stap blijft het bij af en toe een 'tik' met haar hoofd, maar zodra we aandraven begint ze met haar hoofd van boven naar beneden te schudden. Haar nagevelijk vragen kan ik dan vergeten, dat gaat dan echt niet meer.
Ook probeert ze na het rijden haar neus te schuren aan mij of de muur oid.

Haar gebit wordt jaarlijks gecontroleerd en haar rug heeft ze geen last van. Ik kan overal druk uitoefenen zonder dat ze een kik geeft.

Wat raden jullie aan? Zou ze een headshaker kunnen zijn zo ja, hoe dan verder? Wat zijn jullie ervaringen met zo'n neusnetje?

Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door iwayalover op 18-02-08 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:40

Ja zou kunnen. Mijn paard heeft ook dezelfde verschijnselen. Vooral met draven enorm achter teugel lopen en daarbij heel veel schudden van hoog naar laag... Dus zou wel potentiele headshaker kunnen zijn.... Heeft ze soms ook na een zonnige dag in de wei haar klieren bij kaken opgezet? Hoeft niet perse, maar dan weet jet het zeker.

Mijn ervaring met neusnetje is super! daarna met rijden geen last meer gehad....

Oja staat nog steeds geen foto van het netje op de site!!! Boos! grr

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:50

Of dat haar kaakklieren opgezet waren heb ik eerlijk gezegd nog niet op gelet Bloos Zal ik de volgende keer eens doen.
Wel merk ik dat het hoofdschudden het ergste is als de zon schijnt zoals de afgelopen dagen.

Waar zou je zo'n netje kunnen kopen? Ik wil dat namelijk wel proberen, want zoals het rijden nu gaat irriteer ik me groen en geel terwijl mijn paard er niks aan kan doen.

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 13:08

iwayalover schreef:
Ik meld me ook even omdat ik mij afvraag of mijn paard een headshaker zou kunnen zijn. Ik hoop dat jullie als headshaking-kenners mij wat wijzer kunnen maken.

Mijn paard schud sinds 2 weken behoorlijk met haar hoofd en dit met name met rijden. Ze staat overdag altijd op de wei en daar zie ik haar eigenlijk nooit schudden, maar ik zit natuurlijk ook niet de hele dag in de wei dus weet niet zeker of ze het wel eens doet.

In stap blijft het bij af en toe een 'tik' met haar hoofd, maar zodra we aandraven begint ze met haar hoofd van boven naar beneden te schudden. Haar nagevelijk vragen kan ik dan vergeten, dat gaat dan echt niet meer.
Ook probeert ze na het rijden haar neus te schuren aan mij of de muur oid.

Haar gebit wordt jaarlijks gecontroleerd en haar rug heeft ze geen last van. Ik kan overal druk uitoefenen zonder dat ze een kik geeft.

Wat raden jullie aan? Zou ze een headshaker kunnen zijn zo ja, hoe dan verder? Wat zijn jullie ervaringen met zo'n neusnetje?

Alvast bedankt!

Klinkt als mijn paard. Helaas is die van mij allergisch voor zon. Misschien ook wel pollen in de zomer maar in de winter met zon doet hij het nog. Geen opgezette klieren trouwens. Zie hem wel met zijn neus wat trekken alsof hij moet niezen. Dat doet hij trouwens ook veel. Die van jouw ook?

Hij heeft veel last van jeuk en het liefst loopt hij met zijn neus over de grond.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 13:30

Dan heeft tie toch waarschijnlijk last van pollen ipv zon. Als de zon schijnt komen de pollen meer los en daarom hebben paarden er dan ook meer last van. Vooral als ze met hun neus over de grond gaan wel behoorlijk last van... Bij het vorige paard wat ik reed hebben ze ook lang gedacht aan zonallergie, maar met rijden van netje was het over.

Netje kun je bestellen via paardendrogist.nl en bij hetgareel.nl ofzo hebben ze ze ook, maar geen foto. Heb er al wel naar gevraagd, maar nog steeds niets gezien...

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 13:43

Roos_s schreef:
Dan heeft tie toch waarschijnlijk last van pollen ipv zon. Als de zon schijnt komen de pollen meer los en daarom hebben paarden er dan ook meer last van. Vooral als ze met hun neus over de grond gaan wel behoorlijk last van... Bij het vorige paard wat ik reed hebben ze ook lang gedacht aan zonallergie, maar met rijden van netje was het over.

Netje kun je bestellen via paardendrogist.nl en bij hetgareel.nl ofzo hebben ze ze ook, maar geen foto. Heb er al wel naar gevraagd, maar nog steeds niets gezien...

Maar die van mij doet het ook in de winter als de zon schijnt en dan zijn er toch geen pollen?
Hij is wel getest op pollen en daar kwam uit dat hij allergisch is voor 8 soorten graspollen. Denk toch een combi.

Neusnetje gaat niet bij die van mij. Hij wordt er gek van en niest net zo lang tot zijn neus gaat bloeden.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 14:52

iwayalover schreef:
Of dat haar kaakklieren opgezet waren heb ik eerlijk gezegd nog niet op gelet Bloos Zal ik de volgende keer eens doen.
Wel merk ik dat het hoofdschudden het ergste is als de zon schijnt zoals de afgelopen dagen.

Waar zou je zo'n netje kunnen kopen? Ik wil dat namelijk wel proberen, want zoals het rijden nu gaat irriteer ik me groen en geel terwijl mijn paard er niks aan kan doen.

kan ook heel goed zijn dat je dier wat zweet achetr de oren en dat dat irriteerd Knipoog
even goed nakijken of het niet van het hoofdstel komt

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 15:04

Hoi,
Mijn pony heeft een pollenallergie, valt dat nou wel of niet onder het head shaking syndrom..
Hij gooide vorig jaar met zijn kop toen zijn neusgaten knalroze van binnen waren.. Nu begint het ook weer.. Ik rijd nu dan ook in de binnenbak, dan heeft hij er geen last van..
Wat doen jullie eraan en kan je ook met een netje het effect van de pollen verminderen.. Moet hij die dan ook op op de wei?

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 15:09

Mijn paard heeft er ook last van, enkel alleen in de zomer.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 15:18

in de winter had mijn andere paard er ook last van, maar zolang ik met netje reed was er niets aan de hand. Zonder was het niet te doen. Zon die wordt niet tegengehouden door netje, dus zouden toch wel iets van pollen ofzoiets zijn.

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 16:54

kan ook heel goed zijn dat je dier wat zweet achetr de oren en dat dat irriteerd Knipoog
even goed nakijken of het niet van het hoofdstel komt[/quote]

Klopt heeft die van mij ook snel last van, een bontje achter de oren is echt een uitkomst voor dit probleem! en hoe minder riempjes om het hoofd hoe beter.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 17:04

net als dat ap vorig jaar een ander hoofdstel kreeg waarvij de frontriem breder was..
zo zat er meer ruimte bij zijn oren en heb ook wel es het idee gehad bij hem dat dat ook wel geholpen heeft,want vorig jaar schudde hij haast niet Knipoog

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 09:46

Rijdt iemand van jullie trouwens wedstrijden?
Want op de site van de knhs staat wel dat je dan dat en dat en dat moet doen.. Maar dat was alleen in 2007..
Hoe zit dat als ik in de zomer van 2008 wil starten?
Moet ik dan nog op dezelfde manier dispensatie aanvragen? Of moet dat nu anders?
*Ik heb al een dierenartsverklaring thuisliggen*

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 10:48

MissEvil schreef:
Rijdt iemand van jullie trouwens wedstrijden?
Want op de site van de knhs staat wel dat je dan dat en dat en dat moet doen.. Maar dat was alleen in 2007..
Hoe zit dat als ik in de zomer van 2008 wil starten?
Moet ik dan nog op dezelfde manier dispensatie aanvragen? Of moet dat nu anders?
*Ik heb al een dierenartsverklaring thuisliggen*

Ik rij alleen wedstrijden in de winter dus heb geen idee

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 12:26

Je moet gewoon weer dispensatie aanvragen! is volgens mij niets veranderd aan regels.. Je moet dan idd dierenartsverklaring insturen met foto van je paard waar die het neusnetje opheeft....

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 12:38

@Chantal001: Nee mijn paard trekt niet met haar neus alsof ze moet niezen. Briessen doet ze trouwens ook nauwlijks. Laatst een rit van 2 uur gereden en daarbij heeft ze maar 2 keer gebriest.

@Ellepel: Hoofdstel kan ik uitsluiten. Die heeft ze sinds oktober een nieuwe en die past goed. En aangezien ze in de winter niet geschud heeft lijkt me dat het niet aan het hoofdstel ligt.

Aan zweet achter de oren zal het ook niet gelegen hebben, want ze schudde al voordat ze gezweet had. En daarbij zweet mijn paard vaak alleen maar een beetje op de hals. (behalve als het heel warm is buiten dan zweet ze wel meer)

Nog even een vraag over het netje: Ik zat net te kijken naar een foto daarvan op paardendrogist.nl en daar lijkt het alsof het netje aan de zijkant nog stofjes en pollen doorlaat?

Edit: Ik ga zo weer rijden trouwens. De zon schijnt niet, dus ik ben benieuwd of ze nu ook schud. Voor mij is het headshaking nog nieuw dus ik ga nu proberen om beter op haar schudgedrag te letten en wat de invloed van 't weer en pollen daarbij is.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 12:53

het netje van de paardendrogist sluit goed aan, nog geen last van gehad. Als hetmaar beetje straks rondom neusgaten zit..

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 12:58

Verkopen ze ook in de hypo winkels een neusnetje ?
Ik weet niet welke ik het beste kan kopen en waar ik die moet halen..

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 13:45

Wat een ideaal weer voor headshakers, geen zon Cool en geen pollen Haha! . Ik heb net ook heerlijk gereden, Ino had er ook heel veel zin in Vork .

@mieke. Ik kwam jouw ook in het ZE topic tegen (ik post er niet veel maar lees wel mee). Is dat het zelfde paard wat ook ZE heeft?

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 14:03

Inoterry schreef:
Wat een ideaal weer voor headshakers, geen zon Cool en geen pollen Haha! . Ik heb net ook heerlijk gereden, Ino had er ook heel veel zin in Vork .

@mieke. Ik kwam jouw ook in het ZE topic tegen (ik post er niet veel maar lees wel mee). Is dat het zelfde paard wat ook ZE heeft?

Zeker goed weer voor onze paarden.

Mag ik vragen wat ZE is?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 14:24

ZE is zomereczeem, daar heeft Ino ook last van.