Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
chantal001 schreef:Heb het idee dat er steeds meer paarden komen met allergieën
singasong schreef:Ik zou hem dan juist wel voor op de wei willen en voor in de paddock. Echt helemaal aansluiten kan het volgens mij nooit!
Er is nog steeds geen foto op die site hè?!
iwayalover schreef:Ik meld me ook even omdat ik mij afvraag of mijn paard een headshaker zou kunnen zijn. Ik hoop dat jullie als headshaking-kenners mij wat wijzer kunnen maken.
Mijn paard schud sinds 2 weken behoorlijk met haar hoofd en dit met name met rijden. Ze staat overdag altijd op de wei en daar zie ik haar eigenlijk nooit schudden, maar ik zit natuurlijk ook niet de hele dag in de wei dus weet niet zeker of ze het wel eens doet.
In stap blijft het bij af en toe een 'tik' met haar hoofd, maar zodra we aandraven begint ze met haar hoofd van boven naar beneden te schudden. Haar nagevelijk vragen kan ik dan vergeten, dat gaat dan echt niet meer.
Ook probeert ze na het rijden haar neus te schuren aan mij of de muur oid.
Haar gebit wordt jaarlijks gecontroleerd en haar rug heeft ze geen last van. Ik kan overal druk uitoefenen zonder dat ze een kik geeft.
Wat raden jullie aan? Zou ze een headshaker kunnen zijn zo ja, hoe dan verder? Wat zijn jullie ervaringen met zo'n neusnetje?
Alvast bedankt!
Roos_s schreef:Dan heeft tie toch waarschijnlijk last van pollen ipv zon. Als de zon schijnt komen de pollen meer los en daarom hebben paarden er dan ook meer last van. Vooral als ze met hun neus over de grond gaan wel behoorlijk last van... Bij het vorige paard wat ik reed hebben ze ook lang gedacht aan zonallergie, maar met rijden van netje was het over.
Netje kun je bestellen via paardendrogist.nl en bij hetgareel.nl ofzo hebben ze ze ook, maar geen foto. Heb er al wel naar gevraagd, maar nog steeds niets gezien...
iwayalover schreef:Of dat haar kaakklieren opgezet waren heb ik eerlijk gezegd nog niet op geletZal ik de volgende keer eens doen.
Wel merk ik dat het hoofdschudden het ergste is als de zon schijnt zoals de afgelopen dagen.
Waar zou je zo'n netje kunnen kopen? Ik wil dat namelijk wel proberen, want zoals het rijden nu gaat irriteer ik me groen en geel terwijl mijn paard er niks aan kan doen.
MissEvil schreef:Rijdt iemand van jullie trouwens wedstrijden?
Want op de site van de knhs staat wel dat je dan dat en dat en dat moet doen.. Maar dat was alleen in 2007..
Hoe zit dat als ik in de zomer van 2008 wil starten?
Moet ik dan nog op dezelfde manier dispensatie aanvragen? Of moet dat nu anders?
*Ik heb al een dierenartsverklaring thuisliggen*
Inoterry schreef:Wat een ideaal weer voor headshakers, geen zonen geen pollen
. Ik heb net ook heerlijk gereden, Ino had er ook heel veel zin in
.
@mieke. Ik kwam jouw ook in het ZE topic tegen (ik post er niet veel maar lees wel mee). Is dat het zelfde paard wat ook ZE heeft?