maar ik kijk er echt van op omdat je het nooit zag.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sammyoo schreef:Ik was de RSIH in een heet sopje een grote cement emmer. Dat laat ik een paar uur staan en roer af en toe met een bezemsteel. Vervolgens spoel ik hem minstens drie keer uit en hang hem te drogen. De deken van Shires heeft minder zware gespen en stop ik gewoon in de wasmachine, veel makkelijker.
ellepel schreef:En echt zomereczeem?
niet wat anders geks?
Die ik verzorgde waren frans -amerikaans, en die hadden wel es jeuk in de staart,maar dat was met wat azijn er in snel verholpen![]()
weet je het ,echt echt zeker dat het zomereczeem is?
nikita73 schreef:Mijn fries heb ik nu 9 maanden. Zij heeft helaas ook ZE. Nu zag ik gisteren dat ze bovenop haar kont een plek heeft. Terwijl ze daar een deken op heeft. Nu vraag ik mij af. Heeft die deken dan echt nut? Ze kan daar toch niet gestoken worden. Op haar oren en hoofd heeft ze helaas ook plekken. Maar dat kan ik begrijpen. Daar zit geen deken.
ellepel schreef:Ja,inderdaad.
laatst nog iemand wiens paard dus achteraf geen zomereczeem had,maar wat anders
paard behandeld en de jeuk is weg
weet alleen niet meer wat dat paard nou wel had
esmee1233 schreef:mijn paardje heeft een RSIH op, dag en nacht plus nog een vliegenkap met neusnetje voor d'r witte snoet. Ze krijgt Puur Culico. Maar ze schuurt als de deken af is meteen aan de palen op de poetsplaats... wanneer de deken er weer opgaat helemaal niet meer. Jeuk heeft ze dus wel... Raden jullie iets aan om te doen? Of moet ik gewoon een middeltje tegen eczeem kopen en dat proberen?
esmee1233 schreef:mijn paardje heeft een RSIH op, dag en nacht plus nog een vliegenkap met neusnetje voor d'r witte snoet. Ze krijgt Puur Culico. Maar ze schuurt als de deken af is meteen aan de palen op de poetsplaats... wanneer de deken er weer opgaat helemaal niet meer. Jeuk heeft ze dus wel... Raden jullie iets aan om te doen? Of moet ik gewoon een middeltje tegen eczeem kopen en dat proberen?
esmee1233 schreef:Ja ze staat dus 24/7 buiten dus heb niet heel veel keus qua gras... is ook altijd wel aan de dikke kant geweest.. ze staat nu de lange dagen dat ik er ben tussendoor terwijl ik andere paarden rijd op de paddock zodat ze dan iig even een paar uurtjes geen gras binnenkrijgt maar dat is op basis van 24 uur natuurlijk niks..
Muzefee schreef:Is bij jullie de rsih ook zo statisch wanneer jullie hem afhalen? Ik had gehoopt dat deze dat niet zo had, maar toen ik vandaag de deken af deed knetterde het erover. Pony wordt er niet vrolijk van...