Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ohjajoh6 schreef:Thanks dames, voor alle info! En ik hoop niet dat 400 gram het minimum is want dat klinkt best veel en ik beperk het krachtvoer juist al tot maar een halve schep per dag, juist omdat we nu al de 3 BBW's zijn... Zal ook blij zijn als we weg zijn daar, want hoofdmoot is absoluut het gebrek aan beweging, maar dat is een ander verhaal...
Nammie schreef:Lol , was dus nog niet genoemd.
Jaren geleden , kennis van mij die deed aan opvangpaarden in frankrijk
Meeste erg hoefbevangen , dus te dik , veelal door te grote hoeveelheden biks/granen.
Ze gaf standaard kurkuma , is ook zeer geschikt voor luchtzuigers , en goedkoop.
Maris schreef:Zou je kurkuma wel altijd mogen geven, of meer kuursgewijs ? Want ik begreep dat het zware metalen kan binden en zo uit het lichaam kan voeren. Maar zink en koper b.v. zijn ook zware metalen , en daarvan heeft een paard toch wel wat nodig.
Ik las ondertussen ook dat zoethout goed is voor de darmen. het kan meedragen aan het herstel van het darmslijmvlies.
En hier nog een link van een meer alternatieve denkwijze. dus dames ( en heren ) die hier niet in geinteressseerd zijn, gewoon deze link niet lezen !
Voor diegenen die het wel interessant vinden, het gaat over de invloed van stofwisselingsproblemen op het ontstaan van (pseudo) cushing. In het duits ..... http://www.artgerecht-tier.de/kategorie ... shing.html
Zinzi_jewel schreef:Hebben jullie je paarden allemaal thuis staan?
Ben eigenlijk zoekende naar een oplossing om poeders klaar te zetten. In potjes dat Lotte mn stalhoudster enkel.een potje hoeft om te schudden in de speedibeet![]()
Misschien beetje off topic maar dacht wellicht weten jullie een idee?