[Info] Topic Cushing/PPID

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 21:50

Lol , was dus nog niet genoemd.
Jaren geleden , kennis van mij die deed aan opvangpaarden in frankrijk
Meeste erg hoefbevangen , dus te dik , veelal door te grote hoeveelheden biks/granen.
Ze gaf standaard kurkuma , is ook zeer geschikt voor luchtzuigers , en goedkoop.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 21:51

ohjajoh6 schreef:
Thanks dames, voor alle info! En ik hoop niet dat 400 gram het minimum is want dat klinkt best veel en ik beperk het krachtvoer juist al tot maar een halve schep per dag, juist omdat we nu al de 3 BBW's zijn... Zal ook blij zijn als we weg zijn daar, want hoofdmoot is absoluut het gebrek aan beweging, maar dat is een ander verhaal...

Nee hoor, dat bleek een constatering te zijn en geen vereiste ;-)
Je kunt het als extra geven maar ook als basis volgens mij. Mijne heeft ook een gevoelige maag, vandaar geen bix meer maar mueslie en de speedibeet mag ik van de kliniek maximaal 1 kg droog geven per dag ;-) maar dat is gigantisch veeeeeeeeeel hoor. En het is gewoon positief spul, de pectine zit ook in middelen voor paardenmaagpatiƫnten zoals Pronutrin. Het zijn hele goede vezels voor maag en darmen dus of je nu weinig of veel geeft, het zal in principe in ieder geval goed voor je paard zijn.

Ik heb overigens ook een tijd maagcompositum Groene Os gegeven, heb ook wel het idee dat dat extra hielp maar whizz vond het uiteindelijk niet lekker meer en liet dan mueslie staan, dus dan schiet je je doel voorbij

fargo

Re: Centraal Topic Cushing/PPID

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 21:52

Nou lieve lieve mensjes, ik ga uitloggen, ik wens jullie en jullie geliefden en geliefde dieren het allerbeste voor het nieuwe jaar!

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 21:59

Hier ook , dolle boel met jonge hond , en visite
Veel geluk in het nieuwe jaar , en tot later *\o/*

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 22:21

Ook vanaf hier alvast een voorspoedig nieuwjaar met onze zorgenkinderen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 22:26

Goed uiteinde voor iedereen!!

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 22:37

Nammie schreef:
Lol , was dus nog niet genoemd.
Jaren geleden , kennis van mij die deed aan opvangpaarden in frankrijk
Meeste erg hoefbevangen , dus te dik , veelal door te grote hoeveelheden biks/granen.
Ze gaf standaard kurkuma , is ook zeer geschikt voor luchtzuigers , en goedkoop.

Waarschijnlijk hebben we dan dezelfde kennis in Frankrijk :)).

En nog een tip van haar die ik wil doorgeven: mest nemen van een gezond paard. In een emmer, water erbij en roeren. even laten staan, mest zakt, Mestwater afscheppen en door bietenpulp doen.
Zo krijg je ook een gezonde darmflora en is ook goedkoop.

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 10:22

Nou ja zeg! Het lijkt er wel op haha
Dat trucje van de poep ken ik ook van haar.

Nu nog iets tegen een gigantische kater 8-)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 11:08

Allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar! Hopelijk komen we het jaar weer zo gezond mogelijk door met onze paardjes.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 12:10

En dan nog erachter komen wanneer is een paard echt gezond haha.
Ik ken iemand die het laatste probeerde. De paarden haalde hun neus ervoor op. En groot gelijk geef ik ze.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 12:21

Gelukkig nieuwjaar!

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 12:22

Dat kun je zien aan gedrag/ontlasting[vorm ,consistentie, kleur , geur ,wormenonderzoek van het liefst een paar jaar]
We hebben het toegepast op een paardje welke swinters altijd aan de dunne [echte spuitpoep!]was.
En het hielp erg goed , maar moest wel consequent op die manier bij gehouden worden.
Sinds het dier verhuisd is naar een plek waar hij swinters ook gras kon eten ,was het probleem opgelost.
We hebben hiervoor de poep van de leider van de kudde gebruikt. Dat paard was zowel lichamelijk als geestelijk een zeer stabiel paard.

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 12:24

Oke , ik doe ook mee!
De beste wensen voor het nieuwe jaar! *\o/*

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 12:47

beste wensen allemaal!
Poepwater van Geerke heb ik weleens in Pablo's voer gedaan.Hoeft niet veel te zijn.
Beetje appelazijn of visolie en ze proeven het niet.Moeten ze wel gewend zijn aan visolie :+

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 12:56

Zou je kurkuma wel altijd mogen geven, of meer kuursgewijs ? Want ik begreep dat het zware metalen kan binden en zo uit het lichaam kan voeren. Maar zink en koper b.v. zijn ook zware metalen , en daarvan heeft een paard toch wel wat nodig.

Ik las ondertussen ook dat zoethout goed is voor de darmen. het kan meedragen aan het herstel van het darmslijmvlies.

En hier nog een link van een meer alternatieve denkwijze. dus dames ( en heren ) die hier niet in geinteressseerd zijn, gewoon deze link niet lezen !
Voor diegenen die het wel interessant vinden, het gaat over de invloed van stofwisselingsproblemen op het ontstaan van (pseudo) cushing. In het duits ..... http://www.artgerecht-tier.de/kategorie ... shing.html

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 13:02

och gossie,wat een langharige kletskop!Ik ga even via google erheen,om te vertalen.Germaanse talen willen mijn hersenen niet in.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 14:01

Kreeg geen melding van berichten hier.
Moet even bijlezen.
Heb snel snel 3 pagina's gedaan.
Ben overigens ook tevreden Speedibeet gebruiker.
C pony eindelijk van de platte mest af.
En top spul om.Supplement door te doen icm handvol C4L.
Voor de smaak ;-)

Een goed, gezellig en gezond 2014 iedereen

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 14:13

Maris schreef:
Zou je kurkuma wel altijd mogen geven, of meer kuursgewijs ? Want ik begreep dat het zware metalen kan binden en zo uit het lichaam kan voeren. Maar zink en koper b.v. zijn ook zware metalen , en daarvan heeft een paard toch wel wat nodig.

Ik las ondertussen ook dat zoethout goed is voor de darmen. het kan meedragen aan het herstel van het darmslijmvlies.

En hier nog een link van een meer alternatieve denkwijze. dus dames ( en heren ) die hier niet in geinteressseerd zijn, gewoon deze link niet lezen !
Voor diegenen die het wel interessant vinden, het gaat over de invloed van stofwisselingsproblemen op het ontstaan van (pseudo) cushing. In het duits ..... http://www.artgerecht-tier.de/kategorie ... shing.html

Kurkuma kan je gewoon altijd geven. Er zijn mensen die het gewoon elke dag gebruiken.
En ook in nederland wordt er serieus onderzoek naar gedaan , met dagelijkse giften als genezing en als onderhoudt vanwege de antioxidante werking ervan.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 14:42

Hebben jullie je paarden allemaal thuis staan?
Ben eigenlijk zoekende naar een oplossing om poeders klaar te zetten. In potjes dat Lotte mn stalhoudster enkel.een potje hoeft om te schudden in de speedibeet ;-)
Misschien beetje off topic maar dacht wellicht weten jullie een idee?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 14:46

Zinzi_jewel schreef:
Hebben jullie je paarden allemaal thuis staan?
Ben eigenlijk zoekende naar een oplossing om poeders klaar te zetten. In potjes dat Lotte mn stalhoudster enkel.een potje hoeft om te schudden in de speedibeet ;-)
Misschien beetje off topic maar dacht wellicht weten jullie een idee?

soort van medicijn cassette , alleen dan groter.
misschien in bakje van de action ofzoiets. En dan tijden of dagen erop schrijven?

Wat voor poeders voer je ?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 14:53

Zinti krijgt momenteel Magnesium, hormoonbalans, en een vitamine mineralen poeder. Dat vitamine mineralen wordt een brokje.
Maar omdat alle paardjes vitamine mineralen krijgen wil ik het zo efficiƫnt mogelijk Maken voor de stalhoudster dat ze niet lang bezig is met alles inscheppen.
Idd bakjes van Action oid

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 14:54

Een fijn jaar voor iedereen ! {:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 17:50

De beste wensen allemaal. Ik krijg ook geen melding van nieuwe berichten hier, best wel irri eigenlijk....

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 18:04

Nammie schreef:
Nou ja zeg! Het lijkt er wel op haha
Dat trucje van de poep ken ik ook van haar.

Nu nog iets tegen een gigantische kater 8-)

En die ken ik weer niet! Dus vertel:))

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 19:32

geerke schreef:
och gossie,wat een langharige kletskop!Ik ga even via google erheen,om te vertalen.Germaanse talen willen mijn hersenen niet in.

Dat is het gevolg als je op een '' romaanse '' berg gaat wonen ! :D