Alleen jammer dat Viesje nu tóch aan zijn staart begonnen is en vanmiddag de hele deken opkrijgt.
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
l4atjuh schreef:ben nieuw op dit topic, omdat ook ik vermoedt dat mn IJslandertje (daar gaan we al) zomereczeem heeft :|
Er is al een aardig stukje van haar manen af, en van haar staart. Ze is ontzettend kriebelig (lees: gaat op mn voeten staan als ik niet krabbel) en schuurt zich bijna suf.
Maar ik heb het hart niet om haar lang binnen te houden (ze is als 24/7 buiten- paard opgegroeid)...!
Ik kreeg van een vriendin van mij met verzorgpaard de tip om biergist pillen te voeren, voor bloedzuivering enzo. Ik ben er wel mee bezig en probeer de juiste hoeveelheid te vinden (baat het niet dan schaadt het niet, toch?) en ze word -tegen het zin- ingesprayed met een goedje dat vliegen en muggen op afstand zou moeten houden...
Ik ben er zo op tegen om haar in een deken te gaan wikkelen, om eerlijk te zijn, krijg het idee dat haar "vrijheid" dan weggenomen word op een of andere manier.
Maar goed, wie weet meer van de biergist pillen af?
ellepel schreef:ik ben bij appie zo ver dat ik die gerust een halve dag zonder deken kan zetten zonder dat hij er jeuk van krijgt
Klasien schreef:ellepel schreef:ik ben bij appie zo ver dat ik die gerust een halve dag zonder deken kan zetten zonder dat hij er jeuk van krijgt
Hoe doe je dat? Op de gok de deken af laten?
Ik haal voor het rijden de deken er af, ga rijden, onder de tuinslang, manen weer in staarten en dan snel de deken er weer op...