Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ikenindi schreef:hier mijn zielige spook:s
__KELLY schreef:Jennyxx schreef:1 steek van zo'n rotmugje is al voldoende om op hun hele lijf jeuk te krijgen.(
Daarom helpt een deken bij mijn paardje waarschijnlijk ook niet...er blijven altijd lichaamsdelen onbedekt, waar de mugjes hem kunnen prikken.
ik heb nu een deken waarin ze helemaal verstopt zit. onder haar buik, en een flinke lap over haar staart. alleen de benen en neus zijn vrij... tziet er niet uit:s
maar op hun benen en neus worden ze tog ook niet gestoken ?
en daar hebben ze ook geen eczeem
__KELLY schreef:ikenindi schreef:hier mijn zielige spook:s
die heb ik ook eenn tidje geleden gehad
die is tog van harry's horse ?
die beviel me wel goed
Mickyl schreef:Mag je zo'n drainage-kuur ook tegelijk met die cullico-druppels geven? Want ik wilde dit jaar weer beginnen met cullico-druppels maar zo'n drainage-kuur lijkt me ook wel wat, maar dan krijgt ie alles tegelijk...
Scum schreef:Ik heb zo'n deken van Bucas. Met een masker erbij. Alleen heb ik de ogen uit het masker geknipt. Want het kwam tegen zijn oogbol aan.
Alleen als hij dan gaat grazen, dan gaat het halsstuk iets naar achteren en dan is er toch een stuk van zo'n 6 cm manenkam vrij.
Van de week zag ik hem voor het eerst zijn manen weer schuren onder de voerbak. En het had nog wel geregend heel die dag! Na deze milde winter vrees ik wel voro komende zomer.
Mijn paard is trouwens vanwege een allergie-aanval getest vorige week. Afgelopen zaterdag kreeg ik de uitslag. Hij is allergisch voor
* kriebelmuggen (licht positief)
* zomerschurft (positief - wat een verrassing)
* els
* beuk
* hazelaar
* late grassoorten (honinggras en vlietgras of zoiets)
Zigomar17 schreef:Kan je bij een veulentje al zien of hij zomerexzeem heeft?
__KELLY schreef:ikenindi schreef:hier mijn zielige spook:s
die heb ik ook eenn tidje geleden gehad
die is tog van harry's horse ?
die beviel me wel goed
is idd harry`s horse. ik heb hem net nieuw, dus ben benieuwd of ie werkt en hoe lang ie mee gaat;)
Zigomar17 schreef:Kan je bij een veulentje al zien of hij zomerexzeem heeft?
Dendie schreef:Het natuurlijk protocol:
1. Voor een goede stofwisseling:
Starten met eenmalig een kuur van Drainage compositum van de Groene Os.
Dit voor het reinigen van darmen, het stimuleren van lever, nieren en lymfestelsel. In combinatie met –ook een eenmalige kuur van - Pro Bioforte voor goede darmflora en een betere spijsvertering.
2. Ter voorkoming van een allergische reactie:
Zo snel mogelijk wordt gestart met Puur Culico (Puur Natuur), een homeopathisch samengesteld preparaat op basis van de boosdoener van het eczeem, het mugje Culicoïdes robertii. Dit middel dient gedurende het hele muggenseizoen te worden gegeven.
Puur Allergie (Puur Natuur) helpt bij huidaandoeningen die lijken op de reactie van een bijensteek: rood, gezwollen en jeuk. In Puur allergie zit dan ook de Apis Mellifica, de honingbij. De Puur allergie werkt voornamelijk jeukstillend. De combinatie van Puur Culico en Puur Allergie heeft in de praktijk zijn toegevoegde waarde al bewezen.
3. Voor een gezonde vacht:
Trias Omega van de Groene Os, is een perfecte combinatie van Omega 3 en Omega 6, essentiële vetzuren. De olie reinigt de cellen en zorgt voor een gezonde vacht.
Wu Xing Metaal en Wu Xing Hout zijn kruidenmengsels die zorgen voor een betere stofwisseling en vermindering van allergische reacties. Iedere dag een schepje kruiden over voer stimuleert een goede vochthuishouding en stofwisseling en brengt het paard weer in balans.
In een periode waar de muggen het meest actief zijn is het belangrijk om paarden later naar buiten te laten en eerder op te stallen en de dosering Puur Culico en Puur Allergie iets op de voeren.
[/list]
Dendie schreef:Mickyl schreef:
Wu Xing Metaal en Wu Xing Hout zijn kruidenmengsels die zorgen voor een betere stofwisseling en vermindering van allergische reacties. Iedere dag een schepje kruiden over voer stimuleert een goede vochthuishouding en stofwisseling en brengt het paard weer in balans.
[/list]