[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 23:24

hier mijn zielige spook:s

Afbeelding

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 03:36

en wanneer doe je zo een reiniging met leem precies? Voor eczeem of tijdens?

Angela77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 09:18

Ik heb Aukje het eerste jaar de kuur gegeven toen ze al flink jeuk had, ik wilde het alsnog proberen te verminderen.
Vorig jaar heb ik de kuur in maart gedaan, dus voor het eczeem-seizoen. Dat wil ik dit jaar ook weer doen. Knipoog

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 13:00

ikenindi schreef:

Afbeelding

die heb ik ook eenn tidje geleden gehad
die is tog van harry's horse ?
die beviel me wel goed Ja

neetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 13:08

ja mensen nog even en dan krijgen we het gezeur weer Boos! snap niet dat ze anno 2007 nog steeds geen goed med. hebben gevonden tegen zomer eczeem :S

Dendie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 19:37

@ikenindi; liever een zielig spookje dan jeuk Lachen

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 19:47

en je mag em niet uitlachen hoor, dat voelen ze echt...ik heb die deken ook altijd gehad en beviel me prima! Als er tenminste geen ander paard aan zat, ging hij wel 3 seizoenen mee en echt dag en nacht dus ook op stal op (open stal in weiland..)

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 20:54

__KELLY schreef:
Jennyxx schreef:
1 steek van zo'n rotmugje is al voldoende om op hun hele lijf jeuk te krijgen.(

Daarom helpt een deken bij mijn paardje waarschijnlijk ook niet... Verdrietig er blijven altijd lichaamsdelen onbedekt, waar de mugjes hem kunnen prikken.

ik heb nu een deken waarin ze helemaal verstopt zit. onder haar buik, en een flinke lap over haar staart. alleen de benen en neus zijn vrij... tziet er niet uit:s

maar op hun benen en neus worden ze tog ook niet gestoken ?
en daar hebben ze ook geen eczeem

Helaas werkt de deken niet bij elk paard. Het ligt er niet aan hoe laat in het jaar ik hem op doe. Mijn paardje is helaas overgevoelig. Dit schijnt vaker voor te komen. Kijk bv bij de paardendrogist.nl (http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... ctID=25491 bij informatie) daar staat ook dat veel paarden baat kunnen hebben bij een Boett deken, maar sommige paarden niet als ze te overgevoelig zijn. Ik pak mijn paardje nog steeds wel in hoor met zo'n deken. Maar dat is meer omdat hij door de jeuk extreem veel rolt. Door het rollen krijgt hij open wonden op zijn schoft en rug. Om te voorkomen dat daar vliegen op gaat zitten, heeft hij de boett deken op. Hopelijk werkt het protocol van de Groene Os dit jaar en krijgt hij iets minder jeuk!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:38

__KELLY schreef:
ikenindi schreef:

Afbeelding

is idd harry`s horse. ik heb hem net nieuw, dus ben benieuwd of ie werkt en hoe lang ie mee gaat;)

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:53

Kan je bij een veulentje al zien of hij zomerexzeem heeft?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 08:53

nee. die van mij had een super dikke bos manen toen ze 6 maanden was. en dat was vlak na de zomer. duss het eerste jaar heeft ze er totaal geen last van gehad. daarbij kunnen ze het volgens mij ook op latere leeftijd nog ontwikkelen....

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 09:42

Mag je zo'n drainage-kuur ook tegelijk met die cullico-druppels geven? Want ik wilde dit jaar weer beginnen met cullico-druppels maar zo'n drainage-kuur lijkt me ook wel wat, maar dan krijgt ie alles tegelijk... Verward

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 10:48

Ik ga binnenkort bij een veulen kijken en ik heb daar al foto's van gezien.
Nu stond ze bij een paar foto's op stal met dr staart iets kapot van de bovenkant.
Maar nu zeide hun dat dat kwam omdat ze in die tijd werd afgespeend.
En ja in de winter zie je natuurlijk niks.

Dendie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 11:49

Mickyl schreef:
Mag je zo'n drainage-kuur ook tegelijk met die cullico-druppels geven? Want ik wilde dit jaar weer beginnen met cullico-druppels maar zo'n drainage-kuur lijkt me ook wel wat, maar dan krijgt ie alles tegelijk... Verward

Ik doe het wel allemaal tegelijk, volgens mijn homeopaathe kon t wel alleen cullico en allergie wel in lage dosering. Liever te vroeg dan te laat zeg maar. Ik ben sinds 1 feb bezig met probiotica, omega-olie, drainage, cullico en allergie en ook nog wat andere supplementen. Erg drastisch en een gedoe al die druppels en poeiers, en niet heel goedkoop. Maar als ik t doe, doe ik het liever goed Lachen. Zal hieronder het natuurlijk protocol neerzetten (voor Jennyxx Knipoog ), heb de uitwendige behandeling weggelaten. De meesten van jullie kennen het wel denk ik, komt neer op wat Erik Laarakker had besproken op die avond. Doe t nu voor het 2e jaar, eczeem zou na 2-3 jaar over moeten zijn. Ik hoop echt dat het werkt, zou geweldig zijn, maar vrees dat t valse hoop is Nagelbijten / Gniffelen ... Het probleem met dit protocol is dat het bij sommige paarden heeft gewerkt en bij sommige ook niet, als je het niet strikt volgt werkt het al niet meer... Weet van 2 paarden uit de buurt dat ze volledige genezing door dit protocol hadden. En anders wordt het volgend jaar toch mee doen aan dat onderzoek van Erik Laarakker als het dan nog loopt, want dat kan nu niet helaas.

Zijn hier mensen die dit natuurlijk protocol gedaan hebben en succes hebben geboekt? Of die een ander protocol of plan van aanpak gaan doen met (voedings)supplementen?

Help mijn paard schuurt!
    Het staart- en manen eczeem seizoen is weer begonnen!

Ter voorkoming en vermindering van veel paardenleed is het verstandig om tijdig –in februari/maart- te starten met de behandeling van staart- en maneneczeem. Hierdoor worden de symptomen, die pas in mei/juni zichtbaar worden, aanzienlijk gereduceerd.

Staart- en maneneczeem is een allergische reactie op beten van de mug ‘culicoïdes’, die veel jeuk veroorzaakt aan de basis van de staart en de manen. De vitaliteit en stofwisseling van pony of paard zijn mede van invloed op de ernst van de allergische reactie.

Puur Natuur adviseert dierbezitters al jaren op het gebied van homeopatische geneesmiddelen en natuurlijke verzorgingsproducten Een combinatie-behandeling van homeopathie, fytotherapie, voedingssupplementen en natuurlijke verzorging blijkt in de praktijk verrassend goed te werken. Uiteraard is het resultaat afhankelijk van de “therapie-trouwheid” van de paardeneigenaar.

Het natuurlijk protocol:
    1. Voor een goede stofwisseling:
    Starten met eenmalig een kuur van Drainage compositum van de Groene Os.
    Dit voor het reinigen van darmen, het stimuleren van lever, nieren en lymfestelsel. In combinatie met –ook een eenmalige kuur van - Pro Bioforte voor goede darmflora en een betere spijsvertering.

2. Ter voorkoming van een allergische reactie:
    Zo snel mogelijk wordt gestart met Puur Culico (Puur Natuur), een homeopathisch samengesteld preparaat op basis van de boosdoener van het eczeem, het mugje Culicoïdes robertii. Dit middel dient gedurende het hele muggenseizoen te worden gegeven.

Puur Allergie (Puur Natuur) helpt bij huidaandoeningen die lijken op de reactie van een bijensteek: rood, gezwollen en jeuk. In Puur allergie zit dan ook de Apis Mellifica, de honingbij. De Puur allergie werkt voornamelijk jeukstillend. De combinatie van Puur Culico en Puur Allergie heeft in de praktijk zijn toegevoegde waarde al bewezen.

3. Voor een gezonde vacht:
    Trias Omega van de Groene Os, is een perfecte combinatie van Omega 3 en Omega 6, essentiële vetzuren. De olie reinigt de cellen en zorgt voor een gezonde vacht.

Wu Xing Metaal en Wu Xing Hout zijn kruidenmengsels die zorgen voor een betere stofwisseling en vermindering van allergische reacties. Iedere dag een schepje kruiden over voer stimuleert een goede vochthuishouding en stofwisseling en brengt het paard weer in balans.

In een periode waar de muggen het meest actief zijn is het belangrijk om paarden later naar buiten te laten en eerder op te stallen en de dosering Puur Culico en Puur Allergie iets op de voeren.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 11:59

Ik heb zo'n deken van Bucas. Met een masker erbij. Alleen heb ik de ogen uit het masker geknipt. Want het kwam tegen zijn oogbol aan.
Alleen als hij dan gaat grazen, dan gaat het halsstuk iets naar achteren en dan is er toch een stuk van zo'n 6 cm manenkam vrij.

Van de week zag ik hem voor het eerst zijn manen weer schuren onder de voerbak. En het had nog wel geregend heel die dag! Na deze milde winter vrees ik wel voro komende zomer.

Mijn paard is trouwens vanwege een allergie-aanval getest vorige week. Afgelopen zaterdag kreeg ik de uitslag. Hij is allergisch voor
* kriebelmuggen (licht positief)
* zomerschurft (positief - wat een verrassing Haha!)
* els
* beuk
* hazelaar
* late grassoorten (honinggras en vlietgras of zoiets)

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 12:00

Nou van mij mag het niet snel genoeg exceemseizoen worden (sorry), want ik ben zo onwijs nieuwsgierig naar het werkelijke resultaat van Palermo's behandeling tegen bloedwormen en de ontstekingsremmers. Stel je voor dat hij nergens last meer van heeft (droom, droom). Ik zie nu ook al zoveel verandering in zijn uiterlijk en gedrag.

en zo niet.. dan heb ik uit dit topic nog voldoende mogelijkheden gehaald om uit te proberen.

Wisten jullie dat ze bij mensen die allergisch zijn voor muggen, vitamine B1 aanbevelen? Beetje hetzelfde idee als knoflook, van vitamine B1 gaat je paard zodanig ruiken dan vrouwtjesmuggen kotsend van hem wegvliegen. missch dat daarom sommige paarden zo'n baat hebben bij biergistpillen.

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 12:01

Scum schreef:
Ik heb zo'n deken van Bucas. Met een masker erbij. Alleen heb ik de ogen uit het masker geknipt. Want het kwam tegen zijn oogbol aan.
Alleen als hij dan gaat grazen, dan gaat het halsstuk iets naar achteren en dan is er toch een stuk van zo'n 6 cm manenkam vrij.

Van de week zag ik hem voor het eerst zijn manen weer schuren onder de voerbak. En het had nog wel geregend heel die dag! Na deze milde winter vrees ik wel voro komende zomer.

Mijn paard is trouwens vanwege een allergie-aanval getest vorige week. Afgelopen zaterdag kreeg ik de uitslag. Hij is allergisch voor
* kriebelmuggen (licht positief)
* zomerschurft (positief - wat een verrassing Haha!)
* els
* beuk
* hazelaar
* late grassoorten (honinggras en vlietgras of zoiets)

waar is dat getest en door wie en wat was je daarvoor kwijt??
ben ik wel benieuwd naar!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 12:18

Zigomar17 schreef:

Ja. Mijn haflinger had het al meteen in het eerste jaar.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:02

Ik zit er aan te denken om bij mijn merrie ook een homeopaat te halen... weet iemand wat dit kost?

n ik wil de Ivanhoe halsdeken bestellen, mijn merrie heeft lichte zomereczeem. Heeft iemand ervaring met deze halsdeken?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:48

dat van die blote nek als ze gaan grazen heeft indi inderdaad ook. ik heb er een stuk horrengaas aan het masker vast genaaid. ik ben benieuwd of dat blijft zitten.

vit. b1 zou helpen? dat heb ik nog nooit geprobeerd. biergistpillen? bij de kruidvat kopen? hoeveel en hoe vaak zou je dat moeten geven dan?

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:55

__KELLY schreef:
ikenindi schreef:

Afbeelding

is idd harry`s horse. ik heb hem net nieuw, dus ben benieuwd of ie werkt en hoe lang ie mee gaat;)

hij was bij mij thuis iets van 3 jaar meegegaan
toen was ze een keer erges langs gegaan en een scheur errin en hij was gewoon helemaal gaar, ik vond wel dat het erg stuk spul was
die ik nu heb is veel dunner spul

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:59

ze staat sinds gisteren weer thuis, en er staat een haflinger bij die niet bepaald rustig en vriendelijk is naar haar, dus ik hoop dat die hem heel laat...

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:05

Zigomar17 schreef:

je ziet het of hij een dikke manenkam heeft en aan het schuren

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:07

Dendie schreef:
Het natuurlijk protocol:
1. Voor een goede stofwisseling:
Starten met eenmalig een kuur van Drainage compositum van de Groene Os.
Dit voor het reinigen van darmen, het stimuleren van lever, nieren en lymfestelsel. In combinatie met –ook een eenmalige kuur van - Pro Bioforte voor goede darmflora en een betere spijsvertering.

2. Ter voorkoming van een allergische reactie:
Zo snel mogelijk wordt gestart met Puur Culico (Puur Natuur), een homeopathisch samengesteld preparaat op basis van de boosdoener van het eczeem, het mugje Culicoïdes robertii. Dit middel dient gedurende het hele muggenseizoen te worden gegeven.

Puur Allergie (Puur Natuur) helpt bij huidaandoeningen die lijken op de reactie van een bijensteek: rood, gezwollen en jeuk. In Puur allergie zit dan ook de Apis Mellifica, de honingbij. De Puur allergie werkt voornamelijk jeukstillend. De combinatie van Puur Culico en Puur Allergie heeft in de praktijk zijn toegevoegde waarde al bewezen.

3. Voor een gezonde vacht:
Trias Omega van de Groene Os, is een perfecte combinatie van Omega 3 en Omega 6, essentiële vetzuren. De olie reinigt de cellen en zorgt voor een gezonde vacht.

Wu Xing Metaal en Wu Xing Hout zijn kruidenmengsels die zorgen voor een betere stofwisseling en vermindering van allergische reacties. Iedere dag een schepje kruiden over voer stimuleert een goede vochthuishouding en stofwisseling en brengt het paard weer in balans.

In een periode waar de muggen het meest actief zijn is het belangrijk om paarden later naar buiten te laten en eerder op te stallen en de dosering Puur Culico en Puur Allergie iets op de voeren.
[/list]

Is er iemand die ervaring heeft met dit protocol?

@ Dendie, je geeft aan dat je de uitwendige behandeling eruit hebt gehaald. Heb je voor mij misschien wel de volledige behandeling? Dus uitwendig en inwendig?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:13

Dendie schreef:
Mickyl schreef:

[/list]

Komt dit overeen met de vachtkruiden van de groene os?

Zo niet waar kan je die wu xing kruiden kopen dan?