Topic voor de oudjes deel 2.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_88

Re: Topic voor de oudjes deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-26 19:33

Balen Sanet dat er een kies uitmoest, hopelijk weer snel de oude.

Ik heb ook weer een deken opgedaan, vind het ook weer fris.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 19:40

Fijn dat Kelly wel al zich beter voelt! Hopelijk knapt ze snel helemaal op ook qua ademhaling :(:)

Maddy wat sneu van t oog. Is de dikte wel al weg?

Baudyh wat een knapperd! Idd een contrast zo naast maandag :(:)

Grit, mooie foto!

Sanet wat balen van de kies maar hoop dat dat wel wat opluchting geeft en het eten wat verbeterd.

Hier nog steeds bloot. Ze heeft het snel veelte warm zodra het zonnetje schijnt en opkomt. Dan maar af gelaten. Voor die 3 spetters gisteren hoefde het ook niet.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 20:09

Hopen dat de kies eruit oplichting geeft, soms kan het beter eruit dan los zitten.

Het was gisteren ook best benauwd ellepel, zou me niets verbazen als ze daardoor sneller ademde.

Pluis dr oog is gewoon weer dun en traant niet meer, er zat al klein blauw vlekje en ik weet dat ze er een blinde plek in heeft, maar mag nog niet echt eraan komen om goed te kijken. Ze heeft m zolang je er niet echt naar kijkt wel gewoon weer open.
Deken is hier overdag wel paar keer afgeweest, maar vandaag wel op gelaten, net te koud nog voor zonder, ook omdat ze natuurlijk niet in een binnenstal staat.
Had nu rambo summer series op maar met wind en regen morgen toch maar weer 50 g regendeken, pluis heeft het eerder koud dan warm :) en bij haar zie je het gelijk aan de rug als er buitje is gevallen, dus liever te vroeg deken dan te laat

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 20:26

Hier ook nog steeds een (50gr) deken, het is zulk raar weer! Van gierend koud tot bijna benauwd, heel raar.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-26 20:44

WendyBZ schreef:
Hier ook nog steeds een (50gr) deken, het is zulk raar weer! Van gierend koud tot bijna benauwd, heel raar.

Heel raar weer.
Daar stond Sakyr afgelopen dinsdag onder weg te zweten. Maar nu dus weer opgedaan.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 21:19

Ja hier juist de deken weer af, was 11 graden vanavond en droog.
Maar Kelly blijft wel wat snel ademen.
Ik heb er gewoon ook geen goed gevoel over -O-
Heb met de veearts overleg gehad, ze kan op de prednison.
En mocht ze weer ineens met koorts staan krijg ik een antibioticapoeder waar ik dan meteen mee kan beginnen.

Is gewoon nu een aflopende zaak merk ik en de vraag is hoe lang ik haar nog comfortabel kan houden.
Ze is verder blij….
komt snoepjes schooien en ze mag nu elke dag even op het gras.

Maddy_Paola,gelukkig is het oog weer dun!

Sanet, wat een stress dan weer hè, gelukkig is die kies er nu uit :j

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 23:08

Lastig ellepel ken dat gevoel.

Mocht er hier iemand interesse hebben in bucas dekens 5.9 . Ik heb er veel te koop binnenkort

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:21

Hoe gaat het nu met je?
al die spullen die je dan over hebt, ik heb toen appie overleed heel veel op marktplaats gezet.
En zijn hoofdstel hangt in de woonkamer.
Maar mijn zadel heb ik nog steeds,vind dat zo lastig om weg te doen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:50

Ga het straks wel op de bucas pagina van Facebook zetten.
Zijn laatste halster hou ik wel als aandenken.

Het gaat best goed hoor. Ik heb er vrede mee dat scheelt.

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:02

baudyh schreef:
Ga het straks wel op de bucas pagina van Facebook zetten.
Zijn laatste halster hou ik wel als aandenken.

Het gaat best goed hoor. Ik heb er vrede mee dat scheelt.

Zou ik misschien een pb’tje mogen? Voor de dochter van mijn pony ben ik nog op zoek en na het passen van een Rhino deken twijfel ik over de bucas dekens.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:59

Natuurlijk, heb ook alle diktes outdoor recuptex plus hals.
En vliegendekens

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:54

baudyh schreef:
Lastig ellepel ken dat gevoel.

Mocht er hier iemand interesse hebben in bucas dekens 5.9 . Ik heb er veel te koop binnenkort

Wat heb je? Ik heb misschien wel interesse in iets :) vliegendeken heb ik mogelijk interesse in en ik zoek nog een dikke deken een 200 en/of 300 grams maar geen smartex, daar krijgt hij schuurplekken van.

Nou ik kom ook weer om de hoek hoor, checkligament van m’n oudje is dik, dus ook weer op de novacam, gisteren liep hij ook niet goed. Nu 2x per dag 20 minuten koelen en over twee weken een echo maken. Ik ga van het een naar het ander…..

@ellepel, heeft ze nog veel wintervacht? Zou ze het niet gewoon warm hebben nu de temperatuur ineens weer omhoog schiet? Hopelijk blijft de koorts weg… hoest ze ook of slijm uit de neus?

Fijn dat pluis haar oog weer dun is en niet meer traant!

@sanet, kies eruit dat zal wel opluchting geven, bij die van mij duurde het wel even voordat hij weer normaal at. Hij had best veel last van de extractie :(:)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:25

Somebitch, Kelly heeft de wintervacht al bijna er af.
Ze hoest helemaal niet…maar briest wel veel, ook veel vocht wat ze dan uit briest.
Eigenlijk is ze nu wat ze vroeger dampig noemden.
Weekend nog op de novacam,na het weekend weer overleg met de veearts.

Wat vervelend van dat ligament, dat zit ergens op het achter been toch?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:09

Gek idee hoor, die dekens weg doen. Al wordt het verhaal er natuurlijk niet anders van.

Mijn oudste dame had vanochtend veel trek en net als gisteravond nog steeds 38,2, was ook niet dik, maar wel iets gevoelig waar de kies getrokken is. Dus dat is mooi. So far, so good. Ze hebben gisteravond ook nog even op de wei gelopen. Waar mijn bijna 2 jarige brokkenpiloot bij de oudste dame in staat.
Afbeelding

En mijn andere merrie met haar 2 nakomelingen, alleen de 2 jarige “je-weet-wel” hengst was even wat te opdringerig bij zijn moeder. Dus die kreeg een flinke lel, dus ik kon weer even met de dierenarts bellen… die kon niet hechten, dus ik hoefde alleen maar wondzalf op te halen, dat was ik natuurlijk ook van plan om mijn fijne dierenarts op zijn vrije vrijdagavond te storen en nog even 50 minuten in de auto te zitten om zalf te halen…
Afbeelding

zucht… maar vanochtend zag het er wel redelijk uit!
Afbeelding

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 13:13

Achjeej Sanet, die is flink geraakt.

Sakyr staat weer lekker bloot. Afbeelding
Blij ei <3

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:42

Heerlijk zo’n blij hoofd <3

Sanet jee wat een pech!
Wat een nare plek zeg.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:06

Oei dat is idd een flinke wond. Hopelijk geneest t snel Sanet

Sakyr ook zo’n blij ei heerlijk!

Jippe is voor nu stabiel. Ik noem t een kwetsbare balans. Ben rustig op advies van DA de ruwvoervervanger (Agrobs Wiesenflakes) aan t verhogen en hij krijgt alles nagenoeg op op een dag. Zonder deken heeft hij t veel warmer op de zandpaddock dan met dus die 2e warme dag opgehouden en sindsdien staat hij met deken want de wind is best fris en in stal gaat t prima.

Afbeelding

Elke dag mijn half uurtje zen als meneer voor de weides mag eten. Ik moet erbij blijven anders piept ie tussen de draden door naar de weides en dat mag niet v stalbaas. Echt gek idee dat ondanks hoe hij mogelijk de zomer door gaat komen ik toch voor de winter dat besluit zal moeten nemen. Hij is nog zo vrolijk blij eigenwijs etc maar… het is gewoon niet eerlijk naar hem toe om hem nog een winter door te laten worstelen. Ik merk dat ik dat echt heel lastig vind want hij oogt nog zo goed. Hoe gaan jullie daarmee om?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:25

Ja heel lastig, ik merk dat ik mijn grens wel steeds een stukje verleg.
Kijk het gaat dan met Kelly niet goed….een bult medicatie er in en dat gaat het wel weer.
En dan denk ik van ja maar wat als ze nog benauwder word? Wat doe ik dan.
En aan de ene kant denk ik van ja dan laat ik haar inslapen,maar kan zomaar zijn dat het misschien wel weer beter gaat met nog meer medicatie.
Dus zo schuift het steeds een beetje op…

En dat is voor ieder wel heel persoonlijk natuurlijk.
De een zegt sneller van nou is het klaar en ik laat mijn paard hemelen dan wat een ander zou doen.
En je moet echt doen wat jij voor jouw dier het beste vind.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:17

Heel lastig zilfstar, ik denk dat ik zo’n beslissing pas zou kunnen nemen als het in de winter echt weer slechter gaat… en ik ben ook iemand die zoveel mogelijk wil doen en niet snel de keuze tot inslapen zou maken tenzij het niet meer paardwaardig is…

Je moet je eigen gevoel volgen, je gevoel zit meestal altijd wel goed en dan kan je er ook vrede mee hebben.

@ellepel, op zijn linkervoorbeen.

He wat een nare wond! Hopelijk geneest het goed

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:22

En zo is het ellepel. Ik wilde echt niet steeds mijn grenzen verleggen. Pijnstiller als het op dat moment nodig is prima maar het moet er dan ook weer af. Niet blijven leven op de pijnstillers.

Maar ik weet dat iedereen daar anders in staat.

Ik ga volgende week de dekens op de foto zetten. En pb ik je ze wel.
Laatst bijgewerkt door baudyh op Gisteren, 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:23

baudyh schreef:
En zo is het ellepel. Ik wilde echt niet steeds mijn grenzen verleggen. Pijnstiller als het op dat moment nodig is prima maar het moet er dan ook weer af. Niet blijven leven op de pijnstillers.
Maar ik weet dat iedereen daar anders in staat.

Ik ga volgende week de dekens op de foto zetten. En pb ik je ze wel.

Thanks!

En idd blijvend op pijnstillers zou hier ook een beslissing zijn om afscheid te nemen. Een paard moet zonder pijnstillers gewoon paard kunnen zijn, als dat niet zo is dan ben je imo alleen aan het rekken…. Oja, ik heb ook altijd gezegd dat als hij problemen zou krijgen met opstaan dat het dan ook over is.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:41

Ja dat niet kunnen op staan vind ik ook.
De moeder van mijn ruin had er echt moeite mee toen die oud was.
Dan kwam ze half omhoog na rollen, draaide een rondje op de voorbenen en viel dan weer om.
Ik vond dat zo sneu om te zien, toen heeft de eigenaar haar voor de winter nog laten in slapen.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:42

Ja als Jippe problemen krijgt met opstaan is het voor mij ook duidelijk. Het is ook heel persoonlijk natuurlijk en per dier/situatie anders. Tandarts zei dat leven van volledig vloeibaar voedsel eigenlijk niet paardwaardig is en hij toont het niet maar een gebit met loszittende kiezen, gebroken tand en ontstoken hoektand is natuurlijk pijnlijk. Dus daarom plan A: ‘goed’ houden tot weidegang en dan een hopelijk goed weideseizoen gunnen. Tenzij dus eerder iets anders gebeurd en de balans doorslaat. Ik hoop beetje dat tegen die tijd Jip het zelf ook aan kan geven. Tegelijk mag hij ook op zijn beste tijd zeg maar gaan.

Wel fijn dat ik er hier zo over kan schrijven en jullie ideeën mag horen. Ik heb al van veel dieren afscheid moeten nemen in het leven maar nog nooit van een paard en het is toch anders ofzo. Hij is al 18 jaar mijn maatje. Zoon is 24, Dochter is 21, die weten ook niet beter dan dat hij er is.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:06

Je kunt niet te vroeg zijn, zeggen ze dan wel, maar die van mij leeft vanaf haar 15e met een diagnose waar de gemiddelde levensverwachting 1,5 jaar is. En ze is nu net 29 geworden. Toen ik op haar 19e een nieuw zadel voor haar kocht, verklaarden mensen mij voor gek.
Ik rij al heerlijk 10 jaar als de koningin op mijn koningin.

Ik ben vooral heel bang dat het einde (maar dat heb ik met allemaal wel, maar zou ik voor haar gewoon heel oliebol vinden) echt lijden zou worden. Of dat ze in de nacht koliek krijgt terwijl ik lekker lig te slapen ofzo.
Dat soort dingen lijken me echt vreselijk om dan aan te treffen. De kans alleen dat ze gaat liggen slapen en gewoon niet meer wakker wordt, is heel erg klein.

Ik hoop gewoon echt dat het nog heel lang duurt!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:09

Zilfstar schreef:
Ja als Jippe problemen krijgt met opstaan is het voor mij ook duidelijk. Het is ook heel persoonlijk natuurlijk en per dier/situatie anders. Tandarts zei dat leven van volledig vloeibaar voedsel eigenlijk niet paardwaardig is en hij toont het niet maar een gebit met loszittende kiezen, gebroken tand en ontstoken hoektand is natuurlijk pijnlijk. Dus daarom plan A: ‘goed’ houden tot weidegang en dan een hopelijk goed weideseizoen gunnen. Tenzij dus eerder iets anders gebeurd en de balans doorslaat. Ik hoop beetje dat tegen die tijd Jip het zelf ook aan kan geven. Tegelijk mag hij ook op zijn beste tijd zeg maar gaan.

Wel fijn dat ik er hier zo over kan schrijven en jullie ideeën mag horen. Ik heb al van veel dieren afscheid moeten nemen in het leven maar nog nooit van een paard en het is toch anders ofzo. Hij is al 18 jaar mijn maatje. Zoon is 24, Dochter is 21, die weten ook niet beter dan dat hij er is.

Mijn dierenarts heeft zelf ook een oudje gehad en die heeft toch 6 jaar op vloeibaar eten geleefd en zag er goed uit, was fit en vrolijk zoals hij vertelde… helaas door andere oorzaak moest hij hem laten inslapen. Hij was boven de 30 geworden ik dacht 32 dus ja het ligt denk ik ook heel erg aan het paard en derest van de omstandigheden.