[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bwor

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 21:24

Mijn paard staat helaas gedwongen op boxrust, maar geen gras is voor hem wel een sleutelwoord tot minder jeuk! Normaal staat hij 24/7 op het land en heeft hij jeuk, sinds hij dus boxrust heeft mindert zijn jeuk, hij is er niet van af maar het is gelukkig een stuk minder! Merkte wel pas na 2-3 weken verschil qua jeuk.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 22:09

Bwor schreef:
Mijn paard staat helaas gedwongen op boxrust, maar geen gras is voor hem wel een sleutelwoord tot minder jeuk! Normaal staat hij 24/7 op het land en heeft hij jeuk, sinds hij dus boxrust heeft mindert zijn jeuk, hij is er niet van af maar het is gelukkig een stuk minder! Merkte wel pas na 2-3 weken verschil qua jeuk.

De reden dat je paard nu minder eczeem heeft kan ook zijn omdat er in de box minder of geen knutten zijn.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 22:19

Cherise is voor 99% eczeem vrij door haar van 17.00 tot 9.00 uur op stal te zetten midden in de schuur.
Geen directe verbinding tussen haar box en de buitenlucht. Wel grote open deuren aan twee kanten (minimaal 5 meter van haar box) en open nok ventilatie.

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 23:28

Rachel_x schreef:
Hoihoi, ik ben op zoek naar een nieuw middeltje om de geschuurde plekken mee te behandelen voor de jeuk en tevens voor herstel. Iemand al een keer zo iets geprobeerd? https://www.kruidvat.nl/kruidvat-eczeemcreme/p/2443988

Voor jeuk werk aambeien zalf van sperti :')

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 08:01

Zal best,zit een jeukstillend goedje in.
Alleen het is voor aambeien en niet voor eczeem.
zou er dus niet aan beginnen.

En ik ben niet tevreden over de rsih -O-

appie heeft erg veel jeuk, vooral op zijn kont.
Hij schuurt er mee en ik heb het idee dat die deken niet goed ademd.
ga straks even kijken oor een andere, kan kan deze uitgewassen,misschien dat dat ook eens helpt :j

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 08:42

ellepel schreef:
Zal best,zit een jeukstillend goedje in.
Alleen het is voor aambeien en niet voor eczeem.
zou er dus niet aan beginnen.

En ik ben niet tevreden over de rsih -O-

appie heeft erg veel jeuk, vooral op zijn kont.
Hij schuurt er mee en ik heb het idee dat die deken niet goed ademd.
ga straks even kijken oor een andere, kan kan deze uitgewassen,misschien dat dat ook eens helpt :j

Hoe kan dat ineens, jij hebt toch al veel langer een RSIH ?
Ik was mijn deken nu eens in 2 weken. De andere RSIH op, en de nieuwe in de was.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 08:51

Nou ik heb hem vorig jaar gekocht,maar toen was het zelfde probleem
toen had appie dis ook net zoiets als rainrot op zijn rug, en dat kwam omdat de deken te lang nat blijft denk ik. Ik zou er geen andere verklaring voor weten.
ik maak vanmiddag wel even fotos van zijn rug en kont

Ja dat vaak wassen snap ik maar dat kan niet in mijn wasmachine,dan moet ik het steeds wegbrengen om te laten wassen
word wel duur grapje dan :j

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 16:59

ellepel schreef:
Nou ik heb hem vorig jaar gekocht,maar toen was het zelfde probleem
toen had appie dis ook net zoiets als rainrot op zijn rug, en dat kwam omdat de deken te lang nat blijft denk ik. Ik zou er geen andere verklaring voor weten.
ik maak vanmiddag wel even fotos van zijn rug en kont

Ja dat vaak wassen snap ik maar dat kan niet in mijn wasmachine,dan moet ik het steeds wegbrengen om te laten wassen
word wel duur grapje dan :j

Ik was alles gewoon in eigen machine.
Waarom kan dat niet?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 18:19

Vanwege alle zand die er in zit.Is niet echt goed voor je machine :(
Maar ik kijk of ik het morgen uit kan spoelen eerst op stal en misschien dan wel in de wasmachine :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 18:20

Wassen is de sleutel... anders krijg je inderdaad deze problemen.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 18:24

Je zou bijna een oude wasmachine op de kop tikken en die als laatste taak van zijn leven dekens laten wassen :P (Bij mijn ouders mag er ook geen paardenspul in de nieuwe machine).
Of een soort abbo afspreken met de dekenwaserij... een zomerdeken is zo gewassen, toch?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:13

Oh. Mijn ma zegt. Machine is er om te gebruiken.
De gaat hier zoveel vies spul in de was. Mijn broer zit in de metaal. Mijn vader in aanhangers. En ik kom ook geregeld zand achtig thuis.

Ik ben zelf wel opzoek naar machine die op stal kan staan voor spullen te wassen. Nu sleept ik alles elke x mee naar huis

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:30

Ik was de RSIH in een heet sopje een grote cement emmer. Dat laat ik een paar uur staan en roer af en toe met een bezemsteel. Vervolgens spoel ik hem minstens drie keer uit en hang hem te drogen. De deken van Shires heeft minder zware gespen en stop ik gewoon in de wasmachine, veel makkelijker.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:37

Dat vind ik ook nog wel een goede tip.
delkn is ook best vies ja, keer wassen zal wel helpen denk ik :o

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:38

Ik heb agradi vandaag gemaild met een klacht! 2,5 maand geleden een rish daar gekocht en de gaten vallen erin... Ik heb 5 jaar geleden een rish gekocht en die is dit jaar pas kapot gegaan.... Ben benieuwd wat ze ermee doen!

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 21:03

Ginootje schreef:
Ik heb agradi vandaag gemaild met een klacht! 2,5 maand geleden een rish daar gekocht en de gaten vallen erin... Ik heb 5 jaar geleden een rish gekocht en die is dit jaar pas kapot gegaan.... Ben benieuwd wat ze ermee doen!

Op welke manier vallen de gaten erin ?
Als hij samen staat met een hap graag knol, dan is dat vrij logisch.
Vorige jaar had ik op toppunt elke dag een deken stuk.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 21:13

En Cribbox (of hoe heet dat bittere anti-bijt spul ook weer) er op?

Hier blijven de dekens heel, op een klein scheurtje van af en toe ergens blijven haken na.
Ook met veulens en jonge hengsten geen probleem (Pagony, Premiere, Horze, GPD, maar ook alle winterdekens gelukkig!)
Toen ze nog in een natuurgebied met prikkeldraad stonden was het wel heel erg :=

Ben benieuwd wat Agradi doet met de garantie.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 21:15

Nou er zit zeker verschil in tussen verschillende rsih hoor.
Ik heb er ook 2 en de een vind ik beter dan de ander. Laten de naden los enzo. En de ander nog puntje gaaf.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 21:20

Er zit zeker verschil in! Ik ben ook erg benieuwd wat ze ermee doen! Cribbox is inderdaad ook nog een optie! :)

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 21:23

Bij mijn pony schuurt de RSIH juist de manen kapot. Gedeelte boven de schoft is nu helemaal weg :(

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 21:29

Nou ik heb ons jaarling gisteren laten enten voor schimmel weet zo Ff de naam niet , maar in de hoop dat wij bij het kleine percentage horen dat het helpt tegen zomereczeem. Over 2 weken krijgt ie de herhaling dus ben erg benieuwd !!! Al zou de jeuk minder zijn ben ik al blij , had een deken van EJ maar deze zit echt K*T en had binnen paar dagen zijn borst al helemaal kaal, dekens zijn gemaakt op brede paarden en geen dunne slanke jaarling dravertjes , nu had ik via MP een andere gekocht en zat veel beter maar die heeft een van mijn andere paarden Ff onder handen genomen en de staartflap er zowat afgetrokken plus een gat in de deken , dus de andere 2 dagen weer op. En deze gauw laten maken

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 22:10

Een draver met zomereczeem?
hebben die daar ook al last van?
Heb vroeger veel in de dravers rond gelopen,maar we hadden wel es een met wat staart jeuk,maar nooit eczeem.

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 22:16

ellepel schreef:
Heb vroeger veel in de dravers rond gelopen,maar we hadden wel es een met wat staart jeuk,maar nooit eczeem.

Het is ook de1e in mijn hele carrière dat ik dit bij een draver mee maak en geloof me ik heb er een heeeeeeeele boel getraind !!, 1 moet de 1e wezen zeggen we dan maar , het is ook Frans , misschien .....

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 22:21

En echt zomereczeem?
niet wat anders geks?
Die ik verzorgde waren frans -amerikaans, en die hadden wel es jeuk in de staart,maar dat was met wat azijn er in snel verholpen :j
weet je het ,echt echt zeker dat het zomereczeem is?

mariekebons

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 22:24

Yvank_ schreef:
Wassen is de sleutel... anders krijg je inderdaad deze problemen.

Ik was mijn eczeemdeken ook regelmatig. Hierbij moet je denk ik ook wel opletten welk middel je gebruikt! Eczemers hebben nu eenmaal een gevoelige huid. Ik gebruik daarom Neutral, zo min mogelijk troep die kan gaan irriteren. Maar zelfs dat lijkt me nog te chemisch. Wat gebruiken jullie?

ellepel schreef:

Waarom zouden Dravers geen zomereczeem kunnen hebben? Ik ken inderdaad ook wel een draver met zomereczeem.