[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 23:25

Hier gaat het goed! De manenbasis doe ik met manenliquid om de schilfers te verwijderen en dan doe ik er biohuidolie op. Dat doe ik ook bij de voorpluk en het hoofd smeer ik helemaal in met helosan. Tot nu toe, wat kale plekjes, maar geen bloederige toestanden en de voorpluk is nog niet overleden.

zally100

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 23:36

beste mensen

Probeer nu eens gewoon groene thee
Het werkt echt
En kost bijna niks

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 23:46

Als dat het toch zou zijn Zally100.

Ik heb even de werking van groene thee opgezocht, maar wat is dan het ding wat helpt tegen jeuk volgens jou, wat helpt tegen de allergie voor de cullicoidemug?
Ik ga zeker een pakje halen, maar ik ben echt benieuwd wat dan het werkende bestandeel is van groene thee in deze.
Geef je de kruiden of giet je afgekoelde groene thee over het voer.

Citaat:
•De anti-oxidanten gaan vrije radicalen tegen die celveroudering veroorzaken.
•Groene thee verkleint de negatieve effecten van ons LDL cholesterol (slecht cholesterol) en vergroot de effecten van goed cholesterol (HDL).
•Het oxideert vet (zodat het lichaam vet makkelijker kan gebruiken als energiebron) en verbetert de spijsvertering.
•Groene thee bevat L-theanine wat de nachtrust bevordert waardoor je overdag minder vermoeid bent.
•Het werkt kalmerend.
•Heeft een preventieve werking bij ziektes als Alzheimer, Multiple Sclerosis en Parkinson.
•De anti-oxidanten werken kankerremmend en anti-bacterieel.
•Groene thee versterkt de weerstand.

zally100

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 00:04

Hallo

Ik ben nu 20 dagen bezig en heb geeen schilfers meer en het ziet er erg rustig uit.

Van de gene waarvan ik het gehoord heb
heeft zijn halflinger zonder deken buiten lopen
moet even na vragen hoe lang hij er mee bezig is..

Ps ik knip een zakje thee open en gooi de kruiden over het voer..

Laat me even weten wat jij er van vind als je een maandje bezig bent

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 00:22

Ik wil het best proberen. Ik zoek me suf naar een link wat verband geeft tussen groene thee en vermindering van jeuk, maar kan het niet vinden, vandaar dat ik vroeg of je misschien meer weet waarom groene thee zal helpen.
Wat ik wel kan vinden is dat een gebruikt theezakje groene thee op de jeukende plek werkt.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 08:25

Hmmm, heb altijd teveel groene thee staan, dus ga eens een pakje meenemen naar stal! Is iig het proberen waard!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 08:25

Gister Tychje zn maandelijkse prik weer gegeven (hij vind dat toch zooooo niks he....) dus hij kan er weer een mandje tegenaan.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 09:17

Mijn moeder gaat het ook halen, dan de goedkoopste of is er nog een bepaald merk wat beter is?

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 09:24

*\o/* even vraagje over groene thee ...ik geef s,avonds bij land al fibra anti itch kan ik daar dan nog zakje thee over doen????

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 10:47

dus gewoon een zakje groene thee over het eten gooien 's avonds?

Is het proberen waard he :D

Heb wel enkel groene thee met citroen, maakt dit uit? :')

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 11:03

Maakt het dan niet ook nogal verschil of je theebladeren (losse thee) gebruikt, of de stofthee uit de zakjes van Pickwick? Als daar smaakjes (aroma's) of conserveringsmiddelen aan zitten, lijkt me dat niet zo gezond...

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 11:31

Hoorde laatst dat gedroogde brandnetel ook het lichaam reinigt..
Gelukkig hier op het erf een fikse hoeveelheid dus heb nu een stapel te drogen...

Zit er aan te denken om Nandeau voortaan in de paddock te zetten.. hij is aardig dik en plast best veel...
Ben bang dat hij stiekem wel eens IR kan hebben... dus binnenkort eens even bloed laten onderzoeken...

Gister de plekken in zijn staart met Derfen in gesmeerd en hoop dat dat toch aanslaat.

zally100

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 12:11

Hallo

Ik gebruik ook groene thee met citroen smaak.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 12:48

Hier is wat meer te lezen over groene thee: http://www.groenethee.com/
Ik vraag me wel af of de groene thee uit de supermarkt nu wel echt groene thee is en niet thee waar wat groene thee doorheen zit.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 13:57

woestein: ik trek ook elke dag de brandnetels uit de wei en geef een gedeelte gedroogt en een gedeelte vers.ze eten er gewoon van en ik ben er vanaf :j

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 14:39

Hier nog even een berichtje van een vaste meelezer. Met Colonel gaat het tot nu toe super, geen jeuk, geen schuurplekken, geen dikke manenkam, geen uitslag onder de buik en in de liezen
Wat is anders ten opzichte van vorig jaar: Hij krijgt nu Subli Dieetmix (vorig jaar Marstall Exzem) en hij heeft in plaats van een 'gewone' liksteen nu een likstaan waar geen calcium in zit maar wel veel magnesium. En ik denk dat 'm daar het verschil in zou kunnen zitten, hij likt er in elk geval veel aan.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 15:04

Breghje: Ja, jij hebt het laten controleren, maar 6 van de 10 mensen die supplementen koopt en geeft doet dit niet of heeft dit niet gedaan.

Mindim: Ok, velen worden uitgeplast, maar de combinatie van een hele scheve verhouding op dat moment in het lichaam, kan toch wel voor wat problemen zorgen, al is dat maar tijdelijk.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 15:40

_CS_ schreef:
Breghje: Ja, jij hebt het laten controleren, maar 6 van de 10 mensen die supplementen koopt en geeft doet dit niet of heeft dit niet gedaan..

:D Nee dat klopt. Al moet ik zeggen dat ik juist door dit topic ben gaan controleren, om een beeld te krijgen.

Maar nou baal ik als een stekker, want mijn proefflesje SME ergens neergezet, niet meer aan gedacht en *poef* weg. Dommedommedomme... Dus ga zo maar snel bestellen en heb haar ingesmeerd met Tea Trea in de hoop dat ik vrijdag niet een pleeborstel aantref... zucht...

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 16:07

zally100 schreef:
beste mensen

Probeer nu eens gewoon groene thee
Het werkt echt
En kost bijna niks

Zou het graag proberen (denk ook dat het bij mijn HB poy zou kunnen helpen) maar het feit dat er selenium in zit en ik niet weet in wat voor percentage, houdt me nog even tegen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 18:05

wat is er mis met de selenium dan?

zal ook liggen aan de grond waar van de thee gehaald word
brengt je dan dus ook weer bij de vraag of je wel echt gezonde groene thee koopt van niet verontreinigde bodem en waar misschien wel of niet pesticides gebruikt worden die hier helemaal niet toegestaan zijn.

of lekkere chinese groene thee...uhm...nee,dank je ;)

algemene info over groene thee
http://www.natuurlijke-producten.com/gr ... offen.html

plus wat info van greenpeace
http://www.greenpeace.org/eastasia/news ... log/39936/

maar wat ik wel wil zeggen.
als ene paard heel erg opknapt door de groene thee dan kan het zijn dat er misschien toch voedingsstoffen in de thee zitten die het anders tekort kwam.
maar het kan ook zijn dat het dier flink vol zat met afvalstoffen en door de groene thee schoner werd en daardoor minder jeuk had.

een paard met zomereczeem heeft het imuunsysteem niet goed werken.
veel afvalstoffen in een paard zorgen er ook voor dat datzelfde paard een imuun systeem krijgt wat van slag is.
daarom hoor je bijvoorbeeld ook vaak dat de drainage compositum zo goed werkt bij zomereczee,het helpt het lichaam te reinigen.

dikke paarden hebben meer jeuk en meer afvalstoffen.
dus zorg je voor goede afvoer van de afvalstoffen dan is je paard ook blijer.

en ohw ja, die groen thee zou dan misschien niet helemaal gezond zijn,maar zo is het rijtje nog véél en véél langer :j

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 18:11

Precies zoals ik het zou verwoorden ellepel. _/-\o_

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 18:23

Grappig dat je het zo zegt Ellepel, ik heb een flessenbaby die van begin af aan erg zwak was. Moeder accepteerde hem ook niet en hij heeft weinig biest gekregen.
Zal dat tot op heden, 5 jaar verder, nog mee kunnen werken?

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 18:28

Een eczemer heeft sowieso altijd een verstoord immuunsysteem, op wat voor manier dan ook.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 18:30

ysb
ja kan best hoor.(moederpaard wist waarschijnlijk dat het veulen niet helemaal goed was en wilde hem daarom verstoten?)

goede(schone) voeding is natuurlijk echt heel belangrijk en je kunt door middel van bloed of haaranalyse al een hoop te weten komen.
of een mestonderzoek, en dan niet op wormen,maar op verteringsenzymen etc
jammer is alleen dat veel dingen zo duur zijn :+

appie zit momenteel in elk geval wel vol met afvalstoffen.
zijn hals is dik,zijn manenkam begint net te helen van de korsten.
hij heeft behoorlijke mok en gisteravond had hij dus onder zijn staartwortel weer wondjes zitten
en zijn voorpluk zat vol met korsten en je wilt ook niet weten hoe zijn gezicht er nu uit ziet

*zucht*
-O-

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 18:35

Mijne is ook een drama qua mok. De manen en staart zien er rustig uit, maar moet wel Derfen smeren, anders jeukt hij toch wel een beetje...
Ik zal hem weer eens eenkuur groene leem doen, kijken of het daar weer iets beter van wordt.
De Da komt volgende week bloed afname doen, eens zien wat daar uit komt.