Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 13:41

Nexus schreef:
Ja, helaas wel. Ik sta daar zelf met twee paarden.

Pfff, sterkte!!!

loulou

jeetje, heftig. hebben jou paarden ook de verschijnselen?

xJennifx

Waar zit het nu allemaal officeel ? Welke provincies en welke plaatsen ?

Lakiesha

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 13:42

@Nexus, heel veel sterkte.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 13:44

xJennifx schreef:
Waar zit het nu allemaal officeel ? Welke provincies en welke plaatsen ?

als je de verklaring van nexus als bevestigd meerekend zijn er nog steeds maar 4 stallen officieel bevestigd

- berg en dal
- heumen
- driel
- woubrugge

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 13:45

Nee, tot nu toe nog geen andere paarden met koorts of andere verschijnselen gelukkig, maar we leven hier met zijn allen echt hoop en vrees.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 13:45

jennif, alleen in Zuid Holland en Gelderland. Maar het zit eigenlijk al overal, is alleen niet bevestigd.
Ik las net op dit topic, dat in Geleen ook al het Rhinovirus is uitgebroken.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 13:46

verschrikkelijk zeg. ik duim voor jullie mee dat er geen andere paarden besmet zijn.

Mariekyy

Ik hoop dat er een meldingsplicht komt dat geeft meer duidelijkheid voor iedereen. Gelukkig is het nog niet verspreid naar Drenthe, ik probeer wel voorzichtig te zijn met vervoeren en het aan raken van andere paarden.

Anoniem

Nexus schreef:
Nee, tot nu toe nog geen andere paarden met koorts of andere verschijnselen gelukkig, maar we leven hier met zijn allen echt hoop en vrees.

Als je paarden gezond zijn en in goede conditie, dan zit je meer aan de kant van hoop. Sterkte ermee, niet te veel luisteren naar paniekerig gedoe, heb je niks aan.

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 13:48

lightmorebh schreef:
Net een mail van de stal eigenaar gehad dat Van Wijk ( politiepaarden oa) in Ter Aar ook besmet is. 1 paard ingeslapen. Paarden krijgen daar indien gewenst nu bloedverdunners??? Stal kroes in woubrugge is nog niet helemaal zeker.

Stal Kroes heeft (tot nu toe) nog géén gevallen van Rhino.
Om zeker te zijn, is het wel verboden van het erf af te gaan met een paard, of de stallen te betreden indien je er niets te zoeken hebt.
Daarnaast is Van Wijk de stal in Woubrugge (HorseZone) waar Rhino geconstateerd is.

Nexus schreef:

In dat geval kan ik ook al wat rustiger ademhalen.
Laatst bijgewerkt door xShanty op 03-03-12 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 13:50

Radio interview op RTV Oost met lid van organisatie van Bathmen te Paard over afgelasting van vandaag (oefenspringen) en vanavond (Rabo Menavond):
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=140278

Hoorde 't gister dus al onofficieel van de organisatie. Kan het absoluut begrijpen en heb er alle begrip voor. Maar toch ook wel even balen hoor, kijk ieder jaar zó uit naar deze avond. We hadden een speciaal arrangement geboekt incl. lekkere hapjes en drankjes, gewoon een avondje uit en heerlijk genieten van prachtige sport. Zullen we nu helaas moeten missen.

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 13:51

Shanty, je zaait alleen maar onrust door een andere stalnaam te gebruiken. De besmette stal heet Horsezone.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 13:52

ik hoorde dat fotomeetings ook nog doorgingen. Ook echt bizar hoor. Het gaat nu echt hard.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 13:55

Laat er toch alsjeblieft een meldingsplicht komen, in ieder geval voor de neurologische en abortus variant. _/-\o_
Dat scheelt veel geruchten en helpt bij het tegengaan van de verspreiding.

Zou het misschien mogelijk zijn dat we als paarden(bokt)mensen een actie beginnen om voor een meldingsplicht te zorgen?

Dat stalhouders zoiets verzwijgen is echt ongelofelijk, zoiets noem ik geen paardenmensen. :n
Laatst bijgewerkt door xSaarSaar op 03-03-12 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 13:56

Nexus schreef:
Shanty, je zaait alleen maar onrust door een andere stalnaam te gebruiken. De besmette stal heet Horsezone.

Dat weet ik.
Maar Van Wijk = Horse Zone. Dit ligt ook niet in Ter Aar. Ik reageer op het bericht waar ineens Kroes word genoemt als mogelijke besmetting en ineens een andere naam voor de zelfde stal die plots in een andere plaats ligt wordt genoemt. Dit vind ik tegenstrijdige geruchten en wil dus even verhelderen dat het hier om dezelfde stal gaat, en niet om een nieuw geval.

Stal Kroes is nav het geval bij Horse Zone dicht, maar heeft absoluut nog geen zieke paarden.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 13:57

Onze manege houdt ook de deuren dicht voor andere paarden en de paarden mogen niet van het terrein af.

Het is misschien "nog" niet bij ons in de buurt maar ik ben blij met deze maatregel :)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 13:57

Ik las ook dat de grote fotomeeting waar iemand van onze stal morgen heengaat gewoon doorgaat. Ga straks ff informeren of zij inderdaad heen gaat met haar paard, maar in geval dat ze inderdaad gaat ga ik daar wel even mijn mening héél duidelijk over delen. :x We zitten dan wel in het noorden, maar toch. Kom zeg, je weet níks op het moment, waarom risico nemen??
Zou het van de zotte vinden om voor zoiets stoms als een fotomeeting van een ander míjn paard (en de andere 100 op stal) in risico te hebben. Haar weerstand is door een zware winter verdomde laag, als iemand bij ons wat binnenhaalt is de mijne de eerste die het overpikt en ziek wordt.

Meldingsplicht zou ik op dit moment zeker geen verkeerd idee vinden!
Laatst bijgewerkt door Vientje op 03-03-12 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 13:58

Gaat nu wel heel hard! Wil iedereen heel veel sterkte wensen

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 13:58

Vientje schreef:
Ik las ook dat de grote fotomeeting waar iemand van onze stal morgen heengaat gewoon doorgaat. Ga straks ff informeren of zij inderdaad heen gaat met haar paard, maar in geval dat ze inderdaad gaat ga ik daar wel even mijn mening héél duidelijk over delen. :x We zitten dan wel in het noorden, maar toch. Kom zeg, je weet níks op het moment, waarom risico nemen??
Zou het van de zotte vinden om voor zoiets stoms als een fotomeeting van een ander míjn paard (en de andere 100 op stal) in risico te hebben. Haar weerstand is door een zware winter verdomde laag, als iemand bij ons wat binnenhaalt is de mijne de eerste die het overpikt en ziek wordt.

Meldingsplicht zou ik op dit moment zeker geen verkeerd idee vinden!

helemaal mee eens, begrijp er ook niets van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 13:59

Weet iemand op welke stallen in limburg het virus is? Hoorde dat het nu ook in limburg zat

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:00

Nexus schreef:

Sterkte |(

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:02

Bah, wat naar dat het toch wel dichtbij komt!
Ik vind het nog steeds raar, dat er geen verplichting is op het melden van Rhino :+

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:04

Ik snap ook niet dat er nog geen verplichting is op melden..

tomnaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:05

sterkte nexus!!!
En de rest natuurlijk ook bij jou op stal.

het komt nu idd dichtbij.