Sanniie schreef:Mag ik hier ook even binnen komen vallen? Ik ben me een beetje ten einde raad namelijk... misschien dat hier nog goeie tips naar voren komen.
Ik heb 3 pony's thuis staan sinds augustus, 1 van 21 en 2 van nog geen 2 jaar. De pony van 21 heeft chronische bronchitis en hoest al zolang als ik haar ken, is te ondersteunen met ventiplumin/respulmin. Nu sinds mijn ruintje terug is uit de opfok sinds december hoesten ze alle 3... veearts er al een aantal keer bij gehad.
Ondertussen zijn we al 2x injectie dex, 3 flessen respulmin pot sputolisin, te laag gedoseerde ab kuur sulfatrim van 6 dagen 1x per dag, 7 daagse kuur pred 1 capsule pdpp met verlenging van 14 dagen om de dag 1 capsule pdpp, een pot van aurevard voor de algehele weerstand en een fles van aurevard voor de bronchiën verder en nog hoesten ze..
Dit is nu een reeks aan medicijnen die afgelopen vrijdag is afgelopen en zit zo'n beetje met me handen in het haar omdat dit allemaal geen effect heeft gehad... of in elk geval niet het effect wat ik had verwacht... oja geweekt hooi al geprobeerd werkt niet en ondertussen over gegaan op kuilgras. We wonen in het bos pony's staan 24/7 buiten in een zand paddock met overkapping.
Hier nog ideeën??
Ben ook in overleg met verschillende artsen hierover hoor. Maar dacht kan altijd eens op bokt vragen naar ervaringen of ideeën...
Al eens aan rhino gedacht?? De verkoudheidsvariant bedoel ik dan.
Het is namelijk net alsof ik dit zelf getypt heb. Bij mijn merrie werkte ook niets, van alles gehad voor der! Geen snot, vocht niets.