Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dyonne schreef:Waarom geen structuurvoer?
Ikzelf gebruik Spillers Happy hoof om vitaminen/mineralen doorheen te voeren. Dit bevalt mij prima.
Leedebee schreef:Dyonne schreef:Waarom geen structuurvoer?
Ikzelf gebruik Spillers Happy hoof om vitaminen/mineralen doorheen te voeren. Dit bevalt mij prima.
Ik ben niet "tegen" structuurvoer, maar omdat hij overdag al (met korf) op een rijk land staat en 's avonds goed kuil krijgt vraag ik met af of het dan niet weer net te veel van het goede wordt als ik ook nog muesli bij ga voeren
Maar goed, een handje zal niet zoveel kwaad kunnen denk ik? Ik zal eens kijken of ze dat hier verkopen...
iana schreef:Kan er iemand mij vertellen hoe zo'n insulinetest in zijn werk gaat? Moest jullie paard "nuchter" zijn?
Heb daarnet met mijn VA gebeld en hij gaat mij terug bellen, hij vindt deze test moeilijk doenbaar om een juist resultaat te hebben?
Het komt erop neer dat hij deze test onbetrouwbaar vindt, zo heb ik het toch begrepen tss de regels door.
Ik ga wel om een alternatief vragen, ze heeft veel tekens van IR maar hoe kan ik daar in Godsnaam achter komen om haar een juiste behandeling te geven?
Leedebee schreef:@Dyonne
In mijn post stond idd "iets anders dan bix of muesli", maar ik denk dat dat toch wel de makkelijkste oplossing is...
Leedebee schreef:Ja preciesmaar daar zit wel weer melasse in toch?
Dyonne schreef:Maar 3x per dag lijkt me wel heel kostbaar en onderzoekt een dierenarts het dan zelf of niet..Met opsturen erbij zou een IR onderzoek 120 euro zijn. Ik zou 360 euro wel veel vinden voor een onderzoek. Die vals negatieve uitslag ben ik ook wat bang voor. Al krijgt mijne nog wel suikers uit gras binnen. Verder geen krachtvoer natuurlijk.
Babootje schreef:Leedebee schreef:Ja preciesmaar daar zit wel weer melasse in toch?
Nee het voer is melassevrij. Het hele kleine beetje "suiker" wat erin zit zijn gewoon de koolhydraten uit het voer zelf, dat bij dit soort voeders zo laag mogelijk wordt gehouden.
Verder zitten er alle vitaminen / mineralen in die ze nodig hebben.
Dyonne schreef:Maar 3x per dag lijkt me wel heel kostbaar en onderzoekt een dierenarts het dan zelf of niet..Met opsturen erbij zou een IR onderzoek 120 euro zijn. Ik zou 360 euro wel veel vinden voor een onderzoek. Die vals negatieve uitslag ben ik ook wat bang voor. Al krijgt mijne nog wel suikers uit gras binnen. Verder geen krachtvoer natuurlijk.