Help mijn paard is verbrand !!! ( foto's )

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

potverdikkie

Re: Help mijn paard is verbrand !!! ( foto's )

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:02

Caira schreef:
potverdikkie schreef:
Savath@ Tot nu toe was dit fenomeen wel bekend onder de runderen, maar nog niet onder de paarden.
Echter onder de runderen komt het nu heftiger voor!
Ik heb verder nog niets vernomen van de instanties

Je doet nu net alsof dit een compleet nieuw fenomeen is.
En dit ben ik niet met je eens, ik heb het hele verhaal 3 jaar geleden al meegemaakt en ook toen al was de oorzaak al bekend. En ook mijn dierenarts, hoewel nog niet vaak zelf meegemaakt, was wel op de hoogte van de problematiek.

Zo heftig als het nu voorkomt is voor instanties een reden om het verder te gaan onderzoeken. Ik heb me hier voorheen niet mee bezig gehouden, dus kan daar niet zelf over oordelen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:04

Maar ga dan niet net doen alsof je een nieuw fenomeen ontdekt hebt, dat heb je niet! Ik heb je al heel vroeg in je eigen topic beschreven wat de situatie van mijn merrie was. Daar heb je nooit op gereageerd, ga dan nu niet net doen of je het wiel uitgevonden hebt, daar word ik redelijk giftig van!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:06

Ehm... ik denk dat het voor TS prettig is als je hier geen ruzie gaat maken over het wel of niet reageren van een andere Bokker in een ander topic.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:07

potverdikkie schreef:
potverdikkie schreef:
Savath@ Tot nu toe was dit fenomeen wel bekend onder de runderen, maar nog niet onder de paarden.
Echter onder de runderen komt het nu heftiger voor!
Ik heb verder nog niets vernomen van de instanties

Zo heftig als het nu voorkomt is voor instanties een reden om het verder te gaan onderzoeken. Ik heb me hier voorheen niet mee bezig gehouden, dus kan daar niet zelf over oordelen.

Maar je oordeelt er wel over, je zegt immers dat het een nieuw fenomeen is.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:10

pffffffff weet je, ik wordt er zo moe van van dat elke letter die ik schrijf zo zwaar genomen wordt.

Ik trek me dan ook terug, heb het druk zat en heb geen zin meer om elke keer me druk te moeten gaan lopen maken om dit soort idiote dingen.

Neem jij het verder over? Ik deed het voor jullie niet voor mezelf, maar blijkbaar weet jij al wat het is, dus geef dat even door dan aan de gezondsheids dienst voor dieren, dan zijn we klaar.

Hierbij trek ik me terug.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:10

pffff... weet je ... zeg er nooit veel van maar ik moet bekennen dat ik moe wordt zoals er over en weer gereageerd wordt steeds (hier en in andere topics). We hebben toch wel iets leukers te doen dan over en weer kibbelen? Lachen Kunnen jullie niet gewoon ontopic blijven en dit via pb uitpraten?

Ik denk ook dat TS meer dan genoeg aan haar hoofd heeft dan om zich ook nog hierom druk te gaan maken. Lezen doet ze het toch en het zal haar dan wrs toch wat door het hoofd spoken?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:11

Potverdikkie, je doet anders alsof je alle wijsheid in pacht heeft over de situatie van het paard van de TS. Terwijl nog niet eens bekend is WAT deze precies heeft. Aangezien de leverwaarden goed waren.
Kan me voorstellen dat dat voor sommige mensen ietwat irritant is.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:12

Ik kan me niet voorstellen dat als ik als leekje al op de hoogte ben, zo'n grote instantie dat nog niet is.

Ik respecteer het enorm wat je voor Canjer hebt gedaan, maar je probeert nu de martelaar en de expert uit te gaan hangen en dat vind IK persoonlijk wat overdreven.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:15

Caira schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat als ik als leekje al op de hoogte ben, zo'n grote instantie dat nog niet is.

Ik respecteer het enorm wat je voor Canjer hebt gedaan, maar je probeert nu de martelaar en de expert uit te gaan hangen en dat vind IK persoonlijk wat overdreven.

HALLO... Volgens mij loopt hier een ander topic over. TS heeft hier niets aan.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:17

Nee het gaat om de reactie van pvd in DIT topic. TS doet er het beste aan om naar de raad van de da te luisteren. Zoals bekend zijn er veel oorzaken die kunnen leiden tot fotosensabiliteit. Medische tests kunnen veel beter de juiste oorzaak geven dan wij bokkers onderling.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:18

Ik hoop dat het voor TS duidelijk wordt, dat ze niet een kokervisie gaat ontwikkelen voor één ding terwijl nog niet duidelijk is wat het is en hoe het ontstaan is. Dat ze straks een diagnose krijgt van een medisch onderlegt persoon. Dat die openstaat voor ervaringsdeskundigen is uiteraard een goed ding, want niemand weet alles. En zolang men zich dat realiseert is er niets aan de hand.

Mocht blijken dat het allemaal uit dezelfde mal komt is dat een goed iets, kan iedereen van leren en ook de instanties, die volgens mij pas in aktie komen als er bv dierenartsen iets melden, of particulieren?

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 11:51

Moderatoropmerking:
Bij deze het verzoek om ontopic te blijven reageren en niet op elkaar te reageren, maar op de situatie. TS is benieuwd naar ervaringen en mogelijke informatie om haar zieke paard te helpen, andere discussies horen hier dan ook niet thuis. Lachen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 15:59

Jongens, bij deze trek ik mij ook terug.
jullie kunnen vanavond nog een grote reactie van mij verwachten, want schijnbaar willen jullie alleen lezen wat PVD te vertellen heb. is het niet zo?
er wordt alléén maar op haar bot gereageerd.
maar gaan jullie eens even lekker MIJN post'st lezen... IK was degene die PVD erbij gehaald heb. IK was degene die gelijk aan Canjer dacht.. en tegen de TS-er heb gezecht dat ze contatc moest opnemen met PVD.
en WIE is degene geweest die zonder eigenbelang en na vertraging bij haar eigen paarden hier nog eens een ANDERHALF uur heeft gereden naar ZEELAND????????????
Was dat niet die PVD?? die toch ''nergens verstand van heeft'???
waar blijven alle stokers tegen mij????
ik kan wel wat hebben. Ben momentel bij pvd.. en zit dit topic met verbijstering te lezen.

Caira: jij doet nu alsof jij het hoge woord hebt geloof ik? dit kan je beter niet doen.
ze kan beter zoals je óók zegt, naar de DA luisteren, marja... dan moet er hier maar ff niemand meer reagere, angezien anderen toch gen DA zijn en er geen verstand van hebben.

tot vanavond. Dan post ik even wat meer.
Doei!

TS-er,Jammer dat ik ondanks het contact, niet op de hoogte ben gehouden... neem aan dat je wel weet wat ik bedoel. Vind dit erg jammer, het was ook maar goed bedoeld.
Succes ermee en ik hoop dat ze het redden.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 16:07

JG: niet kwaad bedoeld hoor, maar jij komt me soms wel wat bemoeiierig over... Je wilt duidelijk iedereen helpen, en dat is alleen maar goed, maar dan ga je het mensen kwalijk nemen dat ze je niet op de hoogte houden? Niet iedereen zit op hulp te wachten op die manier, soms moet je dat ook even zien Lachen
Niet kwaad bedoeld dus, maar zo kom je op mij wel over: iemand die het heel goed bedoeld, maar ook een beetje sneu reageert als het niet volgens jouw zin gaat of als je niet op de eerste rij mag zitten.
Kan goed zijn dat dit gewoon de manier is waarop je overkomt, maar mss toch iets om op te letten? Ik weet natuurlijk niet of anderen het zo zien, maar dit is mij in enkele topics al opgevallen van je.
Edit: met name die laatste alinea van je, die had even goed in een pb'tje gekund, ik zie er echt de toegevoegde waarde niet van...

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 16:09

Een af-en-toe meelezer hier. Als ik het begrijp is de oorzaak dus nog niet echt bekend? Wel vreemd hoor! Ik hoop dat het inmiddels beter gaat met het paard, want ik had zo met haar te doen! TS, zou je nog eens foto's of een berichtje kunnen plaatsen? En hoe is het met de veulens.

En bokkers, ga ff lekker ergens anders zitten ruziemaken/mierenneuken. Dat is toch nergens voor nodig? Even volwassen gedragen en er bestaat ook zoiets als negeren... Zouden meer mensen moeten doen!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 16:27

JG, ik denk dat TS het misschien te druk heeft om iedereen op de hoogte te houden? En dat haar topprioriteit momenteel haar paard is?? OF dat ze ervanuit gaat dat als ze pvd op de hoogte houd het ook vanzelf bij jou terecht komt? In plaats van hier meteen een reactie neer te zetten, had je dat via een pb ook kunnen vragen. Kom op zeg, we zitten hier uiteindelijk allemaal omdat we met het paard van TS meeleven, hopen dat er gevonden wordt wát het is en dat dáár iets mee gedaan wordt. Een stukje inlevingsvermogen in TS zou niet misstaan eerlijk gezegd. En dat PVD anderhalf uur in de auto zit is haar eigen beslissing geweest, niemand heeft haar gedwongen. Dus dat is ook een beetje rare reactie imho.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 16:30

Joh ik heb ook al verschillende verwijten naar mijn hoofd gekregen van JG. Dat zijn mensen die aandacht willen, desnoods over de rug van TS heen.

Groot gelijk dat TS nu geen prioriteit aan JG geeft, laat ze haar aandacht aan haar paard besteden.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:45

Ik vind het een beetje jammer dat dit topic zo wordt verpest door mensen die elkaar de loef af willen steken qua hulp en kennis ipv elkaar te onderkennen. Juist Needje en Caira roepen een aantal keren "ja maar dat heb ik al gezegd" en "ik wordt niet gehoord of genegeerd". Iedereen wordt toch gehoord en gelezen, die info is toch niet weg, maar moet iedereen dan echt zo ego zijn dat "zijn/haar" oplossing het is of ook kan zijn en dat dit weer expliciet gezegd moet worden dat ook hun oplossing relevant is/kan zijn? DAT is inmiddels toch duidelijk dat er meerdere oorzaken kunnen zijn. Dat ontkent ook niemand ook PVD en JG niet!! De Pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet als we het over ego posten hebben.

Het gaat toch om het eindresultaat en dat is dat TS info krijgt van een ieder en het is geen wedstrijdje in de beste oplossing of wat dan ook. Het is juist onwijs fijn dat er zoveel input is van PVD en JG en ja ook van Caira en Idje en Needje, maar wat mij betreft verwijten de laatste 3 de eerste 2 van alles terwijl zij zelf ook op deze manier alleen erkenning lijken te zoeken. Wat onwijs zonde want met zijn vijven weten jullie een heleboel en dat is allemaal elkaar aanvullende informatie, die alleen maar van pas kan komen. Zonde van dat geze*k en gekift. Geef elkaar de ruimte, niemand ontkent toch jullie ervaringen, niemand noemt zichzelf DA en toch blijft er maar gekibbel. Doodzonde dat DVK en JG er nu geen zin meer in hebben.
En elkaar op woorden proberen te vangen is ook gewoon jammer want iedereen in dit topic wil in de eerste plaats helpen daar mag je wel van uit gaan in ieder geval. (en anders: zoals de waard is vertrouwt ie zijn gasten)

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:58

pfff wat een gemiereneuk zeg !!!
pvd geeft alleen aan wat ze het beste kan doen. en niemand zegt dat e het beter weet .
mensen kom op zijn jullie volwassen???????
ik denk dat ts hier echt niks aan heeft en iedereen heeft het goede met haar en haar paardje voor .
pvd ik neem nog steeds een petje voor je af en ts sterkte laar effe weten hoe het gaat met je paard
groetjessssss

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 05:00

Hier weer een update van whitney mits jullie dit nog willen weten ( krijg het idee dat jullie het drukker hebben met elkaar aftekraken dan waar het omgaat maar goed mijn mening )
Whitney haar hals , rug , benen ( voor & achter ) kont/staart , buik zit nu vol met scheuren en begint los te laten ,daaronder nog iets wat rood/roze huid met kleine haartjes...
afgezien van dit alles lijkt whitney er zich redelijk bij te voelen heeft voldoende eetlust en drinken gaat ook weer goed ( doet dit redelijk zelfstandig )
Zal proberen nog foto's te maken van de week...
@ Jg ik heb het momenteel erg druk om iedereen nu apart op de hoogte te houden verder ben ik jullie allemaal *Lees allemaal * dankbaar voor alles...
Ik ga nu naar stal whitney ff naar binnen halen voordat de uv doorkomt...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 05:16

fargo schreef:
Ik vind het een beetje jammer dat dit topic zo wordt verpest door mensen die elkaar de loef af willen steken qua hulp en kennis ipv elkaar te onderkennen. Juist Needje en Caira roepen een aantal keren "ja maar dat heb ik al gezegd" en "ik wordt niet gehoord of genegeerd". Iedereen wordt toch gehoord en gelezen, die info is toch niet weg, maar moet iedereen dan echt zo ego zijn dat "zijn/haar" oplossing het is of ook kan zijn en dat dit weer expliciet gezegd moet worden dat ook hun oplossing relevant is/kan zijn? DAT is inmiddels toch duidelijk dat er meerdere oorzaken kunnen zijn. Dat ontkent ook niemand ook PVD en JG niet!! De Pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet als we het over ego posten hebben.

Het gaat toch om het eindresultaat en dat is dat TS info krijgt van een ieder en het is geen wedstrijdje in de beste oplossing of wat dan ook. Het is juist onwijs fijn dat er zoveel input is van PVD en JG en ja ook van Caira en Idje en Needje, maar wat mij betreft verwijten de laatste 3 de eerste 2 van alles terwijl zij zelf ook op deze manier alleen erkenning lijken te zoeken. Wat onwijs zonde want met zijn vijven weten jullie een heleboel en dat is allemaal elkaar aanvullende informatie, die alleen maar van pas kan komen. Zonde van dat geze*k en gekift. Geef elkaar de ruimte, niemand ontkent toch jullie ervaringen, niemand noemt zichzelf DA en toch blijft er maar gekibbel. Doodzonde dat DVK en JG er nu geen zin meer in hebben.
En elkaar op woorden proberen te vangen is ook gewoon jammer want iedereen in dit topic wil in de eerste plaats helpen daar mag je wel van uit gaan in ieder geval. (en anders: zoals de waard is vertrouwt ie zijn gasten)

Pardon? Topic verpesten?
Ik zeg alleen dat TS open minded moet blijven voor evt andere oorzaken.
Ik hoef geen erkenning. Ik zou het alleen enorm zonde vinden als het iets totaal anders blijkt te zijn. Maar er niet achter gekomen wordt omdat er iemand is die maar blijft hameren dat het dat ene is.
Pvd doet idd alsof ze alle wijsheid in pacht heeft omdat zij toevallig een soortgelijk geval op stal heeft staan.
Gaat er naar toe. Waarom? Wat kan zij meer doen bv als en DA? DAAR maak ik me zorgen om!
Ik stel het dus ook niet zo op prijs dat ik hier wordt uitgemaakt voor een of andere egotripper!

TS, fijn dat Whitney goeie eet- en drinklust heeft. En er een vachtje onder de loslatende huid zit.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 06:21

xWhitneyx schreef:
Hier weer een update van whitney mits jullie dit nog willen weten ( krijg het idee dat jullie het drukker hebben met elkaar aftekraken dan waar het omgaat maar goed mijn mening )
Whitney haar hals , rug , benen ( voor & achter ) kont/staart , buik zit nu vol met scheuren en begint los te laten ,daaronder nog iets wat rood/roze huid met kleine haartjes...
afgezien van dit alles lijkt whitney er zich redelijk bij te voelen heeft voldoende eetlust en drinken gaat ook weer goed ( doet dit redelijk zelfstandig )
Zal proberen nog foto's te maken van de week...
@ Jg ik heb het momenteel erg druk om iedereen nu apart op de hoogte te houden verder ben ik jullie allemaal *Lees allemaal * dankbaar voor alles...
Ik ga nu naar stal whitney ff naar binnen halen voordat de uv doorkomt...

Geweldig om te horen TS dat het beter lijkt te gaan!!! Je bent helemaal niemand iets verschuldigd behalve je paard! Ik hoop dat je ook heel snel duidelijkheid zal krijgen van de oorzaak van deze ellende voor je paardje en dat er iets voor gevonden kan worden. Arm dier, zowat heel haar velletje gaat eraf... Ach gut

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 06:41

waw,het gaat hier heftig aan toe,en dat over wat ik schreef.
We hebben hier op de weide ook al wel eens zonneslag gehad,maar deze stier was zo fel gezwollen dat zelfs zijn ogen niet meer zichtbaar waren.
Dus het was anders begonnen,Dan de meeste zonnebrand.
Ik weet niet of iemand hier mee gebaat is,maar mijn tjesy (paard) heeft jaren geleden ook zulke zonnebrand gehad,en dat kwam van een antibiotica kuur die ze twee maanden ervoor gehad had.
achteraf bleef ze gelukkig ervan gespaard,want ik was bang dat ze er sneller vatbaar voor zou zijn.Niet dus.
Maar wel als je haar bv gewassen had,dan kon ik rekenen op zonnebrand,hetzij lichter en enkel velletjes,maar ze kreeg het!
Niet gewassen in weken,geen probleem.
Hoe is het nu met je paardje??
Herstelt ze zich wat of wordt het erger!
Ik kon niet eerder reageren(heb virusje op pc gehad)

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 06:49

Fijn dat Whitney zich beter voelt.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 07:00

savath schreef:
waw,het gaat hier heftig aan toe,en dat over wat ik schreef.
We hebben hier op de weide ook al wel eens zonneslag gehad,maar deze stier was zo fel gezwollen dat zelfs zijn ogen niet meer zichtbaar waren.
Dus het was anders begonnen,Dan de meeste zonnebrand.
Ik weet niet of iemand hier mee gebaat is,maar mijn tjesy (paard) heeft jaren geleden ook zulke zonnebrand gehad,en dat kwam van een antibiotica kuur die ze twee maanden ervoor gehad had.achteraf bleef ze gelukkig ervan gespaard,want ik was bang dat ze er sneller vatbaar voor zou zijn.Niet dus.
Maar wel als je haar bv gewassen had,dan kon ik rekenen op zonnebrand,hetzij lichter en enkel velletjes,maar ze kreeg het!
Niet gewassen in weken,geen probleem.
Hoe is het nu met je paardje??
Herstelt ze zich wat of wordt het erger!
Ik kon niet eerder reageren(heb virusje op pc gehad)

Dit is heeeeele nuttige info!!!! Misschien iets om in de gaten te houden? Welke antibiotica heeft ze gehad, welk merk en voor welke klachten? Wie weet gaan er bij een aantal paarde eigenaars nu lampjes branden....