Canjer: De lange weg naar herstel !!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: Canjer: De lange weg naar herstel !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 12:11

het is jammer dat hij zo moeilijk eet,anders hadden de kilo's eraan gevlogen!
wat ik mij afvroeg,ruikt zijn mondholte nu wel normaal?
Omdat jolliegirl@het had over dat hij compleet veretterd was....ik zit me gewoon de hele dag afvragen hoe het zover heeft kunnen komen,je moet toch wel heel slecht in elkaar zitten om dit te negeren...niet te begrijpen...ik schaam me gewoon dat ik mens ben...

Stippie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 12:12

Wil Monique en Canjer nog steeds alle sterkte en succes wensen!!
En natuurlijk haalt Canjer het, hij krijgt zoveel steun!

Hoop dat het elke dag een stukje beter met hem gaat en Monique vergeet jezelf niet!
En zoals ik je gister ook al zei, als ik je ergens mee kan helpen, dan ben ik na mijn vakantie beschikbaar..

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 12:12

gelukkig valt er weer mee te lezen hoe het met canjer gaat!
dat is het voordeel van internet, de andere kant hebben we helaas ook kunnen lezen!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 12:20

Echt fantastisch te lezen dat het de goede kant opgaat met Canjer.
Minder fijn te lezen dat er bokkers zijn geweest die het zo bont hebben gemaakt dat Potverdikkie heeft besloten om niet meer te posten. Erg jammer.

Potverdikkie: Echt geweldig hoe jij je inzet voor dit beestje! Ik hoop zowel voor jou als voor Canjer dat deze stijgende lijn aanhoudt, jullie verdienen het!

JollieGirl: Diep respect voor jouw inzet en hulp!

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 12:27

Eindelijk kan ik Canjer weer volgen...en ik lees allemaal positieve berichten. Helemaal toppie Haha!

Kitty_Misje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 12:29

Eindelijk weer eens normale reacties!! Supper om Canjers lange weg naar herstel weer te volgen! Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 12:29

Ook ik ben erg blij dat we iig nog te horen krijgen hoe het met Canjer gaat, en hulde voor PVD dat ze dit diertje een kans geeft.

Voor iedereen die serieus twijfelde aan de echtheid van dit verhaal en die de reden zijn geweest dat PVD hier niet meer wil plaatsen: ga je heel diep schamen. Ik kan me best voorstellen dat je na alle zogenaamd zieke mensen (Miep bijv.) twijfelt aan alle verhalen die hier over ziek en zeer worden neergezet, maar de foto's spraken boekdelen en waren in mijn ogen bewijs genoeg, en zoiets verzint iemand niet om een beetje interessant te doen.

Voor Canjer is het echt super dat PVD zich over hem heeft ontfermd. Ik hoop dat hij mag uitgroeien tot een gezond en vrolijk paard, zonder blijvende gevolgen van de vreselijke start die hij tot nog toe in zijn leven heeft gehad.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 12:30

Woei een nieuw Canjer topic, vond het echt jammer dat het oude topic gesloten was na herhaalderlijke reacties van de mods. Toppie dat ie de goeie kant op gaat.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 12:31

Echt super dat je dit doet PVD!
Ik hoop dat Canjer er weer bovenop komt, maar volgens mij gaat dat wel lukken Lachen

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 12:35

Ik zou zeggen gewoon maling hebben aan die mensen PVD en gewoon posten.. Het merendeel ziet wel degelijk je goede intenties... Jaloezie is een lelijk ding en maakt dat mensen lelijke dingen zeggen over goede intenties en vaak ook de persoon achter die goede intenties.. Knipoog

Voor mij kun je al niet meer stuk door je toewijding en verzorging aan Canjer.. Laat alleen maar zien dat jij je hart op de juiste plek hebt en daadwerkelijk wat doet in tijd van nood!

Wens je heel veel succes met Canjer..

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:35

stipje, wil het absoluut blijven volgen

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:45

vandaag weer bij canjer(s) geweest.
ik heb hem nu 2x meegemaakt,en gaat absoluut vooruit!
het punt van leven of dood is hij nu echt voorbij.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:48

slimmerik schreef:
Update:

Citaat:
hij heeft vandaag 2 uur buiten gelopen, en timilon van bokt heeft geholpen met de verwondingen aan zijn benen te verzorgen.
De wonden op zijn snuit zien er heel erg mooi en rustig uit.
We gaan de benen verder behandelen met groene leem en honing, maar er komt erg veel pus en etter uit de wonden. Ziet er niet echt netjes uit

Groene leem en honing in open wonden is niet verstandig, hou het open als de etter er uit moet, staat hij nog op de antibiotica?
Als de wonden open worden gehouden en ze etteren, zou ik ze inpakken en er geen middelen in spuiten of smeren.

Met middelen als All Septicum van De Groene Os help je zijn weerstand op te bouwen zodat hij in deze periode een zetje in de rug heeft om aan te sterken.
Laatst bijgewerkt door detour op 17-07-08 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 13:48

UPDATE:

Citaat:
Vanmorgen hebben Timilon en potverdikkie de benen van Canjer weer helemaal schoon gemaakt. Ook weer stukken dode huid afgeknipt. Het is echt vanaf de kogel tot aan de hoornlaag nu net een kippenboutje. Rond-om, aan 2 benen, en aan 1 voorbeen begint het nu ook.

Straks komt de DA nog een keer kijken, en die neemt als het goed is de honingzalf mee die opgestuurd is door medebokker.
Ze gaan eerst maar even een plan de capagne maken over hoe ze dit nu moeten aanpakken.
Qua pus e.d lijkt het minder heftig dan gisteren, maar potverdikkie heeft er zelf toch wel moeite mee om elke keer die lappen huid eraf te moeten knippen. Canjer staat het wonder boven wonder best goed toe.

Qua stank uit de mond is wel iets beter, maar nog niet echt lekker fris zachtjes utigedrukt....

Hij kan nog steeds alleen maar zacht voer naar binnen werken, dus alleen maar slobber en de senioren priores. Hij smult ervan.
Op hooi doet ie heel erg zijn best, maar krijgt het nog niet weg.
Hij staat dan ook heel zielig te kijken als potverdikkie alle restjes weer uit zijn mond trek.
Het lijkt erop dat er toch elke dag meer verbetering komt in de zijwaartse beweging van het kauwen. De mond open doen is nog niet veel verbeterd, maar dat heeft zijn tijd nodig.

Ze zijn nu van mening dat ze zich nu echt bezig moeten gaan houden met de benen, daar deze ook erg dik aan het worden zijn.

QUa medicatie krijgt ie pro-dynam dat is een sterke pijnstiller, en staat hij nog steeds op de antibiotica.
Verder zijn er dan toevoegingen van electrolyten, vitamine, mineralen, lijnzaadolie etc.

Nu is het wachten op wat de DA zegt........

Ook was er een vraag over het 2e paard.
Het 2e paard wat tegelijkertijd werd binnnengebracht heeft niets maar dan ook niets met deze situatie te maken.
Dit paard was op een lange doorreis, en mocht even een nachtje gestald worden bij potverdikkie opdat ie de volgende dag weer de reis kon voortzetten!

Moniek doet het enorm goed dat zo veel mensen haar aanpak steunen en wil bij deze iedereen enorm bedanken.

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:49

Super! Weer een topic over Canjer! Ik blijf het volgen tot hij dik en rond en supergezond is!!!

Missy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:50

Ook ik ben een stille meelezer en bewonderaar... Ik heb vanaf dag 1 vol verbijstering en bewondering samen met een collega het vorige topic zitten volgen... ook dit topic zal ik blijven volgen omdat of je nu wil of niet dit verhaal zo´n aantrekkingskracht heeft dat je niet kan stoppen... het is net een goed boek waar je in zit terwijl je continu hoopt dat het goed afloopt.... Ik wens de 2 (K)Canjers dan ook alle hoop, geluk en liefde van de hele wereld toe.... Knipoog

P.S. Even nog een klein vraagje: zouden mischien de updates met aparte kleur of lettertype geplaatst kunnen worden, schilt een hoop zoekwerk.. Alvast bedankt Pling

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:51

Blij te horen dat er vooruitgang in zit OK dan!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:52

Alle updates zijn rood Knipoog

Ik ben echt benieuwd naar Canjer over een paar maanden!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 13:52

Missy123 schreef:
P.S. Even nog een klein vraagje: zouden mischien de updates met aparte kleur of lettertype geplaatst kunnen worden, schilt een hoop zoekwerk.. Alvast bedankt Pling

De updates staan in het rood en de pagina's waar ze staan, staan in mijn onderschrift. Dus ook in het onderschrift van de beginpost.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:53

Hey Slimmerik, krijgt hij Excenel als antibioticum? Wordt hij gespoten of krijgt hij het oraal toegediend?

Heel veel sterkte en als er ontstekingsweefsel is is er het echt belangrijk dat de etter de kans krijgt er uit te kunnen... Ach gut

En misschien heb je iets aan die site http://www.degroeneos.nl?... Knipoog

Missy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:54

Oke dankjewel... Was me niet opgevallen of ik heb niet verder gekeken dan mijn neus lang is... Hihi Bloos

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:54

slimmerik schreef:
De updates staan in het rood en de pagina's waar ze staan, staan in mijn onderschrift. Dus ook in het onderschrift van de beginpost.

Dankjewel, zo is het inderdaad overzichtelijk. Super dat jullie ons zo op de hoogte houden. OK dan!

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:58

Wat heerlijk om te lezen dat Canjer al zo vooruit gaat!

Ik wil alle direct betrokken heel heel kracht en succes toewensen, ik vind het het geweldig wat jullie voor dit dier doen!

Ondertussen blijf ik zeker alle updates volgen...

Dig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:59

Ik hoop dat zijn benen gauw genezen kan me voor stellen dat pvd niet graag zelf de losse stukken vel,huid wegknipt. Ik vind het echt super dat het al zoveel beter gaat!
Heel veel sterkte hoop dat de honing gaat werken!!

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:59

Wat fijn om te horen dat het kritieke punt nu voorbij is! Haha! Nu op naar herstel!