Serieuze nood-hulpkreet voor redden paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

S_uus

Re: Serieuze nood-hulpkreet voor redden paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:09

Goh _eenmalig_ je bent een engel voor dit paard..
Ik duim heel hard mee!!! Volle respect voor jou

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:10

Jeetje wat een ellende.
Knap dat je je zo inzet voor Canjer. Hopelijk werpt het zijn vruchten af.
Heel veel succes en sterkte verder!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:11

Ik duim ook mee hoor!
Duim duim duim duim duim duim duim duim duim enz.....

Diablo

Wat goed wat jij doet, daar heb ik bewondering voor.

Succes vanmiddag en ik hoop dat hij het gaat redden.

HummerTime

slimmerik schreef:
Tussen 15.00 uur en 16.00 uur worden de foto's gemaakt. Tot die tijd duimen op volle sterkte zetten.

Oke, ik moet nog tot 15.00 werken en dan heb ik vakantie.... Het eerste nuttige wat ik dan ga doen is duimen voor een goede uitslag!!

tanjazaffira

Ik duim de blaren om mn handen voor jullie!
Succes en bergen respect!

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:13

Ik duim ook voor een goede uitslag! Wat een verhaal zo, echt super dat je voor dit beetje wil zorgen!

Nu heb je er waarschijnlijk nog niets aan, maar voor als hij zich iets beter voelt, moest ik aan Senior Priores denken, van Subli, waar je eventueel nog een supplement voor jonge paarden door kan mengen. Dit voer is bedoelt als complete slobber waar je in principe geen ruwvoer bij zou hoeven voeren.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:16

ik weet niet waar je woont, maar ik heb bijzonder goede ervaringen met paardenmeel van de dungense molen (brabant). vrijwel alle paarden vinden het lekker en je kunt het als slobber voeren. mocht je meer willen weten, pb maar. het wordt door DA's in de regio ook gebruikt om paarden weer te laten opknappen na een operatie.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 11-07-08 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:18

aerdenhout1 schreef:
Tjonge...wat dapper dat je dit paard nog een kans wil geven. En JA ik bedoel dapper, want je hebt natuurlijk ook grote kans dat hij het niet gaat halen en dan geeft dat veel verdriet. Ik vraag me wel af of de vorige eigenaar (dierenbeul) bekend is en of er een proces tegen hem of haar loopt? Dit mag toch niet ongestraft blijven???

Hier sluit ik me volledig bij aan!
Eenmailig helemaal top van je dat je Canjer nog een kans wil geven,en natuurlijk zit ik nu ook duimen te draaien op een goede afloop vanmiddag!
Heel veel sterkte voor jou en je Canjer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:25

Wat een verhaal zeg...

Super dat 'ie de Brinta lekker vindt. Kan zijn dat ik er overheen heb gelezen, maar heeft 'ie inmiddels al vaker gegeten?

Echt geweldig dat je dit doet. Tips heb ik niet, maar ik zal duimen voor een goede afloop!

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:31

Ik heb met verbijstering het topic doorgelezen.
Dat mensen het zo ver kunnen laten komen met een diertje vind ik nog steeds onvoorstelbaar.

Ik hoop dat het allemaal goed kan komen met Canjer.
Dat de foto's niets ernstigs aangeven en dat hij straks weer normaal gaat kunnen eten en dergelijke.

Heel veel succes.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:32

Ik vind het prijzenswaardig dat je geld en energie in dit paard wilt steken. Wellicht tegen beter weten in...maar je doet het.

Er is echter iets wat ik niet begrijp.

Het paard is in een trailer gestopt en bij jou gebracht. Waarom heeft men het paard niet naar de kliniek gebracht? Het lijkt mij, dat als een paard in deze toestand, die jij beschrijft, aangetroffen wordt, dat de enige juist plek, een kliniek is, waar alles bij de hand is om direct foto's te maken, sondevoeding te geven etc..
Dus kortom...als hij toch op transport ging...waarom dan niet naar de kliniek, maar naar een particulier?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:36

Ontzettend moedig wat jij voor dit beestje doet!
Ik zal voor je duimen!

_soraja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:36

echt heel dapper van je!!
ik hoop dat hij er weer boven op komt. ondanks dat hij er zo slecht aan toe is vind ik heb een pracht van een paard!

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:38

polly2 schreef:
Ik vind het prijzenswaardig dat je geld en energie in dit paard wilt steken. Wellicht tegen beter weten in...maar je doet het.

Het paard is in een trailer gestopt en bij jou gebracht. Waarom heeft men het paard niet naar de kliniek gebracht? Het lijkt mij, dat als een paard in deze toestand, die jij beschrijft, aangetroffen wordt, dat de enige juist plek, een kliniek is, waar alles bij de hand is om direct foto's te maken, sondevoeding te geven etc..
Dus kortom...als hij toch op transport ging...waarom dan niet naar de kliniek, maar naar een particulier?

Volgens mij (als ik het goed heb gelezen) omdat de toenmalige eigenaren de zorg niet konden/wilden opbrengen/betalen Boos! en anders de rit naar de slager zou zijn geweest.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:38

polly2 schreef:

Er stond eerder in het topic iets van dat de mensen het geld er niet voor over hadden of zoiets. Nu zijn de eigenaren er mooi vanaf he? Paardje weg, geen kosten. Hoppakee.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:39

Bijna zover dat er foto's gemaakt gaan worden, poeh wat duurt wachten lang zeg, spannende boel.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:39

Zou ik ook moeten doen nu iemand nog vinden Haha!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:41

TS wist ook niet van de toestand van het dier toen hij gebracht werd. Dat is tenminste wat ik begrijp uit de openingspost.

Ik wil je heel veel sterkte met Canjer wensen. Ik vind het een treurig verhaal..

Dikke knuffel voor je mannetje! Lachen

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:42

Jeetje, heb met verbazing dit topic gelezen Hoe kunnen mensen dit beestje zoiets aan doen?! Scheve mond

@TS: Zoals al meerdere hebben gezegd; ik heb echt respect voor je! Zoals jij blijft vechten voor dit beestje, super! Dikke knuffel voor jou en voor Canjer Ach gut

Stippie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:43

Super dat je dit doet!!

Misschien zou je bij de brinta wel een klein lepeltje olie kan doen om alles beetje op gang te brengen..
En de veearts heeft ook een soort papje dat je per keer kan geven, waar heel veel voedingstoffen inzitten dat een paard nodig heeft.

Heb ik ook voor mijn paardje, dat moet je 3 keer per dag geven en werkt echt super goed.. Ik zal vanmiddag gelijk even kijken hoe dat goedje heet. Waarschijnlijk weet je veearts het zelf ook wel als je erom vraagt..

Heel veel succes straks!!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:43

Maanling schreef:
polly2 schreef:

Er stond eerder in het topic iets van dat de mensen het geld er niet voor over hadden of zoiets. Nu zijn de eigenaren er mooi vanaf he? Paardje weg, geen kosten. Hoppakee.

het paard zou naar de slager gaan en uit z`n lijden verlost worden.
de tijd zal het leren of deze actie beter is. en dat is niet rot bedoelt

nog even duimen draaien en je weet het!

ik duim mee hoor Haha!

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:45

even een stipje.

allereerst petje af voor ts dat ze haar tijd en energie in dit paardje wil steken, ik hoop dat hij er bovenop komt, maar als ik het zo lees heeft hij nog een hele lange weg tegaan.

sterkte Ach gut

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:46

heel veel sterkte!!
ook ik, stille meelezer, duim voor jullie!
neem contact op met t pavo-team t.a.v. voeding als de fotos een positieve uitslag geven...

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:51

Chapeau voor al je goede bedoelingen!
Ik hoop dat je vanmiddag wat meer duidelijkheid hebt