Wat is nu een Holistisch dierenarts en wat doet die?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RobvdPK

Re: Wat is nu een Holistisch dierenarts en wat doet die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 15:46

Heleen schreef:
Het doet me wel heel erg denken aan zo'n zelfde discussie die een paar maanden terug liep.
Iemand vertelde toen enthousiast over de osteopathie-behandeling die haar paard zo geholpen had. Ook toen kwam Rob met zijn zelfde stokpaardjes.
Die discussie liep erg uit de hand, werd vervelend, is zelfs gesloten.
Daarop is er ook een heel langdradig topic geopend met precies dezelfde strekking als deze.
Het heeft zo weinig zin. Rob, laat mensen enthousiast zijn, we weten nu wel dat je de wereld wil verbeteren.

Heleen,

de persoon die het topic geopend had,
en enthousiast vertelde over de osteopathie-behandeling,
was Maikeltje.

Misschien kunnen we Maikeltje een keer vragen om hier te vertellen
hoe de hele zaak uiteindelijk afgelopen is ?

Rob

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 15:48

Ja, laten we die oude koeien ook weer uit de sloot vandaan halen. Slapen

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 15:50

*LOL* Nagelbijten / Gniffelen

RobvdPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 15:50

Voor alle duidelijkheid,
jij hebt naar dat oude topic verwezen, Heleen.
Als je A zegt moet je ook B zeggen.
Of was de afloop mss toch niet zo gunstig voor de osteo's ?

Rob

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 15:51

Rob, jij gaat steeds op anderen in, maar nou heb ik een vraag. Geen idee of je een paard hebt, hoor, maar als het dier gebelsseerd raakt, en het welzijn van het dier is verdwenen; reguliere artsen zijn uitbehandeld en je leest hier op bokt dat iemand dergelijke problematiek met zijn paard ook heeft ervaren en dankzij een holistische arts weer een gezond paard heeft, wat doe jij dan?..Geef je je paard dan een kans ( er vanuit gaande dat het genezen kan , dus geen vergevorderd stadium van kanker bv maar een behoorlijk peesblessure bijvoorbeeld of botwoekering)?..

Of zeg je: Spuit erin, want ik ben niet achterlijk..

Jai goed uitlegge zonder aanvallen, ik dan goed begraipe! Knipoog

shaolanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 15:54

Ja Rob, daar ben ik ook wel benieuwd naar!
Al ben ik bang dat Rob kiest voor ; spuit erin en geen kwakzalverij Clown

RobvdPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 15:59

Als het paard genezen kan,
dan ga ik er van uit dat dat via de reguliere geneeskunde zal gebeuren.
En als het paard regulier werkelijk 100 procent zeker uit behandeld is,
dan laat ik geen troep kwakzalvers aan zijn lijf prutsen,
om hem nog x aantal maanden nodeloos pijn te laten lijden.

Rob

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:01

Hoe kortzichtig kun je zijn.... Ik zeg al niks meer Lips are sealed Frusty

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:01

Van die spuit is tenminste wetenschappelijk bewezen dat die werkt Koe

Mensen, ik haak af bij deze discussie, ik vind het op zich leuk om andersmans ervaringen te lezen, maar merk dat ik mezelf zit te verdedigen en ik heb al eerder besloten dat niet meer te doen, iig niet hier meer op Bokt. Ik kies voor wat het beste is voor mijn paarden en mezelf, en als een ander daar een probleem mee heeft is dat niet mijn probleem. Wat ik zelf zie gebeuren en hoe wij (= mijn paarden en ik) ons voelen, dat is het belangrijkste Haha! .

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:02

RobvdPK schreef:
Voor alle duidelijkheid,
jij hebt naar dat oude topic verwezen, Heleen.
Als je A zegt moet je ook B zeggen.
Of was de afloop mss toch niet zo gunstig voor de osteo's ?

Rob

Je hebt je vergist. Dat topic is geopend door PSM, die had een osteopaat erbij gehad die niet volgens ICREO gediplomeerd is.
Was het ongunstig dan voor osteopaten? Ik dacht het niet. Als we alleen op jouw negatieve gedoe afgaan, komen de homeopaten, acupuncturisten, etc. er allemaal negatief vanaf.
Daar ga ik dus maar niet vanuit.
In het topic waren de meeste mensen heel enthousiast.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:05

RobvdPK schreef:
Als het paard genezen kan,
dan ga ik er van uit dat dat via de reguliere geneeskunde zal gebeuren.
En als het paard regulier werkelijk 100 procent zeker uit behandeld is,
dan laat ik geen troep kwakzalvers aan zijn lijf prutsen,
om hem nog x aantal maanden nodeloos pijn te laten lijden.

Rob

Troep kwakzalvers? ...
Nee, ga dan voor eentje die een goede naam heeft en geef het dan een paar extra weken, je merkt snel genoeg of het aanslaat.

Paarden hoeven niet nodeloos enorm veel pijn te hebben hoor, ookal zijn ze geblesseerd; je kent je dier zelf het beste toch?..

Ik probeer me voor te stellen dat die kwakzalver dan jouw paard geneest (puur hypothetisch)..

Zou je dan ook toegeven dat diegene jouw paard heeft genezen? Deze arts mag trouwens van mij ook regulier zijn hoor, ahw een combi.

RobvdPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:06

@Heleen.
je hebt gelijk.
Maikeltje is pas in het tweede topic aan bod gekomen.

@Detour.
Ik weet niet waar je heen wil.
Je hebt een vraag gsteld,
en daar heb ik eerlijk op geantwoord.

Rob

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:11

Er zijn ook zat gevallen bekend van reguliere artsen die nodeloos aan een beest hebben zitten prutsen, met als gevolg "uitbehandeld" te zijn. Dan zijn dat net zo goed kwakzalvers.
Zoals ik al eerder vroeg, hoe kan het dat... etc. Nou ja, in de strekking van detour's vraag hierboven. Maar ik vermoed ook nu weer geen antwoord.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:20

Moest een heleboel pagina's terug zoeken naar jouw vraag maar heb het gevonden

Citaat:
Toch heeft Rob nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag van een heleboel pagina's terug: als ostheo's en homeopaten kwakzalvers zijn, hoe verklaar je dan dat het bij veel dieren wél tot goede resultaten leidt?

Ik heb deze vraag beantwoord op de vorige pagina's. Rob heeft te kennen gegeven hier volledig achter te staan. We hoeven toch niet steeds hetzelfde te herhalen.

RobvdPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:25

@Detour
Ik vraag me dikwijls af of jij nu écht zo'n alterneut bent.
Kan fout zijn, maar ik heb dikwijls het gevoel dat je van een stevige discussie houdt,
en alleen maar zweefteef speelt om het vuur eens goed aan de lont te steken.

Je bent namelijk veel te intelligent om een échte alterneut te zijn Haha! Haha! Haha! .

Rob

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:29

Rob, ik heb mijn vraag wat meer afgebakend omdat je aan de haal ging met een troep kwakzalvers en een paard wat enorm lijdt; vandaar, ik wilde de stelling wat meer aanscherpen.

Dat je me voor achterlijke uitmaakte vond ik nog tot daar aan toe, maar zweefteef gaat erg ver. Mijn vraag is dan oko of je daarmee nokken wilt, want het wordt een beetje grof zo.

Als je je excuses aanbiedt mag je gerust langskomen en kan ik je laten zien wat zich hier voor alternatieve dingen afspelen, mits je je eigen ogen gelooft.

Als je je daardoor wat normaler, minder achterdochtig en genuanceerder op kunt stellen op Bokt, heb ik een goede taak verricht.
Er is hoop.
Laatst bijgewerkt door detour op 03-04-08 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:30

anneve schreef:
Moest een heleboel pagina's terug zoeken naar jouw vraag maar heb het gevonden

Citaat:
Toch heeft Rob nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag van een heleboel pagina's terug: als ostheo's en homeopaten kwakzalvers zijn, hoe verklaar je dan dat het bij veel dieren wél tot goede resultaten leidt?

Ik heb deze vraag beantwoord op de vorige pagina's. Rob heeft te kennen gegeven hier volledig achter te staan. We hoeven toch niet steeds hetzelfde te herhalen.

Misschien kan Rob wel voor zichzelf opkomen Anneve, ik heb nl zo'n vermoeden. Knipoog

RobvdPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:38

@Detour
Ik zie geen enkele reden waarom ik excuses zou moeten aanbieden.
Als jij zweefteef beledigend vind, dan vind ik dat erg jammer,
maar het is een term die op Bokt courant wordt gebruikt.
Er bestaat trouwens een simpele oplossing. Zak een paar kilometer,
zodat je opnieuw met je voeten op de grond staat.

Wat Anneve eerder heeft gezegd als antwoord op 4EverHobbes,
klopt als een bus.

Rob

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:40

Als jij zweefteef beledigend vind, dan vind ik dat erg jammer,

Ik heb er verder niet zoveel aan wat andere op bokt gebruiken; je kunt termen in het algemeen toepassen of je kunt iemand aanspreken in die vorm.
Vind je zelf dan dat je mensen in hun waarde laat mbt hun opvattingen?..
Voor jouw gedrag is trouwens een betere oplossing..
Zoek een therapeut die je wakkerschudt; wel een wetenschappelijke.

Weer ff ontopic: RianneH, heb je na alle verhalen meer duidelijkeheid gekregen mbt wat een holistisch arts zo o.a. doet?..

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:44

Sorry Anneve, ik zie geen direct antwoord op mijn vraag. Je hoeft jezelf niet te gaan herhalen want ik kan hier en daar heus wel iets uit opmaken (ook ik ben geen achterlijke Clown ) maar ik hoopte op een direct antwoord van Rob, net zoals hij direct stellingen aanneemt dat homeopathie niet werkt en dat osteopaten kwalkzalvers zijn.

Maar goed, ik vind dat deze discussie toch uit de hand is gelopen en ga me niet meer laten verleiden tot het 'verdedigen' van osteopaten e.d. Al hebben ze mijn paard wel degelijk geholpen = feit

shaolanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:46

@ Rob -> jammer dat jij uiteindelijk dus je paard onnodig een spuit gaat geven.

Mijn paard was ook uitbehandeld....vaag klachtenbeeldm bleef onregelmatig lopen maar niets op foto's te vinden. Bij div. klinieken geweest (en geloof me, niet de 1e de beste). Uiteindelijk naar een HDA....en tadadada hij doet het weer, doe er alles weer mee en nooit meer één pas onregelmatig gelopen of vage klachten gehad.
Bovenstaande is voor mij (en let op wat ik zeg hè rob...voor mij..dus niet voor jou of een ander Knipoog ) bewijs genoeg dat HDA werkt.
Kwakzalvers genoeg idd, maar van de kliniek van Laarakkers (of van Steffi) kun je niet beweren dat het kwakzalvers zijn.

Ik ga niet zeggen dat ze ieder paard kunnen behandelen of 'redden' maar wel een hoop. Die van mij gaat gewoon voor een APK keuring 2x per jaar naar Laarakkers, liever dingen voorkomen dan genezen tenslotte.

Daarbij staan er gelukkig steeds meer reguliere DA (waaronder die van mij) open voor een HDA en de dingen die ze doen. Ik maak gewoon gebruik van allebei en dat bevalt me prima.

Hoop dat de TS in elk geval iets heeft gehad aan deze 11 pagina's lange discussie en uitleg over de voor-en tegens Haha!
Laatst bijgewerkt door shaolanneke op 03-04-08 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:48

Osteopaten en vele andere hebben al veel paarden geholpen.
En nee niet doordat het baasje ineens anders is gaan doen.
Kawa zou ook worst zijn als het aan de DA zou liggen...daarna heeft hij nog Z gelopen en leeft nog steeds.
En ik heb toen niets anders gedaan...ja hem op de wei tijd gegeven, volgens DA maakte dat niets, afmaken zou het enige zijn wat over was...

Achja...ook DA's kunnen fouten maken...maar dat mag.
Zou een ander dat doen is het direct een oplichter.... ook al kwam de rekening van de DA wel..ondanks zeer slechte diagnose. Wie dan de oplichter is???

Ik hoop dat rianne toch wat aan dit topic heeft...ook al is het stuk door het welles nietes spelletje

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:52

Ik heb het nog wel in hoofdletters getypt.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:54

RianneH schreef:
Gos, volgens mij heb jij tegen de rottigste DA's aangelopen die er bestaan.
Ik volg de opleiding en zelfs in het eerste jaar wordt erop gehamerd, kijk naar het geheel, oorzaak en symptomen. We worden ermee doodgegooid en het is echt niet zo simpel als iedereen denk.

Ik persoonlijk gebruik liever medicijnen waarvan de bijwerkingen bekend zijn en als dat niet zo is, dan hoef ik het niet hoor. Weet jij veel wat voor nare dingen je ervan kan krijgen. En zoiets in je dier stoppenn.. Brr..

Denk dat Anneve de spijker op z'n kop slaat. Nu is het mij in elk geval wel duidelijk dat men als HDA niet alleen onbewezen therapieen gebruikt. Hoewel dat na het bekijken van een website ook al begon te dagen.

Volgens mij wel.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 17:01

runningkawa schreef:
Osteopaten en vele andere hebben al veel paarden geholpen.
En nee niet doordat het baasje ineens anders is gaan doen.
Kawa zou ook worst zijn als het aan de DA zou liggen...daarna heeft hij nog Z gelopen en leeft nog steeds.
En ik heb toen niets anders gedaan...ja hem op de wei tijd gegeven, volgens DA maakte dat niets, afmaken zou het enige zijn wat over was...

Achja...ook DA's kunnen fouten maken...maar dat mag.
Zou een ander dat doen is het direct een oplichter.... ook al kwam de rekening van de DA wel..ondanks zeer slechte diagnose. Wie dan de oplichter is???

Ik hoop dat rianne toch wat aan dit topic heeft...ook al is het stuk door het welles nietes spelletje

Soms is mijn ervaring wel eens dat een reguliere arts een paard sneller "opgeeft"dan een holistische arts; Stefft gaf destijds wat colleges en vertelde dat er helaas paarden veels te snel worden afgemaakt terwijl ze via holisme toch weer paarden aan de praat kregen als het ware.. En aangezien er een hoop baasjes zijn in Nl die enorm veel van hun paard houden en er veel voor over hebben vind ik het prachtig dat het bestaat, dat er mogelijkheden genoeg zijn! Knipoog

Ik was nl een twee jarige kwijt geraakt als ik naar de reguliere arts had geluisterd; en een merrie zou altijd zwak blijven maar is daarna ook 100% gezond verklaard (door reguliere arts)..