Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Michelle schreef:Omdat er maar plaatselijk gevallen zijn.als het echt allemaal zo accuut was, snap ik niet dat er niet 'landelijk' gewaarschuwd wordt en dat het nu pas opduikt.
Nammie schreef:Ja , en vanwege de sterfte onder koeien en kalveren , wat een economisch goed is , is er dus onderzoek naar gedaan!
Een norit kuur schijn te helpen , maar nogmaals ik weet niet of hier over hetzelfde gesproken word.
Dit onderzoek is gebasserd op koeien , en niet op paarden , maar het gaat om het injecteren van de mest , en dat gebeurd in paardenweides ook , vandaar dat ik de link legde ,maar dat wil dus niet zeggen dat het ook zo is....
Sokkebok schreef:Hij behandeld alle weilanden op dezelfde manier,en er was al een hele tijd niks aan dat land gedaan.Ik vind het toch wel heel vreemd dat bij Karim in de wei zoveel slachtoffers zijn en in de wei ernaast niet. Ik vraag me dan nu ook af of die wei ernaast was geïnjecteerd?
Dit lijkt me dus ook niet alleen met de wind/storm te maken hebben, misschien een combinatie van het weer met de geïnjecteerde mest.
diesel_ schreef:komt dit niet gewoon door het te hoge fructaan gehalte in het gras??
hier is veel over te lezen op: http://www.hoefnatuurlijk.nl/misc/fructihelp.htm
Tinkerloos schreef:Sokkebok schreef:Hij behandeld alle weilanden op dezelfde manier,en er was al een hele tijd niks aan dat land gedaan.Ik vind het toch wel heel vreemd dat bij Karim in de wei zoveel slachtoffers zijn en in de wei ernaast niet. Ik vraag me dan nu ook af of die wei ernaast was geïnjecteerd?
Dit lijkt me dus ook niet alleen met de wind/storm te maken hebben, misschien een combinatie van het weer met de geïnjecteerde mest.
De paarden die er stonden,stonden al geruime tijd op dat land,dan hadden ze toch al eerder ziek moeten worden?
Mac schreef:Ik ben zelf ook eens op onderzoek uitgegaan op het Internet en als gemene deler wordt genoemd dat de weides waar het voorkomt aan de bosrand liggen of door bomen omrand zijn. Misschien maken bep. bomen onder stress (veranderende weersomstandigheden) wel iets aan dat deze ziekte veroorzaakt? Wie is hier in thuis?