Onze merrie heeft een ernstig ongeluk in stal gehad..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mietjuh

Re: Onze merrie heeft een ernstig ongeluk in stal gehad..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 13:20

OMG waarom haal je er geen DA bij???
als je zelf een ernstig ongeluk hebt gehad ga je toch ook naar het ziekenhuis???
dit begrijp ik echt niet, ik heb vreselijke medelijden met je paard en zou bijna de dierenbescherming bellen... jezus...

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 13:21

Geen Da er bij halen echt triest voor woorden, zulke mensen zijn geen beesten waard.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 13:23

Ze is net online geweest... erg jammer dat er geen *udate* geplaatst is.
Ben erg benieuwd hoe het nu met het paard is...

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 13:25

Ben ook benieuwd naar de toestand van het paard, op mijn pb werd helaas niet gereageerd (wel gelezen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 13:30

ik heb tot nu toe alleen meegelezen. Maar misschien is er vanalles gebroken en heeft het beest verschrikkelijk veel pijn. Een DA kan inderdaad niet vanbinnen kijken, maar met rontgenapparatuur wel! Alsjeblieft haal hier een DA bij!

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 13:32

Ik vind het niet raar dat ze nu niet meer geageerd. Ze zal wel erg geschrokken zijn van de reacties hier.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 13:32

taaltjuhh schreef:
ik ken de Fokker goed genoeg en hij heeft geld genoeg en hij geeft zielsveel om z'n paarden. Maar als hij dit niet wil is dat zijn keus. ik zou ook de Da bellen maar zou pas later naar de kliniek gaan.

Geld genoeg, zielsveel om je paarden geven, ernstig ongeluk, het horen kraken, paard wat omvalt, dikke buik en dan geen DA Ziek ik kan dit niet rijmen hoor?????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 13:33

Djesseka schreef:
Aan dit voorval over wel/geen DA is al heel wat vooraf gegaan met verschillende paarden en verschillende mensen en ik ga dat hier niet uitkauwen, maar ik kan wel zeggen dat het ertoe heeft geleid dat ik nu onmogelijk een DA kan laten komen. Het is enorm kl.te dat het paard daar de dupe van is.

Daarbij moet ik wel zeggen dat het bij ons op stal NOOIT de regel is dat je zo een DA mag bellen voor andermans paard. Dat moet via de eigenaresse.

Als er bij op stal wat gebeurd met mijn paard, mogen de staleigenaren handelen in het belang van het paard. Een DA bellen dus. Gelukkig maar, ik zou dit mijn paard niet aan doen.

Ik denk dat je wel van goede wil bent, maar dat de eigenaar geen DA erbij wil.. Daar kan ik met mijn verstand niet bij..

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:12

IKbenEllen schreef:
taaltjuhh schreef:
ik ken de Fokker goed genoeg en hij heeft geld genoeg en hij geeft zielsveel om z'n paarden. Maar als hij dit niet wil is dat zijn keus. ik zou ook de Da bellen maar zou pas later naar de kliniek gaan.

Geld genoeg, zielsveel om je paarden geven, ernstig ongeluk, het horen kraken, paard wat omvalt, dikke buik en dan geen DA Ziek ik kan dit niet rijmen hoor?????

Helemaal mee eens. Hoe dan ook het feit dat het pard vast lag en zichzelf heeft geprobeerd los te trekken is in mijn woordenboek: dierenarts. En dat is nog los van die dikke buik, dat vind ik al helemaal eng! Maargoed de TS kan hier ook niet alles aan doen, dat begrijp ik ook wel. Alleen het verdedigen van de eigenaar..... vreemd

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:16

Misschien is het paard wel dood?? Of gaat het nog slechter en durft ze dat niet te melden????

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:20

laten we voor het paard hopen van niet...

kimenragna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:27

jeetje wat een verhaal Ach gut
sterkte! Verdrietig

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:29

Heb dit ook meegemaakt in maart van dit jaar, dit gun je je ergste vijand niet om je paard zo
aan te treffen.

Ik weet dat ik alle geluk van de wereld heb gehad, wij zijn meteen gaan lopen en het was toen heel koud de bak was nat dus daar was ook ijskoud water en maar lopen.

Stonden 's nachts nog betonplex platen te plaatsen hadden al 15 jaar paarden in deze stallen gestaan
en nooit iets gebeurd, volgende dag DA erbij en wij hadden op dat moment het enige juiste gedaan.

Daarna nog een paar keer naar de Osteo voor de gewrichten.
En de beschadiging is nu bijna uit zijn hoef gegroeid, maar wil er eigenlijk nooit meer aan denken
zo gruwelijk is het.

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:33

Erg hoor!!

Maar jij hebt er tenminste wel gelijk een DA bij gehaald hun niet hun kijken het alleen maar aan. Terwijl het haast niet anders kan als dat het paard een breuk opgelopen heeft!

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:48

Waarom herhalen de mensen die hier posten ALLES 100 keer?
Ik denk dat het NU wel duidelijk is dat heel bokt er een DA bijgehaald zou hebben Lachen Ik snap niet dat iedereen zin heeft om alles wat een ander getypt heeft nóg een keer zelf te typen.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:50

lizzy2 schreef:
Ik denk dat het NU wel duidelijk is dat heel bokt er een DA bijgehaald zou hebben Lachen Ik snap niet dat iedereen zin heeft om alles wat een ander getypt heeft nóg een keer zelf te typen.

Wellicht omdat zoveel mensen dit vrij tot zeer onverantwoord vinden. Knipoog

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:53

goed, Linda zit bij mij op school en deze week hebben we proefwerkweek / SE week, dus ze moet ook leren, ze zal denk een heel eind al bijgelezen hebben maar nog niet alles..

De boodschap zal nu wel duidelijk zijn voor haar...

Utopiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:55

Vind het niet vreemd dat ze geen tijd meer in dit topic gaat steken, op elke reactie krijgt ze toch weer een golf van kritiek over zich heen. Dat ze de DA er bij moet halen dat weet ze nu wel, en dat iedereen het verschrikkelijk vindt enzo, maar iedereen blijft er maar over door ijlen. Dat is nu wel gezegd!

Ik kan me goed voorstellen dat je als 17 jarige niet zomaar een DA durft te bellen als de eigenaar nadrukkelijk heeft gezegd dat dit niet gewenst is. Hoe ga je dat uitleggen?

Ik zou bijvoorbeeld niet een DA bellen voor het paard van een stalgenoot omdat ik vind dat het nodig is, terwijl zij het absoluut niet wil. Dat kun je toch niet zomaar doen? Het is niet leuk omdat het paard er de dupe van wordt, maar het is je eigen paard niet, dus je hebt er niets over te zeggen. Je kunt hooguit proberen de eigenaar te overtuigen van het feit dat het wel nodig is...

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:56

Dito schreef:
lizzy2 schreef:

Maar maakt het uit of nu 50 mensen het zeggen of 100? Ik vind 50 goed onderbouwde post meer dan genoeg zeggen!
Ik denk dat de landing van de boodschap niet veel temaken heeft met het aantal zenders.

Utopiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:57

Dito schreef:

Ja, maarja dat weet ze nu dus wel..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:59

Heb niet alles gelezen maar het klinkt al niet goed. Ik ben bang dat er iets met het bekken/heup gebeurd is, hetzij gebroken of ontwricht.
Een paard hiermee laten lopen is een kwelling.
Veearts erbij, laten nakijken, evt op kliniek met foto's. Als het gebroken is rest niets anders dan euthanaseren.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:59

Ja dat weet ze ondertussen wel, we kunnen ook maar hopen dat het "goed" gaat met het paard maar daarover horen we ook niets. Stel ik me dan ook vragen bij hoor. Knipoog

mas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:00

aaah wat erg zeg heel veel sterkte en ik hoop dat het snel weer goed komt!! succes ermee

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:01

Utopiaatje schreef:
Vind het niet vreemd dat ze geen tijd meer in dit topic gaat steken, op elke reactie krijgt ze toch weer een golf van kritiek over zich heen. Dat ze de DA er bij moet halen dat weet ze nu wel, en dat iedereen het verschrikkelijk vindt enzo, maar iedereen blijft er maar over door ijlen. Dat is nu wel gezegd!

Ik kan me goed voorstellen dat je als 17 jarige niet zomaar een DA durft te bellen als de eigenaar nadrukkelijk heeft gezegd dat dit niet gewenst is. Hoe ga je dat uitleggen?

Ik zou bijvoorbeeld niet een DA bellen voor het paard van een stalgenoot omdat ik vind dat het nodig is, terwijl zij het absoluut niet wil. Dat kun je toch niet zomaar doen? Het is niet leuk omdat het paard er de dupe van wordt, maar het is je eigen paard niet, dus je hebt er niets over te zeggen. Je kunt hooguit proberen de eigenaar te overtuigen van het feit dat het wel nodig is...

en dat is gewoon waar.. Ik mag ook de dierenarts niet bellen voordat ik de eigenaresse gebeld heb, gelukkig is het nog nooit voorgekomen dat het nodig was, maar ik heb daar toen een afspraak over gemaakt met de eigenaresse, ik moet éérst haar bellen als ze niet thuis is, of eerst d'r vader (pony staat aan huis) vragen of die het nodig vindt, zo nee, bel ik niet (in zo'n geval zou ik wel voor advies bellen) en anders bellen zij.. als ik niemand kan bereiken zou ik de DA bellen wat ik moest doen..

Utopiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:05

@ Dito: Misschien heeft ze meer te doen dan alleen achter bokt zitten en naar haar paard toe te gaan (meende ergens gelezen te hebben dat ze toetsweek had ofzo)...?? En helemaal als alles wat je in het topic zet niet gewaardeerd wordt. Dan wist ik wel waar mijn prioriteiten lagen. Niet meer bij dit topic in ieder geval..