Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 21:10

Djilan schreef:
russel schreef:
Mooi ook een optie, ik doe in september equimax, wanneer doe jij dan equest?

Ik heb in augustus Equest gedaan, deze week gaat er Equimax in en dan over 3 maanden (mei) weer Equest. Dan geef ik Equest nr 2 in september of oktober. Het schuift dus wel steeds een stukje op, maar dat vind ik niet erg.
Voorheen ontwormde ik 4x per jaar: februari, mei, augustus en november. Dan was het 3x noromectin en 1x Equimax.

Waardoor kies je voor dit ritme? Ik dacht juist dat equimax tegen lintworm was en dat die in augustus met de horzeleitjes meekwamen en dan in september als de horzels er niet meer zijn, de eitjes en larven aanpakt. Heeft equimax dan wel zin in februari?

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 23:07

Wat betreft de horzellarven ed, daarvoor wordt aangeraden om een middel met ivermectine in de periode november t/m februari te geven.
De lintwormen kunnen er volgens mij altijd zitten. Maar voorheen ontwormde ik daar nooit tegen (wist voor Equimax niet dat daar spuiten voor waren, dus dan is 1x per jaar al een vooruitgang

Nou speelt ook mee dat ik dit paard pas per mei/juni 2005 heb en de eerste spuit die erin ging bij mij dus de Equest was. Daarom wilde ik nu de Equimax doen en dan weer Equest. Bij mijn vorige paard heb ik in het najaar van 2004 nog een Equimax gegeven.
Maar ik denk dat de volgorde niet zo erg veel uitmaakt. Dus wie weet geef ik hem deze week alsnog Equest, heb ze allebei liggen

We gaan wel een beetje offtopic trouwens

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 23:19

russel schreef:

@Henny, komt suikerziekte zoveel voor bij fjorden of bij uberhaupt paarden? Fjorden worden toch in den regel heel sober gehouden en de meeste fjorden lopen toch gewoon overdag tot wel 24 uur per dag buiten? Dus suikerrijk eten op stal zal het dan niet zijn.

Het is mij niet bekend dat suikerziekte veel voorkomt. Ik weet wel dat mijn oude merrie met Cushing suikerziekte had. Die dronk heel veel en haar urine rook heel zoetig. Dat is met mijn zomereczemer echt niet het geval.
Wel heb ik in engelse artikelen gelezen dat eczemers en ook hoefbevangen paarden meestal een insulineresistentie hebben.
Verder heb ik al div. buitenlandse artikelen gelezen dat de koolhydraten in graan ook wat met de insulineomzetting doen en niet bepaald gunstig zijn voor dit soort overgevoelige paarden.
In dat opzicht snap ik dus niet dat het speciale voer wat door Subli wordt verkocht voor zomereczemers zo goed zou zijn.
Ja, het bevat geen rotzooi, is puur granen.
Maar juist die granen zouden voor insulinegevoelige paarden dus nou net niet moeten.
Bovendien verbruiken zomereczemers en andere chronisch zieken veel meer mineralen en spoorelementen dan gezonde mensen en dieren.
In granen zit de stof fytine die de opname van een aantal belangrijke mineralen en spoorelementen afremt.

De zoveelste tegenstrijdigheid in dit verhaal ???

Henny

Junsterrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 09:15

Ik ga in April naar Harry Hoevers .... Ik denk niet dat je hun met elkaar kan vergelijken maar van Harry hoor je van iedereen positiefe en goeie verhalen ...

Sorry hoor misschien past het hier er helemaal wel niet tussen Maar kennen meer mensen Harry Hoevers of niet ??

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 10:51

Dat is toch die man uit De Steeg?
Hij is kraker en kan goed dingen aanvoelen bij paarden. Is zeker niet te vergelijken met LT!
Ik ken HH zelf niet, maar bij mij op stal zijn de mensen wel tevreden over hem

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 13:08

Ik las op de website novelcure bij ingezonden brieven dat er een nieuw medicijn is. Gastrint kuur .
Ik neem aan dat dit dan om gastritus klachten gaat, maagzweren e.d.
Ben erg benieuwd hoe het Jakobskruiskruidgeneesmiddel zal gaan heten. Is er al iemand die de Gastrint kuur heeft gebruikt? Ben ook erg nieuwsgierig wat daar in zit.

Esther

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 18:54

Zijn er mensen die dit forum volgen en de Eczit kuur gedaan hebben?
Ik zou heel graag willen weten of jullie uitslagen van de bloedonderzoeken hebben gekregen.

Gaarne wil ik weten of er iets op staat over de mineralen/spoorelementen huishouding.
Van 1 paard weet ik dat oa. het Calcium en Magnesiumgehalte te laag was.

Je mag me ook een PB sturen.

Alvast bedankt.

Henny

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 20:08

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 12:24

Informatie uitgedeeld op de lezingen Westerbork en Assen.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 12:30

Mooie tekst, daar trap je in. Vooral die deskundigen in binnen en buitenland.Tot nu toe nog geen doorslaggevende lovende berichten mogen lezen, alleen op zijn webpagina.

Jammer genoeg worden zijn middelen ook niet bij dierenklinieken voorgeschreven en is hij bij DA's niet echt bekend, lijkt mij. Dan zou nl een goede analyse gemaakt worden of zijn middelen echt zo goed werkzaam zijn. Nu is het alleen nog maar op initiatief van de eigenaren die deze internet webpagina van hem lezen, of dit artikel in het blad van Falka.

Als hij Hét middel heeft uitgevonden, kan ik mij voorstellen dat klinieken dit graag in hun assortiment geneesmiddelen opneemt. Is de heer Taal daar tegen, wil hij alleen particuliere verkoop? Maar waarom dan wel met Subli in zee gegaan?Subli voert niet zijn geneesmiddelen tezamen met het speciale voer in hun assortiment. Vraag mij nl af waarom zo via een zo onbekende weg hij zich profileert, je moet het nl maaar net weten.

EstherHegt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 12:34

Hij schrijft ook heel duidelijk dat het geneesmiddelen zijn. Misleiding op zijn minst, als je de spuiten bekijkt dan staat daarop voedingsuppelement.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 12:51

ik ben zeer benieuwd naar zijn wetenschappelijke onderzoek naar de pathologische causaliteit die hij tijdens zijn zelfstudie heeft gedaan .

Ik vind de folder erg misleidend en vraag mij af welke deskundigen in zowel binnen en buitenland zijn succes erkennen, ik heb ze nog niet gehoord..

Ze erkennen wel dat hij er erg veel geld uit weet te kloppen, als hij dat succes noemt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 13:03

Kan deze meneer niet gratis voedingssuplementen/'geneesmiddelen' uit gaan delen aan objectieve mensen met eczeempaarden bij wijze van test? En dan het liefst in iedere provincie meerdere testpaarden die onder verschillende omstandigheden worden gehouden?

Het onderzoek zou dan door een onafhankelijk persoon moeten worden gedaan en mocht het inderdaad bij alle (of in ieder geval de meeste) paarden zeer goed aanslaan, dan heeft hij misschien inderdaad het ei van columbus gevonden. Pas vanaf dan vind ik het redelijk om de tarieven te vragen, die hij nu vraagt.

Overigens: Wat stress betreft...

Bij ons vlakbij zit een boer die meerdere kuddes Ijslanders heeft lopen. Die lopen 24/7 in rustige groepen in prachtige weilanden in het bos. Zeer natuurlijke omgeving dus. De meeste van deze paarden doen ook al niet veel, dus stress zouden ze niet kunnen hebben. Toch zie ik er in de zomer een heleboel met eczeemdeken (boettdeken) staan

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 14:21

CCCCorine schreef:
Kan deze meneer niet gratis voedingssuplementen/'geneesmiddelen' uit gaan delen aan objectieve mensen met eczeempaarden bij wijze van test? En dan het liefst in iedere provincie meerdere testpaarden die onder verschillende omstandigheden worden gehouden?

Liever niet bij mijn paarden eerlijk gezegd, die Kava kava die in de middelen zit, daar wil ik mijn dieren niet aan blootstellen.
In ieder geval wordt in wetenschappelijke literatuur het gebruik van kava kava afgeraden tot het mechanisme van leverschade is achterhaald. In een aantal landen is het gebruik van kava kava daarom verboden.Ik vraag me dan ook af of LT de wetenschappelijke literatuur bij houdt.

Esther

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 14:29

Dan moet hij heel voorzichtig zijn om zijn middelen in die landen te verkopen, want dan kan hij nog wel eens een probleem gaan krijgen als deze dieren nader worden onderzocht en er complicaties zijn opgetreden en er bekend is dat er kava kava in zijn middelen zitten.

Dus hij overtreedt ook nog een wet als wetenschapper om verboden middelen te verkopen in zijn preparaten in die bewuste landen. Ik hoop dat hij eerst vraag in welk land je woont, eer hij ze verstuurd Ik neem aan dat hij als wetenschapper, wetenschappelijk voldoende op de hoogte is welke middelen in welk land verboden zijn

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 14:57

Wind schreef:
Na een pauze van een uur, met een flink bord boerenkool met worst, was het tijd voor Leen Taal. Als eerste kregen we een invulformulier van zijn bedrijf NovelCure over het aantal paarden in bezit, gebruiksdoel en huisvesting. Het doel hiervan is ons nooit duidelijk geworden.
Taal begon meteen met een flink aantal beschuldigingen richting de hedendaagse paardeneigenaren. Zo was het onvergeeflijk dat wij allen onze paarden, dit edele dier dat in vrijheid hoort te leven, opsluiten achter
hekken en tralies

.
Let op: zijn verhaal gaat gepaard met stemverheffing op het juiste moment om de ernst van deze zaken nog eens extra te benadrukken.

Heeft LT nog gezegd tijdens deze toespraak dat ze zelf "dezelfde onvergeeflijke fout" hebben gemaakt . Ik vraag me trouwens af of hun paarden ondertussen 24/7 los staan, kan het me eigenlijk niet voorstellen maar goed wie ben ik .

ravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 15:40

russel schreef:
Mooie tekst, daar trap je in. Vooral die deskundigen in binnen en buitenland.Tot nu toe nog geen doorslaggevende lovende berichten mogen lezen, alleen op zijn webpagina.

Jammer genoeg worden zijn middelen ook niet bij dierenklinieken voorgeschreven en is hij bij DA's niet echt bekend, lijkt mij. Dan zou nl een goede analyse gemaakt worden of zijn middelen echt zo goed werkzaam zijn. Nu is het alleen nog maar op initiatief van de eigenaren die deze internet webpagina van hem lezen, of dit artikel in het blad van Falka.

Als hij Hét middel heeft uitgevonden, kan ik mij voorstellen dat klinieken dit graag in hun assortiment geneesmiddelen opneemt. Is de heer Taal daar tegen, wil hij alleen particuliere verkoop? Maar waarom dan wel met Subli in zee gegaan?Subli voert niet zijn geneesmiddelen tezamen met het speciale voer in hun assortiment. Vraag mij nl af waarom zo via een zo onbekende weg hij zich profileert, je moet het nl maaar net weten.

Ik ben de referentie lijst aan het nagaan.
- Zoals ik al eerder heb vermeld is prof. Nemeth GEEN adviseur van Leen Taal, hij kent LT vaag, zie errdere verhaal

- Dr. E. Picavet in B gesproken, zij heeft Leen Taal eens ontmoet toen hij een lezing van haar bijwoonde in Antwerpen. Hij heeft haar eens gevraagd of ze wilde meewerken maar net als prof. Nemeth wenste ook Dr. Picavet eerst wetenschappelijk onderbouwde stukken te zien, heeft ze nooit gezien.
Op het feit dat zij vermeld staat in de referentie lijst van LT reageerde ze nogal onaangenaam verrast.

- Vervolgens ben ik op zoek gegaan naar Prof. Dr. B. Jahn, hoogleraar aan de univ. Hannover, faculteit diergeneeskunde.
Heb meerder medewerkers van de DGK faculteit aan de telefoon gehad maar niemand had ooit van de Prof. Dr. hoogleraar gehoord......... ?

- Gebeld met het stamboek NeWP (Groninger paard), de voorzitter gesproken. Dhr. Takens heeft prive één merrie bij Leen Taal in behandeling en was zeer verrast te horen dat het stamboek vermeld werd als medewerking verlenend aan Leen Taal.

Er staan nog meer mensen op de lijst die ik nog niet heb kunnen bereiken, wordt vervolgd!

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 15:42

Dit begint zo langzamerhand op een aflevering van "opgelicht" te lijken

ravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 15:57

Zijn er nog mensen die per ongeluk nog ergens een etiket hebben liggen van welke LT kuur dan ook?
Dat zou kunnen helpen om nog meer over LT en zijn producten boven water te krijgen.

Heb je etiketten, meld het aan Falka of aan mij.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 16:31

ik heb hier nog wel wat liggen,

sas, duikt de stal in zo

ravel schreef:
Zijn er nog mensen die per ongeluk nog ergens een etiket hebben liggen van welke LT kuur dan ook?
Dat zou kunnen helpen om nog meer over LT en zijn producten boven water te krijgen.

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 18:12

het is net GTST... niet te geloven! waar die man het lef vandaan haalt!!!
een bezoekje aan een lezing van de heer Taal komt steeds hoger op mijn verlanglijstje staan... (onder het motto: raak je adrenaline kwijt..)

ravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 18:27

sassefras schreef:
ik heb hier nog wel wat liggen,

sas, duikt de stal in zo

ravel schreef:

Heel mooi Sas!!!!
Het gaat met name om de etiketten die op de dozen zitten waarin de spuiten of potjes capsules zaten.

Hoe meer etiketten hoe beter, vooral van de gastrit (maag) kuur, lever kuur etc.!

Alet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:35

Ik post misschien niet zoveel meer, maar lees nog elke dag mee. Alle referenties schijnen niet echt op de hoogte te zijn dat ze referentie zijn, ook mooi... Zou hij er soms van uit gaan dat dat toch niet gecheckt zou worden? Ik vind het goed dat er feiten boven tafel worden gehaald, daar kunnen we wat mee! Geweldig mensen!

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 22:39

ravel schreef:

[/quote]

Heel mooi Sas!!!!
Het gaat met name om de etiketten die op de dozen zitten waarin de spuiten of potjes capsules zaten.

Hoe meer etiketten hoe beter, vooral van de gastrit (maag) kuur, lever kuur etc.!
[/quote]

De etiketten zijn van belang, van alle middelen trouwens.
Met of zonder patentnummer dat maakt niet uit.
Wat de valse referenties opgeven betreft, weet iemand hoe dat zit voor de wet? Ik vind het voor de mensen die opgegeven zijn als referentie bedroevend. Maar ik vraag me af of het strafbaar is, er is tenslotte wel advies gegeven namelijk: "mocht het zo een grote uitvinding zijn dan raad ik je aan dat te publiceren in een wetenschappelijk blad."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 10:39

Je zou toch bijna een link van dit topic naar andere paardenforums sturen, krijgen we meer informatie, maar dan kunnen de mensen ook een kritisch oordeel vormen of ze uberhaupt nog wel voor zoveel geld gaan proberen. Althans proberen zou ik al niet meer willen, nu ik weet wat er in het exceem preparaat zit.

Iig als ik mensen spreek die exceempaarden hebben, druk ik ze op het hart eerst maar eens de bevindingen op bokt te lezen en dan zelf beslissen of ze verder met de heer Taal in zee willen gaan.