[INFO] Mok

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 11:59

Ik ken een paard die heeft inspuitingen gehad met een homeopatisch middel (lever stimulerend) op bepaalde acupunctuurpunten, staat nu op een hooi loos dieet, en krijgt soms een badje van rode zeewater of zeezout. Is na 2 weken bijna volledig verdwenen! Mijn da is van mening dat mok vooral van binnenuit behandeld moet worden, door voer aan te passen en die inspuitingen in de bloedstroom. En kwestie van zuiveren eigenlijk. Die zalfjes kunnen best helpen, maar een erge mok krijg je er niet mee weg. Die calendula zalf of speciale mokzalf lijken me nog het beste dan.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 09:32

Is er een verband tussen mok en't lever?

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:02

Mijn da zegt dat er wel degelijk een verband is; de rol van de lever als filter voor afvlstoffen kan verstoord zijn, en hierdoor zetten deze zich af op de benen als mok of als eczeem.

Ravenna

Re: centraal topic over mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 23:56

MOK: is een verzamelnaam voor huidaandoeningen aan de onderbenen.
Om de oorzaak weg te nemen moet je je paard in een droge omgeving zetten.
Probeer achter de oorzaak te komen.
Een paard hoeft ook niet tegen de zon te kunnen (vooral komt dat voor bij paarden met witte benen) gebruik dan zonnecreme!

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 11:01

goh....

calimerootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:30

Mijn paard heeft ook mok gehad en niet te weinig ook tot aan een bloedvergftiging. Heb werkelijk alles uitgeprobeerd tot de duurste poeders en cremetjes en niks hielp zo dat het weg bleef. Toen alles zo een beetje op was moest ik er toch iets op smeren en ik had allees rode billetjes creme van min dochter bij me. Ik heb dat er dus maar opgesmeerd en de volgende dat was het ineens een stuk beter ben er dus mee door blijven smeren en nu smeer ik al een paar maanden niet meer. Dat is voor het eerst sinds tijden dat ik niks meer hoefde te smeren. Ik zweer er dus bij en het is gewoon sudo creme

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 21:56

izzy1985 schreef:
goh....

Izzy, dat wisten we nog niet hoor

Eerst even het topic doorlezen, we zitten op pag.11
en zullen onderhand écht wel door hebben, wat mok
nou precies is. Vast goed bedoeld, maar ok ..

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 10:43

haha..ja iid....zeker naar de ontdekkingstocht van de soort mok van onze belgen...haha (nl helemaaaaaal niet veroorzaakt door nattigheid...) en vooral niet op te lossen met mokzalf....

Heb trouwens mensen van silverlinde naar mijn paard laten kijken. Het zijn nog wel studenten, dus consult is gratis. Ze staan nog onder begeleiding van een leraar, dus ik vertrouw erop dat er een eerlijk behandelplan uit komt....ben beniewd, want ze is em nog aan het uitwerken!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 15:44

Oh, dat klinkt interessant

Keet heeft vooral in de zomer last van mok en dan komt er een Holistisch Natuurgeneeskundig Therapeute (wat een naam) langs om te kijken; omdat net als bij jouw belgen ook niet door nattigheid komt ofzo, het lijkt van binnenuit te komen vandaar dat ik zo iemand der eens naar wil laten kijken

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 16:13

ja ik was ook nieuwsgierig geworden...
ze heb al laten vallen dat ze alle factoren die het zelfgenezend vermogen van je paard verstoren, zo minimaal mogelijk te maken....maar ik hoor het wel als ze het af heb..ben echt zzzzzzzzzzzzzzzzzzzooooooooooooo benieuwd!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 20:25

Jaa, dat snap ik
Ik 'verheug' me ook op het bezoek van de zomer, ben errug benieuwd!

Jaan81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 10:11

Ik heb de MokCare besteld, maar nog niet binnen. Heb een voordeelpakket genomen: 1 kuur hippocare, 2 kuren mokcare en mokcreme. Er stond dat je bij chronische mok, 2 kuren moest geven en er stond ook, dat de mokcreme goed werkt..... Weet anders ook niet meer wat ik moet doen, dus ga het maar gewoon proberen!
Zal ik het eerst even aan de DA laten zien??

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 12:57

hmz tja weet niet of die achter homeopatische dingen staan...heb ze van silverlinde laten komen...ik verwacht binnenkort een behandelplan voor onze belgen. waarschijnlijk moeten we het eiwitgehalte van het voer nog meer omlaag brengen, (en tjee...we houden het al zo laag) daarnaast denk ik dat ze een reinigingskuur voorschrijft en iets voor op de benen zelf...maar das ff afwachten

@jaan, wat kost nou zo'n pakket helemaal?

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 13:18

Speciaal voordeel pakket voor
paarden met Ernstige of chronische Mok
Nu nog sneller resultaat?

Bij diverse testen hebben we in geval van chronische ernstige mok een kuur HippoCare erbij gegeven om de algemene gesteldheid van het paard op een hoger niveau te krijgen. Daarnaast hebben we de aangedane plekken 3 keer per week behandeld met MokCreme van Efrata, binnen 14 dagen waren de benen rustig en konden de korstjes er zonder pijn worden afgehaald. Na de complete kuur waren de benen geheel genezen.

Voordeel Pakket

1 kuur HippoCare 24,95

2 kuren MokCare 48,90

1 pot Mokcreme 24.95 ( ik kan allee de inhoud van het potje zelf niet vinden, dus hoeveel erin zit...vaag, want op het plaatje ernaast is eigenlijk cooling gel..hmmz)

normaal € 98.35

nu € 85.00

Voor al onze producten geld niet goed geld terug Garantie,

lees voorwaarden

We stellen het zeer op prijs wanneer de producten wel doen wat ze beloven uw positieve reactie te mogen ontvangen.

ik denk dat je dit pakket bedoelt, vanavond komt er weer 1 van silverlinde naar de belgen kijken, ik zal es vragen of die dit kennen en weten of de info enigzins klopt..klinkt allemaal zo mooi he...maar ja ben al zo lang aant prutsen dat ik niet meer weet wat je nou moet geloven...wil dat mn belg gewoon weer mooie sokken zonder jeuk kan hebben..

daantje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 14:06

Mijn pony had een tijdje geleden een "raar" plekje vlak naast een oud wondje van z'n peesbeschermer. De DA kwam voor inentingen en ik vroeg of ze gelijk even naar dat plekje kon kijken, ikzelf dacht aan mok. De Da zei dat het er niet echt goed uitzag, en ik moest maar flink smeren met anti-allergie zalf (die had ik een paar weken eerder gehad) Ik zeg: Is het geen mok? Da: Nee, het is geen mok.

Eindresultaat: Het werd alleen maar erger, 3 benen onder de plekken en een stalgenootje zag het en zei: Goh, jou pony heeft erge mok zeg *Piep*Piep*

Ben nu aan het smeren met Zinkzalf en het gaat gelukkig al een stuk beter.
Maar kan mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik niet eerder de mening van anderen had gevraagd, dan had me pony vast een stuk minder last/pijn gehad... het arme beesje

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 16:42

Nou, ik heb als het goed is zaterdag mijn pakket binnen.
Het duurde wat langer, omdat de MokCrème op was en dus eerst bijbesteld moest worden. Daar belden ze vandaag even netjes over.

Zaterdag beginnen we dus met de KA (KruidenAanpak). Ben écht benieuwd!

Izzy, hoe was je cosult met die student??? Wisten ze wat van het kruidenpakket af?
(heb je Fleur en mij nog genoemd als volgend 'slachtoffer'?)

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 16:45

nou, ze belde af, maar we hebben nieuwe afspraak voor donderdag avond....heb ik weer natuurlijk... maar zal je naam es laten vallen...heb wel ff door de telefoon gevraagt of ze het op de site es wilde bekijken..dat mok pakket, dus als het goed is heb ze zich erin verdiept....ff wachten tot morgenavond dus...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 17:04

Heey Izzy, nog nieuws over dat Silverlinde ?

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 17:24

heb de behandelplannen nog niet binnen helaas.....maar ik verwacht ze op zn minst over een week of 2/3....

en er zal zeker wel een verschil zitten tussen beide paarden denk ik, tja ieder paard is anders en gaat anders met zn klachten om...ben zoooooo benieuwd! maar jullie horen er nog van hoor!!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:46

Ok, ik ben ook erg benieuwd !

sandra1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 10:00

wat bij mijn vorrige paard heel goed hielp was afgedraaide moterolie, hadden wij van de traktor. ik was er eerst ook niet kapot van maar de eigenaar ( dies 74) zei dat dat hielp. hij heeft meer ouderwetse (gekke) middeltjes en tips.
maar het hielp de korsten viel er zo af. het ziet er niet uit klopt. maar ik moest prioriteiten stellen omdat ze het heel erg had enzo.
bij deze pony heb iik het nog niet geprobeerd, heb nu ander wondermiddeltje gekregen en dat helpt goed. zal f de naam vragen het is geel en korelig.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 14:45

Hmm, ik haal dan toch liever een potje Sudocreme of Zinkzalf

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 16:04

je moet uitkijken met wondjes bij die afgelopen olie...verhoogde kans op bloedvergiftiging...

Mendi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 12:40

Ik smeer nu al een week mokzalf op de plekken en het is nog echt weg. Er blijven nog korstjes zitten en er loopt wat vocht uit. Ik las eerder in dit topic over tandpasta, kan ik dat er nu alsnog opsmeren om te kijken of dat het gewenste effect heeft?

jestop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 13:31

tandpasta bij echt super, zou ik echt niet doen vooral niet als de huid gevoelig of open is. Dan heb je kans dat je paard echt veel pijn krijgt met lopen....