waarschuwing natuurlijk bekappen!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FransVeldman

Re: waarschuwing natuurlijk bekappen!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 21:19

Sjuimpje schreef:
Frans,
ik vond jouw post samen met die Van Nick erg tegenstrijdig in vergelijking met wat TS vertelde en met wat ik vorig jaar wel eens op jullie site ben tegen gekomen.

De post van Henny hieronder haalde precies de punten aan die ik zo tegenstrijdig vond.
Met name het eerste dik gedrukte gedeelte vind ik typisch,
TS beweert om hulp gevraagd te hebben, jullie zeggen dat ze alle adviezen in de wind geslagen heeft vervolgens komt Henny en die verteld dat ze dit verhaal van de zijlijn heeft gevolgd en dat ze wel degelijk heeft gezien dat TS om hulp heeft gevraagd maar dat de respons miniem was.

Henny is geen ex-cursist en heeft dan ook geen toegang tot de cursistenlijst. Ze KAN dit hele verhaal niet eens vanaf de zijlijn hebben gevolgd.

De mensen die WEL op de cursistenlijst zitten weten dat dit zo is.

Inderdaad hebben we niet op IEDERE lijst weer opnieuw gereageerd. De cursistenlijst is de meest aangewezen plek.

Diddles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 21:21

Naar aanleiding van uw reacties lijkt het mij een zeer goed idee om jeugd MD te openen

[edit]Erg grote letters naar normale afmetingen gewijzigd, Jantien[/edit]
Laatst bijgewerkt door Jantien op 21-03-05 21:27, in het totaal 2 keer bewerkt

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 21:23

Graag wil ik de natuurlijk bekappers uitnodigen om hun argumenten tegen hoefijzers eens naast de voeten van mijn paard te leggen. Ik heb een paar duidelijke foto's en achtergrond informatie geplaats waarop jullie je argumenten kunnen baseren.
de foto's

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 21:24

Nick, ik vind jouw reacties per bericht lager en lager van niveau worden. Met enkele van jouw reacties -zoals dat je met het nodige plak- en knipwerk wel kan bewijzen dat Esther liegt... sorry, maar met knip- en plak werk kan JIJ er altijd nog een heleboel bij verzinnen, dat zou mij a. dus helemaal niets zeggen... en b. misschien ken je het kinderversje over de klikspaan nog wel? Als volwassen mensen is dat een beetje een kinderachtige reactie/opmerking vind je ook niet? En jouw sneer naar Ingrid toe lees ik ook als zeer onnodig... Dat jij je mening hebt, prima... als je hem goed zou kunnen onderbouwen, nog beter... maar tot nog toe heb ik je alleen maar met kinderachtige sneren/aanvallen zien komen... Dat draagt nou niet bepaald bij aan een eventuele discussie over NB die ondedrbouwd en fatsoenlijk zou kunnen zijn... want als we ons allemaal als volwassenen gaan gedragen in dit topic moet dat een zeer haalbare discussie zijn...

Ik heb eerder onderbouwd waarom ik persoonlijk niet in NB geloof onderbouwd, ik zou daar graag een reactie op zien van een pro NB'er... of jullie naar hand van mijn onderbouwing begrijpen waarom IK niet in NB geloof... Naast mijn eerder beschreven mening is er nog een ander lichamelijk feit waardoor NB voor mijn merrie dus echt niet mogelijk is... terwijl de reguliere hoefsmid met zijn ijzers wel degelijk van grote betekenis is voor ons. Er zijn dus zeker ook paarden waarvoor NB niet zaligmakend is.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 21:42

Ydnic schreef:
Je hebt helemaal gelijk. De reacties op het forum van Hoefnatuurlijk.nl waren in eerste instantie ook netjes, onderzoekend naar waar het fout kan zijn gegaan en noem maar op. Na veel heen en weer ge-topic daar, is het geduld aan beide kanten opgeraakt. Op dat forum is er een punt achter de discussie (die het ondertussen was geworden) gezet.

Tja ik weet niet in hoeverre je het gevolgd had, maar volgens mij werd Esther verzocht van het forum af te gaan en later toen ik nog even een inderdaad wat domme opmerking maakte op deze discussie werd mij dringend verzocht mijn kritiek en mijn tips voor me te houden want het kon wel eens negatief overkomen bij de lezertjes ...

Wat doe je dan .. ik post dan inderdaad maar niet meer, dus is de discussie over. Hier lukt dat niet, want hier kunnen ZIJ van HN niemand verbieden wat te posten. Ja de moderator van Bokt verzoeken om het topic te beeindigen zoals hij al eerder hier ergens aangaf.

Nee waar twee honden vechten zijn er 2 schuld hoor vind ik.

En een heel klein excuus of of ja je hebt gelijk heb ik nog niet gehoord of gezien hier. Wel dat ze een of ander onnozel onderzoek gaan doen. Tuurlijk zal niemand melden als het fout is gegaan, want als je het wel meldt krijg je net als wat Esther nu meemaakt; de fout ligt toch ergens anders. Niet aan supportlijst of -forum, nu had het paard al van te voren slechte hoeven.
Als je toevallig ziet dat het fout zou gaan, een bekapper laat komen, dan is die de veroorzaker van de eventuele ellende. En zo zal er nooit iemand zijn die een misser maakt met zijn paard na het volgen van de cursus.

Die cursus is op zich nog niet zo slecht, maar beloof er niet die nazorg bij aan de hand van maillijsten en foto's sturen en zo. Want dat KAN niet. Je kunt aan de hand van foto's nooit een goed terdegen advies geven; het paard kan net even anders staan of de foto scheef genomen.

Laat je daardoor niet van de wijs brengen mensen. Zelf de hoefjes bij houden prima, maar nogmaals alleen als je weet wat je doet. En als je dat niet weet of twijfelt haal er dan een goede vakman bij en laat je niet verleiden door het zelf te willen doen koste wat kost.

En ook ik ben nog altijd benieuwd naar foto's van het hele paard van Arabesk of commantaar op de hoefjes van oa Nick en Frans als ze dan toch zo nodig willen reageren hier ... ook zij staat in het boek van Frans, boven Esthers verhaal vermeld.

Groeten
Ingrid

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 21:52

NickAltena schreef:
Is het andere forum nu al niet leuk meer Ingrid?
Klinkt niet leuk...dat weet ik Ingrid.....dit had ik van jou dan ook niet verwacht....zo boos om de feiten?
Ik heb je een rekensommetje gemaakt weet je nog....dat wandelingetje dat je elke dag deed op blote voeten, de rest op schoenen en in de zachte wei....iets in de trand van 161 uur op het zachte en uhhh 7 uur op het harde? waarbij die 7 uur dan waarschijnlijk ruim genomen zijn?
Zie jij daar geen scheve balans in.
Tel er nu de uren eens bij op dat je het beestje voor de kar zet....en bedenk dan dat andere paarden deze uren ook op het harde lopen waar jij op rubber loopt....dan komt het al wat anders uit of niet?

Ook hier Ingrid....lezen....
Dat was een discusie over het langrdurige gebruik van rubber schoenen Ingrid....heeft hier met deze discusie niks te maken...

Gr, Nick

Haha Nick wat ben je toch een grapjas he.

Nu ik niet meer op HN reageer, probeer je mij toch nog hier een antwoord te ontlokken ... het zal je niet lukken, ik kan hier met je antwoord alleen maar hartelijk om lachen.

Nee ik zie geen scheve verhoudingen ... ik zie een gelukkig en blij paardje in mijn weide met gezonde en goede hoeven en ik ben erg blij dat ik het doe zoals ik het doe.

Geen twijfel of onzekerheid meer bij mij vanaf heden. Haha!

Gegroet
Ingrid

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 21:59

NickAltena schreef:
Ja dat klopt Ingrid....je velt een oordeel over een cursus waaraan je geheel niet hebt deelgenomen....je hebt zelf al verteld dat je wel een heel half uur les hebt gehad en toen je eigen paard kon bekappen.
Je hebt vanwegen je onkunde toch maar het weiselijke besluit genomen om het pakket te kopen...zodat je eindelijk eens wist wat we bedoelen...moet ik doorgaan Ingrid?

Gr, Nick

Rustig blijven Nick ... adem in ... adem uit. Goed zo !!!

Ik heb nooit gezegd dat ik mijn paardje zelf kan bekappen ... ik heb alleen aangegeven dat ik na een half uur specifiek uitleg over en bij en met mijn paardje haar hoefjes zelf bij houdt (omdat ik met hoefschoenen rijd he en dan slijten die hoefjes niet zo goed op de harde weg).

En dat boek ... tjonge jonge die is laag ingeschopt. Dat boek heb ik gekocht omdat ik het een goed boek vind. En dat vind ik ook. Je kunt nergens lezen noch hier noch op HN of PN dat ik het boek niet goed vind van Frans. En ook de DVD niet. Wat kritische opmerkingen ja dat wel, maar dat zal toch wel bij ieder boek eens voorkomen.

En ja dames en heren hier; zo gaat dat dus al een tijdje hoor tussen Nick en mij en anderen; ik ben er een beetje immum voor geworden ; ben dit wel gewend hahahaha en kan er de humor wel van inzien dus.

Groeten
Ingrid

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 22:01

De reacties van Nick en Frans getuigen van een zeer groot vermogen zich met een omslachtige manier uit het bedreigende vraaggebied te verwijderen. M.a.w.: ze l*llen om de hete brei heen, maar er komt geen enkel nuttig antwoord whatsoever uit.
Wat mij er meer en meer van overtuigt, dat zij het antwoord niet kúnnen geven, omdat zij het ook niet weten óf niet wíllen geven, omdat zij weten dat ze ongelijk hebben. Welke van de twee zal het zijn?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 22:01

Verlaag je zelf toch niet zo Ingrid, hou de eer aan jezelf meid.

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 22:10

volgens mij wil het clubje "natuurlijke "bekaapers er niet aan toegeven dat natuurlijk bekappen fout kan gaan , nee HUN manier is de beste ,ja die is veel beter ,ja dat is wetenschappelijk bewezen zoals te lezen valt op paard natuurlijk en hoef natuurlijk.......
op die site vind je foto's van slechte hoeven,en geven de mensen de insruk dat de normale manier verkeerd is en dat hun dat met hun methode wel goed konden maken,maar het zijn maar foto's en zulke hoefen red de normale hoefsmid ook mee die knapt ze ook op met veel meer ervaring en verstand er van!!!!!!!!!!

foto's zeggen niet altyd iets!!! ik kan ook wel foto's op een site plaatsen en een beetje zonder verstand een stuk afsnijden en weer een foto maken van kijk eens dit heet natuurlijk bekappen........

het is bekappen zonder verstand ipv natuurlijk bekappen!!

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 22:11

Het lijkt me wederom duidelijk dat het niet nodig is personen af te branden, het gaat tenslotte alleen om de standpunten die ze innemen.
Wil iedereen dat even goed in zijn gedachten houden wanneer er gereageerd wordt in deze discussie...

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 22:12

Antheman schreef:

Sorry je hebt gelijk; ik liet me even gaan. Vond alleen de opmerkingen wel heel erg flauw worden van bepaalde personen richting mijn persoontje Boos!

Groeten
Ingrid

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 22:13

Isapaardje schreef:
En ook ik ben nog altijd benieuwd naar foto's van het hele paard van Arabesk of commantaar op de hoefjes van oa Nick en Frans als ze dan toch zo nodig willen reageren hier ... ook zij staat in het boek van Frans, boven Esthers verhaal vermeld.

Groeten
Ingrid

DIE HEB IK NEERGEZET een paar bladzijdes geleden mét filmpjes erbij dus wat wil je nog meer??????

Janski

imker schreef:
De reacties van Nick en Frans getuigen van een zeer groot vermogen zich met een omslachtige manier uit het bedreigende vraaggebied te verwijderen. M.a.w.: ze l*llen om de hete brei heen, maar er komt geen enkel nuttig antwoord whatsoever uit.
Wat mij er meer en meer van overtuigt, dat zij het antwoord niet kúnnen geven, omdat zij het ook niet weten óf niet wíllen geven, omdat zij weten dat ze ongelijk hebben. Welke van de twee zal het zijn?

Hier sluit ik me helemaal bij aan precies mijn punt op concrete vreagen volgen omslachtige ontwijkenden en bonven als ongefundeerde antwoorden. Ex cursisten worden voor leugenaars uitgemaakt en kritische opmerkingen worden gebaggetaliseerd.
Veel verdraaide feiten en Nick wat heb jij gestudeerd? Eenmeerdelige cursus papagaai?? Daar ben je dan in ieder geval cum laude voor geslaagd Knipoog

Wanneer komen de feiten jongens, onderbouwd en wel? Want op HN staan veel beweringen maar weinig cijfers. En meten is weten in mijn ogen

Antheman

Isapaardje schreef:
Antheman schreef:

Sorry je hebt gelijk; ik liet me even gaan. Vond alleen de opmerkingen wel heel erg flauw worden van bepaalde personen richting mijn persoontje Boos!

Groeten
Ingrid

Mee eens!

Gewoon de PC een keertje uitzetten, is heel rustgevend!

Of Bonsaiboompjes knippen Haha!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 22:17

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 22:20

Frans (en Nick) waarom wordt mijn vraag ontweken ?? Ik denk dat het om misverstanden uit de wereld te helpen toch wel nuttig is om wat onderzoeken en methoden opebaar te maken. En Ik ben erg benieuwd of deze methode met gerenomeerde klinieken als o.a. de uithof waar onze artsen worden opgelied is besproken en wat hun mening is.

ook Deurne waar de opleiding voor smid zit zal toch wel bekend zijn met jullie methode? Ik ben erg benieuwd naar hun bevindingen.
Frans jij beweert dat er geen slechte ervaringen met deze methoe zijn dan met dan toch afdoende bewijs zijn om in klinieken e.d. veel problemen op te lossen ??

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 22:35

Ik heb geen zin in al dat geknip en geplak hier van dat quote gedoe dus blijf tussen de regels doorschrijven....dit geld ook voor evt. volgende berichten.....
idee voor de sitebeheerders hier??....bij ons gaan alle regels waarop je hebt gereageerd schuin staan....duidelijk onderscheid zonder gekleur of geknip van die woordjes quote....of anders graag een duidelijke uitleg wat ik verkeerd doe

Het verschil tussen mijn uitspraken en die van de tegenstanders zullen een ieder duidelijk zijn...maar voor de beter onderscheid zal ik ze een mooie kleurtje geven...

Mwah....ik denk, nu ik bijna klaar ben, dat ik zometeen alles in het rood heb als ik de stukken van Ingrid niet weer eerst ga quoten danwel ook een kleurtje ga geven...ofwel...
Ingrid....veel succes met puzellen...hier heb ik geen zin meer in.
Verder voor de liefhebbers....toch ook maar even proberen...tis weer een duidelijk stukje hoe persoontje Ingrid in elkaar steekt en het verhelderd een hoop waarschijnlijk.

Isapaardje schreef:
NickAltena schreef:
Er zijn maar weinig mensen van PN of HN die hier durven of willen schrijven...laat ik dat eerst maar even zeggen.
Vele willen de discusie welles nietus niet eens aangaan...daar hebben ze la genoeg van.
Het gaat hier ook niet om de discusie of je het nu wel of niet eens bent met deze manier van bekappen....laat dat ook duidelijk zijn.
Het gaat hier om een dame die er wel voor was, maar door eigen fouten de zaak misging...en daar nu andere openbaar voor aan loopt te wijzen met daarnaast het bekappen af loopt te kraken.

Ik denk dat velen hier wel weten dat ik ook een forumlid ben op HN en dat ik altijd iemand van de kritische blik ben geweest, wat me op HN niet altijd in dank werd afgenomen; laten we wel wezen. Ook hier wil ik nog graag even wat uit de doeken doen, want ik vind een waarschuwing nl. WEL terecht en niet tegen het natuurlijk bekappen maar dan tegen die zgn. nazorg of kan mij het schelen hoe je het noemt.

Frans had het in zijn eerdere post hier over zijn "support forum"; ik neem aan dat hij daarmee het forum bedoeld waar ik opzat.
Onderstaande wil ik graag nog kwijt over de "hele kwestie" Esther voordat de boel hier "scheef" trekt:
in mijn ogen had de moderator van Paard en Hoefnatuurlijk nl. allang in moeten grijpen.

En wel om de volgende reden:
Op het supportforum zat ook Esther van Ivanhoe ... niet met vragen maar met adviezen notabene. Ik heb nog ruzie met haar gehad omdat ze vond dat IK er maar eens een expert bij moest halen. De hielen van mijn pony waren te hoog, de witte lijn was verbreed, enz. En Esther deed dat niet alleen op mijn vragen en reacties, maar van iedere nieuwkomer daar; ze gaf adviezen tot en met en iedereen liet dat toe !!!!!!

Ja dat klopt...dat mag ze ook op het gewone forum.
Geeft ze advies wat niet strookt met de geleerde stof....krijgt ze dit te horen van de andere aanwezige.... ook van hen die de cursus NIET gedaan hebben zoals jij....

DIT MAIL forum is echter alleen bedoeld voor mensen die de cursus gedaan hebben...die kunnen daar ook op reageren. JIJ kan daar dus niet reageren.
Maar zoals ik al eerder schreef....de antwoorden door Frans of Ilona worden daar per persoon gericht gegeven...er wordt daar niet zoals op het algemene forum in het algemeen gesproken....

En DAAR gaat het mij nu om, Frans en consorten. Dat kan ik niet anders dan gevaarlijk noemen, en nog gevaarlijker dat jullie dat toelieten, want die anderen gingen die adviezen misschien wel opvolgen. Ik voelde mij bijna verplicht op jullie forum te blijven voor de kritische blik op een en ander.

Ach ga toch heen Ingrid.....sorry hoor maar nu heb jij het bij mij echt verbruid....je begint nu zelf ook stevige onzin uit te kramen...
Hoevaak Ingrid...je zal er een poosje mee zoet zijn maar ga ze eens tellen....hoe vaak heb ik geen ruzie gehad met Marianne omdat ik een opmerking plaatste over dis wat JIJ nu aanhaalt en waarvan JIJ nu denkt dat je de goeierik bent? Ik zal je zo nog wat anders schrijven en denk daar dan maar eens heel goed over na dame!!
Wie...Ingrid....wordt er ook alweer op hoefnatuurlijk en paardnatuurlijk...want das een pot nat....uitgemaakt voor FORUMWAAKHOND????? Zegt dit genoeg Ingrid?

Ik heb Frans en Ilona persoonlijk nog gemaild over deze Esther of ze er niet wat aan konden doen, maar geen reactie meer op gehad.

Let goed op Ingrid.....dit is speciaal voor jou bedoeld...en dus niet voor Esther !!!!

Nee Ingrid....waarom zouden deze mensen op JOU mail moeten reageren dan?
JIJ bent niet eens op de cursus geweest en loopt ook iedereen advies te geven terwijl jij toch wel een heel half uur les hebt gehad van je hoefsmid die op een geheel andere wijze de hoeven bekapt!!! Gesnapt Ingrid??

En dan heb JIJ NU het lef om hier te gaan zeggen dat een cursist niet mag reageren??? Ga heen....duidelijker kan ik dit niet zeggen....

Omdat ik me zo ergerde aan haar en haar mallotige adviezen ben ik zelf met Esther gaan mailen en kwam toen een heel onzeker iemand tegen.

Hahahahaha...sorry hoor, net werd ik verschrikkelijk boos op je....nu moet ik weer om je lachen....als er op hoefnatuurlijk ook maar iemand onzeker is ben JIJ dat Ingrid....moet ik nu ook nog voorbeelden gaan noemen?

En ik heb haar toen als eerste op het forum in ieder geval (en prive) aangeraden er een expert bij te halen. Velen reageerden toen op het forum: jeetje had je dat nog niet gedaan dan? Dus hoezo is dat al tig-keer geadviseerd op het supportforum. Op een andere lijst kan ik niet over oordelen.

Doe dat dan ook niet?
Als eerste Ingrid???
Dit was al vele malen tegen haar gezegd hoor, begonnen bij de site, gevolgd door de cursus, beschreven in het boek...dag Ingrid....

Maar toen er iemand kwam was het kennelijk al ver genoeg hene met Ivanhoe.

Toen Esther er eindelijk iemand bij had gehaald....wisten we nog steeds niet wat er nu eigenlijk aan de hand is...zoals vermeld...die verkeerde voetas heb jij niet gezien...nog enig ander hier op dit forum.
De foto zegt mij niks met zekerheid over deze voetas

Het gaat mij nu dus NIET om Ivanhoe (vind het wel erg wat er gebeurd is hoor), maar wel om de mensen die op het forum zitten om advies te geven.
Daar wil ik dus wel een "waarschuwing" tegen doen.

Dit heb ik al vele malen gedaan Ingrid. Hoef je hier niet mee te komen, gaat deze discusie alweer niet over....

Overigens het is niet vanwege deze discussie hier dat ik gisteren gestopt ben op dat forum daar, maar het was soms "vechten tegen de bierkaai" en ik werd er vreselijk onzeker van. Een andere reden is dat kritiek op bepaalde zaken daar niet mag. Ik ga niet zitten "meepraten" met de rest; zo ben ik niet.

Nee hoor Ingrid....niet meepraten....Onzeker was je altijd al Ingrid en kritiek mag...maar dan moet i wel terecht zijn en niet gebasseerd op onzin verhalen....tot de volgende keer als je voor de zoveelste keer weggaat.

De vorige keer overigens toen hier een soortgelijke discussie was en ik ongeveer ook zo reageerde als hierboven kreeg ik mail van Frans en Ilona dat ze het niet terecht vonden dat ik ze op deze manier een schop na gaf.

Volkomen terecht

Nogmaals het is geen schop na, het is gewoon een feit met wat kritiek die ik OOK op jullie forum had gezet, maar wat me niet in dank werd afgenomen omdat het negatief stond op het forum ... ik bedoel maar.

Ik weet niet Ingrid hoe jij in elkaar zit...maar uhhhh...zie boven mijn commentaar....en daarnaast vind ik dit zeker na schoppen.
De kritiek waar jij over praat was over de cursus?....die waar jij nog steeds nooit heen bent geweest? Die waarover je dus helemaal geen oordeel over KAN hebben?....dag Ingrid....

Als jij het lef hebt om over een privemail van Frans of Ilona hier openbaar de inhoud te gaan schrijven heet dat in mijn ogen naschoppen
Ik heb al jou mailtjes nog....zal ik ze ook even op internet gooien of uhhh toch maar liever niet?

Groeten
Ingrid

Beslist geen groeten terug...en ik denk dat JIJ weet wat DAT betekend als het zover is dat IK geen groeten meer doe!
Klop nooit...maar dan ook NOOIT meer bij mij aan voor enige vorm van hulp Ingrid.

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 22:38

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 22:38

Nick, ik heb al een keer op de Tem-knop gedrukt, en volkomen terecht zie ik nu, zo op de persoon spelen is hier op bokt in ieder geval niet toegestaan.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 22:42

Arabesk schreef:
DIE HEB IK NEERGEZET een paar bladzijdes geleden mét filmpjes erbij dus wat wil je nog meer??????

Sorry had ik niet gezien; nu wel. Zie je dat de beenstand nu heel anders is bij een paard geheel dan van die enkele foto?
Dat is ook wat ik aldoor probeer aan te geven; van een foto kun je niet altijd alles zeggen; dus hoe kun je dan support en goede adviezen geven?

Ieder paard heeft voeten waarmee hij of zij uit de weg kan. En die voeten moet je respecteren; die moet je niet groter, kleiner, hoger of platter willen maken omdat het paard van de buren misschien wat mooiere voeten heeft dan de jouwe.

Maar toch nog klein beetje gemeen vraagje: waarom plaats je eigenlijk foto's waarvan je weet dat je een hoop commentaar zult krijgen? Of vond je die foto zelf nu echt zo mooi eruit zien die je in eerste instantie had neergezet?

Groeten
Ingrid

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 22:44

promptertje schreef:
Nick, ik heb al een keer op de Tem-knop gedrukt, en volkomen terecht zie ik nu, zo op de persoon spelen is hier op bokt in ieder geval niet toegestaan.

...en off-topic bovendien!

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 22:45

Sosha schreef:
NickAltena schreef:
[het is hier de vraag wie de fout gemaakt heeft en in mijn ogen is dit zeker niet bij de mensen die deze cursus geven maar bij de gene die de adviezen niet opgevolgt heeft.
[/quote]

Ik denk dat het toch inmiddels toch wel heel duidelijk is dat TS waarschuwt dat het volgen van dit soort cursussen, die dit soort trieste zaken in de hand werkt. Het grote verschil tussen een cursus en een gedegen opleiding met uitgebreide stage periodes, is o.a. het EXAMEN waar gecontroleerd wordt of de betreffende leerling na zijn opleiding ook daadwerkelijk kundig genoeg is om het betreffende vak uit te voeren.

Eerst enthousiast iets promoten (zie bijvoorbeeld website; "zo'n smidsopleiding gaat voor een groot deel over de ijzers" en dat soort onzin) en als het dan niet goed gaat bij een cursist, komt dat omdat de cursist zo dom is ????? Zou het niet eerlijker zijn richting de cursist als jullie dan eerst ff nagaan of het IQ en/of voorkennis wel toereikend is, anders is zo'n cursus toch alleen maar weggegooid geld. En het is nog al wat als ik de site zo bekijk.

Sorry hoor........... maar dit is erger dan gebakken lucht verkopen. Onwetende mensen met mooie praatjes een cursus aansmeren zodat ze hun paard de ellende in kunnen helpen.

Nog ff en er komt een schirftelijke thuiscursus DA voor mensen met "relatief gezonde paarden"......... ben benieuwd hoeveel mensen daar in zouden trappen..................

@ Arabesk; er zijn idd genoeg paarden te vinden die ook heel slecht op hun hoeven staan door verwaarlozing of onkunde. Maar dat doet niets af aan het feit dat de foto's die je plaatste, foto's zijn van hoe het vooral niet moet.

Ja hoor, nog eentje erbij...
Mag ik je er even op zijze dat de foto van Arabesk hier net geplaatst met die bokhoeven....het schitterende resultaat is van iemand die zo`n uitgebreide cursus van maanden of jaren met als afsluiting een IQ test en het afgeven van een diploma is? Ofwel...die door jou zou gedegen hoefsmidopleiding?

Dit is naar ik hoop toch niet wat men daar leert ofwel?....maar dan nu die hamvraag...

Wie is HIER nou schuldig aan dan?

Degene die dit veroorzaakt heeft of degene die hem de opleiding heeft gegeven afgesloten met....?

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 22:54

Ik heb alle reacties niet gelezen.
TS Wat tof dat je zo openlijk voor je gemaakte fout uitkomt!

Weet je wat ik wel vind?
Dat het ontzettend moeilijk is om aan een goede smid , zoals van Nassau, te komen!!
Ze zitten allemaal vol.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 22:55

Nick wil je je a.u.b. gewoon bij het onderwerp houden en niet zo laag en kinderachtig op de man gaan spelen ..
Maan mijn mening kan je iemand prima per PB vertellen dat ze niet meer voor hulp bij jou hoeft aan te komen

Eerlijk gezegd zoals je je gedaagt kan ik me voorstellen dat een willekeurig persoon van jou helemaal geen hulp wil.
Kom maar met feiten i.p.v. beledigingen en persoonlijke toespelingen daar hebben wij en de TS veel meer aan.