NickAltena schreef:Er zijn maar weinig mensen van PN of HN die hier durven of willen schrijven...laat ik dat eerst maar even zeggen.
Vele willen de discusie welles nietus niet eens aangaan...daar hebben ze la genoeg van.
Het gaat hier ook niet om de discusie of je het nu wel of niet eens bent met deze manier van bekappen....laat dat ook duidelijk zijn.
Het gaat hier om een dame die er wel voor was, maar door eigen fouten de zaak misging...en daar nu andere openbaar voor aan loopt te wijzen met daarnaast het bekappen af loopt te kraken.
Ik denk dat velen hier wel weten dat ik ook een forumlid ben op HN en dat ik altijd iemand van de kritische blik ben geweest, wat me op HN niet altijd in dank werd afgenomen; laten we wel wezen. Ook hier wil ik nog graag even wat uit de doeken doen, want ik vind een waarschuwing nl. WEL terecht en niet tegen het natuurlijk bekappen maar dan tegen die zgn. nazorg of kan mij het schelen hoe je het noemt.
Frans had het in zijn eerdere post hier over zijn "support forum"; ik neem aan dat hij daarmee het forum bedoeld waar ik opzat.
Onderstaande wil ik graag nog kwijt over de "hele kwestie" Esther voordat de boel hier "scheef" trekt:
in mijn ogen had de moderator van Paard en Hoefnatuurlijk nl. allang in moeten grijpen.En wel om de volgende reden:
Op het supportforum zat ook Esther van Ivanhoe ... niet met vragen maar met
adviezen notabene. Ik heb nog ruzie met haar gehad omdat ze vond dat IK er maar eens een expert bij moest halen. De hielen van mijn pony waren te hoog, de witte lijn was verbreed, enz. En Esther deed dat niet alleen op mijn vragen en reacties, maar van iedere nieuwkomer daar; ze gaf adviezen tot en met en iedereen liet dat toe !!!!!!
Ja dat klopt...dat mag ze ook op het gewone forum.
Geeft ze advies wat niet strookt met de geleerde stof....krijgt ze dit te horen van de andere aanwezige.... ook van hen die de cursus NIET gedaan hebben zoals jij....
DIT MAIL forum is echter alleen bedoeld voor mensen die de cursus gedaan hebben...die kunnen daar ook op reageren. JIJ kan daar dus niet reageren.
Maar zoals ik al eerder schreef....de antwoorden door Frans of Ilona worden daar per persoon gericht gegeven...er wordt daar niet zoals op het algemene forum in het algemeen gesproken....
En DAAR gaat het mij nu om, Frans en consorten. Dat kan ik niet anders dan gevaarlijk noemen, en nog gevaarlijker dat jullie dat toelieten, want die anderen gingen die adviezen misschien wel opvolgen. Ik voelde mij bijna verplicht op jullie forum te blijven voor de kritische blik op een en ander.
Ach ga toch heen Ingrid.....sorry hoor maar nu heb jij het bij mij echt verbruid....je begint nu zelf ook stevige onzin uit te kramen...
Hoevaak Ingrid...je zal er een poosje mee zoet zijn maar ga ze eens tellen....hoe vaak heb ik geen ruzie gehad met Marianne omdat ik een opmerking plaatste over dis wat JIJ nu aanhaalt en waarvan JIJ nu denkt dat je de goeierik bent? Ik zal je zo nog wat anders schrijven en denk daar dan maar eens heel goed over na dame!!
Wie...Ingrid....wordt er ook alweer op hoefnatuurlijk en paardnatuurlijk...want das een pot nat....uitgemaakt voor FORUMWAAKHOND????? Zegt dit genoeg Ingrid?
Ik heb Frans en Ilona persoonlijk nog gemaild over deze Esther of ze er niet wat aan konden doen, maar geen reactie meer op gehad.
Let goed op Ingrid.....dit is speciaal voor jou bedoeld...en dus niet voor Esther !!!!
Nee Ingrid....waarom zouden deze mensen op JOU mail moeten reageren dan?
JIJ bent niet eens op de cursus geweest en loopt ook iedereen advies te geven terwijl jij toch wel een heel half uur les hebt gehad van je hoefsmid die op een geheel andere wijze de hoeven bekapt!!! Gesnapt Ingrid??
En dan heb JIJ NU het lef om hier te gaan zeggen dat een cursist niet mag reageren??? Ga heen....duidelijker kan ik dit niet zeggen....
Omdat ik me zo ergerde aan haar en haar mallotige adviezen ben ik zelf met Esther gaan mailen en kwam toen een heel onzeker iemand tegen.
Hahahahaha...sorry hoor, net werd ik verschrikkelijk boos op je....nu moet ik weer om je lachen....als er op hoefnatuurlijk ook maar iemand onzeker is ben JIJ dat Ingrid....moet ik nu ook nog voorbeelden gaan noemen?
En ik heb haar toen als eerste op het forum in ieder geval (en prive) aangeraden er een expert bij te halen. Velen reageerden toen op het forum: jeetje had je dat nog niet gedaan dan? Dus hoezo is dat al tig-keer geadviseerd op het supportforum. Op een andere lijst kan ik niet over oordelen.
Doe dat dan ook niet?
Als eerste Ingrid???
Dit was al vele malen tegen haar gezegd hoor, begonnen bij de site, gevolgd door de cursus, beschreven in het boek...dag Ingrid....
Maar toen er iemand kwam was het kennelijk al ver genoeg hene met Ivanhoe.
Toen Esther er eindelijk iemand bij had gehaald....wisten we nog steeds niet wat er nu eigenlijk aan de hand is...zoals vermeld...die verkeerde voetas heb jij niet gezien...nog enig ander hier op dit forum.
De foto zegt mij niks met zekerheid over deze voetas
Het gaat mij nu dus NIET om Ivanhoe (vind het wel erg wat er gebeurd is hoor), maar wel om de mensen die op het forum zitten om advies te geven.
Daar wil ik dus wel een "waarschuwing" tegen doen.
Dit heb ik al vele malen gedaan Ingrid. Hoef je hier niet mee te komen, gaat deze discusie alweer niet over....
Overigens het is niet vanwege deze discussie hier dat ik gisteren gestopt ben op dat forum daar, maar het was soms "vechten tegen de bierkaai" en ik werd er vreselijk onzeker van. Een andere reden is dat kritiek op bepaalde zaken daar niet mag. Ik ga niet zitten "meepraten" met de rest; zo ben ik niet.
Nee hoor Ingrid....niet meepraten....Onzeker was je altijd al Ingrid en kritiek mag...maar dan moet i wel terecht zijn en niet gebasseerd op onzin verhalen....tot de volgende keer als je voor de zoveelste keer weggaat.
De vorige keer overigens toen hier een soortgelijke discussie was en ik ongeveer ook zo reageerde als hierboven kreeg ik mail van Frans en Ilona dat ze het niet terecht vonden dat ik ze op deze manier een schop na gaf.
Volkomen terecht
Nogmaals het is geen schop na, het is gewoon een feit met wat kritiek die ik OOK op jullie forum had gezet, maar wat me niet in dank werd afgenomen omdat het negatief stond op het forum ... ik bedoel maar.
Ik weet niet Ingrid hoe jij in elkaar zit...maar uhhhh...zie boven mijn commentaar....en daarnaast vind ik dit zeker na schoppen.
De kritiek waar jij over praat was over de cursus?....die waar jij nog steeds nooit heen bent geweest? Die waarover je dus helemaal geen oordeel over KAN hebben?....dag Ingrid....
Als jij het lef hebt om over een privemail van Frans of Ilona hier openbaar de inhoud te gaan schrijven heet dat in mijn ogen naschoppen
Ik heb al jou mailtjes nog....zal ik ze ook even op internet gooien of uhhh toch maar liever niet?
Groeten
Ingrid