Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:ik vind de NH bekappers soms een bteetje over komen als jehovagetuiges die alleen hun manier als de juiste zien
Riant schreef:Het lijkt of het bij jullie natuurlijk bekappen is en alle altenativen zijn slecht en dat is gewoon geen feit, dat is een mening waarvan Natuurlijk bekappers geloven dat het een feit is. Ik vind het een prima methode maar het gaat te ver om te zeggen dat het voor iedee paard beter zou zijn.
smurf schreef:Citaat:ik vind de NH bekappers soms een bteetje over komen als jehovagetuiges die alleen hun manier als de juiste zien
en dat vind ik van mensen die ijzers aanprijzen..... dagelijks moet ik het horen hoe goed het is om ijzers onder een paard te laten zetten en hoe goed het voor mijn paard zou zijn![]()
laat mij lekker alternatief aanklooien en laat mij natuurlijk bekappen.....
Citaat:IJzers zijn echt slecht hoor ! Ze verhinderen een goede doorbloeding !
Citaat:Het excuus 'mijn paard heeft zulke slechte hoeven en kan niet zonder ijzers' is een kip of ei probleem. Het paard heeft zulke slechte hoeven juist dóór de ijzers. Ik ga hier niet uitgebreid uiteenzetten waarom, ieder die geinteresseerd is pluist http://www.hoefnatuurlijk.nl maar door.
Citaat:Na een tijdje is jouw madam daar wel aan gewend!
Citaat:hoefijzers zorgen niet alleen voor schade binnenin de hoef, maar verbloemen het ook door de doorbloeding te verminderen. Als het paard al een drietje had en daar blijkbaar geen last van had, zal het met ijzers wel meer schade krijgen, maar zal je er ook minder van merken.
er zitten dus voordelen aan hoefijzers, dat is voor jou zelf, je paard heeft schade in de hoef, ijzer eronder en je merkt er niets meer van. Ondertussen gaat het proces wel door, maar merk je er niets van.
daarbij geeft een drietje geloof ik de hoeveel schade aan het straalbeentje aan, terwijl de pijn wordt veroorzaakt door druk op de zachte weefsels. Dit heeft wel weer met elkaar te maken.
Citaat:De meeste mensen die hun paarden laten beslaan doen dit omdat ze denken dat anders de hoeven teveel slijten door het lopen op asfalt ed en dit willen voorkomen met ijzers. Misschien handig dat deze mensen zich wat meer gaan verdiepen in hoe een hoef werkelijk in mekaar zit en hoe alles werkt
Citaat:Voor mij gaat de gezondheid van mijn knollie voor alles en geen paard van mij wat nog ijzers krijgt.
Frapant is toch wel dat de smeden degene zijn die ze aanraden, maar ja, het is dan ook hun broodwinning. Gelukkig dat er ook steeds meer zijn die juist hun klanten van de ijzers af helpen...
Citaat:
1. Voordelen van ijzers zijn het kunnen ondersteunen bij een peesblessure.
2. Het voorkomen van overmatige slijtage wegens het rijden op een harde ondergrond, als je paard daar niet aan is gewend
3. Het kunnen gebruiken van kalkoenen
4. Het ondersteunen van herstel bij bepaalde soorten beschadigingen aan de hoef
ben... Ik begrijp het namelijk gewoon niet...probeer echt objectief alle voor en nadelen op een rijtje te krijgen.......
) nienke07 schreef:GRAAG!
Maar dan met een lijst van wat volgens jou de VOORDELEN van ijzers zijn...
(en dan bedoel ik niet, "want mijn paard heeft altijd ijzers gehad en ik heb nooit problemen gehad!!!")
Citaat:1.Bij ijzers is zijn de trillingen 1000x zoveel als zonder ijzers...logisch gedacht zou je dan toch denken dat blote voeten...als heel veel betere schokdempers...
4. Ik had zo bedacht, dat de nagels van het ijzer.... die in de witte lijn geslagen worden.... toch ook een beschadiging aan de hoef veroorzaken...

Citaat:KORTOM.... Ik wordt van de hele discussie geen sikkepit wijzer.......
Ik blijf het denk ik maar gewoon doen zoals ik het tot nu toe doe...Is blijkbaar voor mijn paard het best, want geen problemen.....( )
pol013 schreef:
1. uhm maar zit die schokdempende hoef niet evengoed boven het ijzer???Citaat:
Ja, maar die hoef kan dan niet uitzetten, alleen het kleine stukje bij de hiel. Ook land een paard dan niet op de straal, wat zorgt voor een groot gedeelt van de schokdemping, omdat boven de straal materiaal zit dat de schok opvangt (en na 4 keer deze uitleg zijn er nog steeds mensen die denken dat een paard niet op de straal moet lopen,
en het vreemd vinden dat de hoef niet groeit
:S )
Groeten Alline
Riant schreef:En wanneer heb jij je studie diergeneeskunde ook alweer afgerond?
Voor jou infonmatie een pees is niet tot nouwelijks doorbloed, dus meer doorbloeding heeft bij peesblessures niet heel veel effect. Je wil de aanmaak van nieuw bindweefsel stimuleren, daar gaat het om bij de trilling die worde bedoeld.
Zelfs bij mensen worden peesblessures door een fysiotherapeut dmv trillingen of geluidsgolven behandeld.
Mijn pees in mijn kie was beschadigd en ik kreeg er ook zo'n apparaat op dat met trillingen en en daarna ultrasoon geluid de pees beter heeft maakt.