Topic voor de oudjes deel 2.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:35

Ik had ook een pittige plas in de paddock staan, nu zon dus ik kijk het nog even aan en anders gaat de pomp er in :)

Kvikur

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:32

Hier krijgt onze oude oma van 34 nu een schep pavo fiberbeet extra erbij en merk het meteen ze wordt weer iets voller. Ze krijgt dan op 1 dag 4 scheppen van 1 kilo(nog niet nat gemaakt nat is het veel zwaarder) subli seniores priores en 3 scheppen pavo fiberbeet.

Ze kan eigenlijk zo goed als geen hooi/gras eten omdat ze bijna geen kiezen meer heeft. Ze is wel heel vrolijk rent vaak nog mee met derest in de wei.
Afbeelding
Afbeelding
Hier is ze ook net geschoren dan vind ik de ribben heel erg mee vallen.
Afbeelding

DubbelFun

Re: Topic voor de oudjes deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:55

Oudjes zijn soms moeilijk op gewicht te houden. Al deed Missy het de laatste jaren best goed op de SP en de Grasmix van Hartog.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:57

Kvikur schreef:
Hier krijgt onze oude oma van 34 nu een schep pavo fiberbeet extra erbij en merk het meteen ze wordt weer iets voller. Ze krijgt dan op 1 dag 4 scheppen van 1 kilo(nog niet nat gemaakt nat is het veel zwaarder) subli seniores priores en 3 scheppen pavo fiberbeet.

Ze kan eigenlijk zo goed als geen hooi/gras eten omdat ze bijna geen kiezen meer heeft. Ze is wel heel vrolijk rent vaak nog mee met derest in de wei.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Hier is ze ook net geschoren dan vind ik de ribben heel erg mee vallen.
[ Afbeelding ]

Fijn dat ze weer wat bij komt.
Waarom de keuze om fiberbeet bij te geven ipv meer seniores priores te geven?
Uit interesse. Ik denk dat ik zelf naar 6 scheppen seniores was gegaan.

Mijn paard krijgt alleen maar seniores priores en naar mijn idee zit daar al alles in, maar leer graag bij.

Kvikur

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:44

Ze vindt zoveel seniores niet lekker en laat het dan staan. Ze vindt de fiberbeet heel lekker daarom mengen we dat erbij dan gaat alles op. Ze is ook niet mijn eigen paard maar staat bij mij op stal ik verzorg haar al 15 jaar, als het mijn eigen was had ik andere keuzes gemaakt kwa voer maar de eigenaar is niet om te praten zeg maar.. en wilt het liefst zo min mogelijk voeren en koopt ook eigenlijk geen andere dingen meer want dan is het antwoord ja dalijk is ze er over 2 maanden niet meer.. (zegt ze al 10 jaar :') )

Ze was ook niet te mager, maar ziet dan net de ribben. Met 1 schep erbij zie je d'r met de week weer wat bijkomen