Bedankt allemaal...
We zijn bij hem geweest. Goed dat we de operatie geprobeerd hebben, we zouden anders achteraf nog te veel vragen hebben.
Heb foto's gezien van de darm. Het is eigenlijk ongelooflijk dat Basiel nog zo "leefde". Er zaten twee keiharde grote verstoppingen. Alle olie en vocht waren voor de verstopping blijven zitten, niets kon er door. De darm aan de verstoppingen zag grijs-groen. Dat was niet meer goed gekomen.
Één bol materie hebben ze eruit gehaald, het was een mengsel van vezeltjes hooi, nog wat plantaardige dingen en een beetje zand. Maar een harde bal van pakweg 12cm doorsnede.
De verdoving was goed gegaan, hij was ook zachtjes gaan liggen. Fideel was ook een beetje verdoofd omdat die heel heftig reageerde. Dus het inslapen daarna was gewoon oké, hij heeft het niet geweten.
Nu ligt Basiel in de box, Fideel staat erbij. Voorlopig reageert hij er niet echt op, wilt vooral eten. We gaan hem goed in de gaten houden de komende dagen en weken. Ik ga hem proberen terug bij één van de paarden te zetten en dan kijken hoe en wat. In het slechtste geval weten we een opvangezeltje.
Maar eerst komen ze morgen nog naar huis. Kijken wat we vinden aan mogelijkheden voor crematie van Basieltje, Rendac doen we niet.
We zijn die mensen alleszins zo dankbaar, ze hebben het geprobeerd gewoon vanuit hun hart voor het diertje. Uiteindelijk waren ze zelfs met vier en als mijn vaste dierenarts had gekund, was zij er ook nog bijgeweest.
Ik ga m'n mannetje (of ja, manvrouwtje) missen.
Fotootje van hoe hij nu ligt in spoiler, er is niets akeligs aan, ze hebben hem mooi dichtgemaakt en gewassen.
Spoiler: