Juut schreef:Ik lees hier meerdere keren de opmerking 'je kiest voor een dier, dan niet zeuren als je moet betalen.'
Mijn pony had vorig jaar een abbonement op de dierenarts: niet leuk, ribben uit mn lijf, wel nodig, dus altijd zonder gezeur betaald.
Betekend echter niet dat ik achter onzin-behandelingen sta. Op mn werk (zorgboerderij) een schaap dat vanuit pensverzuring in septische shock is geraakt: da ging wel even de ab uit de auto halen. Bij doorvragen gaf hij haar mischien 1% kans. Bij vragen waarom hij wilde behandelen gaf de da aan te denken dat we onze clienten nog wel afscheid wilden laten nemen. Heb hem gevraagd een andere spuit uit de auto te halen. Ik heb de clienten opgevoed dat dood bij leven hoort, een dier laten creperen voor de clienten is een absolute no-go.
Door dergelijke situaties heb ik geleerd altijd door te vragen. Maar ook naar mijn dier als individu te kijken. Maakt mij niet altijd een makkelijke klant, maar maakt wel dat ik achter de gegeven behandeling sta.
`
Wij behandelen enkel als de we er op tijd bij zijn met pensverzuring. Anders is het gewoon ellende.
Wij hadden een geitje met pensverzuring (mensen voer geen brood aan geiten) en waren er vroeg bij. Kosten 133 euro, werd behandeld als koliek bij paarden met buscopan en niglumine en de geit heeft het gehaald. Pensverzuring is al wel even bezig eer septische shock ontstaat, was het niemand eerder opgevallen?
Dieren aanhouden zo dat mensen afscheid kunnen nemen, ben ik fervent tegen.