IBD, ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

roosxanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 03:00

rinka schreef:
roosxanna schreef:

Bedankt voor je verhaal.
De bioresonantie is mij ookal eens aangedragen maar omdat ik er niet in geloof heb ik het niet gedaan
Zal ernog eens over nadenken
En indd er is erg weinig info te vinden over ibd
Op Engelse sites wel wat meer

Ja klopt, op de Engelse sites is er wat meer over te vinden, maar toch ontbreekt er nog zoveel cruciale informatie voor mijn gevoel. Wat betreft de bioresonantie; heel begrijpelijk, ik zou het zelf ook niet snel hebben gedaan. Het is echt dat we al een halfjaar + 7000,- kliniekkosten verder waren en er nog niks was verbeterd, maar de dierenarts hem klinisch te goed vond om op te geven. Als de dierenarts mij had verteld dat het niet meer paardwaardig was, zou ik het nooit een kans hebben gegeven überhaupt. Maarja; hij was vrolijk en gaf zelf aan nog door te willen, dus besloot ik dan voor hem maar een andere weg in te slaan. Hoewel ik over natuurgeneeskunde niet snel denk "baadt het niet, dan schaadt het niet" had ik dat nu wel, omdat alle wel wetenschappelijk bewezen behandelingen, toch niet aansloegen. We hadden praktisch niks te verliezen. Overigens zijn wij er ook echt nog lang niet, dus ik vind het nog steeds extreem spannend hoe de situatie zich verder ontwikkeld. Echter is het begin er in ieder geval eindelijk en dat kon ik niet zeggen met de andere behandelmethoden bij hem. Ik denk alleen wel dat het ook ontzettend per paard en situatie verschilt. Je moet altijd je gevoel volgen en doen wat goed voelt.

roosxanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 03:27

Phonix schreef:
Roos is herken me echt in wat je schrijft.

Toen mijn merrie dit jaar naar de rusthuis/merriebergeleiding ging was ik op. Doodsmoe. Elke dag in en uit, drie jaar lang. Het management moest echt tot de punt gedaan worden anders werd ze ziek.

Toen ik een nieuwe paard kocht duurden het meer dan een maand dat ik niet dacht “zal ze koliek vandaag hebben”. Elke keer dat ik om de hoek kwam en haar niet meteen zag dacht ik oliebol, hier gaan we. Uiteindelijk heb ik zelf ook maagzweer van gekregen.. gelukkig is het voor mensen veel goedkoper om op te lossen. Haha

Dus ja, het is echt een slopende ziekte en niet voor mensen die makkelijk denken. Dat werkt niet.

Aaah :(( Ja je moet er echt bovenop zitten, want die ene scheut water meer of minder bij het eten kan al het verschil maken bij wijze van spreken. Dat in combinatie met de onzekerheid, fysieke stress, financiële stress (want mannn wat is dit duur) en onbegrip vanuit de omgeving ("achjoh ga gewoon een dagje niet, dat overleeft hij vast wel") maakt het zó pittig. Het is ook eng om uit te spreken dat je eigenlijk opgebrand bent, want als je dat erkend moet je het gaan voelen en als dat betekent dat je het niet meer kunt opbrengen, hebben ze gewoon geen kans meer. Vreselijk voor je dat het ook zo lang heeft geduurd voor je het vertrouwen terugwon met je nieuwe paardje. Hoe gaat alles nu? Heftig ook dat je zelf een maagzweer hebt gekregen :( Is dat nu wel verholpen en gaat het goed met jouw gezondheid? De grap is ook dat mensen dan zeggen dat je rustig aan moet doen en ook aan jezelf moet denken, maar die keuze héb je niet. Vorige week heb ik een epileptische aanval op werk gekregen door stress en slaaptekort (heb geen epilepsie) en toen accepteerde mijn werk het niet dat ik deze week zou werken. Ik moest rust nemen van ze. Tja, ga jij de rekeningen betalen? Allemaal leuk en aardig; het idee van rust nemen, maar het is niet alsof je het leven van je paard even kan pauzeren of zijn problemen kan vragen een weekje op vakantie te gaan. Los van dat je dus per definitie al geen rust kan nemen, is het daarnaast niet bepaald minder stressvol als je dan ook niet weet of je de rekeningen kan betalen die je maandelijks te wachten staan. Dus inderdaad, aan het eind van de rit geloof ik dat je helemaal bent opgebrand en ik heb diep respect voor jou en je inzet voor jouw paardje. 3 jaar lang. Echt een strijder. Ik hoop en gun je van harte dat het nu allemaal wat soepeler verloopt. Dit wens je echt niemand en geen enkel paard toe.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 08:46

roosxanna schreef:
Rizette schreef:
Wat een verhaal en zorgen. Nu heb je jouw paard ws als rijpaard gekocht en al die tijd nog niet kunnen rijden? Hoe oud is jouw paard? Heb je nog contact gehad met de vorige eigenaar wat ze daar voerden en hoe daar het (voer)management was?

Mijn paard is nu 16 jaar en heb ik gekocht als 15-jarige! Ik heb inderdaad erg weinig met hem gereden; op 1 hand te tellen, maar ik vind dit niet zo erg. Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik het helemaal niet jammer vind, maar toen ik hem kocht wist ik wel dat ik een maatje voor het leven wilde en dat rijden voor mij bijzaak was. Heb hem overigens wel helemaal gezond gekocht natuurlijk haha. Ik heb nog veel contact met de vorige eigenaar en heb in het begin ook sowieso haar hele management overgenomen. Ik ben van mening dat er iets is gebeurd op de eerste stal waar ik hem naartoe heb verhuisd, maar wat dat precies is zal ik nooit achterkomen ben ik bang. Denk dat er daarna een soort domino-effect is ontstaan. Het is het allerkutste voor hem en wat mij betreft; tja, oliebol happens. Heb er uiteindelijk zelf voor gekozen. En ook al hebben we veel pech gehad, mag ik echt van geluk spreken met zó een bijzonder paard. Ga met liefde voor en met hem door het vuur. Zolang hij dat ook nog wil <3

Kan het zijn dat het voerbeleid op de eerste stal niet goed was? Plus dat het paard lang bij 1 eigenaar is geweest misschien? Dan hebben ze vaak sowieso moeite met verhuizen en eten ze slechter dan moet je er bovenop zitten. Ik geloof ook niet in bioresonantie Ik vind het mooi dat jouw paard beter gaat daar gaat het om. Vwb de eigen maagzweer. Je weet dat je ook een maagzweer van een bacterie kunt krijgen? Maar daar ben je ws wel op getest?

roosxanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 02:33

Rizette schreef:
Kan het zijn dat het voerbeleid op de eerste stal niet goed was? Plus dat het paard lang bij 1 eigenaar is geweest misschien? Dan hebben ze vaak sowieso moeite met verhuizen en eten ze slechter dan moet je er bovenop zitten. Ik geloof ook niet in bioresonantie Ik vind het mooi dat jouw paard beter gaat daar gaat het om. Vwb de eigen maagzweer. Je weet dat je ook een maagzweer van een bacterie kunt krijgen? Maar daar ben je ws wel op getest?

Ja en nee. Het kan natuurlijk allemaal, maar ik heb er in het begin echt bovenop gezeten, omdat ik het zelf allemaal heel spannend vond (eerste eigen paard). Vandaar dat ik het complete management van de vorige eigenaar heb overgenomen en ik heb haar sowieso om veel advies gevraagd als ik iets niet wist of ergens over twijfelde. Tevens heeft hij nooit echt een afname in eetlust vertoond. Hij was elke dag opnieuw erruggg blij met zijn voer haha. Hij verhuisde naar mij in het weideseizoen en ik had niet het idee dat er te weinig gras oid was. Hij stond ook altijd gewoon lekker te eten.

Zelf geloofde ik dus ook niet in bioresonantie, maar bij hem kan ik gewoon niet om de resultaten heen. Het is geen toeval dat hij nu pas begint aan te komen en vooral niet dat zijn leverwaarden (voor het eerst) goed zijn sinds ik hiermee begonnen ben. De reden dat ik dit wilde delen is niet om mensen te overtuigen, uiteindelijk moet iedereen doen wat goed voelt, want dat is altijd de beste keuze. Ik wilde alleen gewoon graag mijn ervaring ermee delen, omdat ik zelf deze informatie erg miste toen ik moest kiezen welke weg ik wilde inslaan.

Wat betreft de maagzweer; ik denk dat je niet mij bedoelde, want ik reageerde op de persoon die op mij had gereageerd met haar verhaal. Zij heeft helaas een maagzweer opgelopen door alle stress. Ik heb dit zelf (gelukkig) niet meegemaakt.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 08:50

roosxanna schreef:
Rizette schreef:

Ja en nee. Het kan natuurlijk allemaal, maar ik heb er in het begin echt bovenop gezeten, omdat ik het zelf allemaal heel spannend vond (eerste eigen paard). Vandaar dat ik het complete management van de vorige eigenaar heb overgenomen en ik heb haar sowieso om veel advies gevraagd als ik iets niet wist of ergens over twijfelde. Tevens heeft hij nooit echt een afname in eetlust vertoond. Hij was elke dag opnieuw erruggg blij met zijn voer haha. Hij verhuisde naar mij in het weideseizoen en ik had niet het idee dat er te weinig gras oid was. Hij stond ook altijd gewoon lekker te eten.

Zelf geloofde ik dus ook niet in bioresonantie, maar bij hem kan ik gewoon niet om de resultaten heen. Het is geen toeval dat hij nu pas begint aan te komen en vooral niet dat zijn leverwaarden (voor het eerst) goed zijn sinds ik hiermee begonnen ben. De reden dat ik dit wilde delen is niet om mensen te overtuigen, uiteindelijk moet iedereen doen wat goed voelt, want dat is altijd de beste keuze. Ik wilde alleen gewoon graag mijn ervaring ermee delen, omdat ik zelf deze informatie erg miste toen ik moest kiezen welke weg ik wilde inslaan.

Wat betreft de maagzweer; ik denk dat je niet mij bedoelde, want ik reageerde op de persoon die op mij had gereageerd met haar verhaal. Zij heeft helaas een maagzweer opgelopen door alle stress. Ik heb dit zelf (gelukkig) niet meegemaakt.

Sorry voor de verwarring met de maagzweer.
Zelf denk ik dat het juiste voer en geen triggerend voer ook veel uit kan maken. Maar druppels uit een zoveelste verdunning of dergelijke dingen niet. Maar hoe dan ook gaat het er om dat jouw paard verbeterd. Heb je wat langer paarden dan kun je ook meer voor jezelf beslissen of je een bepaald onderzoek of behandeling van een dierenarts , wel of niet wil/zinvol vindt. Alhoewel je dan ook sterk in de schoenen moet staan tov een dierenarts. Je hebt ook wel een hele hoge rekening gehad.