Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Eretria schreef:En wat heeft dat te maken met dit topic? Ts wil graag delen hoe de weg met haar paardje verloopt. Wat heeft ze er in godsnaam dan aan dat die hengst wordt afgekraakt? En dat hier moet worden geuit met welk paard er wel en niet gefokt mag worden? Al zou ze 10 veulens van dit paard willen, is dat haar keuze en daar heeft een ander niks van te vinden. Ts wil niet fokken dus is die hele discussie ook niet relevant.
En we weten nu wel dat “een quarter er niet zo uit hoort te zien”. Heeft ts ook niks aan om te horen/lezen want ze kan niet veranderen hoe het paard zn botten in elkaar zitten. Ze kan enkel het dier laten aankomen en het meer spieren laten kweken. En een hoop liefde geven en mee genieten. Vind het ook typisch bokt om te lezen wat er allemaal mis zal zijn met het dier omdat die een deuk op zn kont heeft. Want dan zal dat wel pssm zijn of andere ellende. Jullie zijn geen van alle dierenarts en geen van alle hebben het paard met eigen ogen in de werkelijkheid gezien. Er heeft een arts naar gekeken en ze is er mee bezig, klaar. Daarnaast zijn er zat paarden die er ‘anders’ uitzien maar op de foto’s gewoon prima in orde zijn.
Ik vind het een leuk paardje en ben benieuwd hoe je weg met haar zal verlopen.
Popstra schreef:Maar stijl is persoonlijke smaak he.
Een reining paard moet willingly zijn en bij de meeste word het ,,stijl,, er nog altijd in gedwongen op een onprettige manier met als gevolg zeer geintimideerde paarden. Niet leuk om naar te kijken. Dan zie ik persoonlijk liever een paard als Gunner met plezier zn rondje doen. Oortjes naar voor.
LyonaHorse schreef:Barbet schreef:Heb je haar nog laten keuren door een veearts toen je haar kocht?
Loopt ze zuiver en had ze geen gebreken?
Ja ze is gekeurd voor ik haar kocht, en goedgekeurd. Wel een basis keuring. Ze loopt ook zuiver, alleen zijn haar hoeven erg lang nog en gevoelig, maar morgen komt de hoefsmid weer. Haar hoeven waren echt mega lang...
superpony schreef:Popstra schreef:Maar stijl is persoonlijke smaak he.
Een reining paard moet willingly zijn en bij de meeste word het ,,stijl,, er nog altijd in gedwongen op een onprettige manier met als gevolg zeer geintimideerde paarden. Niet leuk om naar te kijken. Dan zie ik persoonlijk liever een paard als Gunner met plezier zn rondje doen. Oortjes naar voor.
Het is wel heel lastig. Ik heb ook weleens paarden zien rondlopen met oortjes naar voren die alles wel doen, maar zo houterig dat ik het er bijna eng uit vind zien.
Als je gek bent op je paard en hij mist de bouw voor de (top) reining, kan je ook nog aan andere onderdelen denken.
betadine schreef:Hey TS. Weet niet of je het zag, maar vond dus wel de fokker van je merrie op FB. Of had je die al gevonden ?
Over dat fokwaardig vinden vind ik het eerlijk gezegd nog veel te vroeg om een oordeel te vellen. Voor hetzelfde geld heb je er straks een prima werkwillige merrie aan met een topkarakter die prima haar mannetje staat tussen andere quarters en volledig gezond is. Volgens mij is voor een gezond meewerkend recreatiepaard ook menig liefhebber en is het helemaal niet gezegd dat ze haar bouw doorgeeft. Sommigen hier zien echt een enorm afwijkende bouw. Ik zie dat niet zo. Ik zie een niet zo gunstige bouw, maar ook niet zo extreem afwijkend als sommigen hier wel vinden. In de beweegvideo's vind ik ze wel fijn en ruim genoeg bewegen ondanks dat ze gevoelig loopt. Daardoor alleen al vind ik dat ze best kwaliteiten heeft.
Ben heel benieuwd naar jullie verdere evolutie samen. Ik geloof echt dat het allemaal wel goed komt.
LyonaHorse schreef:Ik wil even aan de rem trekken. Jullie zijn nu een flinke discussie begonnen, die hier niet thuishoort. Dit is een topic waar jullie tips kunnen geven over hoe ik Mira kan helpen. Ik houd jullie op de hoogte en geef af en toe een update. Jullie zijn van harte welkom om adviezen te geven en je mening over de vooruitgang te geven. Maar laten we het graag bij Mira houden en wat haar kan helpen. Ik weet zelf niet zo veel als jullie van Quarters, daarom heb ik een topic geopend.
Deze discussie gaat niet meer over Mira, en voegt dus ook niks toe in dit topic. Ik stel voor dat jullie hier een apart topic voor openen, want het is wel een interessant onderwerp waar ik ook meer over wil weten. Maar het hoort niet in dit topic thuis. Dank jullie wel.