Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Iilssx schreef:kwii schreef:Jeetje dat komt op mij over op een erg kortzichtige dierenarts.. Zeker als hij termen als 'paardenfluisteraar'en 'kronkel in de kop' gebruikt. Nou wil ik best geloven dat sommige paarden een kronkel hebben, maar uit jouw hele verhaal lijkt me vreemd dat jouw pony dat opeens zou hebben. Denk dat ik voor een second opinion zou gaan. Heeft hij niet aangeboden om iets rustgevends toe te dienen aan je pony? Lijkt me voor de pony ook niet goed om hem maar elke dag zo uit zijn plaat te laten gaan tot het bloedonderzoek binnen is. (Weet niet hoe lang dat duurt?)
Nee hij zei eigenlijk dat ik hem gewoon moet laten rennen tot hij moe is. Waarop ik zei hij stopt nooit zelfs niet als hij erbij neervalt! Sorry wist echt niet wat ik met dit gesprek moest.. Hij gaat nu medisch gezien wel achteruit als het niet medisch was..
Iilssx schreef:Ik lees veel reacties over klinieken en de eventuele kosten die dat met zich meebrengt. Financieel is +- 1000 euro het uiterste. Deze klinieken zijn allemaal ook meer dan anderhalf uur/ 2 uur rijden. Zijn er ook opties in noord nederland?..
Iilssx schreef:ellepel schreef:schoonloo?
die vind ik weer fijn![]()
ieder heeft zo zijn eigen voorkeuren natuurlijk.
wat ik je nog wilde vragen.
wil je nog eens terug denken naar de eerste keer dat je pony zo rondrende.
weet je nog wat voor weer net was, scheen de zon, was het warm?
waren er nieuwe paarden op stal,andere dieren. was er iets bijzonders die dag.
Het begon eigenlijk (denk ik) een keer toen hij samen met een weidemaatje naar binnen gingen voor de nacht op stal. Toen was hij heel vrolijk en is hij uitgegleden halverwege. Hij had hierna geen problemen dat hij niet meer naar binnen durfde. Maar pas 3/4 weken erna is het rennen begonnen. Eerst alleen in het weiland ineens out of the blue en dit werd steeds heftiger.
Gillbo schreef:Ik zou het echt proberen deze pony een week ergens anders neer te zetten. Het kan ook een soort an gewoonte zijn om zo te sprinten in de bak. Op het filmpje zie ik nl wel een gestresste pony maar geen blinde paniek
pol013 schreef:Ach TS wat een nare situatie. Wat een stress voor jou en je paard.
Ik zou inderdaad op zoek gaan naar een dierenarts die wat breder kijkt. Een goede kliniek, iets holistisch of ergens waar ze samenwerken met een gedragsdeskundige. Ik zie bij dit probleem niet zo snel de kosten boven de 1000 euro oplopen. Die hoge kosten zitten hem vaak vooral in foto's, scans en MRI's doen. En dat lijkt mij hier iet meteen dag 1 aan de orde.
Maar ook je reeele budget moet iets zijn wat je op een fatsoenlijke kliniek moet kunnen bespreken. Dat er een eind aan je geldboom zit. Dat je daarbinnen iets wil kunnen betekenen voor je paard. Maar dat er daarna een andere oplossing moet gaan komen....
Earth schreef:Gillbo schreef:Ik zou het echt proberen deze pony een week ergens anders neer te zetten. Het kan ook een soort an gewoonte zijn om zo te sprinten in de bak. Op het filmpje zie ik nl wel een gestresste pony maar geen blinde paniek
Geen blinde paniek? Wat moet ie behalve dat ie niet door de omheining vliegt nog meer doen dan?