Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Eef_Bam schreef:Gefeliciteerd TS!
Ik heb in de jaren heel wat paarden gezien die ineens onverklaarbare bulten hadden, meestal binnen een paar dagen weer weg, eigenlijk altijd een eenmalige gebeurtenis. Wordt vaak op voer/insecten geschoven maar is niet aan te tonen. Ik ken er maar 1 die er echt lang last van had, oorzaak ook onbekend, maar ook dat was na een aantal maanden over. Dus als de bulten binnen een paar dagen weg zijn zou ik het wel aandurven.
anjali schreef:Als het paard niet te duur is zou ik hem voor bulten niet laten staan.Wat kan dat nou zijn,kan in een andere omgeving ook zo weer weg zijn.
superpony schreef:Tja, bulten........
Onze 4jr hengst zat ook opeens onder de bulten en de eerste keer kwam de veearts, spoot hem omdat hij er ook echt lamlendig van was.
daarna weer een keer en weer gespoten en leek het even weg. Kwam daarna snel terug. Heeft ab en prednison gehad, maar hielp niet afdoende.
Toen naar Steffi vd Laarse en die heeft acupunctuur gedaan en kruiden mee gegeven. Daarna was hij er compleet vanaf, maar duurde wel een tijdje.
Oorzaak is nooit gevonden en in 2017 is hij vanwege andere ernstige nek/hals problemen ingeslapen.
Maar wat is normaal? vd week hoopte ik dat het zou gaan regenen en deed de vliegendekens af. Later een hele plakkaat op mn ene ruin.
gewone bultjes hebben ze ook weleens en zo een plakkaat weet je dat het van de beestjes is.
Maar het is wel goed om even goed na te vragen hoe en wat. Wij hadden laatst voor het eerste de luizen vlieg en dat was voor 2 echt heftig.
De eikel rups hebben we ondanks de eiken geen last van gehad gelukkig, maar nu zie ik wel aardig wat wespen en die zie ik normaal ook vrijwel niet bij de paarden.
Hebben ze de bulten goed bekeken en gevoeld? Er zit echt veel verschil in.
Maar fijn dat ze positief waren over de rest.
superpony schreef:superpony schreef:Tja, bulten........
Onze 4jr hengst zat ook opeens onder de bulten en de eerste keer kwam de veearts, spoot hem omdat hij er ook echt lamlendig van was.
daarna weer een keer en weer gespoten en leek het even weg. Kwam daarna snel terug. Heeft ab en prednison gehad, maar hielp niet afdoende.
Toen naar Steffi vd Laarse en die heeft acupunctuur gedaan en kruiden mee gegeven. Daarna was hij er compleet vanaf, maar duurde wel een tijdje.
Oorzaak is nooit gevonden en in 2017 is hij vanwege andere ernstige nek/hals problemen ingeslapen.
Maar wat is normaal? vd week hoopte ik dat het zou gaan regenen en deed de vliegendekens af. Later een hele plakkaat op mn ene ruin.
gewone bultjes hebben ze ook weleens en zo een plakkaat weet je dat het van de beestjes is.
Maar het is wel goed om even goed na te vragen hoe en wat. Wij hadden laatst voor het eerste de luizen vlieg en dat was voor 2 echt heftig.
De eikel rups hebben we ondanks de eiken geen last van gehad gelukkig, maar nu zie ik wel aardig wat wespen en die zie ik normaal ook vrijwel niet bij de paarden.
Omdat mensen zo makkelijk denken over bulten quote ik mezelf nog maar even. Je hebt bulten en bulten. Van insecten en bulten die normaal zo weg zijn, had de veearts ook wel herkend neem ik aan.
Tessebes schreef:anjali schreef:Als het paard niet te duur is zou ik hem voor bulten niet laten staan.Wat kan dat nou zijn,kan in een andere omgeving ook zo weer weg zijn.
Zeker nooit een paard met allergie en/of huidproblemen gehad? Het kan echt gekmakend zijn.
superpony schreef:superpony schreef:Tja, bulten........
Omdat mensen zo makkelijk denken over bulten quote ik mezelf nog maar even. Je hebt bulten en bulten. Van insecten en bulten die normaal zo weg zijn, had de veearts ook wel herkend neem ik aan.
Boras schreef:Ja, precies dit.
Ik zit eerlijk gezegd met verbazing de reacties/diagnoses te lezen van bokkers die de bulten niet.eens hebben gezien maar het beter denken te weten dan de 4 aanwezige dierenartsen
leonie87 schreef:Momenteel kan je er echt geen zadel op leggen en als dat vaker terug komt kun je het paard dus niet gebruiken voor wat je wil, Sport.