Bestaat dit? Anti schraap/stamp schoenen/sokken paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 12:01

Nou eerlijk? Ik vind dat brutale nog wel meevallen..

Het komt erop neer dat je je dus van alles moet laten zeggen.. dat je boos, gefrustreerd bent (maar TS heeft al een aantal keer gezegd dat dat het niet is..., overigens staat het een post hierboven weer), dat je je paard mishandeld, dat je er niks voor over hebt etc etc.

Hoe beleefd moet je precies blijven als je dat allemaal naar je hoofd krijgt, totaal ongefundeerd?? Ik vind dat echt bijzonder.. :?

Wat ik begrepen heb is dat TS een hulpmiddel zoekt (nl zorgen dat ie heel blijft) tijdens het leerproces.

Wat soms gewoon lastig is is dat je niet allemaal dezelfde bronnen hebt.. als je altijd alleen met je paarden reist, heb je niet iemand erbij om te helpen, dus moet je ook iets kunnen terwijl je alleen bent. Ik snap best dat dat soms lastig is..
Als je op een kleine stal staat, of met een kleine kudde, is uit elkaar halen (wat op zich een hele goeie optie is) eigenlijk geen haalbare optie.. dus wat moet je dan?
Laatst bijgewerkt door Cer op 08-02-19 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 12:05

Cer schreef:
Nou eerlijk? Ik vind dat brutale nog wel meevallen..

Het komt erop neer dat je je dus van alles moet laten zeggen.. dat je boos, gefrustreerd bent (maar TS heeft al een aantal keer gezegd dat dat het niet is..., overigens staat het een post hierboven weer), dat je je paard mishandeld, dat je er niks voor over hebt etc etc.

Hoe beleefd moet je precies blijven als je dat allemaal naar je hoofd krijgt, totaal ongefundeerd?? Ik vind dat echt bijzonder.. :?

Daar heb je gelijk in maar er zijn ook een heleboel normale reacties van mensen die met haar mee proberen te denken, waar ts nu niet bepaald vriendelijk, of zoals zij het noemt, sarcastisch op reageert. En dat is niet nodig lijkt mij.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 12:07

Ja snap ik, maar als iemand al een aantal malen heeft gezegd, bijvoorbeeld, dat ze alleen reist, en je leest dan weer een goedbedoelde reactie 'vraag iemand erbij', dan snap ik wel dat je dan zegt 'nee dat kan niet, ik reis alleen!' ..
Laatst bijgewerkt door Cer op 08-02-19 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

JMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 12:07

Misschien is dit iets (Busse Hoefschoenen Safeties Pro S), hoefschoenen met losse pads?
Afbeelding
het lijkt op een klittenband bevestiging.
Je zou er er een ipv de bijgeleverde pads een stuk rubber onder kunnen knutselen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 12:15

Gillbo schreef:
Al je het topic had gelezen had je gelezen dat TS een lapmiddel zoekt en geen oplossing waar ze tijd in moet steken

Ik heb het topic inderdaad gelezen, maar dacht dat dit voor degenen die er wel trainingstijd in zouden willen steken misschien een handige aanvulling is. Wachten tot het fout gaat en dan wachten tot het vanzelf stopt voor je beloont is vaak een lastigere manier van clickertrainen dan het foute gedrag gewoon helemaal voor zijn.

Cer

Re: Bestaat dit? Anti schraap/stamp schoenen/sokken paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 12:18

clickeren moet je trouwens echt wel kunnen... als je het niet goed doet werkt t averechts.
Ik weet bijvoorbeeld dat ik er niet goed in ben, dus ik probeer t niet meer..

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 12:23

Cer schreef:
clickeren moet je trouwens echt wel kunnen... als je het niet goed doet werkt t averechts.
Ik weet bijvoorbeeld dat ik er niet goed in ben, dus ik probeer t niet meer..

Gelukkig leiden er meer wegen naar Rome dan enkel en alleen clickeren ;)

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 12:45

Ts; de tijd die je nu in dit topic hebt gestoken had je ook kunnen besteden aan het om de beurt met je paarden naar de bak reizen. Misschien dat er meer onnuttige dingen in je leven omgezet kunnen worden, zodat je je paarden niet meer samen hoeft mee te nemen? Even googlen op hoefschoenen had je waarschijnlijk meer opgeleverd en jou en anderen plus je paard bergen minder frustratie.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 13:00

Jij weet toch niet waar ts online is, of wel soms?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 13:05

Wat een draaaama allemaal.

Ik had een paard die vreselijk schraapte en de kettingen uit de muur trok. Inmiddels heb ik al ruim 8 jaar een paard wat perfect stil staat. Niet door grondwerk of geknuffel, maar door gewoon simpel en consequent op het juiste moment iets tegen de muur aan te gooien. Dat heeft niks met "borstels naar de kop gooien" te maken, maar is een eenvoudige manier om de aandacht even af te leiden van het ongewenste gedrag. Het hoeft echt niet moeilijker te zijn dan dat.
TS vraagt enkel om bescherming voor haar paard. Wat een mishandeling.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 14:16

Dan moet je wel bereid zijn er tijd in te steken en niet te pas en te onpas iets gooien.
En ts wil er juist geen tijd in steken

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 19:59

maria1990 schreef:
Ts; de tijd die je nu in dit topic hebt gestoken had je ook kunnen besteden aan het om de beurt met je paarden naar de bak reizen. Misschien dat er meer onnuttige dingen in je leven omgezet kunnen worden, zodat je je paarden niet meer samen hoeft mee te nemen? Even googlen op hoefschoenen had je waarschijnlijk meer opgeleverd en jou en anderen plus je paard bergen minder frustratie.

Betaal jij de brandstof dan?
Googlen heb ik natuurlijk allang gedaan.
Misschien ervaar jij frustratie, ik niet.

@Nies: precies. De hele link tussen mishandeling en een rubberen matje onder de voeten ontgaat mij ook compleet.

Ook begin ik mij af te vragen hoe fantastisch die boze bokkers dan hun paard houden, managen, rijden, voeren, enz. Want niet iedereen is de perfecte grondwerker dus als zulke mensen zoiets simpels als een rubberen matje weigeren, gaat dat bij de minder talentvolle grondwerkers onder ons natuurlijk nooit goed en dat ligt dan vast aan zogenaamde trauma's van het paard. Dikke kans dat daar sowieso een hele bak ellende te vinden is met maagzweren, luchtzuigen, hoefbevangenheid, kreupelheid door zelfbekappen, miscommunicatie tijdens het rijden, onkunde, te zware ruiters (wat ze zelf uiteraard niet vinden). Want laten we eerlijk wezen, mensen weten vaak vooral héél goed wat een ander verkeerd doet

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 20:11

Zegt wel wat he... Dat je kleine lettertjes moet gebruiken... Durf je niet hardop te zeggen...

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 20:14

Zo. Je laat je wel kennen nu hoor TS. Man man ik moet hier wel even om grinniken... :=

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 20:48

Nouja ik heb van sommige mensen wél goede tips gehad en de mensen die hier nu nog zitten ga ik geen goede tips van krijgen, enkel nog meer beledigingen. Dus ik zeg thx voor degenen die een goede tip hebben gegeven. En ik kijk nog wel of ik zin heb om te posten of het rubber matje werkte. Misschien wel niet

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 21:11

Ik ben anders heel benieuwd ts dus hoop wel dat je een update geeft!

Ook voor de andere mensen met dit probleem die dit misschien jaren later lezen

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 21:24

Amber_anne schreef:
Ik ben anders heel benieuwd ts dus hoop wel dat je een update geeft!

Ook voor de andere mensen met dit probleem die dit misschien jaren later lezen

Ja dat is zo. Toch maar even doen dan. Moet nog even antwoord afwachten van de rijvereniging voordat ik die mat daarheen sleep. Is nogal zwaar dus als ie daar ligt blijft ie daar

JoliekeDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 01:02

TS woon je toevallig in ZuidHolland. Zo ja stuur ik je een pbtje, zou perfect uitkomen en ik ben ervan overtuigd dat het snel de goede kant op zal gaan dan.

Edit. Noord holland zie ik.
Van de week kwam dit berichtje langs

Afbeelding
Was een prachtige kans geweest om gratis overtuigd te worden dat het probleem dieper ligt (gelukkig, dan is er tenminste iets op te lossen !)en dat je door (in jouw ogend bijna belachelijk) kleine dingen te belonen, echt snel grote stappen gaat maken.

Ik zou haar benaderen en een training inplannen. Las eerder dat je budget niet beperkt was mits het hielp, en ik ben er zeker van dat zij je kan helpen. Ik heb geen idee hoevaak je dan zou moeten afspreken of dat je er direct al zelf verder mee kan.
Het belangrijkste zal denk ik zijn, dat je haar theorie over de oorsprong van zijn gedrag (wat haar conclusie dan ook gaat zijn) begrijpt en herkent.

video, klik aan om te starten
Hier nog een filmpje die in grote lijnen met jouw situatie te vergelijken is. Een in jouw ogen een irreële angst, een auto is immers groter dan een scooter. En toch reageert dit paard er zo heftig op.
Niet omdat het zo'n jankebal is, sterker nog, juist het feit daft hij zo anders reageert en totaal geen jankebal lijkt te zijn, wijst erop daf er meer aan de hand is. Op dit filmpje is een leerling van Petra Vlasblom te zien, maar de aanpak is gelijk. Op 1 dag is het resultaat enorm, al zou dit vast en zeker nog regelmatig bevestigd moeten worden.

Het is ook absoluut geen koetsjie-koe, ik las je standpunt daarover. Juiste duidelijkheid maar zeker ook eerlijheid zijn belangrijk, en zij houd dat als geen ander in het oog

Heb haar meerdere keren van dichtbij bezig gezien, met allerlei soorten paarden en problemen, en bij allemaal was ze echt een uitkomst.

Facebook: Two Moons
https://www.facebook.com/2MOONSPetra-Vlasblom-484651584922954/
Laatst bijgewerkt door JoliekeDH op 09-02-19 01:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 01:37

JoliekeDH Noord holland

JoliekeDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 01:50

JoliekeDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 11:51

JoliekeDH schreef:
TS woon je toevallig in ZuidHolland. Zo ja stuur ik je een pbtje, zou perfect uitkomen en ik ben ervan overtuigd dat het snel de goede kant op zal gaan dan.

[ [url=m/GuZlmZ.png]Afbeelding[/url] ]
Was een prachtige kans geweest om gratis overtuigd te worden dat het probleem dieper ligt (gelukkig, dan is er tenminste iets op te lossen !)en dat je door (in jouw ogend bijna belachelijk) kleine dingen te belonen, echt snel grote stappen gaat maken.

Ik zou haar benaderen en een training inplannen. Las eerder dat je budget niet beperkt was mits het hielp, en ik ben er zeker van dat zij je kan helpen. Ik heb geen idee hoevaak je dan zou moeten afspreken of dat je er direct al zelf verder mee kan.
Het belangrijkste zal denk ik zijn, dat je haar theorie over de oorsprong van zijn gedrag (wat haar conclusie dan ook gaat zijn) begrijpt en herkent.

[ Video ]
Hier nog een filmpje die in grote lijnen met jouw situatie te vergelijken is. Een in jouw ogen een irreële angst, een auto is immers groter dan een scooter. En toch reageert dit paard er zo heftig op.
Niet omdat het zo'n jankebal is, sterker nog, juist het feit daft hij zo anders reageert en totaal geen jankebal lijkt te zijn, wijst erop daf er meer aan de hand is. Op dit filmpje is een leerling van Petra Vlasblom te zien, maar de aanpak is gelijk. Op 1 dag is het resultaat enorm, al zou dit vast en zeker nog regelmatig bevestigd moeten worden.

Het is ook absoluut geen koetsjie-koe, ik las je standpunt daarover. Juiste duidelijkheid maar zeker ook eerlijheid zijn belangrijk, en zij houd dat als geen ander in het oog

[ Video ]
Heb haar meerdere keren van dichtbij bezig gezien, met allerlei soorten paarden en problemen, en bij allemaal was ze echt een uitkomst.

O laat maar, ik lees nu dat je niet zulke hulp bij wilt halen

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 11:55

JoliekeDH schreef:
JoliekeDH schreef:

[ [url=m/GuZlmZ.png]Afbeelding[/url] ]

[ Video ]

[ Video ]

O laat maar, ik lees nu dat je niet zulke hulp bij wilt halen

Wel gaaf om te zien hoor! Mocht ik tegen iets aanlopen, ga ik daar zeker aan denken! :j

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 17:00

Ik kan alleen dat filmpje van de scooter zien en ik snap niet wat er zo geweldig bijzonder is aan deze aanpak? Is gewoon desensibiliseren door het vaker te oefenen. Zo doet iedereen dit toch? Hoef je geen trainer voor te zijn naar mijn idee. Desensibiliseren/laten wennen is precies wat ik ook van plan ben maar dan dus met maatregelen dat ie niet stuk gaat. Schiet mij maar lek

JoliekeDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 17:25

Dorine92 schreef:
Ik kan alleen dat filmpje van de scooter zien en ik snap niet wat er zo geweldig bijzonder is aan deze aanpak? Is gewoon desensibiliseren door het vaker te oefenen. Zo doet iedereen dit toch? Hoef je geen trainer voor te zijn naar mijn idee. Desensibiliseren/laten wennen is precies wat ik ook van plan ben maar dan dus met maatregelen dat ie niet stuk gaat. Schiet mij maar lek

Nou mooi toch, zit je helemaal op 1 lijn met haar.
Mocht je probleem dan toch niet zichzelf oplossen door het geluid weg te nemen, kan zij je helpen met het maken van een ander plan van aanpak en evt uitvoering.

Of je moet het probleem opgelost vinden als jijzelf er geen last van hebt: dan kan je hem geluidsstil en beperkt mobiel maken en ergens wegzetten waar jij hem niet ziet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 17:27

TS, Ik zie dat je uit Schagen komt, train je toevallig bij Bucephalus?
Dat is ook best een gehorige hal als je paard daar staat te schrapen.