Zapata schreef:Kort door de bocht word gezegd zelf houden of inslapen..
Maar waarom niet eerst kijken of er iemand is die haar wil en kan bieden wat ik niet kan?
Als ze bij mij zou kunnen blijven leven, zou ze dat toch ook bij een ander met juiste bedoelingen (en/of meer ervaring, aangezien k er net bekent mee ben) kunnen hebben?
Inslapen of slachten kan altijd nog..
De mensen die me kennen en/of 't verhaal van Zapata wat meegekregen hebben de afgelopen jaren zullen weten dat k niet zomaar een dier weg doe om er vanaf te zijn!
Dat is helaas koffiedik kijken... Het kán goed gaan, het kan beter gaan maar het kan ook slechter gaan. Verandering van management, een trailerrit, ander hooi...het kán allemaal van invloed zijn en dat kan positief of negatief zijn.
Na al mijn ervaring met PSSM in mijn omgeving weet ik wel zeker dat ik nooit bewust zou kiezen voor het houden van een PSSM paard. Hoe leuk en lief ik het dier ook vind, hoezeer het ook in mijn hart zou zitten. Als het dier niet van mij is (indien wel dan blijf ik ervoor zorgen tot het niet meer gaat, dan inslapen), zou ik het niet overnemen en de verantwoordelijkheid dragen. De emotionele en financiële invloeden zijn enorm. Het dier huisvesten waarbij de huidige eigenaar verantwoordelijk blijft vind ik nog een ander verhaal.