Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
mirgino schreef:ik ga volgen,vind het altijd erg interessant hoe een paard beter te maken als de DA het niet weet...
Oliiviia schreef:*als de eigenaar denkt dat de DA het niet weet
ikkedus schreef:Ben blij dat het beter gaat! Het filmpje toont echt wel vooruitgang.
Je uitleg hier laat zien dat je je er flink in hebt verdiept. Ik heb geen verstand van acupressuur.
Ik ga mee met het merendeel vd bokkers in het andere topic mbt de pijn die te zien was en de logica om dat toch te wijten aan hb.
Het is typisch bokt om er een “red de pony” topic van te maken. Ik spreek me daarover niet uit. Ik weet niet wie er gelijk heeft/ had. De insteek van een ieder was in ieder geval duidelijk: herstel en minder pijn voor Vos. Dus ben blij dat je op deze manier toch nog wil delen hoe het verder gaat.
Oliiviia schreef:mirgino schreef:ik ga volgen,vind het altijd erg interessant hoe een paard beter te maken als de DA het niet weet...
*als de eigenaar denkt dat de DA het niet weet
Ik vind het persoonlijk nog steeds onverantwoord, uit al jouw ideeën blijkt toch echt dat je voorbarige conclusies maakt die alles behalve kloppen (dat metacam - hoefbevangen verband houdt echt geen steek, ik kan niets vinden in literatuur dat dit kan staven)
Ik zal verder mijn mond wel houden, aangezien het waarschijnlijk toch verspilde tijd is
Maar toch al fijn om te zien dat de pony al 'iets' beter is, ik zal in stilte volgen (met de nodige ergernissen dat wel, maar dat doe ik mezelf aan natuurlijk)
mirgino schreef:ik ga volgen,vind het altijd erg interessant hoe een paard beter te maken als de DA het niet weet...
Koper schreef:ikkedus schreef:Ben blij dat het beter gaat! Het filmpje toont echt wel vooruitgang.
Je uitleg hier laat zien dat je je er flink in hebt verdiept. Ik heb geen verstand van acupressuur.
Ik ga mee met het merendeel vd bokkers in het andere topic mbt de pijn die te zien was en de logica om dat toch te wijten aan hb.
Het is typisch bokt om er een “red de pony” topic van te maken. Ik spreek me daarover niet uit. Ik weet niet wie er gelijk heeft/ had. De insteek van een ieder was in ieder geval duidelijk: herstel en minder pijn voor Vos. Dus ben blij dat je op deze manier toch nog wil delen hoe het verder gaat.
Yep. Red het paard, eventueel ten koste van de gevoelens van de eigenaar want die voelt zich nog niet ruk genoeg als het paard wat heeft![]()
Een paard wat hoefbevangen is gaat méér liggen. Vos juist minder (terwijl hij graag en regelmatig ligt normaal gesproken). Een hoefbevangen paard gaat niet onderstandig staan, zoals mijn paard af en toe, maar ontlast juist de voorkant van de hoeven.
Ik snap écht wel dat mensen als eerste denken aan hoefbevangenheid. Een jaar of 6 geleden had hij vergelijkbare symptomen, zij het gelukkig minder heftig. Toen dacht de omgeving inclusief ik ook dat hij bevangen was. Smid er bij en die lachte me nog net niet uitDat het vanuit de hals komt ben ik pas een paar maanden achter. Wat je op die andere filmpjes zag was dat hij de hals ontlastte. Niet de hoeven.