Huidontstekingen, wie herkent dit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Horseware

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 23:39

Ik vind het er nu best mooi en rustig uit zien eigenlijk. Apart van de zwelling. Wellicht toch door dat kleine plekje in de kootholte?

Sancerre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 23:41

Ik heb je pb gestuurd.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 23:56

Als de zwelling minder wordt na beweging, dan is het waarschijnlijk gewoon overmatig lymfevocht.

Snooty16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 20:25

Ik heb even naar de beenbeschermers gekeken en de plaats waar het vocht zich ophoopt. Ik denk toch dat het door de beenbeschermers komt in dit geval. Niet omdat ze niet ademen maar door het klitteband waardoor het geproduceerde lymfe vocht als het ware niet meer omhoog gepompt kan worden. Normaliter gebeurt dat door de buiging van het been. Dat wordt belemmerd omdat je paard misschien zijn been minder buigt of het klitteband dat verhindert. Dat je het eerder niet had kan komen door verschillende oorzaken. Misschien doe je de beschermers iets strakker of er is toch wat meer productie van lymfevocht. Vindt het nog niet zorgelijk hoor! plekjes zien er mooi rustig uit dus je bent op de goede weg.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 20:42

Voor wie het leuk vindt: ik ben bezig met het maken van een website over vasculitis. Hij is nog lang niet af maar onder het kopje “mijn verhaal” kunnen jullie al een heel stuk lezen over de weg die ik met mijn paard bewandeld heb en wat il allemaal geprobeerd heb. De site heet www.vasculitisbijpaarden.nl

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 08:13

Super interessante site! Hebben een hoop mensen wat aan denk ik!

Afbeelding

Afbeelding

Dit is het plekje in dr koot. Blijft dezelfde grootte en ze is er niet echt gevoelig op. Ik vind het nog steeds belachelijk dat zoiets stoms zo'n poot zou kunnen geven :(:)

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 09:05

Horseware schreef:
Voor wie het leuk vindt: ik ben bezig met het maken van een website over vasculitis. Hij is nog lang niet af maar onder het kopje “mijn verhaal” kunnen jullie al een heel stuk lezen over de weg die ik met mijn paard bewandeld heb en wat il allemaal geprobeerd heb. De site heet http://www.vasculitisbijpaarden.nl

Super fijn en handig dat je zo iets hebt gemaakt! Ik heb gelijk een bericht gestuurd via de site, want ik kwam al voordat ik dit bericht zag uit op die site

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 09:35

Heb jij ook een vasculitis paard LisaaSophie?

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:09

Tancreda4 schreef:
Heb jij ook een vasculitis paard LisaaSophie?

Gisteren heeft de dierenarts er naar gekeken en het is echt bijna zeker dat het idd vasculitis is. Daar was ik al bang voor...
Nu dus heel veel aan het lezen en bekijken wat we gaan doen... advies van dierenarts voor vandaag is hydrocotiderm en inpakken, wat vind jij hier van?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 10:16

Heb je ook foto's? Misschien stom, maar ik vind het wel interessant hoe het bij anderen eruit ziet en het genezingsproces hiervan.

Ik smeer al sinds oktober hydrocortiderm (met tussenposes, pijpbeen smeer ik nu al even niet meer, de kootholte ben ik vorige week mee begonnen). Geen idee of het echt werkt. Of het rustig is door de zalf, door het inpakken tegen UV licht, door de prednisolon of door de combinatie. Momenteel blijft het aardig stabiel met alleen een beschermer aan overdag (en nu dan zalf in de kootholte). Iig, de wondjes blijven stabiel. Been loopt weer meer op helaas.

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 12:32

Tancreda4 schreef:
Heb je ook foto's? Misschien stom, maar ik vind het wel interessant hoe het bij anderen eruit ziet en het genezingsproces hiervan.

Ik smeer al sinds oktober hydrocortiderm (met tussenposes, pijpbeen smeer ik nu al even niet meer, de kootholte ben ik vorige week mee begonnen). Geen idee of het echt werkt. Of het rustig is door de zalf, door het inpakken tegen UV licht, door de prednisolon of door de combinatie. Momenteel blijft het aardig stabiel met alleen een beschermer aan overdag (en nu dan zalf in de kootholte). Iig, de wondjes blijven stabiel. Been loopt weer meer op helaas.

Foto’s zijn erg onduidelijk, ik ga nog even nieuwe maken...

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 12:33

Tancreda4 schreef:

Foto’s zijn erg onduidelijk, ik ga nog even nieuwe maken...

Afbeelding

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 15:44

Mooi die site, en fijn, er is zo weinig over te vinden.

Ik smeer nu vanaf begin dec skin relief, het gaat er niet helemaal mee weg maar ik heb wel het idee dat het ietsje minder wordt steeds en dat hij er minder gevoelig op is sinds ik dat smeer.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 18:04

bij mijn paard gaat het nu beter ,heeft nog wel afgelopen maandag een AB spuit gehad omdat de kogel wat dik was en ik de komende dagen niet naar stal kan wegens oog operatie
stalgenootje stuurde net foto`s zij heeft hem gepoetst[ zijn been ]

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 18:17

Bedankt voor de leuke reacties op de site :) Ik ga mijn best doen om hem zsm te vullen.

Dat is flink verbeterd mirgino! Krijgt je paard nog prednison?

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 18:20

mirgino schreef:
bij mijn paard gaat het nu beter ,heeft nog wel afgelopen maandag een AB spuit gehad omdat de kogel wat dik was en ik de komende dagen niet naar stal kan wegens oog operatie
stalgenootje stuurde net foto`s zij heeft hem gepoetst[ zijn been ]

[ [url=m/a00Y6H.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VT73k2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ELqOZG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mw4jQY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw die beentjes zien er al rustiger uit! Hoe heb jij precies behandeld? :o

Zo zagen haar benen er trouwens vandaag uit

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 01:02

ik heb er weinig aan gedaan sinds hij pretnisolon kreeg
dat heeft hij 14 dgn gehad
zijn kogel werd weer dik en afgelopen maandag nog een AB spuit
en nu de korsten wegpoetsen en duimen dat het zo doorzet

ben ook 3x de zee ingeweest en hij staat 24/7 buiten dus loopt meer.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-18 21:13

Er zijn twee kleine plekjes bij in de koot. Minuscuul en niet op de foto reacties krijgen :Y) Gelukkig was het been wel wat geslonken na beweging. Heb sokken over kunnen nemen, kijken of dat wat is.

Afbeelding
Afbeelding

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:25

Tancreda4 schreef:
Er zijn twee kleine plekjes bij in de koot. Minuscuul en niet op de foto reacties krijgen :Y) Gelukkig was het been wel wat geslonken na beweging. Heb sokken over kunnen nemen, kijken of dat wat is.

[ [url=m/IQ5kCn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/V7msap.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo loopt die van mij er ook bij nu. Heb zelf hoge grijze kniekousen afgeknipt.

Benen zien er al echt goed uit zeg!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:55

Zakken die sokken niet af?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-18 22:14

Mogelijk wel. En opkruipen. Maar dat ga ik wel zien. Heb eventueel bandage bandjes of hoefschoenen om erbij te gebruiken.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 23:23

Opkruipen doen ze niet omdat ze rond de hoef gevormd zijn. Dit itt bijvoorbeeld tubigrip.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 10:59

Gisterenavond kwam ik op stal en die voet zag er hopeloos uit. Waarschijnlijk heeft de zon erop geschenen. Het been was super dik en de bovenste huidlaag kwam er volledig af, eronder was het vuurrood. Herkent iemand dit? Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 11:10

Lijkt haast een allergische reactie.
Ik kan dan inderdaad alleen zonlicht bedenken, alhoewel dat er nu niet heel veel is..
Niks anders gesmeerd of iets anders aan voer gekregen?
Ik denk dat voeding ook best veel kan doen.
Wel balen zeg!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 11:49

Ze kan nu met die drukking geen beenbeschermer om. Het ging naar omstandigheden redelijk, maar nu... Ik heb via mp een paar equilibrium chaps overgenomen, ik hoop ze uiterlijk dinsdag te krijgen.