dikke buik, wel ribben, en geen energie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Re: dikke buik, wel ribben, en geen energie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:01

Agossie, tja... Het is natuurlijk maar hoe iemand iets opvat natuurlijk. :)

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:05

Ah jeetje, dan ook nog de stal in de volle zon :=

Ik hoop van harte dat je wat aan deze tips hebt TS!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:08

Stamper schreef:
Agossie, tja... Het is natuurlijk maar hoe iemand iets opvat natuurlijk. :)

Inderdaad.
En een dikke smiley betekend ook niks meer tegenwoordig.

En nog eens erger arm dier.
Nog eens geen fatsoenlijke stal.
Ook dat kan van dat geld niet betaald worden.

Wat doet die eigenaar er dan allemaal mee?
Geen stal, geen wei, geen eten, geen wormkuur.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:11

bruintje123 schreef:
En nog eens erger arm dier.
Nog eens geen fatsoenlijke stal.
Ook dat kan van dat geld niet betaald worden.

Wat doet die eigenaar er dan allemaal mee?
Geen stal, geen wei, geen eten, geen wormkuur.

Dat vind ik nu eigenlijk ook wel, zoveel geld voor klaarblijkelijk niets deftigs voor het paard. Ts, als je niets kan verbeteren kan je er beter met stoppen. Op deze manier zoveel geld betalen werk je deze soort van mishandeling alleen meer in de hand.

Phoeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:26

Misschien dat ik nu wat raars zeg, maar met al deze slechte dingen bij elkaar opgeteld.. Zoals hierboven al werd gezegd geen goede stal, geen wei, geen eten en geen wormenkuur.. Is er geen inspectie of keuringsdienst ofzo die zulke stallen mag sluiten of het paard mag weghalen die kan worden ingelicht? In het nieuws zie je nu overal dat je honden niet in de auto mag achterlaten door de hitte maar dat is voor een paard in een stal met de volle zon erop toch niet anders? Bij ons op stal hebben we ook 2 stallen waar heel de dag de zon op staat en deze worden dus ook niet gebruikt met warm weer, het zijn dan net sauna's

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 17:25

Trui schreef:
elektrolyten is voor het zweet. der stal is in de volle zon en koelt niet af als de zon even weg is. droogwrijven en 10 min later is het weer alsof ze is afgespoten

TS, ik wil geen persoonlijke kritiek op jou uiten, maar lees dit zelf nog eens na en bedenk dan hoe dat paard zich moet voelen op een dag als vandaag... opgesloten, geen kant op kunnen en met deze temperaturen van meer dan 35 graden...

Oh hemel wat vreselijk!

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 17:28

Maar wat kunnen wij er aandoen? Dit bedoel ik niet als gemeen en dat ik niks om het paard geef maar gewoon als vraag

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 17:29

Willemina_L schreef:
Trui schreef:
elektrolyten is voor het zweet. der stal is in de volle zon en koelt niet af als de zon even weg is. droogwrijven en 10 min later is het weer alsof ze is afgespoten

TS, ik wil geen persoonlijke kritiek op jou uiten, maar lees dit zelf nog eens na en bedenk dan hoe dat paard zich moet voelen op een dag als vandaag... opgesloten, geen kant op kunnen en met deze temperaturen van meer dan 35 graden...

Oh hemel wat vreselijk!

mijn paard staat ook binnen....het is hier 39 graden.Hij kan naar buiten,onder de bomen...maar hij verkiest zijn stal.ook kan hij naar een afdak waar het iets koeler is,wil hij ook niet.Af en toe loopt hij een rondje weiland en gaat dan weer op stal.
Ik vraag mij af hoe blij een paard is in nederland met deze temperaturen in een weiland zonder schaduw en lekgestoken door de dazen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 17:30

Trui schreef:
Maar wat kunnen wij er aandoen? Dit bedoel ik niet als gemeen en dat ik niks om het paard geef maar gewoon als vraag

je kunt er niets aan doen...behalve het paard kopen en verhuizen.Reken eens uit wat een jaar leasegeld is.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 17:31

Stoppen met sponsoren van die eikel.
Op het moment dat het hem geld gaat kosten heeft hij geen paarden meer.
Nu verdient hij grof en lacht zich kapot.
En dat hou jij met vast nog wat meer mensen op stal in stand.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 17:31

Trui schreef:

Met dit weer kun je niet rijden gezien de slechte conditie van Utah. Dat kun je doen.
Laatst bijgewerkt door Individu op 22-06-17 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 17:31

Phoya schreef:
Trui schreef:

Met dit weer zou ik niet rijden. Dat kun je doen.

Is ook niet gebeurd :)

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 17:32

Trui schreef:
Is ook niet gebeurd :)

+:)+

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 17:34

Geerke, staat jouw paard dan ook na tien minuten helemaal drijfnat zoals het paard van TS? Er zijn nuances natuurlijk, heerlijk als het paard zelf kan kiezen, dat is de ideale situatie.

TS, ik begrijp je wel. Je wilt echt niet slechts voor het dier en vraagt om raad. Overleg met de stalhouder of ze ergens anders kan staan? Dit kan hij toch zelf ook nooit goedkeuren...

Je kan inderdaad verder ook alleen maar het dier kopen en er zelf voor gaan zorgen ergens anders.

Verder zou je je eens kunnen verdiepen in spelletjes met je paard, zodat je er toch heel veel plezier van hebt samen. Je mag altijd een PB sturen voor tips and tricks!
Laatst bijgewerkt door Willemina_L op 22-06-17 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 17:42

Jeetje, ik reageer niet vaak op topics maar schrik hier toch wel van hoor.

Meid, €450?! Ik betaal €165 per maand en woon in de omgeving van Rotterdam. Ik begrijp natuurlijk heel goed dat jullie niks direct kunnen veranderen, maar er kan toch op z'n minst wel even overlegd worden met de eigenaar betreffende de omstandigheden? Want heel zakelijk gezien: Wie betaalt er nou zo veel geld voor een 'kapot' dier?

Als ik jou was, zou ik gewoon eisen dat er verandering gaat komen voor dat geld, omdat voor jou de lol er ook af is. De eigenaar verdient goud aan je! ;)

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 17:47

450 per maand voor dit dier... Die eigenaar lacht zich vast kapot. :n

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 17:54

Ik denk overigens dat TS meer heeft aan daadwerkelijke tips dan een miljoen keer horen hoe erg het dier het heeft. Als ze zich hier niet van bewust was, had ze niks gepost. Er zijn er zat die dit als normaal beschouwen of het simpelweg niet willen zien. Dit zijn mijn tips aan jou, in acht nemend dat je weinig kunt veranderen:

1. Toch even een mestonderzoekje laten doen. Kost 20 euro ongeveer (ik doe het bij de dierenkliniek in Ridderkerk). Dan weet je of het wormen zijn en kan je daarmee wellicht naar de eigenaar? Daarnaast kost een wormkuur niet zo gek veel, dus dan zou je dat nog kunnen geven.
2. Ik zou ook een gesprekje aangaan met je moeder, en daarin je zorgen uiten over het paard in combinatie met het geld. Misschien zijn er wel meer mogelijkheden en komt zij ook met ideeën.
3. Misschien samen met je moeder een gesprekje voeren met de eigenaar, over de gezondheid van het paard i.c.m. de kosten? Misschien is zelfs het overkopen wel een optie.

Ik snap dat het moeilijk is gezien het feit je het paard maar tot september tot je beschikking hebt. Waarom is dit het geval?

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 17:55

Trui schreef:

Stoppen met dit soort taferelen sponsoren. Of het dier overkopen, maar dat lijkt een lastigere kwestie te zijn.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 18:00

ual_95 schreef:
Ik denk overigens dat TS meer heeft aan daadwerkelijke tips dan een miljoen keer horen hoe erg het dier het heeft. Als ze zich hier niet van bewust was, had ze niks gepost. Er zijn er zat die dit als normaal beschouwen of het simpelweg niet willen zien. Dit zijn mijn tips aan jou, in acht nemend dat je weinig kunt veranderen:

1. Toch even een mestonderzoekje laten doen. Kost 20 euro ongeveer (ik doe het bij de dierenkliniek in Ridderkerk). Dan weet je of het wormen zijn en kan je daarmee wellicht naar de eigenaar? Daarnaast kost een wormkuur niet zo gek veel, dus dan zou je dat nog kunnen geven.
2. Ik zou ook een gesprekje aangaan met je moeder, en daarin je zorgen uiten over het paard in combinatie met het geld. Misschien zijn er wel meer mogelijkheden en komt zij ook met ideeën.
3. Misschien samen met je moeder een gesprekje voeren met de eigenaar, over de gezondheid van het paard i.c.m. de kosten? Misschien is zelfs het overkopen wel een optie.

Ik snap dat het moeilijk is gezien het feit je het paard maar tot september tot je beschikking hebt. Waarom is dit het geval?

Nogmaals, tijdgebrek

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 18:13

Doe er dan iets anders aan, dit kan gewoon niet!!

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 18:16

Trui schreef:
ual_95 schreef:

Nogmaals, tijdgebrek

Waarom dan niet direct stoppen?

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 18:25

Je geeft iemand toch ook geen geld om zijn hond op te laten sluiten in een bench tot wanneer jij tijd hebt om hem er uit te halen? Dat is wel wat er nu met dit paard gebeurt. Dus inderdaad, je opties zijn

1) Je ogen sluiten en niks doen
2) Paard kopen/verhuizen
3) Stoppen met dit dier en daarmee deze paard onterende en verwaarlozende omstandigheden niet meer sponsoren

Phoeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 18:37

Ik krijg steeds meer twijfels bij dit topic/verhaal.. TS beweerd van alles, wil met dit topic vragen wat er met het paard is en wat ze er aan kan doen, maar doet vervolgens niks? Terwijl er naar mijn mening toch al meerdere goede tips zijn gegeven.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 18:42

Phoeboe schreef:
Ik krijg steeds meer twijfels bij dit topic/verhaal.. TS beweerd van alles, wil met dit topic vragen wat er met het paard is en wat ze er aan kan doen, maar doet vervolgens niks? Terwijl er naar mijn mening toch al meerdere goede tips zijn gegeven.

Dit dus.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 19:07

NinaCharlie schreef:
Je geeft iemand toch ook geen geld om zijn hond op te laten sluiten in een bench tot wanneer jij tijd hebt om hem er uit te halen? Dat is wel wat er nu met dit paard gebeurt. Dus inderdaad, je opties zijn

1) Je ogen sluiten en niks doen
2) Paard kopen/verhuizen
3) Stoppen met dit dier en daarmee deze paard onterende en verwaarlozende omstandigheden niet meer sponsoren

is het paard in kwestie er mee geholpen als ts stopt met het verzorgen?