Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Stamper schreef:Agossie, tja... Het is natuurlijk maar hoe iemand iets opvat natuurlijk.
bruintje123 schreef:En nog eens erger arm dier.
Nog eens geen fatsoenlijke stal.
Ook dat kan van dat geld niet betaald worden.
Wat doet die eigenaar er dan allemaal mee?
Geen stal, geen wei, geen eten, geen wormkuur.
Trui schreef:elektrolyten is voor het zweet. der stal is in de volle zon en koelt niet af als de zon even weg is. droogwrijven en 10 min later is het weer alsof ze is afgespoten
Willemina_L schreef:Trui schreef:elektrolyten is voor het zweet. der stal is in de volle zon en koelt niet af als de zon even weg is. droogwrijven en 10 min later is het weer alsof ze is afgespoten
TS, ik wil geen persoonlijke kritiek op jou uiten, maar lees dit zelf nog eens na en bedenk dan hoe dat paard zich moet voelen op een dag als vandaag... opgesloten, geen kant op kunnen en met deze temperaturen van meer dan 35 graden...
Oh hemel wat vreselijk!
ual_95 schreef:Ik denk overigens dat TS meer heeft aan daadwerkelijke tips dan een miljoen keer horen hoe erg het dier het heeft. Als ze zich hier niet van bewust was, had ze niks gepost. Er zijn er zat die dit als normaal beschouwen of het simpelweg niet willen zien. Dit zijn mijn tips aan jou, in acht nemend dat je weinig kunt veranderen:
1. Toch even een mestonderzoekje laten doen. Kost 20 euro ongeveer (ik doe het bij de dierenkliniek in Ridderkerk). Dan weet je of het wormen zijn en kan je daarmee wellicht naar de eigenaar? Daarnaast kost een wormkuur niet zo gek veel, dus dan zou je dat nog kunnen geven.
2. Ik zou ook een gesprekje aangaan met je moeder, en daarin je zorgen uiten over het paard in combinatie met het geld. Misschien zijn er wel meer mogelijkheden en komt zij ook met ideeën.
3. Misschien samen met je moeder een gesprekje voeren met de eigenaar, over de gezondheid van het paard i.c.m. de kosten? Misschien is zelfs het overkopen wel een optie.
Ik snap dat het moeilijk is gezien het feit je het paard maar tot september tot je beschikking hebt. Waarom is dit het geval?
Trui schreef:ual_95 schreef:Ik denk overigens dat TS meer heeft aan daadwerkelijke tips dan een miljoen keer horen hoe erg het dier het heeft. Als ze zich hier niet van bewust was, had ze niks gepost. Er zijn er zat die dit als normaal beschouwen of het simpelweg niet willen zien. Dit zijn mijn tips aan jou, in acht nemend dat je weinig kunt veranderen:
1. Toch even een mestonderzoekje laten doen. Kost 20 euro ongeveer (ik doe het bij de dierenkliniek in Ridderkerk). Dan weet je of het wormen zijn en kan je daarmee wellicht naar de eigenaar? Daarnaast kost een wormkuur niet zo gek veel, dus dan zou je dat nog kunnen geven.
2. Ik zou ook een gesprekje aangaan met je moeder, en daarin je zorgen uiten over het paard in combinatie met het geld. Misschien zijn er wel meer mogelijkheden en komt zij ook met ideeën.
3. Misschien samen met je moeder een gesprekje voeren met de eigenaar, over de gezondheid van het paard i.c.m. de kosten? Misschien is zelfs het overkopen wel een optie.
Ik snap dat het moeilijk is gezien het feit je het paard maar tot september tot je beschikking hebt. Waarom is dit het geval?
Nogmaals, tijdgebrek
NinaCharlie schreef:Je geeft iemand toch ook geen geld om zijn hond op te laten sluiten in een bench tot wanneer jij tijd hebt om hem er uit te halen? Dat is wel wat er nu met dit paard gebeurt. Dus inderdaad, je opties zijn
1) Je ogen sluiten en niks doen
2) Paard kopen/verhuizen
3) Stoppen met dit dier en daarmee deze paard onterende en verwaarlozende omstandigheden niet meer sponsoren