Stuk van sesambeentje gebroken.....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Celine_Famke

Re: Stuk van sesambeentje gebroken.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 23:51

Het moet allemaal even bezinken... Ik probeer morgen even te reageren..

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 23:59

Zoals meer mensen al hebben gezegd, equitom , man met zoveel verstand van paarden en probeert soms ook dingen wat andere dierenartsen niet durven. Ik mijn ogen een van de beste artsen van Europa.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 10:11

Celine_Famke schreef:

:(:)

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 10:31

Celine_Famke schreef:

:(:) Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 18:48

Gaat het een beetje TS? :(:)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:24

Celine, klinkt echt heftig, hoop dat het een beetje met je gaat, dikke :(:) van me hoor!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 14:27

Hoe gaat het met je Celine, je laatste berichtje gaf mij geen goed gevoel, in ieder geval sterkte...

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 14:33

Oké, even een update..

Ik moet eerlijk toegeven dat ik er flink doorheen zit. Al bijna 10 weken zijn we intensief bezig met het behandelen van Famke en al 10 weken weet ik diep vanbinnen dat het niet goed zit.
Op dit moment is er gewoonweg niets meer te doen voor haar. Echt niets. Heel veel mensen opperen nog andere klinieken/artsen etc. Maar hoe lief dat ook bedoeld is: Dat heeft geen zin meer.. Kon dat nog maar; dan zou ik het met beide handen aanpakken. Maar ik heb al met meerdere artsen/klinieken contact gehad en uiteindelijk komen ze op hetzelfde uit. Feit is dat het gewoon helemaal kapot is. Je kan er gewoon niets meer mee.. Als je de losse botfragmenten weg gaat halen beschadig je de pezen enorm (en die zijn nu ook al beschadigd omdat het fragment in haar pees zit). En als je die losse fragmenten weghaalt komt er weer meer druk op het stukje sesambeentje wat er nog zit, en die is ook enorm onstabiel en broos. Het is dan een kwestie van tijd voor die het helemaal begeeft en in duizend stukjes spat..
Het grote botfragment weer op zijn plek zetten is ook gewoonweg niet mogelijk om dezelfde reden: Ten eerste moeten dan de pezen beschadigd worden en ten tweede kan je het afgebroken stukje niet meer terugplaatsen omdat het allemaal broos en instabiel is..

Wat een hel, wat een nachtmerrie.. Ik had nog zo gehoopt dat we ergens nog een kans zouden hebben, maar diep vanbinnen wist ik bij de röntgenfoto 10 weken terug al écht foute boel was. Tranen lopen over mijn wangen nu ik dit typ.

Ik zocht steun in het zoeken naar een landje voor Famke, waar ze nog oud kon worden. Inslapen voelt gewoon zo onwijs naar bij zo een gezond paard... Alleen dat rot voetje... Pff.
Maar ik zie en ik merk dat ze pijn heeft. Constant. Maar ja: Hoeveel pijn? Met een beetje pijn kan je wel leven, toch? Echter heeft de veearts helaas mijn gedachten bevestigd. Ze heeft constant veel pijn. Alleen ze is ontzettend hard voor zichzelf. En dat maakt het misschien nog wel zieliger.. Ik merk het aan hoe ze staat, aan hoe weinig ze nog rolt en ligt en aan haar gedrag. Ze was nooit schrikkerig en nu schrikt ze super vaak en is ze ontzettend alert. Ze komt niet meer naar mij toe rennen op de wei, maar stapt alleen maar snel. Kleine dingen, maar bij elkaar toch een groot geheel..
Ik kon het eerst niet zien. Ik wilde het niet zien. Maar het begint steeds meer tot mij door te dringen. En ik weet dat ik niet egoïstisch moet zijn. Maar ik hou van haar. Met heel mijn hart. En de realiteit doet zoveel pijn. Dus dan probeer je dat te ontwijken en alleen de goede dingen te zien. Ik wil haar gewoon niet kwijt..

Conclusie is dus dat er eigenlijk gewoon geen keuze meer is. Ik moet voor haar kiezen. Ik moet haar beschermen. Juist omdat ik zoveel van haar hou. Maar wat valt dat tegen zeg, wat is dat moeilijk en oh zo pijnlijk...

De knoop doorhakken is nog het moeilijkst. Dan wordt het zo definitief. En dat is zo eng en doet zoveel pijn. Als ze er niet meer is ga ik echt in een diep, zwart gat vallen. Ineens geen Famke meer.... Geen paard meer... Niet meer naar stal... Ik weet niet hoe ik dat ga volhouden. Mijn ouders staan vierkant achter mij, wat ik ook doe. Dat voelt fijn, maar ik moet zelf de knoop doorhakken. Maar het voelt als een muur, een metershoge muur, waar ik overheen moet klimmen. Het vraagt zoveel van mij, mentaal gezien.. Famke is voor mij niet zomaar een paard... Ze is mijn maatje, mijn beste vriendin.. Ik heb zo een enorm goede klik met haar, we voelen elkaar zo goed aan. Eigenlijk is het feit dat dit allemaal zó verdomd moeilijk is, iets moois. Want het betekend dat wat we hebben gehad veel betekende. Maar dat verzacht de pijn helaas niet.

'Stiekem' ben ik ook al een beetje aan het rondkijken naar een nieuw paardje. Zodat ik minder diep in het zwarte gat val straks en afleiding heb, en een nieuw maatje.. Al wordt het nooit een Famke..
Ik heb contact met de eigenaar van de dochter van Famke en met de fokkers van Famke. Daar kan ik misschien een nieuw paard vandaan halen. Dan heeft dat tenminste nog een connectie met Famke, en dat voelt goed voor mij. Want ik voel mij zo schuldig tegenover haar, dat ik op zoek ben naar een ander paardje voor straks.

Dus om terug te komen op de vragen hoe het met mij gaat: Niet zo goed. Het is een vreselijke achtbaan waarin ik terecht ben gekomen. En de verschillende meningen en gedachten van mensen maken het alleen maar moeilijker. Dan ga je weer aan jezelf twijfelen, terwijl je diep vanbinnen bijna de beslissing al had genomen.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 14:35

Dikke knuffel TS, ik heb vreselijk met je te doen

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 14:40

Tranen in mijn ogen. Wederom een dikke knuffel voor jou TS. En onthoud 1 ding: de laatste 10 weken heb je met zoveel liefde gehandeld. Jouw paard staat al weken op 1. En dat siert je. Jij weet nu wat de beste keuze is, ookal is dat de moeilijkste stap. Maar jouw liefde voor Famke is sterker dan de wil haar met pijn te laten staan op een weitje. Y;( <3

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 14:42

Vreselijk Celine.. :(:) Het is een verschrikkelijke situatie. Heel erg veel sterkte!! Ik denk dat je de juiste keuze voor je meisje gaat maken. Het is duidelijk dat je je paard alles gunt, en ik snap dat dit een hele grote definitieve stap is. Sterkte! Y;(

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 14:42

Veel sterkte ts :(

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 14:46

Heel veel sterkte.. ik heb helaas voor dezelfde keuze gestaan met mijn toen 6 jarige merrie, een halfjaar bezig geweest met een peesblessure en een paard dat zichtbaar pijn had en ongelukkig werd, er was maar 1 keuze, het was niet eens een keuze meer. Dus ik weet hoe het is om in jouw schoenen te staan en dat is vreselijk zwaar ;(

Je hebt gedaan wat je kon.. :(:)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 14:49

Weet je TS, je geeft nu duidelijk aan dat je het ook ziet dat ze pijn heeft en dat je gevoel zegt dat je haar niet meer op een landje moet zetten. Daarvoor twijfelde je nog heel erg. Dus nu moet je je niet meer laten beinvloeden door meningen van anderen want jouw gevoel heeft duidelijk gesproken. Nu is het alleen nog de knoop doorhakken in de zin van wanneer en hoe. Neem je tijd maar wacht er ook niet te lang mee, het wordt alleen maar moeilijker alles.
Heel heel veel sterkte de komende tijd...

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 15:11

TS heel veel sterkte de komende tijd. En neem vooral de tijd om te rouwen. Weet uit ervaring hoe jij je nu voelt. Heb ongeveer 8 jaar geleden dezelfde beslissing moeten nemen voor mijn toenmalige merrie. Die toen nog maar 5 jaar oud was. Maar ook nooit meer pijnvrij zou leven. Heeft bij mij toen wel een half jaar geduurd voordat ik het plezier weer terug had in het rijden van haar grote zus.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 15:24

Heel veel sterkte met je besluit!
Je zegt het zelf al dat je in veel kleine dingen tochkunt merken dat Famke heel hard is voorzichzelf.
Jij gaat haar daar voor "beschermen".
Maar man wat zal deze beslissing je zwaar vallen.
Nogmaals sterkte.

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 15:43

Heel veel sterkte ts

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 15:49

Wat een verschrikkelijke beslissing om te moeten nemen, heel erg zwaar. Maar als je de beslissing eenmaal genomen hebt en je mooie Famke de pijn voorbij is dan valt er ook een heel gewicht van je schouders, een soort van opluchting, rust.
Nooit meer naar stal te hoeven met dat knagende stemmetje in je achterhoofd: hoe gaat het vandaag, hoeveel pijn, lijdt ze niet?

Het missen, het gevoel van oneerlijk want nog zo jong blijft, maar wat je mist is het gezonde vrolijke paard, de mooie momenten samen, niet het paard met pijn die je nu hebt. Hartverscheurend, maar dat slijt, een beetje.

Sterkte!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 16:14

Vreselijke beslissing maar je hebt haar de laatste 10 weken nog met zoveel met liefde verzorgd, ik kan het echt niet bevatten vindt het zo erg voor je.

Ik wil je veel sterkte wensen

Y;(

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 16:23

Ohh Celine, wat heb ik het met je te doen. Een paar maanden geleden troostte je mij, en nu moet ik jou troosten. Wat hard, oneerlijk, gewoon ontzettend k*t...

Een zin wat al maanden door mijn hoofd gaat sinds ik de keus voor Namke heb moeten maken is; houden van, is ook loslaten. JA, het doet pijn, en het kan even duren voordat je het beseft. (Bij mij is het namelijk nu :(). Vergeten zal je nooit, en slijten doet lang, maar dat doet je wel beseffen hoeveel dat paard voor jou heeft betekent en dat is iets heels mooi's! Koester je herinneringen, koester je foto's. Doe rustig aan met het zoeken naar een nieuw paard, en spring niet meteen in het diepe. Geef jezelf de tijd en rust om het te verwerken, want zo gaat het bij mij ook. Het is ook oneerlijk voor je volgende paard als je het paardje niet alles kan geven omdat je gedachte nog bij Famke ligt. Er komt vanzelf iets op je pad.

Ik zou lekker de tijd nemen met Fammie en elke dag en tijd pakken die je maar hebt. Mocht je de keus hebben gemaakt wanneer? Ik zou de fotograaf boeken die je altijd al had willen hebben en de mooiste foto's laten maken! Sowieso overal foto's van maken, dat is raar, maar geloof me, daar hecht je achteraf veel waarde aan! (Je hebt die van mij ook gezien).

Ik ben er voor je, ik sta voor je klaar als je wilt praten en het van je af wilt typen. Ik weet hoe je je voelt of gaat voelen. <3 |(

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 16:37

Heel veel sterkte met het moeilijke moment wat gaat komen. Jullie band is en blijft bijzonder, voor altijd.
Voel je niet schuldig over al kijken naar andere paardjes, als het goed voelt, dan is dat zo en is jouw manier om ermee om te gaan. Maar geef jezelf idd ook de tijd om te verwerken en te rouwen straks.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 16:42

Diep in je hart wist je het al weken maar inderdaad, zo duidelijk weten dat het einde verhaal is, dat hakt er in. Famke's been is op, en bij een paard is een kapot been vaak over en uit. Het schrikken is herkenbaar, ze moet nu op alles voorbereid zijn want vluchten kan niet meer dus zal ze continue in opperste staat van waakzaamheid zijn. Je weet dat er maar één ding is wat je nog kunt doen, veel pijnstilling, een weekend genieten, foto's maken en dan afscheid nemen, heel veel sterkte, je bent een fantastische baas voor haar.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 17:10

Lieve Céline. Voel je niet schuldig, op welke manier dan ook. Famke kon zich geen betere vriendin kiezen: 1 die zielsveel van haar houdt en voor haar kiest. Heel veel sterkte de komende tijd :(:)

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 17:12

Ik vind dit zo erg voor je en ik kan me je verdriet zo goed maar tegelijkertijd zo moeilijk voorstellen. Het is ontzettend dapper dat je de juiste beslissing voor haal wil maken en dat je erkend dat ze pijn heeft. Je bent niet egoïstisch als je haar laat gaan. Maar het is zo, zo moeilijk.

Ik wens je alle sterkte en alle wijsheid van de wereld toe. :(:) ;(

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 17:32

Heel veel sterkte!! Echt geen fijne beslissing