Wat kunnen ze gelukkig al veel.. die wonden waren erg diep en ongelukkig. Ik duim op het beste!
VanHuisUit
Geplaatst: 21-06-17 16:00
Ben ook benieuwd hoe het met je paard is. De laatste foto's zagen er hoopvol uit. Hoop dat het herstel zich heeft voortgezet.
SandravdB
Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-17 17:05
Hij voelt zich prima, als goed is nog iets meer dan een maand voordat hij weer naar buiten mag, wond ziet er netjes uit in elk geval, blijft mooi schoon
Laatst bijgewerkt door SandravdB op 21-06-17 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Heftig voor jou en het paard. Ongelooflijk hoe moeder natuur wonden herstelt. Gaan ze daar waar hij staat ook met hem wandelen, of mag dat nog niet. Of staat hij nog op boxrust?
SandravdB
Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-17 07:03
Hij mocht zodra hij uit de kliniek kwam dagelijks al een paar keer wandelen, gisteren is de fysiotherapeut bij hem geweest voor behandeling, hij heeft ook wat spierschade opgelopen en over maandje ofzo laten we hem weer behandelen. Zou nog ongeveer week of vijf duren voordat hij weer naar buiten mag
Denk dat hij blij zal zijn wanneer hij weer een beetje aan de slag mag. In ieder geval zijn benen strekken
Brenkeulen
Geplaatst: 05-07-17 08:24
Topic viel me op omdat ik het zelf ook heb meegemaakt. Heel veel sterkte en hopelijk houdt hij er behalve lichamelijk ook geestelijk niet te veel aan over. Het is toch een behoorlijk heftige ervaring al met al voor je paard. Sterkte
Hij is voldoende hersteld om buiten te mogen sinds deze week, grote wond is nog niet helemaal gesloten maar de spierlagen zijn voldoende dicht, is echt de huidlaag en laagje eronder nog wat aan moet groeien, andere wonden zijn volledig dicht enkel een wond aan binnenzijde rechterbeen net langs koker heeft een harde plek van bindweefsel gevormd. Is de vraag of dat nog soepeler wordt en of hij hier last van heeft.
Je zou tzt aan lazertherapie kunnen denken voor de bindweefselplekken.
Het lastige is dat hij een hele poos niet heeft mogen bewegen natuurlijk. Met beweging heb je misschien kans dat de harde bindweefsellaag wat afneemt of soepeler wordt.
Hij heeft dagelijks meerdere keren mogen stappen en heeft behandeling van fysio gehad en krijgt nog een paar behandelingen bij de fysio voor de zekerheid.
Wond is nog steeds niet helemaal dicht, laatste stuk duurt lang, is wel weer rustig in training, drie maanden terug al akkoord gekregen van dierenarts om erop te gaan zitten maar degene die hem traint heeft nog lekker rustig aan gedaan en heeft er van de week voor het eerst vijf minuten op gestapt, heeft totaal nergens last van. Ziet er enkel nog wat raar uit die plek omdat het nog niet volledig gesloten is.
Wat fijn om te horen dat het de goede kant op gaat ! Heel vervelend dat het zo lang duurt, maar wat een geluk heeft dit paard. Je hebt hem meteen laten opereren en hij is er nog voor jouw en je zoon. En alle andere die dol op hem zijn. Ik hoop dat jullie over een poosje weer heerlijk kunnen genieten