Lijkt me ook verdomd moeilijk hoor, de juiste keuzes maken. Kon je maar van tevoren weten wat het beste is.... Zou niet graag in je schoenen staan wat dat betreft.

Zeker als je ook nog nabij de grote stad zit, waar weidegang heel lastig te vinden is. En je ook nog afhankelijk bent van hoe stalgenoten het willen.
En wat is nou het beste? Dat is ook zo vaag. Voor zover ik kan nagaan weet men intussen redelijk wat over hoe mensen en honden in contact komen met stofmijten (bronnen in huis), maar is naar paarden nog niet zoveel onderzoek gedaan. Dat maakt het ook lastig. De artikelen die ik zag, in het Engels, noemen stro, hooi, stof in de stal en dekens. En op graanproducten kunnen weer voermijten zitten en daar kunnen ze ook allergisch voor zijn, schrijven ze. Maar hoe zit het dan met vlas, luzerne, borstels, zaagsel? Daar schrijven ze niks over.
Ben benieuwd wat er uit de andere testen komt. Want als hij ook nog allergisch blijkt te zijn voor andere dingen, dan lijkt het me erg lastig worden. Want wat doe je met een paard dat wegens stofmijtallergie naar buiten moet, maar dat door een pollenallergie, zonneallergie of zomereczeem niet naar buiten kan? Maar gelukkig is daar nog geen sprake van. Hij ging van de zomer en in het najaar wel goed, schreef je. Stond hij toen buiten? Want dat is natuurlijk een erg gunstig teken, voor zover je van gunstig kunt spreken.
Sterkte met keuzes maken. Hopelijk wordt het vanaf nu alleen maar duidelijker wat je paard nodig heeft. Maar of het daarmee ook makkelijker wordt....