Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 20:22

Lastige vraag. [***] zet zijn buik wel uit tijdens het eerste aansingelen, maar maakt daarna geen probleem van het verder nasingelen. Bij hem blijft de singel extreem goed op zijn plek liggen en ik heb hem echt een singelbreedte achter de normale singelplek liggen. Dat is vooral om te voorkomen dat het zadel naar voren schuift, maar daardoor hebben zijn voorbenen/oksels ook erg veel bewegingsruimte dus dat zou de kans op stuklopen kunnen verkleinen. Maar of dat bij jullie ook werkt weet je helaas alleen door uit te testen...
Liggen de gespen van je singel wel hoog genoeg? Als die in het pad van de oksel liggen dan kan dat ook voor problemen zorgen.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 20:39

Ik heb de Fedimax Ceramic Energy Fleece deken besteld voor mijn merrie. Toch nog wat goedkoper dan Back on Track, nu even afwachten of het werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 20:56

Ik ben ook wel benieuwd naar concurrenten van BOT en hun werking. Bij BOT kun je bijvoorbeeld voor paarden alleen kiezen tussen een ongevoerde regendeken en een 300 grams buitendeken. Ik mailde dus een verkoper met de vraag welke BOT deken je dan moet kiezen voor een paard dat al wel een dikke wintervacht heeft, maar die je bijvoorbeeld 's nachts buiten een dek op wilt doen omdat hij niet uit zichzelf de schuilstal opzoekt en wel veel energie verbrandt met warmhouden. Het advies: een 100 grams buitendeken.
Ja, maar die was er dus niet. :+

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 20:59

Ik heb de stalbeschermers van back on track als het paard weer dikke benen had. Hielp fantastisch. Nu al een tijd niet hoeven gebruiken.

flappie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 21:03

Xyzutu2 bedankt voor je reactie. Goed te horen dat de singel niet naar voren schuift en ruimte vrij laat in de oksel.

Mijn huidige singel is lang genoeg zodat de gespen niet in de oksels komt.

Het zal indd een kwestie zijn van uittesten. Maar is toch fijn om eerst wat ervaringen van andere te horen ;)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 09:00

Ik twijfel over de singel of ik de 55cmneem. Vanwege de uitstekende stukken ben ik bang dat die dan niet zou passen.

Zo jammer dat er vaak goede dingen alleen onderhand in paard formaat is. Net of een pony minder is..

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 13:00

Ik heb zonet de colltrui besteld, ik ben erg benieuwd want mijn nek en rug spieren staan echt continu onder spanning met veel hoofdpijn als gevolg.. ik hoop dat ik de maat goed heb gegokt, weet iemand hoe deze vallen? :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 13:03

Farjen schreef:
Ik heb zonet de colltrui besteld, ik ben erg benieuwd want mijn nek en rug spieren staan echt continu onder spanning met veel hoofdpijn als gevolg.. ik hoop dat ik de maat goed heb gegokt, weet iemand hoe deze vallen? :)

Ik zit dus net over hetzelfde te denken, wil ook graag de coltrui of iets voor mijn nek/rug qua BoT kleding, maar hoe vallen de maten??

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 13:04

plutolover schreef:
Ik twijfel over de singel of ik de 55cmneem. Vanwege de uitstekende stukken ben ik bang dat die dan niet zou passen.

Zo jammer dat er vaak goede dingen alleen onderhand in paard formaat is. Net of een pony minder is..

Mensen met paarden (maat full vaak) kopen vaker en eerder duurdere producten voor hun dieren dan ouders van kinderen met pony's. Dat soort dingen vinden ze dan maar geldverspilling.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 13:06

suikermeisje schreef:
plutolover schreef:

Mensen met paarden (maat full vaak) kopen vaker en eerder duurdere producten voor hun dieren dan ouders van kinderen met pony's. Dat soort dingen vinden ze dan maar geldverspilling.

Ja dat snap ik. Maar ik zou graag de singel willen. Hij past wel de 55 cm. Maar dan zonder de 10 cm wat extra bij de Back on track singel. Daarom twijfel ik.

Of ik moet het retour kunnen verzenden en geld terug dan wil ik t risico wel lopen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 13:07

Waarom zou je een product dat niet past niet retour kunnen zenden zodat je je geld terug krijgt?

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 13:07

Nouvel schreef:
Farjen schreef:

Ik zit dus net over hetzelfde te denken, wil ook graag de coltrui of iets voor mijn nek/rug qua BoT kleding, maar hoe vallen de maten??

De maten vallen als normale damesmaten. Ik heb een coltrui in dezelfde maat als mijn normale kleding.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 13:12

_San87_ schreef:
Waarom zou je een product dat niet past niet retour kunnen zenden zodat je je geld terug krijgt?

Vaak kan je wel retoueeren. Maar bij sommige webshops krijg je dan geen geld terug maar een tegoed bon of alleen ruilen..

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 13:16

plutolover schreef:
_San87_ schreef:

Vaak kan je wel retoueeren. Maar bij sommige webshops krijg je dan geen geld terug maar een tegoed bon of alleen ruilen..

Dat mag niet. Het mag alleen als jij bv zegt: ik wil er 1 laten maken in 48 cm. E

In winkels mag dat wel. Maar via internet niet omdat je recht hebt om het te zien. Ze moeten dus het gehele bedrag terugbetalen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 13:22

plutolover schreef:
_San87_ schreef:

Dat is niet toegestaan tenzij het maatwerk is. En dat is hier niet het geval.

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 13:28

ik heb de coltrui in maat M. heb altijd maat M (38/40) en deze past ook perfect. Coltrui zit niet te strak en mouwen zijn voldoende lang (ik heb bij rijjasje een lengtemaat).

De col is voor mij heel fijn voor mn schouders en nek. De shawl is ook heel fijn voor een stijve nek.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 13:49

Ik heb van shirts normaal maat 34/36 en heb van de coltrui maat XS. Ik ben super smal, heb wel lange armen maar wilde dat hij goed aansloot.
En de mouwen zijn zelfs lang genoeg :))

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 13:50

Ik lees op de site van de Paardendrogist dat een aantal de coltrui klein vinden vallen...
Ik ga nog even denken of ik nu bestel of nog even wacht...
Twijfel toch wel over de maat ook...

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 14:40

Nouvel, je kunt ook altijd bellen met de paardendrogist als je twijfelt over de maat. Mij hebben ze in het verleden heel goed geholpen toen ik twijfelde over de maat.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 14:44

Bij horze zijn ze de coltruien nu 44,- met 25% korting en geen verzendkosten.
Je krijgt op 1 product naar keuze 25% korting

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 14:51

Iemand al ervaring met de back on track helmen?

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 16:36

Heeft iemand een idee hoe de paardendekens vallen kwa maat?

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 16:49

Mijn paard heeft van back on track dezelfde maat dekens als van Rambo (6,6-195)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 17:56

Heeft iemand ervaring met de mesh beschermers zonder bont? Evt foto?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 18:02

josie schreef:
Heeft iemand een idee hoe de paardendekens vallen kwa maat?

Ik heb de maasdeken dezelfde maat als mijn Rambo dekens, maar de fleece was in dezelfde maat net te krap... -O-
Die heb ik toen toch maar weer weg gedaan en een maat groter gekocht en die zit keurig.
Ik heb wel een redelijk breed paard met een ook wat brede hals, lusitano.