Morgen is het erop of eronder voor Fyanne.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Willemina_L

Re: Morgen is het erop of eronder voor Fyanne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 18:37

Nogmaals sterkte, informeer inderdaad even bij meerdere bedrijven. Het moet daar wel mogelijk zijn.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 22:05

Ik hoor hier meerdere mensen zeggen dat een paard kan worden ingeslapen op de wei met andere paarden erbij. Gaat dat goed? Gaan die zich er niet mee bemoeien? Of hebben jullie daar wel een draadje tussen?
Veroorzaakt het niet veel onrust?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 08:16

Ik heb hier idd. 3 aparte weilanden,dus de groep staat achter draad.Lijkt me gewoon niet veilig als ze er met hun neus bovenop zouden staan.
Ik heb de site van de Rendac gelezen,maar ze komen echt niet het weiland in,mits je daar extra voor betaald [449,-].
Ik kan haar laten inslapen in het weiland en dan met een shovel naar de verharde weg laten brengen.Het beste is dan die woonwijk/hofje,want op het terrein van het GGZ [wel afgelegen plekje] kan die vrachtwagen nooit draaien.Alhoewel hij bij dat hofje ook in zijn achteruit moet als hij weer terug moet.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 08:53

@nikass: bij ons stond Balu er gewoon bij... die ging onverstoorbaar door met grazen... (en ja dat waren maatjes)

Goed dat je gebeld hebt Gohya... dan weet je tenminste waar je aan toe bent

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 08:57

Jammer Gohya. Ik heb overigens echt niet meer als de normale prijs betaald.

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 10:57

heel veel sterkte, wij hebben onze pony,s op een pallet gelegd en zo bij de weg gelegd(shetten en Haflingers) heb je geen sleepsporen

sienemien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:02

@nikass: hier is ook ooit een ezeltje gestorven terwijl de andere ezel en paarden er gewoon bij konden lopen, mij hebben ze ooit verteld dat het goed is voor de andere dieren voor het afscheid..

Mijn pony is in de kliniek in Gent gestorven, en mijn ander paard had het er enorm moeilijk mee dat ze zolang gewoon "weg" was. Ze begreep niet dat haar vriendin niet meer terug kwam en heeft ook 2 weken echt vervelend gedrag getoond.. Als ze het andere paard dat gestorven is ruiken of zien, dan kunnen ze dat beter afsluiten.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 13:12

Dat lijkt mij dus ook heel moeilijk voor het vaste vriendje van Fyanne,als ze weg is en niet meer terug komt. Fyanne gaat wel vaker alleen weg,maar komt altijd terug,zo is hij dat gewent.Als ze dan helemaal niet meer terug komt,begrijpt hij er natuurlijk niks van.Ondanks dat,blijft hij heel lang roepen naar haar,als ze effe weg is.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:19

Als wij paarden in laten slapen doen we dat wel apart ( of het moet niet anders kunnen toen een paard zijn been had gebroken) met een draadje ertussen. Daarna leggen de het paard bij de kudden en je ziet ook echt dat de kudde wel afscheid komt nemen. Onze kudde is ook heel hecht en stabiel en er is een duidelijk rangorde. Dus je zag eerst de leider en de alpha merrie komen snuffelen en daarna de rest van de kudde. Ze stonden er helemaal omheen ( 20 paarden) en het was heel mooi om te zien. Daarna hebben we het paard aan de weg gelegd.

Ik zou Jouw paarden dus wel afscheid kunnen laten nemen want anders kunnen ze er veel last van gaan hebben :)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:20

Dieren begrijpen meer van de dood dan mensen (denk ik), al kunnen ze elkaar ook missen.
Voor ons is het moeilijker.

Mijn paard is door een aardige buurman met een kleine shovel uit het land gehaald om langs de weg te leggen. Dat ging heel respectvol.

sienemien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:27

gohya schreef:
Dat lijkt mij dus ook heel moeilijk voor het vaste vriendje van Fyanne,als ze weg is en niet meer terug komt. Fyanne gaat wel vaker alleen weg,maar komt altijd terug,zo is hij dat gewent.Als ze dan helemaal niet meer terug komt,begrijpt hij er natuurlijk niks van.Ondanks dat,blijft hij heel lang roepen naar haar,als ze effe weg is.

Ja, zo was het bij ons ook: als de pony even weg ging, dan kwam ze altijd terug en dat wist het paard. Tot de dag dat ze naar de kliniek moest en we niet meer zeker wisten of ze terug ging komen of niet.. Ik dacht eerst dat het aan mij lag dat ze zo vervelend deed, maar zelfs mijn ouders (die niet veel buiten komen bij de paarden) merkten dat ze vervelend naar me toe deed.. Na een 2-tal weken ging het wel beter..

Maureen95 schreef:
Als wij paarden in laten slapen doen we dat wel apart ( of het moet niet anders kunnen toen een paard zijn been had gebroken) met een draadje ertussen. Daarna leggen de het paard bij de kudden en je ziet ook echt dat de kudde wel afscheid komt nemen. Onze kudde is ook heel hecht en stabiel en er is een duidelijk rangorde. Dus je zag eerst de leider en de alpha merrie komen snuffelen en daarna de rest van de kudde. Ze stonden er helemaal omheen ( 20 paarden) en het was heel mooi om te zien. Daarna hebben we het paard aan de weg gelegd.

Ik zou Jouw paarden dus wel afscheid kunnen laten nemen want anders kunnen ze er veel last van gaan hebben :)

Eigenlijk echt heel mooi om te zien.. Inderdaad beste om afscheid te laten nemen, dan kunnen ze veel beter verwerken ;)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:28

Het was heel mooi om te zien. Terwijl het een paard betrof die laag in de kudde stond. Dan zou je denken dat ze hem zouden negeren, maar het tegenovergestelde gebeurde.

sienemien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 14:25

Zo zie je maar dat het niet 'zielig' is om een paard onderaan de kudde te hebben. Ze respecteren elkaar gewoon :)

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 16:26

als het even kan afscheid laten nemen. En als ik jou was zou ik rendac toch ook eens bellen hoor, ik weet dat het zo op de site staat, maar zoals gezegt ligt het denk ik ook aan de situatie(plaats) wat er mogelijk zou kunnen zijn. Hoe dan ook, ik hoop dat je nog even mag genieten, goed dat je je wel al orienteerd.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-16 18:59

Fyanne heeft nu weer [de 2de] kuur Prednisolon voor 10 dagen. Hopen dat de bloedneuzen weer een poosje weg blijven en de benauwdheid ook.

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 19:08

Ik duim voor jullie

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 20:31

Net 3x recent de rendac op bezoek gehad..ophalen in weiland doe ze echt niet aan! Wij doen altijd in de paddock die het dichtst bij de verharde weg ligt.. Hoop voor je dat de prednison weer goed aanslaat!

Juliana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 15:13

Wat jammer van Fyanne. Het is een mooie merrie.
Ik hoop dat ze nog een tijdje kan blijven leven!
Succes!

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 15:26

Hoop dat ze het met de nieuwe kuur nog een tijdje paardwaardig kan volhouden. Lijkt me zo slopend voor jezelf dit! Trek jij het nog een beetje??

Wij hebben onze paarden ook afscheid laten nemen, mijn paard is snachts ingeslapen (3 uur snachts) ze staan 24/7 buiten dus we hebben de kudde er gewoon bijgelaten toen we weggingen. Volgende ochtend lag er een ligplek van de shetlander naast mijn fries die overleden was. Heeft de hele nacht bij haar gelegen. Die ochtend is ze rond 11 opgehaald door het crematorium met een speciaal karretje wat de trailer in rijd dus daardoor hoefde zeniet aan de weg gelegd worden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-16 16:23

Dank je wel Iritepiet1

Storm2009 het valt niet mee zeg! Ik zit niet alleen met Fyanne,volgende week een grote operatie bij mezelf Stenose in me nek] in Utrecht UMC,moet 3 dagen blijven en daar maak ik me heel erg druk om.Ik ben zo bang dat er nét in die dagen iets met Fyanne gebeurt,en dan kan ik er niet bij zijn.Ik droom heel vaak dat die tumor springt en ik er niet bij ben/kan zijn.
Zit nu ook nog in de periode dat ik stop met roken,8 dagen nu,en dat trek ik heel moeilijk,dat is echt zwaar.
Ik hoop maar dat er niks met Fyanne gebeurt in de dagen dat ik in Utrecht lig! ;(

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 16:38

O gohya wat zwaar allemaal!! Ik wil je van hieruit alle kracht en steun toewensen die je nodig hebt!!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-16 17:40

Dank je wel pol1!

Ik vind het echt fijn dat jou merrie heel goed gaat nu! heb jij ook best wel wat mee te stellen gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 20:25

Hoe gaat het nu met haar? Knapt ze al op van de medicatie?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-16 12:32

Ja ze knapt weer aardig op nu,heel weinig benauwd,maar gister wel een bloedneus met donkerbruin bloed,is vast oud bloed?
Maar ik vind toch wel dat ze begint in te vallen,schrok er wel van.
Morgen weer seniorenslobber halen voor haar en hopen dat ze er weer voller van word zoals ze er altijd van werd.

Afbeelding

Ze valt in bij de flanken,kont en rug vind ik.Die dikke buik heeft ze altijd al gehad,die zal niet gauw minder worden.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 12:35

Dat is denk ik ook de tijd van het jaar hoor Gohya, mijn 21 jarige heeft het ook. Die heb ik nu wel onder een deken zodat hij geen energie verspilt aan zich warm houden. Hij krijgt nu veel hooi en wat meer krachtvoer.