prut uit 1 neusgat

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jobamara

Re: prut uit 1 neusgat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 08:21

Dat zou heerlijk zijn om je meisjes weer lekker thuis te hebben, Scheelt een hoop op en neer gerij want je wilt toch dat ze eet he.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 09:36

jobamara schreef:
Dat zou heerlijk zijn om je meisjes weer lekker thuis te hebben, Scheelt een hoop op en neer gerij want je wilt toch dat ze eet he.

Ja precies.. eigenwijze merrie is t toch..niet willen eten..Als ik er ben met mn emmertje eet ze de bodem dr zowat uit!! Mn oude mannetje ( 25) mist zn meisjes ook..das ook best sneu..staat continu op ze te wachten!
Mn merrie moet ook hoognodig naar de smid trouwens..had ik vorige wk woe gepland maar ze moest maandag al opgenomen worden.. Als ze nog veel langer moet blijven moet ik daar toch wat op verzinnen..

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 12:58

Er is daar toch ook wel een smid

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 13:04

YvonneV schreef:
Er is daar toch ook wel een smid

Ja tuurlijk..zal es ff vragen..

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-16 07:43

Hoop zo vandaag meer te horen!!!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 08:41

Begrijp ik helemaal! ben ook heel benieuwd.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 10:08

Hier duimen we voor jullie dat ze heeeeel snel naar huis mogen hoor! En idd een hoefsmid zullen ze daar wel hebben maar thuis door eigen smid veel fijner.

horselover22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 12:13

ik duim voor je dat ze weer lekker mee naar huis mag

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-16 16:29

Helaas..De kleine heeft koorts gekregen..merrie gaat wel goed..hopelijk valt t allemaal mee..

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 17:12

O jeetje, dat had je natuurlijk ook niet verwacht. Nu duimen dat ze er snel achter zijn wat er met de kleine mis is en dat ze het snel kunnen verhelpen. Gaat de merrie goed, dat is overigens super, gaat de kleine weer even minder. Sterkte hoor!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-16 17:37

Heb niks gehoord tot nu toe vd faculteit..Geen nieuws was goed nieuws..Dus hopen dat t stil blijft..
Hopelijk mogen ze morgen weer ff naar buiten !!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 18:10

Ik wist helemaal niet dat je merrie dan niet weg mag als het veulen koorts heeft?
Het is toch je merrie die daar staat vanwege een aandoening? of heeft het te maken dat het veulen je merrie miss. ergens mee kan besmetten? Ik begrijp het niet zo goed.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-16 20:23

gohya schreef:
Ik wist helemaal niet dat je merrie dan niet weg mag als het veulen koorts heeft?
Het is toch je merrie die daar staat vanwege een aandoening? of heeft het te maken dat het veulen je merrie miss. ergens mee kan besmetten? Ik begrijp het niet zo goed.

De merrie mag sowieso pas donderdag op zn vroegst weg ivm AB kuur..nou kam ik die zelf ook geven maar goed..Dus dat staat los van t veulen.
Ze hebben uiteindelijk niet meer gebeld dus ga ervan uit dat er niks besmettelijks is gevonden..Net nog gaan kijken kleine zag er fris en monter uit..

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 20:45

Ik weet niet of het verstandig is een veulen dat koorts heeft naar huis te halen, dus ik nam aan dat ze in elk geval daarom daar nog bleven. Hopen dat ze dan inderdaad donderdag mooi samen naar huis kunnen!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 06:24

Jet schreef:
Ik weet niet of het verstandig is een veulen dat koorts heeft naar huis te halen, dus ik nam aan dat ze in elk geval daarom daar nog bleven. Hopen dat ze dan inderdaad donderdag mooi samen naar huis kunnen!

Veulen heeft natuurlijk wel vaker wat koorts heeft ook te maken met t opbouwen van anti stoffen..Ik heb niks meer gehoord vd faculteit dus ik ga ervan uit dat er niks abnormaals is gevonden..
Nou straks maar weer richting faculteit..

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 06:25

AmFe: Hoe is t met jou paard??

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 13:19

Afbeelding

Mn kleine dappere merrie! Even alle slangen eruit om alles goed schoon te maken! Zo braaf!! Vanmiddag wordt ik gebeld Door de arts!!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:12

Wat een super brave merrie, hoe is het met Livia? Hoop echt dat je ze lekker voor het weekend mee naar huis mag nemen.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 14:41

Arts belde net..Als t goed is mogen ze donderdag of vrijdag mee naar huis!!!
Morgen alleen nog even examen doen in t spoelen!! Dat duurt nog wel een aantal wkn!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:54

Ow das fijn zeg! Zó dat duurt dan nog best wel lang zeg,dat spoelen.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 14:58

gohya schreef:
Ow das fijn zeg! Zó dat duurt dan nog best wel lang zeg,dat spoelen.

Kan nog wel dik 2 wkn moeten..

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 15:47

Mijn god. Ik vind het er zo heftig uit zien dat ik echt ga kiezen voor spoelen door de neus met die techniek in Duitsland als het nodig gaat zijn!
Mijn paard gaat op zich heel goed. Voelt zich prima. Drie dagen na start slijmoplosser begon het een dag enorm te lopen, daarna twee dagen bijna niets en nu weer een beetje meer..
Ik weet dat ik weken/maanden moet wachten en was erg blij met de uitslag van de CT maar merk nu toch dat het ergens wel vreet omdat er niet concreet iets gebeurt en niemand zeker weet dat het op deze manier daadwerkelijk over gaat.. Dus ben op zich positief maar niet helemaal zorgeloos helaas!
Veel sterkte nog!!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 17:42

Goed nieuws dus, dan zal die verhoging/koorts bij je veulen niet erg zijn geweest en hebben ze niets bijzonders gevonden.
Succes met het oefenen op het spoelen morgen en ik duim voor je dat ze donderdag of vrijdag echt naar huis mag!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 19:17

AmFe schreef:
Mijn god. Ik vind het er zo heftig uit zien dat ik echt ga kiezen voor spoelen door de neus met die techniek in Duitsland als het nodig gaat zijn!
Mijn paard gaat op zich heel goed. Voelt zich prima. Drie dagen na start slijmoplosser begon het een dag enorm te lopen, daarna twee dagen bijna niets en nu weer een beetje meer..
Ik weet dat ik weken/maanden moet wachten en was erg blij met de uitslag van de CT maar merk nu toch dat het ergens wel vreet omdat er niet concreet iets gebeurt en niemand zeker weet dat het op deze manier daadwerkelijk over gaat.. Dus ben op zich positief maar niet helemaal zorgeloos helaas!
Veel sterkte nog!!

Snap je gevoel helemaal..t vrat aan mij enorm..De 1ne DA zei wacht maar met behandelen totdat t veulen is afgespeend, de andere DA zei nee als je staande ct kan doen laat er dan behandelen..
Het gevaar bij niet behandelen is dat als er toch een schimmel bijkomt je echt een probleem hebt.. Ik heb zoiets van als een paard altijd gezond is geweest en heeft ineens maanden prut/ snot uit de neus dan is er dus duidelijk wat gaande..Ik ben al met al "blij" dat ik mijn eigen gevoel heb gevolgd en ben overgegaan op actie.. vond t doodeng maar ben blij dat als t goed is zij t ergste achter de rug heeft.
Ik heb navraag gedaan over t systeem uit Duitsland ( Door de neus) meerdere artsen hebben mij gezegd dat dit toch niet te gewenste resultaat geeft..
Tuurlijk ik vind de gaten ook echt verschrikkelijk maar volgens de artsen groeit dit weer dicht..
En fijn dat ik thuis aan de gang mag! Ik hoop dat dit t herstel bespoedigd..

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 21:38

Succes met je "examen" spoelen!! Komt vast goed met zo'n brave merrie. En wat zou het heerlijk zijn als ze voor het weekend thuis zijn. Denk zeker dat je heel goed gehandeld hebt om direct in actie te komen hoe moeilijk die beslissing ook was met Livia erbij.