Pony verkeerd gespoten, ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Free2

Re: Pony verkeerd gespoten, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 23:50

TS, ik heb over de wondverzorging niet zo heel veel nuttigs te zeggen, maar wou wel even zeggen dat ik vind dat je het super goed doet! Je pony mag blij zijn met jou verzorging.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 23:52

Tumbs up! Stille meelezer en geschrokken van de foto's maar wat heb jij veel liefde en geduld met je pony! Ik ben gewoon trots op je!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 23:52

Wat een verwende shetlander! :D
Misschien kan je haar borst verder scheren tegen de warmte van de komende tijd?

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 23:53

simodi schreef:
Gaat zo'n deken niet schuren denk je?
Exceemdekens sluiten erg nauw aan en kunnen ook gauw warm worden omdat het nylon is.

ik weet het eerlijk gezegd niet, ik ben op dit moment vanalles aan het bedenken, maar omdat deze constructie, van "slabbetje" met deken eroverheen zo goed werkt zat ik wel in die richting te denken. het moet namelijk de wond niet afsluiten of in de wond gaan plakken. ik dacht juist dat een exceem deken niet erg warm zou worden ivm de gaatjes. pony zal in iedergeval de komende tijd nog veel binnen staan dus in de schaduw, het word denk ik gewoon uitproberen wat het beste werkt, desnoods een tshirt maat xxxxl kopen en haar hierin wurmen met knoopjes op de rug ofzo.

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 23:54

MarlindeRooz schreef:
Wat een verwende shetlander! :D
Misschien kan je haar borst verder scheren tegen de warmte van de komende tijd?

dit was inderdaad wel de insteek, ik had bij de Lidl voor een prikkie een tondeuse gekocht om het eerste haar mee weg te scheren, maar deze heeft het natuurlijk al begeven. toch maar even een betere halen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 00:05

okdoei schreef:
simodi schreef:
Gaat zo'n deken niet schuren denk je?
Exceemdekens sluiten erg nauw aan en kunnen ook gauw warm worden omdat het nylon is.

ik weet het eerlijk gezegd niet, ik ben op dit moment vanalles aan het bedenken, maar omdat deze constructie, van "slabbetje" met deken eroverheen zo goed werkt zat ik wel in die richting te denken. het moet namelijk de wond niet afsluiten of in de wond gaan plakken. ik dacht juist dat een exceem deken niet erg warm zou worden ivm de gaatjes. pony zal in iedergeval de komende tijd nog veel binnen staan dus in de schaduw, het word denk ik gewoon uitproberen wat het beste werkt, desnoods een tshirt maat xxxxl kopen en haar hierin wurmen met knoopjes op de rug ofzo.

Slabbetje + deken kan ook met een vliegendeken, die hebben dezelfde sluitingen als je huidige deken. Bij een echte eczeempyama zou ik ipv slabbetje voor gamgee kiezen. Dat is een gaas gevuld met watten die je op maat kan knippen (is een grote rol). Eczeemdeken houdt dat spul wel op zijn plek.

gamgee :
http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... 681?v=True

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 00:10

Nogmaals iedereen ontzettend bedankt voor alle steun en tips!
Ik krijg net via pb van een onwijs lieve bokker een exceemdeken aangeboden om eens te proberen!
Heel erg lief iedereen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 00:17

Het is maar een idee maar je zou ook met horrengaas een slabbetje kunnen maken, desnoods in combi met het t-shirt.
Horgaas blijft waarschijnlijk niet aan de wond plakken als je het stuggere spul neemt.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 02:21

Ik lees al even mee en heb misschien een oplossing voor je dekenprobleem. Ik heb zelf een paard dat anderhalf jaar geleden in de zomer geopereerd geweest is en die we ook met met een open wonde moesten kunnen buiten zetten. Dit deden we met een soort verband dat we aan de binnenkant van een regendeken kleefden zodat het deken niet in de wonde zou hangen (en onze wondzalf op het deken...). Ik kan wel eens voor je kijken hoe dat precies heet.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 03:40

Bah wat een nare wond.. :(:)
Complimenten hoe jij hier mee omgaat en reageerd op alle reacties.

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 08:16

Je pony krijgt duidelijk de beste zorgen, dikke pluim! Eczeemdekens sluiten inderdaad heel nauw aan en de meeste zijn redelijk stug. Misschien dat een gewone vliegendeken met hier dan iets van gaas onder beter werkt?

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 08:39

Ik stuur ts, kosteloos mijn rambo sweet itch op.
Mocht ze er niks mee kunnen (of aanpassen) dan kan ze hem weggooien en is ze niet (Nog) meer kosten kwijt.
Het is inderdaad een vrij stuge stof, maar wie weet komt ts een heel eind met wat aanpassingen.

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 08:50

Onwijs bedankt iedereen!

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 08:51

cissy schreef:
Het is maar een idee maar je zou ook met horrengaas een slabbetje kunnen maken, desnoods in combi met het t-shirt.
Horgaas blijft waarschijnlijk niet aan de wond plakken als je het stuggere spul neemt.

Je bent me net voor, ik had hetzelfde idee. :D
Misschien kun je een vliegenmasker zo prepareren dat je hem als afdekgaas kan gebruiken.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 09:04

Ik heb anders zo'n hoodie ding nog.
Wel maat grotere pony maar dat is wellicht fijner? Als je daar dan een t shirt onder doet?
Roep ook maar wat :D
Als je die wil hebben roep je maar dan stuur ik hem op

Kiwiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:11

Ik heb het hele topic doorgelezen en ik moet zeggen, wat zorg jij goed voor je pony! :)
Wat ik ook heel positief vind, is dat ze ook zo helder en vrolijk uit haar oogjes kijkt, geen leed als je het mij vraagt. (wat is de naam eigenlijk van je pony?)
De wond ziet er goed uit, zeker voor deze grootte! Het is al vaker voorgesteld, maar als de wond verder dicht is, raad ik ook zeker honingzalf aan. Vaker moeten gebruiken bij wonden van mijn hond, maar ook bij mijn paard (wel veel mindere grote wonden) en dat werkte heel fijn, ook verzachtend. c:

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:29

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 19:11

Ik ben helaas bang dat pony lief klaar is met het slabbetjes systeem, de wond zal wel een beetje beginnen te jeuken, ik heb hem vanochtend en vanmiddag betrapt op het trekken aan het slabbetje. Toch maar zo'n pony bh aanschaffen denk ik.

Pony heet Esprit van de olle dijk. Maar voor het makkelijke noemen we haar meestal piet of pietje haha.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 20:16

Er zijn ook bijtkappen te koop voor mocht hij er echt niet af kunnen blijven. Als het goed is kunnen ze er gewoon mee eten en drinken. Met een halve emmer onder het halster heb je er al een.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 20:19

Ik heb mn paard ook zo'n anti bijt kap ding omgedaan toen hij een wond op zijn schouder had, werkt fantastisch !

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 21:24

Oh top, daar had ik nog niet aan gedacht! Ik ga er eens naar zoeken

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 19:52

Hier even weer een foto van de wond van vandaag, uiteraard een foto van voor het schoonmaken.
niet heel duidelijk, maar ik kreeg het niet goed voor elkaar in m'n eentje.

Ik heb zelf het idee dat de wond niet meer zover open staat maar een beetje dichter is geworden.
Ook lijkt het met die onderste 'scheuren' bij de voorbenen goed te gaan.

http://nl.tinypic.com/r/c5jz7/9

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 20:07

Ziet er best goed uit:). En wat een lieve voetjes

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 20:16

Dat ziet er zeker beter uit! De borst is niet meer zo gezwollen.

Dit zou zo'n beetje het punt zijn waarop ik zou starten met mesitran smeren op de wondranden om deze zacht en soepel te houden. Anders trekken de wondranden zo strak naar binnen toe, zeker als er toch weer een keer vocht in de borst komt.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 19:51

Oh wat een verbetering zeg! Ik had verwacht dat het helemaal uit zou scheuren tot die scheuren bij de'oksels'. Gelukkig is dit niet zo. Veel succes met de wond verder! En wat zien die blauwe voetjes er sexy uit zeg haha