Medisch wonderpaard Mirre in kliniek.. (vervolg bloedneus)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: Medisch wonderpaard Mirre in kliniek.. (vervolg bloedneus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:30

Wat fijn dat het goed gegaan is!Nu voorspoedig herstellen!

Elienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:33

spoedig herstel! die van mij is een maand geleden ook geopereerd en stond ook met drain.
Zie je intussen bijna niets meer van! :D

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:35

Wauw, wat ziet je paard er goed uit, je zou niet zeggen dat het ziek was.
Jouw paard heeft echt een leuke uitstraling.

Ik wens jullie de komende tijd een spoedige herstel en dat ze er nergens meer last van zal hebben.

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:39

Wauw wat een geweldig nieuws!!! Duimen voor een voorspoedig herstel zonder complicaties. Jullie zijn een top team en dat moet zo blijven. Het is jullie gegund. Hoop dat dit het beste Sinterklaas cadeau wordt ever!

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:40

Super he, wat een mooie stap, nu hopen op een voorspoedig herstel!

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:41

Wat een ontzettend goed nieuws! Ze is een echte vechter. Gelukkig maar dat je hebt doorgezet en naar deze kliniek bent gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:03

Ik ga je zeker blijven volgen. Zit hier ook met een paardje dat dit jaar al heel wat problemen te verwerken kreeg, met, wat we dachten, een sinusitis in september. Dit bleek helaas een bacterie op de neusschelpen te zijn, waarbij ze de neusschelpen moesten wegnemen en ook 2 gaten in de schedel hebben gemaakt (voorhoofdssinus en de sinus daaronder). Bij de mijne hebben ze geen drains gestoken, wat sommige mensen die mijn topic volgen raar vonden en ik heb nu, na 2 maand nog steeds geen volledig hersteld paard. Ben benieuwd of jou paardje sneller zal herstellen als de mijne daar er bij de jouwe wel drains zitten en er gespoeld wordt.
Ik duim alvast.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 21:08

Iedereen enorm bedankt!!

Alsnog is 2015 een mooi jaar geweest! We zijn enorm voorruit gegaan en door wedstrijden gevlogen, en zelfs de oorzaak van de bloedneuzen is achterhaald en behandeld! alleen november was een rotmaand omdat we heel de maand in spanning hebben gezeten. maar nu kan ze lekker herstellen.
De arts denkt aan 6 a 8 weken herstel dus hopelijk is ze in februari weer helemaal topfit in orde!

@Sandraverl,
Jeetje wat naar, en vooral omdat je paard nog steeds niet volledig hersteld is!
bij welke kliniek ben jij geweest? ik vind ook wel apart dat ze geen drains erin hebben gedaan! hierdoor zal het inderdaad langer duren voordat het genezen is! ik hoop voor je dat het toch opschiet en dat je paard snel de oude is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:13

xxsalinaxx schreef:
Iedereen enorm bedankt!!

Alsnog is 2015 een mooi jaar geweest! We zijn enorm voorruit gegaan en door wedstrijden gevlogen, en zelfs de oorzaak van de bloedneuzen is achterhaald en behandeld! alleen november was een rotmaand omdat we heel de maand in spanning hebben gezeten. maar nu kan ze lekker herstellen.
De arts denkt aan 6 a 8 weken herstel dus hopelijk is ze in februari weer helemaal topfit in orde!

@Sandraverl,
bij welke kliniek ben jij geweest? ik vind ook wel apart dat ze geen drains erin hebben gedaan! hierdoor zal het inderdaad langer duren voordat het genezen is! ik hoop voor je dat het toch opschiet en dat je paard snel de oude is!

Ik ben dit jaar al 5 keer in Lummen geweest. 2 keer opnames voor onderzoeken, 1 keer voor een biopsie en check-up en 2 keer voor een ingreep. De 1ste keer moest er een kies uit en in september dan die neusschelpen (wat blijkbaar een zeldzame ingreep is die weinig klinieken durven uitvoeren en waarbij veel paarden tijdens de ingreep leegbloeden of na de ingreep niet meer kunnen rechtstaan).
De complicaties bij de mijne zijn nog steeds neusloop op sommige dagen, de oorspronkelijke wonde genas moeilijk, daarna had hij een abces en nu geneest de wonde van dat abces weer moeilijk.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:17

Gelukkig is het goed verlopen, en het beste is dat de prognose zeeer goed is. *\o/* *\o/* *\o/* .
2016 kan alleen maar super worden voor jullie..

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:32

Yes wat fijn! Heerlijk! 2016 gaat vast helemaal jullie jaar worden! *\o/*

CloudDancing

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:13

Ben een paar dagen niet op bokt geweest en zie meteen dat Mirre weer is opgenomen. Snel het hele topic doorgelezen, maar gelukkig nu goed nieuws en op naar een mooi herstel en duimen dat alle narigheid nu wel achter de rug is.

Beterschap voor Mirre

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:15

Een stille meelezer gaat toch even reageren, wat een goed nieuws! Nu hopen dat Mirre snel opknapt, maar zo te lezen gaat ze zich hier ook gewoon doorheen slaan.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:44

Wat een fijn nieuws zeg! Ze is echt goed in conditie, dus ze zal dit wel snel overwinnen allemaal. Fijn dat ze staande geopereerd kon worden, dat scheelt veel ten opzichte van liggend. Nu nog doorduimen dat ze vrijdag inderdaad naar huis mag en dan weer lekker in haar eigen omgeving verder mag opknappen!

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 00:54

Hier nog een stille volger.
Fijn dat alles goed verlopen is.
Je paardje is sterk maar heeft dan ook een super baasje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 08:55

SandraVerl schreef:
xxsalinaxx schreef:
Iedereen enorm bedankt!!

@Sandraverl,

Ik ben dit jaar al 5 keer in Lummen geweest. 2 keer opnames voor onderzoeken, 1 keer voor een biopsie en check-up en 2 keer voor een ingreep. De 1ste keer moest er een kies uit en in september dan die neusschelpen (wat blijkbaar een zeldzame ingreep is die weinig klinieken durven uitvoeren en waarbij veel paarden tijdens de ingreep leegbloeden of na de ingreep niet meer kunnen rechtstaan).
De complicaties bij de mijne zijn nog steeds neusloop op sommige dagen, de oorspronkelijke wonde genas moeilijk, daarna had hij een abces en nu geneest de wonde van dat abces weer moeilijk.

Dit gebeurd heel snel zonder drains! Dan kan het ook niet goed doorgespoeld worden = meer kans op infecties, abcessen etc.

Salina, wat fijn dat het goed gegaan is :D kan die die tumor nou ook toch een medeoorzaak zijn van alle andere problemen die ze gehad heeft? Kan mij voorstellen dat het op plekken gaat drukken.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 09:58

Wat een ontzettend goed neus ehum nieuws. Nu lekker alles laten genezen en daarna weer lekker aan de slag en hopelijk zit die vaart die je begin dit jaar had er nog steeds in. Wel vervelend hey, dat ze (in jou ogen) zo lang laten wachten met nieuws, ik heb dat zelf met mijn hondje die nu hart en nier problemen heeft. Elke keer wachten op de uitslag, moeten we nu verder op medicatie of is het toch einde verhaal. En dan heb je een hond die zich gedraagt als een puppy. Zo lastig, maar dat heeft voor ons echt aan dat hij wilt vechten ervoor. En dat zie ik terug in jou paardje ook (zo vrolijk als ze was op de foto's)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:09

Goedemorgen, hoe is Mirre de nacht doorgekomen?
En hoe is het nu met jou?

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:24

Geweldig nieuws, ben zo blij voor jullie!
Spoedig herstel gewenst, hopelijk mag Mirre snel mee naar huis!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:45

xxsalinaxx schreef:
UPDATE!!!!!!!!!!

Operatie is goed gelukt, ze hebben staand kunnen opereren. Ze hebben alles weg kunnen halen en hebben 2 gaten in haar hoofd gemaakt via voorhoofdsholte en onderkaak.
Ze heeft daar ook drains in zodat ze haar deze week paar keer kunnen spoelen. Eind van de week belt hij of ze naar huis mag ja of nee. Maar het is nu iederegeval over en hij zei zoals de ervaring leert komt het niet meer terug omdat het helemaal is weggehaald!

Ze staat alweer rustig op stal te eten!

Wat ben ik blij en trots op haar!!!

Super nieuws!! *\o/*

horselover22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:50

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* jeee nou nog een voorspoedig herstel voor mirre en dat jullie weer verder kunnen

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:58

Wat een fijn nieuws!!! Voorspoedig herstel toegewenst!! :)

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 15:15

Hoe is het met Mirre vandaag??

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 15:56

Iedereen bedankt voor de reacties!

Het gaat goed met Mirre!

Met mij gaat het ook goed, kan weer lachen haha!

Helaas vergoed de verzekering niet de CT-scan.. Dus die is voor onze rekening. Hopelijk gaan ze niet moeilijk doen over die operatie. Hij was noodzakelijk dus ze hebben geen reden om het niet te vergoeden

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:05

Die verzekeringen toch hé, zucht!

Maar fijn te horen dat Mirre, en jij :) , het goed doen!