Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ikeje schreef:geerke schreef:gewoon...op een hele goedkope manier nog wat euro's weten te persen uit oude afgedankte dieren
Jammer dat je dit zo maar opschrijft. Eerder in dit topic was je er ook al geen voorstander van het dier naar de slacht te sturen. TS heeft geen geld het dier een goede toekomst te bieden, wat is jou alternatief dan?
Zelf ben ik van mening dat een dier beter af is bij de slacht dan enkele uurtjes met een te scherp bit of een paar dagen met pijn/jeuk of wat dan ook. Mijn overtuiging is namelijk dat een dier van een aanstaande dood niets merkt, maar van pijn, slechte verzorging of andere ongemakken wel.
Ik zou mijn dier dan ook nooit als grasmaaier of recreatiepony van de hand doen.
Maar het bovengenoemde adres waar jij op reageert is de beste plek dat een paard zich kan wensen. Hier worden geen euro's uit pony's geperst, maar wordt hard gewerkt door de liefste en meest paardvriendelijke mensen die er zijn, met ontzettend veel verstand van zaken, waar een DA bij ieder vermoeden van een kwaal wordt opgetrommeld en waar zowel de allerkleinste ruitertjes als de doorgewinterde pensiongasten het paardenwelzijn het welzijn van hun dier bovenaan moeten hebben staan want anders...
Hier wordt er meer geld in de paarden gestopt dan er uit komt...
Dus prima als je een mening hebt, maar deze is op niets gebaseerd en kan echt niet worden genoemd in 1 post met de naam van de Meijerij..
. Bodan schreef:Ik ga af op de kennis van een dierenarts. De oude wordt hij niet. Maar zoals ik al zei ik ga na denken over foto's maken. Misschien valt het idd mee.
geerke schreef:kimmie261 schreef:tja ik zal ook wel hulpeloos ouderwets zijn,maar paarden laten slachten omdat je het financieel niet meer trekt ,is voor mij wel de weg van de allerminste weerstand,maar goed,als ik hier zo lees zijn er plentie mensen die zichzelf daarna prima in de spiegel kunnen aankijken...
[ Afbeelding ]
misschien iets van de jeugd ofzo....als het ''lastig'' word en we kunnen er niets meer mee,gewoon de worst in.
djinnie schreef:Kimmie261, dat jij het paard niet zou laten slachten, is duidelijk en je goed recht natuurlijk. Maar dit soort sarcastische opmerkingen, wat voegen die toe? Wat kan TS volgens jou dan doen, als er geen geld is voor onderzoek? ElineS heeft wat mij betreft een goed punt. Wat als TS al de mogelijkheid heeft om een paar honderd euro te lenen voor een kreupelheidsonderzoek en foto's. Als daar uit komt dat het een blessure is met een prijzige behandeling, maar wel te genezen. Dan wat? Verkoopbaar? Nee. Maar ook geen middelen om het paard te laten behandelen. Sterker nog, de standaard vaste lasten zijn al teveel, daarom moet paard in eerste instantie al weg.
Een beetje een geval van rug tegen de muur en wat dan...
djinnie schreef:Kimmie261, dat jij het paard niet zou laten slachten, is duidelijk en je goed recht natuurlijk. Maar dit soort sarcastische opmerkingen, wat voegen die toe? Wat kan TS volgens jou dan doen, als er geen geld is voor onderzoek? ElineS heeft wat mij betreft een goed punt. Wat als TS al de mogelijkheid heeft om een paar honderd euro te lenen voor een kreupelheidsonderzoek en foto's. Als daar uit komt dat het een blessure is met een prijzige behandeling, maar wel te genezen. Dan wat? Verkoopbaar? Nee. Maar ook geen middelen om het paard te laten behandelen. Sterker nog, de standaard vaste lasten zijn al teveel, daarom moet paard in eerste instantie al weg.
geerke schreef:kimmie261 schreef:tja ik zal ook wel hulpeloos ouderwets zijn,maar paarden laten slachten omdat je het financieel niet meer trekt ,is voor mij wel de weg van de allerminste weerstand,maar goed,als ik hier zo lees zijn er plentie mensen die zichzelf daarna prima in de spiegel kunnen aankijken...
[ Afbeelding ]
misschien iets van de jeugd ofzo....als het ''lastig'' word en we kunnen er niets meer mee,gewoon de worst in.
darkadia schreef:djinnie schreef:Kimmie261, dat jij het paard niet zou laten slachten, is duidelijk en je goed recht natuurlijk. Maar dit soort sarcastische opmerkingen, wat voegen die toe? Wat kan TS volgens jou dan doen, als er geen geld is voor onderzoek? ElineS heeft wat mij betreft een goed punt. Wat als TS al de mogelijkheid heeft om een paar honderd euro te lenen voor een kreupelheidsonderzoek en foto's. Als daar uit komt dat het een blessure is met een prijzige behandeling, maar wel te genezen. Dan wat? Verkoopbaar? Nee. Maar ook geen middelen om het paard te laten behandelen. Sterker nog, de standaard vaste lasten zijn al teveel, daarom moet paard in eerste instantie al weg.
Maar zoals anderen hier ook al aangeven kan het ook dat de dierenarts er gigantisch naast zit. Het paard loopt niet lekker, maar op basis van 1 buigproef ben ik van mening dat je een paard niet kan en mag afschrijven. Komt er uit de foto's dat het ernstig is en veel geld kost, ja dat zou ik in TS haar situatie ook kiezen voor inslapen. Maar blijkt het allemaal erg me te vallen, en bijv met juiste training te herstellen, dan zou ik alsnog op zoek gaan naar een huisje, desnoods onder bruikleen contract.