[VOLG] paard op de sukkel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 21:09

joey2010 schreef:
Dat is jammer van het weitje...
Maar zoals jezelf aangeeft, zolang je diertjes het nu goed hebben laat het maar zo gaan.

Hoe is het met Bacardi?
Hij blijft het goed doen?

Ik ga morgen een poging doen om hem niet zuur op de foto te krijgen. Ben benieuwd of het gaat lukken. Meneer voelt zich prima en de laatste dagen is het oedeem serieus gekrompen. Ik vrees dat ik hem wel een deken zal moeten geven als het gaat vriezen. Zijn vacht ziet er goed uit, maar hij had vroeger een dikkere vacht en ik vind dat hij 's ochtens soms koud aan voelt.

joey2010

Re: paard op de sukkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 21:20

Ja het kan goed komen dat hij een slechte weerstand had toen hij zijn vacht ging aanmaken, en daardoor is zijn vacht niet zo dik als andere jaren.

Och ja een " grumpie" paard is ook mooi voor de foto :D .
Ik ben wel blij om te horen dat de oedeem goed afneemt.
Dit is wel een teken dat zijn lichaam de " rotzooi" goed heeft verwerkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 12:04

OK, poging tot foto's waar Bacardi niet zuur ziet en waarop je kan zien hoe geweldig goed hij er ondertussen uit ziet. En wat doet meneer? Zijn tong, nog maar eens, uitsteken!
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

En dan valt meneer in slaap.

Afbeelding

Maar uiteindelijk is het me toch min of meer gelukt.

Afbeelding
Afbeelding

Als het zo verder gaat, verwacht ik eind februari bij de laatste check-up alleen maar goed nieuws.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 17:37

Dat ziet er erg goed uit..
Volgens mij is het hoofd ook helemaal dun.
Het gaat helemaal goedkomen.

Een clown heb je daar zeg.
Meester in gekke bekke trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 13:05

joey2010 schreef:
Dat ziet er erg goed uit..
Volgens mij is het hoofd ook helemaal dun.
Het gaat helemaal goedkomen.

Een clown heb je daar zeg.
Meester in gekke bekke trekken.

Op de helft van de foto's keek hij weer zuur, die heb ik dus maar gewist. Voor snoepjes in de zak van het vrouwtje, wou hij wel zijn best doen om wat vrolijker te kijken. Het blijft een echte vent, liefde gaat ook bij hem door de maag.

Zijn hoofd is zeker helemaal dun, ook zijn klieren zijn terug normaal. Op de vorige foto's vond de internist hem bijna te dik, ik begin nu te denken dat het allemaal oedeem was, omdat hij nu gewoon terug slank is. Enfin, nog 1 endoscopie te gaan en dan kunnen we hopelijk deze ellendige tijd achter ons laten. Er gaan op termijn een paar bomen uit op hun stuk (nieuwe zetten we aan de rand) en dan heb ik genoeg ruimte om lekker vanop de grond met hem aan de slag te gaan.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 20:48

Kijk dat is fijn om te lezen. Doe het lekker rustig aan met hem ;) .
Hij ziet er goed uit.
Toppie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:10

Vanmiddag toch maar weer de DA gebeld voor overleg. Ondanks het feit dat Bacardi fit en vrolijk is en de dagen voor de vrieskou regelmatig een spurtje trok, blijft de koker dik en is er nu bilateraal serieus wat buikoedeem. Koker is niet warm, Bacardi is niet futloos en er is geen vieze afscheiding, dus lijkt een ontsteking niet echt de oorzaak te zijn.

Blijven zijn nieren of een escalatie van het reeds bestaande gezwel nog over. In overleg met de DA is beslist dat we echt niet meer naar de kliniek gaan en dat ik nog een 10-tal dagen afwacht om te kijken of er wel of niet verbetering is. Wordt het slechter, komt de DA en dan zal er een uitgebreide bloedname gebeuren om toch zeker een infectie niet over het hoofd te zien. Gezien zijn voorgeschiedenis komt hij trouwens niet in aanmerking om al onmiddellijk met Prednisolone te starten.

Ik heb ondertussen de detox druppels besteld en ook maar iets homeopathisch om zijn nieren te ondersteunen en vocht af te drijven.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:25

O dat is jammer, ik dacht dat het zo goed ging omdat je niet meer hier deed posten..
Vevelend dat de koker zo dik blijft. Ik ben benieuwd of er iets uit het bloedonderzoek komt.
Ik hoop dat de detox druppels wel iets zullen helpen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:51

joey2010 schreef:
O dat is jammer, ik dacht dat het zo goed ging omdat je niet meer hier deed posten..
Vevelend dat de koker zo dik blijft. Ik ben benieuwd of er iets uit het bloedonderzoek komt.
Ik hoop dat de detox druppels wel iets zullen helpen..

Ik maakte me ook niet echt zorgen om zijn dikke koker. Er zit nu eenmaal een gezwel, dus is die dikte ook niet abnormaal. Bacardi is hier ook terug zijn leiderspositie aan het innemen en jaagt Macho bij het eten weg als de kleine wat te opdringerig is. Niets wijst er dus op dat hij zich slecht voelt. Alleen ontdek ik dan deze morgen dat er terug enorm veel oedeem is. Er wordt trouwens alleen bloed genomen als het oedeem binnen een 10-tal dagen niet weg is.

Edit: Bacardi staat op aanraden vd DA de komende dagen op buut, als het toch een ontsteking zou zijn, zou ik snel verschil moeten zien.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 20:06

Oke, even afwachten dus..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 11:23

Ik kreeg gisteren avond al de indruk dat het oedeem rechts niet van zijn koker kwam en dat het oedeem links niet op dezelfde plek als anders zat. Bij de check-up daarnet, werd mijn vermoeden bevestigd. Het gezwel op zijn koker, waar al een biopsie van genomen is, is verder doorgegroeid richting de lies en zorgt nu voor ophoping van vocht vanuit de lies richting buik. De buut zal dus geen effect hebben op de zwelling en het oedeem, aangezien hij eerder ook niet op die behandeling reageerde.
Morgen of overmorgen krijg ik mijn homeopathische middelen toe en hopelijk zorgen die ervoor dat alles terug normaal wordt.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 11:51

Oei jammer dat het gezwel gegroeid is. Maar nu weet je toch tenminste waar het oedeem vandaag komt. Wat voor gezwel is het, denk dat ik dat gemist heb?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 12:16

Katharinaa schreef:
Oei jammer dat het gezwel gegroeid is. Maar nu weet je toch tenminste waar het oedeem vandaag komt. Wat voor gezwel is het, denk dat ik dat gemist heb?

Uit de biopsie van juni kwam vetweefsel en ontstekingsweefsel, toen zeiden ze wel dat ze een onderliggende tumor niet konden uitsluiten (ze hebben die biopten toen nochtans zo diep mogelijk genomen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:44

Ik heb een poging ondernomen om het oedeem op foto te krijgen. Het zit nu op 3 plekken: onderbuik midden, rechts thv zijn voorbeen en in de lies naast de koker. Heb alleen van de 1ste 2 een duidelijke foto.
Buik

Afbeelding

Rechts voor

Afbeelding

Afbeelding

En een onduidelijke van de koker

Afbeelding

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:02

Oei, dat is toch wel dik hoor, ik hoop dat de druppels gaan werken.
Het zit even tegen met Bacardi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:08

joey2010 schreef:
Oei, dat is toch wel dik hoor, ik hoop dat de druppels gaan werken.
Het zit even tegen met Bacardi

Wat mij vooral verontrust, is dat het nu al op 3 plekken zit en niet meer alleen aan de koker. En het zijn dan nog exact de plekken waar hij die andere gezwellen had (en net omdat die gezwellen op die plaatsen zitten, wou ik er geen zadel meer op). Als dit erger wordt, vraag ik me af of verder behandelen nog zin heeft. |(

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:30

Ik kan me voorstellen dat je er vraagtekens bij hebt.
Ik vind het er ook verdacht uitzien.
Is er dan niets meer verder dat de Da kan doen, kan de Da de vetbulten niet wegsnijden?
Dat wordt bij de hond ook nog al eens gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:51

joey2010 schreef:
Ik kan me voorstellen dat je er vraagtekens bij hebt.
Ik vind het er ook verdacht uitzien.
Is er dan niets meer verder dat de Da kan doen, kan de Da de vetbulten niet wegsnijden?
Dat wordt bij de hond ook nog al eens gedaan.

Probleem is dat hij er minstens 5 heeft zitten, de 2 op zijn rug zit nu nog geen oedeem rond, maar ik vermoed dat het er nog meer zijn, soms voel/zie ik achter zijn ribben ook een verhevenheid. En ik heb hem de laatste maanden niet meer nageken, ik vond het zo deprimerend om steeds weer iets nieuws te vinden.

Er moeten dus al minstens 5 plekken aangepakt worden, maar als we hem nakijken zal het meer zijn en hoe begin je daar aan?

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:03

O jammer. Ik dacht alleen deze 3 plekken.
Helaas. Ik wens je veel sterkte met je verdere besluit. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:19

Vanmorgend zat er minder vocht achter zijn voorbeen, maar hij krijgt wel links op de onderbuik een streng bij, rechts achter zijn ribben is het wat meer verheven en de plek rechts op de rug is duidelijk zichtbaar (dus daar zit ook verandering in). Vooral de oedeemstreng die vanuit het kokergezwel vertrekt, neemt toe.

Bacardi zelf blijft er vrolijk onder (vrolijk á la Bacardi wel te verstaan), vraagt niet meer aandacht en eet en drinkt gewoon, waardoor ik denk dat hij zich wel ok voelt, zieke Bacardi = aan hangerig groot kind, wat nu dus niet het geval is.

En de druppels zijn toegekomen, detoxcomp en kidneycomp, dus kunnen we er mee starten.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 13:34

Jee TS… arme Bacari, het blijft wel een lappenmand paard. Na alle goede zorgen en behandelingen had ik zo voor je gehoopt dat hij eindelijk de goede kant op zou gaan. Hoop op het beste voor Bacari

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:03

Gelukkig voelt hij zich lekker op dit moment..

Nu even afwachten of de druppels hun werk gaan doen.
Ik zal duimen draaien.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 18:40

Met alle respect. Ik denk niet dat je dit gaat oplossen met homeopatische druppels.
Laat bloed checken op in elk geval eiwit en ontstekingswaarden. Ook kan je er uit je bloedbeeld gehaald worden of er sprake is van tumor. Succes!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 18:43

Jasmijn159 schreef:
Met alle respect. Ik denk niet dat je dit gaat oplossen met homeopatische druppels.
Laat bloed checken op in elk geval eiwit en ontstekingswaarden. Ook kan je er uit je bloedbeeld gehaald worden of er sprake is van tumor. Succes!

Eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:57

Jasmijn159 schreef:

Je wil niet weten hoeveel bloed er bij hem al getrokken is, hij is al op al het mogelijke getest wat er te testen valt en er komt totaal niets uit. De afspraak met de DA is dat ik eerst een 10-tal dagen aanzie en dat zij dan zo nodig langs komt en dan zullen we wel verder zien. Moest het trouwens een ontsteking zijn, dan zou ik nu het effect van de Buut moeten zien en dat is het niet. De vochtophopingen zijn tevens niet indrukbaar, wat er op wijst dat het lymfenvocht is en geen ontstekingsvocht.
Hij heeft deze gezwellen reeds lang, de eerste is een jaar geleden ontdekt en op dat gezwel doet hij al sinds een jaar die reactie (oedeem, geen oedeem), al die tijd is er geen ontregeld albumine gehalte in zijn bloed gevonden, noch wees zijn bloed in de richting van een ontsteking. Het enige wat er uit kwam was aanvankelijke een anemie die naar een pancytopenie evolueerde, maar die waarden waren na de eerste operatie terug normaal. Zelfs toen men bij de biopsie van de koker ontstekingscellen vond, zat er nog geen verhoging van de ontstekingswaarden in zijn bloed. En net omdat hij zoveel gezwellen heeft zitten, is er nooit de optie gegeven om ze weg te halen. Weghalen is zinloos, er komen er toch steeds nieuwe bij.
Paard testte wel positief op lyme en barbesia en is in aanraking geweest met leptospirose.
Na al de testen dat hij ondergaan heeft, is er nog steeds geen sluitende diagnose. Tuurlijk kan ik nog een beenmergpunctie, leverpunctie en nierpunctie laten doen, dan mag het paard voor de 6de keer naar de kliniek en laat hij nu net daar zijn buik van vol hebben. Over die biopsies is trouwens vorig jaar in mei al gesproken en er is in overleg met de dierenartsen toen beslist dat de resultaten geen meerwaarde hebben naar behandeling toe, of het paard heeft iets wat niet te behandelen is en waar hij toch aan dood gaat, of hij heeft iets dat aangeboren is en niet behandeld hoeft te worden. Paard is altijd trailermak geweest, de laatste keer was er 4 man nodig om hem erop te krijgen. De dierenartsen in de kliniek geven zelf toe dat het genoeg geweest is voor hem en dat hij nu gewoon met rust gelaten moet worden, vandaar dat de controles thuis gebeurd zijn en niet in de kliniek.
Ik denk dat weinig mensen zo ver gaan met hun paard en er zoveel voor doen als wat ik nu gedurende een jaar voor hem gedaan heb en al die tijd heb ik wat mijn paard aangaf als leidraad gebruikt. Nu geeft hij duidelijk aan dat hij geen geprul meer aan zijn lijf wil. Beest heeft van heel zijn leven nooit gestampt, maar als ik nu te lang zijn koker controleer, heft hij heel even zijn achterbeen op, genoeg om te laten merken dat ik moet stoppen met hem lastig te vallen.